@Shaddixxx; heel veel succes vandaag! Hoezo vertrouw je het niet? Is het je gevoel? Hoe laat moet je, meis? Ik duim voor heel goed nieuws!!
Dankjewel Tassie! Het is het gevoel inderdaad.. Ben al een paar dagen (vrijwel) niet meer misselijk en ik voel me gewoon niet meer zwanger. Misschien is er wel niets aan de hand hoor, je leest overal dat het erbij hoort, maar toch.. Die onzekerheid he.. Ik moet om 13u.
@shaddixxx ik ga het proberen of het lukt per tel want ik heb geen comp bij de hand! Of zal ik hem ff op fb zetten? Kun je hem duidelijk zien! Maaaaaar een maar... Ik ben sowieso verder als jij 7weken 4 dagen gisteren tijdens de echo, plus loopt mijn baby voor qua grootte dus staar je er alsjeblieft niet op blind oke? Ik ben niet zon goed voorbeeld nu... En wil niet dat jij je onnodig ongerust maakt. En nogmaals kwaaltjes zeggen niets! Ik kom dat ook niet geloven maar ik merk niks! Geen zere borsten geen buikkramp of steekjes niet misselijk echt niks... Alleen moeite met avondeten maar dat is de ene keer meer aanwezig dan de andere keer en toch heb ik gelukkig nou al 3 mooie echos gehad dus schijnbaar zegt het toch niet zoveel gelukkig! *knuf* succes straks!
Wilde hem ook niet als vergelijkingsmateriaal gebruiken hoor, ben gewoon nieuwsgierig Baby was vorige week met 6 weken 2,6mm, Damiën was met 8 weken 14mm, dus zolang hij daartussen zit, vind ik het prima. Als dat hartje nog maar klopt.. Ik weet dat kwaaltjes niets zeggen. Ik weet ook dat lichter wordende testen vanaf week 7 niets zeggen.. Het is echt dat gevoel waar ik zo mee zit.. Maar goed, volgens mij heeft vrijwel elke zwangere vrouw dat, zéker na een jarenlang traject..
Ach gos, meid, vreselijk is die onzekerheid, he?! Je weet inderdaad dat het niets hoeft te betekenen dat je niets of weinig meer voelt, maar je maakt je toch gek met te denken dat het fout zit. En ja, pas tijdens de echo weet je of het goed is of niet. Bah.......ik merk sinds de zwangerschap dat je echt van de ene spanning (al die behandelingen, teleurstellingen en negatieve tests voorafgaand aan de zwangerschap) naar de andere gaat (doet ie het nog? klopt het hartje wel? groeit ie goed? is hij/zij voor zover gezond? (combinatietest) enz. enz.). Ik geef je even een knuffel en heel veel succes straks!!! Straks zie je kleintje weer!!!
@Bbibi: Geweldig dat je echo weer helemaal goed was. Ben zo blij voor jullie. @Tassie: Gecondoleerd met het overlijden van je zwager. Sterkte de komende tijd. Wat fijn om te lezen dat je je weer wat beter voelt. Hopelijk blijft dat nu zo. @Sneeuwmees: Super dat het cb even langs kwam om hem te wegen. En in 2 dagen tijd 100 gram aangekomen, is goed toch ? Gelukkig heb je een borstontsteking kunnen voorkomen, lijkt mij namelijk helemaal geen pretje. @Shaddixxx: Ik ga voor je duimen meid. Vreselijk die onzekerheid hé. Heel veel succes !!
Dankjewel lieve loontje! Jij aan het aftellen? Shaddixxx dan is het goed... Ik heb ook iedere keer een super slecht gevoel en toch is het steeds goed! Al kan ik het gewoon echt niet geloven. Mijn testen worden ook alleen maar lichter! Plis geen kwaaltjes zegt voor mijn gevoel genoeg .. En toch trekt de beeb daar zich niets van aan! Daarom zijn wij iedere keer in shock omdat we steeds met een super slecht gevoel gaan en steeds weer verrast terug komen... Ik hoop dat dit bij jou ook gaat zijn! Je verdient het!
Ja eigenlijk wel . Moet zeggen dat het heerlijk is om verlof te hebben, maar het is ook best zwaar om nu fulltime met de kleine bezig te zijn. Maar genieten doen we sowieso hoor
@Loontje; de laatste loodjes........ En ja, je hebt al een kleine rondlopen. Genoeg te doen, denk ik zo. Hoe voel je je eigenlijk? Is verder alles in huis klaar voor de komst van de baby? @ego; ik had vannacht ineens een buikpijn met steken en daarna krampen naar het midden van mijn buik toe. Mijn buik was ook echt hard en het voelde niet echt prettig. Dit gebeurde een stuk of 3 keer achterelkaar. Ik ben zelfs opgestaan om op internet te zoeken wat dit kon betekenen en of het kwaad kan. Nu heb ik er geen last meer van. Wel wat rommelende darmen. Arme katten trouwens. Die liepen alweer bij de deur beneden rond toen ik dus beneden kwam. Eentje is echt ontzettend claimend naar mij toe sinds ik thuis ben. Zij was altijd al "mijn" knuffelbeestje, maar nu.......Gisteravond toen ik in bed televisie keek lag zij ook op mij. Met d'r pootjes zo langs mijn hoofd uitgestrekt. En de hele tijd kopjes geven tegen mijn hoofd/neus. Zo lief!! Smelt, smelt....
Onzekerheid bleek voor niets, alles is nog helemaal goed ♥ Echt, ik moet ophouden mezelf zo gek te maken.. Wat een opluchting weer! Tassie, als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon je VK even bellen hoor! Ik had de vorige keer ook wel regelmatig last van harde buiken, maar kan me niet meer herinneren vanaf welke termijn dat was.. Beter het zekere voor het onzekere, toch?
Wat een heerlijk bericht, shaddixxx! Meis, ga lekker genieten van het goede nieuws! Poeh, ik kneep 'm toch ook wel even, gewoon omdat jijzelf zo'n slecht voorgevoel had...... Met mijn buik gaat het nu wel weer. Het was alleen maar vannacht. Ik kijk het nog aan, mocht het toch vaker voorkomen dan zal ik zeker de vk bellen. Dank voor het meedenken.
@Tassie: bij twijfel gewoon even bellen, hoor! Heb zelf ook zo vaak de vk gebeld als ik ergens mee zat. Daar zijn ze voor. Kan het geen blaasontsteking zijn. Geloof dat je daar ook pijn in je buik van kan krijgen. En je hoeft er niet altijd de typische kwaaltjes van een blaasontsteking voor te hebben (zoals pijn bij het plassen). Ik had dat zelf ook allemaal niet, maar bleek toch een blaasontsteking te hebben. Dus misschien een keer je urine wegbrengen naar de huisarts? @Shadixx: wat fijn dat alles goed was! Nu weer lekker opgelucht adem halen en op de roze wolk terug. Dit kleintje is zo voorbestemd, die laat zich niet zo makkelijk wegsturen, hoor! @Loontje: herkenbaar dat het zwaar is zo met je zoontje. Dat vond ik al met een kleuter. Laat staan hoe jij je moet voelen, want jouw zoontje is nog een stuk jonger (en heeft nog meer hulp nodig). Hopelijk lukt het je zo af en toe even bij te tanken, want je moet nog heel eventjes... Jij bent de volgende van ons lijstje die aan de beurt is, dus binnenkort zijn alle ogen op jouw gericht.
Idd tassie gewoon de vk bellen ! Heb je veel stress gehad toevallig of druk bezig geweest? Daar kun je wel harde buiken van krijgen! Shaddixxx super goed nieuws meid! Hoe groot was je kruimeltje? Hij lijkt gigantisch gegroeit! Hoever ben je nu? Loontje kan me heeeel goed voorstellen succes met de laatste loodjes !
@Tassie: idd bij twijfel altijd bellen hoor ! Ik voel me best goed, sinds ik verlof hen een stuk minder last van mijn bekken. Het kamertje is zo goed als af. Nog wat kleine dingetjes, zoals lamp en een horretje ophangen. 7 april komt T.ygo z'n nieuwe kamer en daarna kunnen we de babykamer verder "aankleden" @Shaddixxx: geweldig dat de echo weer goed was ! Die onzekerheid is heel logisch hoor. Ik had dat vorige keer ook extreem erg !
Er ging even iets mis met mijn berichtje. Dus hier maar deel 2. Kreeg straks weer kaartjes met de post en daar zaten ook twee kaartjes bij van de dames van de receptie van ons gebouw van het werk. Eentje voor ons zoontje en een voor mijn man en mij. Raakte er gewoon emotioneel van. Van mijn werk hoor ik niets. Heb een bos bloemen gehad. Die bos bloemen kwam van een bloemist uit de plaats waar mijn baas woont. Als ze naar huis rijdt, komt ze door mijn woonplaats heen. Ik zou, als ik haar was, even om 5 uur langs gegaan zijn en zelf de bos bloemen afgegeven hebben (misschien even snel binnen komen spieken) en dan zeggen dat ik snel weer langs zou komen. Maar ze werden dus bezorgd. Omdat ik het vermoeden had dat er bij haar wat 'zeer' zat op de een of andere manier, heb ik haar zelf een mail gestuurd om haar te bedanken en gevraagd of ze de collega's ook namens ons wilde bedanken. Kreeg toen een mail terug dat ze me bedankte en gehoord had ik dat ik bevallen was. Toen dacht ik al, zie je nu wel. Dat was dus blijkbaar 'het zeer' wat bij haar zat. Ik had de geboorte van ons zoontje op fb aangekondigd. Gewoon omdat dat tegenwoordig de snelste en handigste manier is om veel mensen ineens te bereiken. Daar zaten achteraf ook twee collega's van mij op en die hadden maandag dus het nieuws op het werk verteld. Blijkbaar voelt ze zich gepasseerd en had ze verwacht dat ik haar dat weekend zelf zou bellen en haar als eerste zou informeren. Ja, soms lopen die dingen nu eenmaal zo. Heb ook niet zo'n band met haar dat ik haar gelijk bel als ik iets te melden had. Toen ik zwanger was, heeft ze ook tegen diverse mensen zelf verteld dat ik zwanger was, terwijl ik die mensen ook zelf had willen informeren. Ja, dat soort dingen gebeuren. Soms gaat het nieuws sneller dan je gewild had. Nou ja, als ze daar al door gepikeerd is, dan mag ze ergens diep inzakken wat mij betreft. Ze is nogal op status en kikt enorm op haar directeur-status en de 'macht' die er dan volgens haar bij hoort. Heb verder van 2 collega's een whatsapp gehad, maar van twee collega's bijv. nog helemaal niets gehoord. Heb nog nooit zo'n stel onbeschofte collega's meegemaakt. En dan krijg je van de receptie-dames twee heel lieve kaarten. Ja, dan komen de tranen weer. Deze dames zijn altijd heel belangstellend geweest tijdens mijn hele zwangerschap, terwijl ze niets met onze afdeling te maken hebben. Had net een collega (die zo nu en dan wel eens wat laat horen) een whatsapp gestuurd en gevraagd of ze de dames van de receptie even namens ons heeeel hartelijk wilde bedanken voor de kaarten (nadruk op meervoud ). Dat we door de lieve kaarten van deze dames zo ontzettend blij verrast waren. Misschien komt de hint dan aan.
Mooi gezegd Sneeuwmees! Ik ben daar ook van overtuigd, maar af en toe neemt die onzekerheid echt de overhand.. Jammer van je baas weer.. Misschien had je haar wel direct gebeld als ze tijdens de zwangerschap wat meer begaan was geweest. Vind niet dat je haar dat in dit geval 'schuldig was'.. Bibi, hij was vandaag 9,59 mm! Ruim 7mm gegroeid dus, in een weekje Stom he, hoe trots je kunt zijn op zo'n kleintje, wat je nog niet gezien of gevoeld hebt? Ik ben nu 7W1D, 4 dagen na jou uitgerekend Loontje, kan me voorstellen dat het allemaal zwaar is. Ik vind dat nu al, nu ik zo moe ben en steeds naar school heen en weer moet.. Als je dan op het einde loopt en nog een kindje hebt wat eigenlijk nog volledig afhankelijk van je is, moet dat helemáál erg zwaar zijn!
Dan is hij mooi gegroeid shaddixxx mooi! Sneeuwmees pfff wat een verhaal! Heftig! Lief van die 2 receptioniste maar erg associaal van je werk zeg! Zou ik ook echt niet leuk vinden! Stuur je wel een geboortekaartje naar je werk? Hopelijk laten ze tijdens je verlof toch nog iets van zich horen!
@Shadixx: dat trotste gevoel herken ik ook als je weer even naar je kleine wormpje hebt gekeken en alles lekker knippert en het goed groeit! Kijk maar lekker vaak naar je kleine ukje! Hoe sneller het doordringt! @Bbibi: ik heb inderdaad een kaartje naar mijn afdeling gestuurd. Dus ze kunnen niets zeggen. Bij mijn oudste zoontje is het 'nieuws' ook via een goede vriendin met wie ik op de kamer zat op mijn werk op de afdeling verspreid. En heb er toen ook geen onvertogen woord over gehoord, dat mijn baas het pas later wist. Ik sta er maar ver boven. Heb gelukkig nog vele weken vrij om niet met werk bezig te hoeven zijn.
Groot gelijk sneeuwmees! Proberen erboven te staan en er niet mee bezig te zijn! Dat is het niet waard! En het draait nu om jou en de kleine man! Vanuit jou kant heb je het goed aangepakt vind ik dus je kan jezeld niks verwijten! Dat dat een stelletje rare zijn is dan maar zo! Ga je straks nu je 2 kindjes hebt wel wat minder werken? @all goedemorgen! Knorretje lets en klaasje jullie testdag komt steeds dichterbij! Spannend !!!