@Lets: ik heb wel eens gehoord dat de kansen met een blasto op een zwangerschap zo'n 50% zouden zijn. Wil je niet te blij maken. Want helaas hebben we met velen hier helaas in de verkeerde 50% categorie gezeten. Maar het biedt goede perspectieven in ieder geval. @Ploon: mijn zoontje snapt nog niet goed waarom hij hele dagen moet. Dus gisteren waren het dikke tranen. Maar goed dat mijn man hem naar school moest brengen, die is hier wat meer immuun voor, dan ik de labiele dweil. Hij komt toch wel vrolijk terug, als hij er eenmaal doorheen is. Denk dat het een kwestie van wennen is, maar dat hij op zich het wel leuk vindt bezig gehouden te worden.
; Op de site www.fmfb.be kan je een afspraak maken. De kosten zijn 500 euro wil je het geslacht weten dan komt er 100 euro bij. Je krijgt een rekening mee Nou ja rekening simpel papiertje waarop het rek.nr staat en je moet het binnen 2 dagen betalen.
Dames anderhalve dag niet online en 5 pagina's bij te lezen haha. het is gewoon niet bij te houden joh... Vandaag weer een drukke dag hier maar even een zwaai en knuffel voor allemaal....
Boboke Wel goed dat je even gebeld hebt. Jij volgt gewoon Stiertje. Ik zou inderdaad wat Arie77 zegt ff de huisarts bellen. Al hanteren ze in NL wel andere onderwaarde dan in DD. Klaasje goed dat je weer kan gaan beginnen. Tassie fijn dat je je weer beter voelt. Ploon onze emmys hebben het vast naar hun zin zo samen in de embryoscoop. Ik weet niet waarom dokter S het pas bij de terugplaatsing besluit. Bij mij had hij dat van te voren toen al bepaald. Nu ga ik alleen utrogestan gebruiken denk ik. Verzekeringen heb ik geen verstand van. Mooie kaarsjes. Sneeuwmees Geweldig dat je nu al bijna aan je verlof bent, dat had je niet gedacht toen je in augustus zomaar spontaan zwanger was. Het is je gegund. Nog ff de laatste werk lootjes. Soms zijn kinderen er gewoon aan toe om hele dagen naar school te gaan. Het gaat vast wel wennen. Lets moed houden hoor. Wij kunnen niets doen alleen maar luisteren en je moed inspreken. Dikke knuffel. Klaproos Bij het onderzoek van dokter Pf. Heeft hij een advies gegeven die we nu opvolgen. Kijk jij ook eens naar je regulatorische T-Zellen. Bij mij zijn ze 16.4 en moeten tussen de 4.98-9.52 zijn. Ego:Ja wij laten er 2 terug plaatsten. Ik hoop dat er nog 2 over zijn zaterdag. . . . Ook niet zo'n pijn in mijn buik als anders. Heb helemaal geen paracetamol gebruikt. Morgen voor het infuus. We moeten er om 8.00 zijn. De infuzen worden gegeven in de uitslaapkamer, tenminste daar zat er maandag ook iemand toen ik daar lag. Het hotel waar we van de week zaten is volgeboekt, gelukkig zitter er nog meer in de buurt.
@ploon, ik vind het ook maar een vaag gedoe met die verzekeringen. Deze week maar eens mijn rekening van bijna 2500,- ingaan dienen. Hallelujah! @sneeuwmees, even uit ervaring als juf zijnde, ik heb vroeger best veel lesgegeven aan kleuters en het is echt zo dat als de ouders weg zijn de kids na enkele min wel stoppen met huilen en vrolijk gaan spelen. Het is meer het onbekende/nieuwe waardoor ze moeten huilen, dan dat ze niet naar school willen. Maar ik snap dat het moeilijk is je kindje zo te zien huilen hoor! Hoop dat hij een lieve juffrouw heeft! 50% das best veel.. maarja aan de andere kant, we hebben al heel vaak aan de verkeerde kant van de procenten gezeten he, kans 1 op 6 stellen verminderde vruchtbaarheid, kans van 30% op dit en dat.. dus zoveel hou ik me er ook nie meer aan vast hoor. Hoop dat we nu eens aan de goede kant van de procenten zitten We blijven hopen in ieder geval, fijn dat jullie me er door heen slepen!! Ik krijg altijd de volle aandacht bij de kapper hoor, ga bij iemand thuis Dus hoef niet tussendoor te wachten enzo, heerlijk! En lekker even bijkletsen met de kapster
@Ploon: uit mijn hoofd heb ik in mei vorig jaar voor poging 3 bij PNO alles vergoed gekregen (minus mijn eigen risico). De IVF kostte 1300 euro, ruim 250 euro anesthesie, bloedonderzoeken (dhea, amh) en later nog een keer hiv, de embryoscope van ruim 400 euro. Weet dat ik toen rond de 2100 euro had ingediend en dat allemaal vergoed heb gekregen. @Lets: inderdaad er maar zo weinig mogelijk van proberen te verwachten (al heb ik makkelijk spreken). Ik weet nog dat toen ik in NL met ivf begon mijn NL gyn zei dat ik ca. 30% kans had op een zwangerschap bij terugplaatsing van 2 embryo's (op mijn leeftijd dan). Maar na poging 2 krabbelde ze daar toch aardig van terug en had ik volgens haar amper nog kans op een zwangerschap. Het zijn maar percentages, hè. En we hopen natuurlijk dat we allemaal een keer aan de goede kant van de lijn zitten. @Ddees: voor jou ook weer spannende en drukke dagen. Wij hebben 3 keer overnacht en 3 keer een ander hotel gehad. Ik vond het wel wat hebben om iedere keer een beetje te surfen op zoek naar een leuk hotelletje. Hopelijk bevalt deze ook. Je bent helaas al bijna ervaringsdeskundige van hotels in DD. Fijn dat de pijn meevalt. Morgen weer een prik erbij in je arm.
Hoi Klaasje,ik heb alle onderzoeken gedaan maar snap niets van de uitslag. Hij heeft me omega 3 en vitamine d3 geadviseerd wat ik ook doe. Ik heb die uitslagen naar Scholtes meegebracht. Hij heeft ze in mijn dossier gedaan met de mededeling dat ie de uitslagen ook niet snapt Trouwens ik heb de uitslagen gekregen van iemand anders van labor benrath.Was dus wel iets van 1000 euro.. Zo,positief ik hoef nog maar 1 capsule DHEA per 2 dagen. Vrijdag eerste echo,ben benieuwd of er wat te zien zal zijn en of mijn ziekenhuis in NL wil meewerken.. even stomme vraag. Ik heb een email adres gekregen om uitslagen zoals baarmoederslijm ed. door te geven. Nu had ik daar een mail naartoe gestuurd maar Caroline zei dat die niet is aangekomen Kan iemand mij even anders een pb bericht sturen? Het is gewoon een mail die begint met ivf-nl etc.
He Klaproos, dat is een klap geld waarvoor je niet eens goed advies gekregen hebt . Kun je daar niet alsnog opheldering over krijgen? Ik heb dus bewust gekozen om niet naar Dr. Pf. te gaan maar naar Labor Benrath ( is de oude werkplek van Dr. Pf). Er moet toch iemand jou een advies kunnen geven over het onderzoek?
Klaproos nog ff over die regulator T-Zells die moeten hoger worden ipv lager zoals op de lijst van dokter pf. Iemand op fb schreef dat ze na 1 infuus van 12 naar 30 gegaan was. Kan je niet aan dokter S vragen of je naar de immunoloog van hun kunt met je vragen?
Arie dank je wel voor je tip. Ik heb eerst vanochtend naar DD gebeld om te vragen wat de waarde was en of er nog meer gedaan kon worden om op te hogen. Waarde was 28,1 en hoort tussen de 30 en 100 te liggen. Volgens Dr. S geen reden voor paniek, maar wel iets om in de gaten te houden. Advies was gewoon de 2000ie verder slikken. Toch ook nog mijn huisarts gebeld en daar kon ik vanmiddag al terecht. Hij moest zich er even in gaan verdiepen, want zo vaak kwam dit niet voor, en overleggen met de apotheek wat nu het beste was voor mij en morgen ligt er "iets" klaar. Ben benieuwd. Ik vind het in ieder geval wel fijn dat hij er serieus iets mee doet. Ik ben dit jaar nl net overgestapt van huisarts, omdat mijn vorige alles wat met het buitenland te maken had afwees. Lets het valt echt niet mee hè die rotwachtweken, zeker als je dan ook niet zo heel veel afleiding hebt. Steekjes ed kunnen juist ook positief zijn dus moed houden. De duimen draaien hier nog volop. Lekker genoten bij de kapper ? Klaasje hopelijk heeft de pipelle succes en blijven de volgende 2 lekker bij je plakken. Sneeuwmees met elke stap wordt je zoontje ook weer wat groter en misschien ook wat minder afhankelijk en dat lijkt me ook best moeilijk om dan los te laten. Gelukkig heb je al bijna verlof. Ploon het kan een oorzaak zijn voor miskramen of het niet goed ontwikkelen van het embryo. Vreemd genoeg is het in Nl nog niet algemeen geaacepteerd dat dit van invloed is, hoewel heel het internet ermee volstaat welke gevolgen een tekort heeft . Het heeft me wel een slapeloze nacht gekost, maar hopelijk kan ik nu mijn rust weer vinden nu ik weet dat er vanaf morgen in ieder geval iets aan gedaan wordt. En ik volg graag Stiertje op hoor Hopelijk maken de andere 2 ook nog een groeispurtje. Heel veel succes morgen! Op je vragen kan ik helaas geen antwoord geven, sorry Ddees oh ik hoop ook zo voor jou dat je er 2 terug krijgt en dan een volgende DD-tweeling Klaproos wat vreemd dat er nu eigenlijk niks met al die onderzoeken gedaan wordt, misschien toch nog eens naar vragen? Alvast succes voor vrijdag. oh en na een paar dagen hoef je ook nog niks te voelen groeien hoor, dat komt wel kort voor de punctie
@Boboke: fijn dat je al zo snel bij je huisarts terecht kon en dat er iets klaar ligt. Kan me voorstellen dat het een geruststellend gevoel geeft dat je er iets aan doet, ook al kan het niet direct kwaad.
Klaproos, het komt wel vaker voor dat e-mails daar niet aankomen. Die komen in hun spam-box, zeiden ze mij. Het was bij mij ook het geval. Ik heb gmail en dat kwam vaker voor. Misschien kun je het proberen vanuit een ander e-mailadres als je die hebt. Je hebt vast het juiste e-mailadres: i.hoe...@ivf-duess....de
Oh Boboke, dat is fijn dat je huisarts je serieus neemt en het uit gaat zoeken. Hopelijk kan hij iets voor je betekenen en je onzekerheid een beetje wegnemen. **duim**duim**
Dees,ben je al bij die immunoloog geweest? En heeft die verstand van die T zells? Want ik heb daar dus ook aan zitten denken! Weet dat het een Nederlander is. Ik moet morgen toch bellen voor echo dus maak meteen een afspraak. Alles om miskramen ed te kunnen voorkomen. Pfeifer heeft namelijk wel uitleg gegeven tijdens het gesprek over die T cells maar ik weet nog steeds de helft niet van wat het betekend en mijn engels is toch heel goed. (Ik spreek geen Duits) Klaasje,ben idd niet zo blij met die kosten nee en heb nog veel geluk dat ze vergoed zijn! Pfeiffer is ook allemaal zo haastig enzo en heeft nooit geen tijd! Ploon,ik heb hotmail maar dank je voor de tip. Heb hem 2x verstuurd maar misschien eens vanuit g-mail versturen. Ook al komt ie dan ook in de spam wat je zegt maar ik blijf geen email adressen aanmaken Botala fijn dat er meteen iets geregeld voor je word!! Niet te druk maken meis,het moet gewoon goed komen! Zo ik heb de helft van mijn medicatie en viel echt steil achterover van de kostenIk heb ons huwelijksgeld gebruikt om in ieder geval de helft te kunnen meenemen,morgen de rest van ons huwelijksgeld voor de andere helft en dan haal ik mijn medicatie in DD. Geen gesodemieter met lang wachten ed. Zijn er hier meer die dat doen en kun je het meteen meenemen dan? sorry voor alle vragen maar ik ben dus echt een beginneling met die ivf's oh ja nog een vraagje..Is er iemand die op facebook bij ons cluppie even naar mijn uitslagen kan kijken en of je er een moer van snapt. De laatste pagina is het advies wat ik al volg maar ik snap van de andere dingen helemaal NIETS
Boboke. Hier hoef je niet wakker van te liggen hoor! Snap je schrik maar is echt makkelijk op te lossen. Gek hoor in dd v.a. 30? Hier nieuwe waarde 80, gelukkig wist mijn huisarts dat. Was ook enorm moe! Maar vele artsen hanteren hier 50. Dus hopelijk ligt er morgen een drankje klaar. Tabletten werken ook maar dan moet je hele hoge dosis en langdurig. drankje tikt heel snel omhoog en dat wil je nu. Verder breek ik weer uit. Alle dames verder succes
@Loontje voor die 100 euro meer kreeg je ook de geslachtsbepaling en nog wat extra testen specifiek gericht op een jongen of meisje. Maar dat kan dus niet bij een tweeling vandaar dij wij het "goedkope" pakket hebben.
Weet je ik heb soms nog van die eisprong-pijn als jullie begrijpen wat ik bedoel. Herkent iemand dit?
@Ploon: ik heb het bij mijn eerste punctie ook gehad. Maar dat zelfs na een week ineens. Bleek ook nog van de punctie te (kunnen) komen. Hoe laat heb je morgen de tp?
Ik lees morgen weer ff bij ben extreem moe en last van buik nu ook links dus hopelijk gebeurt er meer nu