ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: lijkt me heftig om mee te maken en als je zwanger bent komt het allemaal nog iets harder binnen. Vandaag maar even bijtanken en inderdaad verplicht lekker even buiten in het zonnetje. Sterkte!
    @Bbibi: herken die achtbaan aan emoties. Het doemdenken en de opluchting na een goede echo maar al te goed. Mijn man heeft me ook vaak genoeg huilend moeten troosten omdat ik ook het gevoel had dat het niet goed zat. De kansen dat het misgaat zijn echt heel klein nu, dus probeer de moed erin te houden.

Gisterenavond werd mijn zoontje wakker en heeft toen behoorlijk lang bij me gedronken. Ook vannacht heeft hij goed gedronken. Hij is erg verkouden (wist niet dat dat zo jong al kon) en vermoed dat hij daardoor ook slechter dronk en sneller in slaap viel. Ik klop het maar af, maar hoop dat hij vanaf nu beter blijft door drinken. Nu meneer even aankleden en even wat vitamines opsnuiven buiten.

2. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie, een heel heftige dag dus gister. Vandaag maar even bijkomen van alles.

Bibi, wat naar die onzekerheid. Maar het zal vast goed komen. Op naar de volgende goede echo.

Lets, hoe is het met jou ?

Klaasje, al goed nieuws ?

Sneeuwmees, het zou mooi zijn als de kleine man zo door gaat met goed drinken.
    Wel sneu hoor, zo klein en dan al verkouden. Lekker even naar buiten voor frisse lucht zal jullie vast goed doen.

Ik zit zelf nog in de fase , OMG is het echt zo ?
    Maar ik denk dat 4 positieve testen niet liegen. Het is zo onwerkelijk.
    Morgen eerst DD maar bellen.
    Moet ik trouwens ook naar de huisarts gaan ? Ik weet niet eens hoe dat allemaal gaat.

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, wat fijn dat hij nu meer gedronken heeft. Vandaag ook weer goed gegaan? Succes voor morgen hoop dat het gewicht beter is geworden!

Knorretje, denk niet dat vier testen liegen. Vind het nog steeds super voor je! (Bijzonder eigenlijk..als ik zo op facebook of van bekenden zwangerschapsaankondigingen hoor vind ik dat momenteel helemaal niks, en als ik het hier lees vind ik het echt super!)
    Neem aan dat Dusseldorf wel zegt wat je nu moet doen ofniet?

Hier gaat het op het moment wel redelijk, een goede wandeling en het zonnetje en dan voel je je toch een stuk beter.
    Morgen weer na het bloedprikken aan het werk, even wat afleiding.
    En toch wat naaste collega's even inlichten, ik werk daar pas en anders komt er vast gepraat over waarom ik er niet was of er vaker niet zal zijn. Dan kunnen we ook soms ruilen enzo.
    Het allerergste vind ik eigenlijk het wachten, waarsch weer een maand wachten voor we uberhaubt mogen beginnen en dan weer zo'n behandelmaand.... En als ik dan uittel dan weten we in juni pas weer of we zwanger zijn... Stiekem had ik gehoopt dan al een buikje te hebben, zag het al helemaal voor me...
    Na goed jullie kennen het wel;)

Botala, hoe gaat het nu met jou? Heb er wel aan moeten denken nog gisteren en vandaag...

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @klaas ben ook benieuwd!

@lets hoe gaatie met jou meis?

@knorretje hahaha ik denk dat dat nog wel even gaat voortduren! Ik heb het zelfs nu nog en ben 8 en halve week alweer hihihi...
    Ik zou idd dusseldorf bellen dan vragen bij je huisarts of je hcg mag laten bepalen en gelijk doorgeven dat je zwanger bent! Dan weten ze het vast :)

@sneeuwmees ja je hoort er veel mensen over die onzekerheid! Zal er toch wel deels hij horen! Maar zonder kwaaltjes maakt het het helemaal onwerkelijk en onzeker! Mijn buik is echt 0,0 gegroeid ik val alleen maar af dus ik weet het niet :(
    Fijn dat je mannetje vanacht zo goed dronk! Hopelijk gaat het ju de goede kant op met hem :

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Meiden, ik heb vanmorgen voor het eerst in m'n leven een positieve, knallende zwangerschapstest gehad! Er is iets blijven hangen uit cryo 5 en 6 uit onze 1e IVF a la Bbibi.

Van blijdschap zijn we in de auto gesprongen naar onze ouders en langs het strand waar ik zo vaak huilend rond gedoold heb.

Blijdschap en verdriet liggen dicht bijelkaar. Niet alleen hier op dit forum maar ook bij een aantal andere MMM meisjes die vriendinnen geworden zijn. Let's, heel veel sterkte meis en laat Dr. S. je nog maar goed check-uppen voor je volgende poging.

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Klaasje gefeliciteerd

Bibi ik viel ook af die "eerste" weken. Het gaat vast wel goed. ;) Heb jij nog infusen en/of prednison gehad?

Verder iedereen een dikke knuffel

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaasje, goed nieuws gefeliciteerd!!!
    Ik zal kijken of dokter H dat ook goed kan, die heb ik nl.;)

8. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaasje, van harte gefeliciteerd. Wat super. Ben jij ook zo overdondert, en kun je het al geloven ?

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee Knorretje, ben helemaal van de leg. Eindelijk kan mijn lijf dit, ik snap er niks van. En jij?

Dr. H heeft dit embryootje gemaakt. Zij deed mijn punctie in juli vorig jaar. Ik schreef het al in een vorig berichtje maar toen wist ik het resultaat nog niet. Ik heb voorafgaand aan de cryo tp een hysteroscopie gehad ( = kleine kijkoperatie baarmoeder) waarbij een pipelle is gezet, dat is een soort van biopt om het baarmoeder slijmvlies te triggeren voor innesteling. En ik heb immuunonderzoek gehad waaruit bleek dat ik vanwege allergieën en tekort aan eiwit in bloed aan de prednison ( 10 mg/ dag) ben gegaan.

Ik ben er heilig van overtuigd dat ik zwanger ben door de prednison en door de grote hoeveelheden vloeibare vitamine D3 die ik genomen heb. Wie weet Let's is dit ook iets voor jou. Pno heeft het allemaal vergoed.

10. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    JAAAA, Klaasje ook zwanger!! TOP!:D

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wauw, klaasje, wat mooi. Van harte gefeliciteerd!!! Het is je van harte gegund.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaasje: wat geweldig. Van harte gefeliciteerd. Kon je vanmorgen jankend van blijdschap over het strand lopen. Kan me voorstellen dat je compleet overrompeld bent. Ben ontzettend blij voor jullie!!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Wooooooow klaasje! Ik zei het ik zei het ik zei het joehoeeee super geweldig nieuws! Zo zie je! De kwaliteit zegt niks! Ik had ook hetzelfde een 4ab terwijl mijn vorige veel mooier waren! Puur nu je de omegaven en prednison hebt genomen was wss de ontbrekende sleutel ! Top nieuws meis! Lekker van genieten het is je zo gegund! X

Dees ja je leest het idd vaker dat dames afvallen! Zwangerschap kost schijnbaar veel energie! Ik slaap ook iedere middag even.. Maar blijf super onzeker! Hoe gaatie met jou? Knuf

Let voor jou nog even een dikke knuf! Ik zou ook kiezen voor een immuunologisch onderzoek en prednison en omegaven/intralipid dr
    Volgende keer! Wie weet is dit voor jou ook de ontbrekende sleutel. ( vaak wel bij dames bij wie het niet direct wil lukke. Met zulke mooie blastos)!

14. Klaasje; Gefeliciteerd! Zo fijn!

Lets; Ik begrijp het helemaal. Ik heb er een paar dagen terug ook echt om gehuild. Komen wij hier af en toe, met ons zwangerschapsgedoe over (geen) misselijkheid of wachten op een echo.. Jouw nieuws drukte me wel weer even met m'n neus op de feiten. Ik vind het sowieso niet heel fijn om hier uitgebreid over zwanger zijn te praten, maar een paar dagen terug voelde ik me helemaal ontzettend schuldig. Die radeloosheid, de frustratie.. Ik herinner het me nog zo goed. Ik herinner me óók hoe slecht ik het, voornamelijk op die momenten, kon hebben als anderen kwamen 'zeuren' over hun zwangerschap.. Het is gewoon allemaal ontzettend oneerlijk. De MMM zou een tijdslimiet moeten hebben. De garantie dat iedereen binnen de 3 IVF/ICSI-pogingen zwanger raakt..

Als je inderdaad een maand over moet slaan trouwens, zou ik ook een pipelle overwegen.. Binnen 10 minuutjes is het klaar en ik ben, net als Klaasje, ook zwanger geraakt van de eerste behandeling na de pipelle.. Misschien dat dat nog iets bij kan dragen?

Voor de zwangeren; ik lees hier vaak dat meiden zich niet thuis voelen bij de zwanger-clubs, omdat iedereen er vaak zoveel oppervlakkiger over denkt dan zij.. Er is sinds een paar weken een zwanger-na-MMM-topic, waar iedereen in hetzelfde schuitje heeft gezeten..

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/501262-zwanger-na-mmm.html

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het aantal zwangere dames is nu volgens mij aan het overheersen hier. Wat op zich wel weer hoop geeft want dan ben ik nog wel steeds op de goede plaats onder behandeling.

Kwamen jullie artsen met de ideeën als pipelle, hysteroscopie en immuunonderzoeken of hebben jullie dat zelf aangedragen?
    Want ik zie door de bomen het bos niet meer, eigenlijk ben ik nog vrij onervaren wat dat betreft.

Shadixx..wat lief dat je om mij moet huilen, daar moet ik onderhand weer van huilen haha zo blijven we wel bezig;)

16. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Knorretje en Klaasje van harte gefeliciteerd!

Lets een dikke knuffel voor jou

17. Ik heb zelf een pipelle gepland, omdat er niet echt 'voorwaarden' aan verbonden zijn. Een pipelle kan voor iedereen werken, snap je wat ik bedoel? Het is niet zo dat je er een specifiek probleem voor moet hebben, of iets dergelijks. Ik hoorde goede verhalen over de pipelle, heb het Amstelland Ziekenhuis gebeld (waar ze er ervaren mee zijn), heb een verwijsbrief bij m'n huisarts opgehaald en alles was geregeld..

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zal het er dinsdag dan eens met dokter h over hebben. En of het ook in dd kan...
    Maar misschien heeft zij nog goede opties. Ben benieuwd. Wel fijn dat ik daar eigenlijk relatief snel weer terecht kan voor een gesprek.

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb de hysteroscopie/ pipelle in DD gedaan en terwijl het infuus van de narcose erin zat is ook bloed afgenomen voor het immuun onderzoek. Totale kosten zijn 600 € voor het bloedonderzoek, 300€ voor de hysteroscopie incl pipelle en gebruikelijke narcose 250 €.

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Je hebt gelijk hoor shaddixxx maar aan de andere kant zijn we er toch voor elkaar en om alles te delen! De dames die hier een kindje hebben gekregen mogen daar toch net zo goed over praten en over hun zorgen... Ze weten toch allemaal wat we hebben moeten doorstaan ? Ikzelf heb me daar nooit aan gestoord eerlijk gezegd! Maar als jullie dat wel vinden en het alleen over de mmm willen hebben meld het dan even dan houd ik er ook rekening mee ;)

Hoe gaatie nu Lets? Vandaag nog bloedprikken? Kon dat nou gewoon in nederland? Of ga je vandaag weer naar DD? Ben erg benieuwd wat je waarde was en is ... Toitoitoi

Deel Deze Pagina