ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: bv is een mooi iets om te geven, maar dan moet het wel goed gaan. Als de bv niet goed gaat kan het ook een hoop stress geven. Daarnaast is bv geven ook hard werken. Als mijn zoontje zoals gisteren continue wil aanleggen is dat voor mij een behoorlijke uitputtende bezigheid. Dus als hij gelukkig is en goed aankomt dan ben ik ook gelukkig. Ben jij er al uit wat jij wil gaan doen?
    @Lets: heb jij de uitslag al van het bloedprikken?

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lieve Lets & Ddees jullie zijn niet als enige nog niet zwanger. Ook andere meiden als Ploon, Arie77, Lamaris, het meisje met de pluto avatar en nog heel wat meisjes die ik even niet kan herinneren.

Logischerwijs trek je je soms tussen behandeling even terug, sta je even in de pauze stand of zit je in je eigen wereld. Ik denk aan jullie allemaal hoor!

En verder heb ik me ook altijd enorm opgetrokken aan de succes verhalen hier, en de oude DD-rotten die inmiddels iedere change of plans kunnen onderbouwen en elke keer weer een alternatief voor een hormoon of pilletje weten.

Keep on sharing :D

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaasje: hoe is het nu met je 'the day after'. Een beetje kunnen slapen vannacht?

4. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sow dames, wat een geklets!! Ik was aan het werk vandaag, heerlijk afleiding gehad van hele lieve kleuters doe me knuffelden en blij waren dat ik er weer was! Doet goed!
    Verder ook aan drie collega's verteld, kwam erachter dat een andere collega, die nu met zwangerschapsverlof is, het ook allemaal heeft meegemaakt. Wel fijn als ik er eens live met iemand over wil praten, ze komt in mei weer terug, en voelde me ook erg begrepen door de andere drie iig.

Bloedprikken, wat een gezeik dat ze niet gewoon naar mij of dd willen bellen maar perse naar de huisarts. Gelukkig had dit ziekenhuis wel na 4 u de uitslag, hcg was minder dan 1. Duidelijk dus...eigenlijk is dat geen teleurstelling mee want daar had ik al op geteld.

Over jullie hele 'discussie'. Ik vind dat jullie hier ook gewoon alles op moeten schrijven. Natuurlijk baal ik wel eens dat er hier velen zwanger zijn, of dit weekend positief hebben getest en ik niet. Vooral dat 'en ik niet' natuurlijk, want baal niet dat jullie zwanger zijn hoor;) Maar als ik jullie verhalen lees en lees van hoever jullie gekomen zijn, hoeveel behandelingen jullie hebben gehad... Dan sta ik met mijn 2 pogingen waaraan ik uiteindelijk relatief snel ben kunnen beginnen nog maar aan het begin. In juni ben ik voor het eerst naar de gynaecoloog geweest en nu al twee icsi behandelingen gehad. Volgens mij is dat behoorlijk snel!
    En... Zoveel zwangeren hier, geeft ook goede moed! Dan weet ik dat ik Düsseldorf in goede handen ben toch!
    En meteen ff met de neus op de feiten gedrukt dat zwanger zijn ook niet meteen een grote roze wolk is.
    Dus dames gewoon doorschrijven, en als ik het even niet aankan om te horen dat iemand moe zwak of misselijk is, dan lees ik daar zelf gewoon vrij snel overheen.

Sja ddees, het ziet er naar uit dat wij misschien dan wel weer een keer een koffiedate in dd hebben...

Tassie, wat leuk dat je de kleine gevoeld hebt!!
    En sneeuwmees, goed om te horen dat het beter gaat.

Lieve meiden, ik heb iig enorm veel aan jullie steun, goede ideeën en ervaringen! En ik vind het ontzettend lief dat jullie zo meeleven!!

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.334
    689
    113
    Utrecht
    Sneeuwmees; ja borstvoeding is volgens mij alleen maar "leuk" wanneer het echt goed gaat.
    Ik ben wel van plan om borstvoeding te geven. Eigenlijk vooral vanwege het feit dat bij ons veelvuldig borstkanker voorkomt in de familie en borstkanker geven de kans op borstkanker bij mij kan verkleinen en het ontvangen van borstvoeding door ons kind later ook de kans op borstvoeding kan verkleinen. Eigenlijk is beide het beste: het geven van borstvoeding voor jezelf en het ontvangen van borstkanker voor jezelf als baby. Ik heb nooit borstvoeding gehad en ik wil graag ons kind in ieder geval wel borstvoeding geven, indien het goed gaat en niet te veel stress of pijn geeft.

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.334
    689
    113
    Utrecht
    Och, lieve Lets, wat "fijn" dat je je verhaal kan delen met anderen op je werk. Alleen dat delen alleen al kan zo'n verlichting geven. Je hoeft niet meer perse te doen alsof, maar je kunt je nu ook echt uiten. Je hoeft je niet meer groot te houden voor je collega's.
    Mag ik vragen wat voor werk je doet? Ik denk het nu wel te weten (juf van groep1/2?).
    Weet je Lets, ons clubje draait inderdaad vooral om het elkaar steunen, te adviseren, knuffels te geven, met elkaar mee te leven en ook om elkaar te feliciteren. Dat is, vind ik, ook de kracht van onze club! Ik vind het echt zo bijzonder wat ik ervaar wanneer ik jullie eigen verhalen lees, het is net of ik jullie ken:).
    Dikke knuffel, meid!!

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben vervangster op diverse plekken dus ik geef les aan kinderen vanaf 4 en mijn oudste leerling tot nu toe was 63 geloof ik;)
    Zeer divers dus...momenteel op maandag kleuters ja..

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.334
    689
    113
    Utrecht
    63 jaar????:$. Dus je geeft les aan eigenlijk alle leeftijden. Wat bijzonder en uitdagend.
    Maar je hebt geen vaste werkplek dus. Heb je wel altijd dezelfde aantal uren per week dat je werkt? Of ben je afhankelijk waar op dat moment iemand nodig is, soort flexwerk?
    Sorry voor de vragen, hoor, ik ben ook helemaal niet nieuwsgierig:p.

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @sneeuwmees fijn dat je binnen kan lopen iedere maandag! Is dat gewoon bij de verloskundige ofzo? Lijkt me ook wel prettig! Toch net even die extra controle!

@tassie heel toevallig denk ik er hetzelfde over als jij! Ik zou ook graag borstvoeding geven om die reden! Birstkanker komt bij ons helaas ook in de fam van mijn moeder veel voor ( en belaarmoederhalskanker) dus wilde ook vanwege het verkleine van dat risico het willen proberen. Plus omdat ik hoop dat ik met mijn ziekte goede immuuncellen kan doorgeven zodat mijn kindje hopelijk geen auto-immuunziekte krijg!

@klaasje hoe voel je je meid? Dringt het wl door?

@lets dikke knuf meid :( jammer dat hcg onder 0 stond maar goed dat je voorbereid was! Fijn dat je wat afleiding had en er goed met collegas over kom praten! Ik vind jou zon positieve meid! Echt waar respect gewoon! Met jou doorzettingsvermogen en een beetje extra hulp kom jij er wel! X

@ de reden dat ik klaag over kwaaltjes omdat ik gewoon er echt van overtuigd ben dat het niet goed zit . Ik vermoed echt dat ik hier binnenkort weer kan meekletsen als weer DD-patient. Het voelt gwn allemaal niet goed helaas.. En heb verder winkf mensen om mee te delen en aangezien ik jullie altijd als steun en toeverlaat heb gehad en helaas sommige er al de ervaring mee hebben gehad deel ik dit graag met jullie :(

@ dees boboke arie ploon lets en andere niet zwangeren even en extra dikke knuffel voor jullie meiden! Ik hoop zo dat jullie heel snel goed nieuws hebben! X

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou zo positief ben ik niet hoor, das ook maar met vlagen...vraag mijn moeder en vriend maar eens;)
    Maar een beetje positief moet je wel blijven. Ik vind het iig geval fijn dat ik morgen een gesprek heb en voor mijn gevoel weer actie van waar ik uit verder kan!

Bibi ik hoop echt dat het goed zit!!!

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even een hele andere vraag..
    Weten jullie misschien of je in (omgeving) Düsseldorf wat leuks kunt doen, bezichtigen.? Wij willen morgenmiddag wat leuks gaan doen;)

12. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    @Lets, Goed plan!;)
    Ik vond DD niet echt een mooi centrum hebben, vooral omdat er veel opengebroken is. Maar de omgeving koningsalle was voor het shoppen toch wel leuk. Ook zijn de parkeergarage's niet duur voor in zo'n grote stad. Ook vonden we de altstad leuk, kleindere straatjes met veel eettentjes. Het is geen prachtige stad alla Wenen, maar toch erg leuk om es de stad in te gaan als je toch al zo dichtbij bent! Oh ja het is ook mooi weer denk ik, leuk op een terras en er is ook vaak lekker ijs (Italiaans) te koop in een duitse stad!:D

13. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lets, het schijnt dat je in DD erg leuk kunt winkelen. Verder zou ik het niet zo goed weten. Ik weet niet hoe laat je er moet zijn, maar misschien ergens lekker lunchen of zo ?

Veel gekletst hier. Voor mij even te veel om te reageren.

14. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Oh ja parkeren hebben we toen gedaan op de Heinrich Heine allee, lekker dichtbij het shopcentrum!:D

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Ik zou ook zeggen shoppen! Schijnt een hele leuke stad te zijn ! :)
    En ze hebben sowieso hele leuke eettentjes! Lekker stokbroodje ei bacon hadden wij vorige keer besteld jummm hihi
    En nou vind het toch knap dat je nu iig al vooruit kan kijken! Tis allemaal niet niks! Knuf succes morgen!!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Grrr... heel verhaal getypt en nog net even een zinnetje aanpassen. En door een foute druk op de knop alles kwijt. :x

@Lets: knuffel, meid. Ondanks dat je het al vermoedde is het nu wel heel definitief. Goed dat je weer vooruit kunt kijken. Ik had dat ook altijd. Na flink uithuilen, had ik ook altijd weer zo'n 'zin' om er weer voor te gaan.
    Hopelijk heb je wat gehad aan de suggesties van ons voor je gesprek van morgen.
    En goed dat je het met wat collega's hebt besproken. Ik heb het laatst ook met iemand van mijn werk besproken. Zijn vrouw was vlak voor mij uitgerekend. Toen hij begreep dat wij ivf hadden gehad, begon hij ook te vertellen en bleken zijn twee kindjes ook via ivf 'verwekt' te zijn. Bij hem op het werk wist alleen niemand het en hij wilde dat ook graag zo houden. Zij waren echter uitgeweken naar België, maar bleken ook DD overwogen te hebben. Heel bijzonder om dat zo te delen en hoe anders je tegen iemand aan kunt kijken als je zo iets met elkaar gedeeld hebt.
    @Bbibi: die weeguurtjes zijn bij het consultatiebureau. Als de kraamhulp vertrokken is, word je kindje 'overgedragen' aan het consultatiebureau. Ik hoor altijd veel vrouwen klagen over geitenwollensokken-dames bij het cb die altijd wat te zeuren hebben. Maar ik heb, zeker toen bij mijn oudste zoontje, er veel steun en hulp aan gehad, toen het met de voeding maar moeizaam op gang kwam.
    Jij heel veel succes morgen. Ik ga heel hard voor je duimen en hoop dat je ons snel, stuiterend en al van enthousiasme, komt vertellen dat al je zorgen voor niets waren. Waar heb je de echo?
    @Tassie: bv is inderdaad heel bijzonder om te kunnen geven. Bij mijn man komen veel allergieën voor in de familie, dus dat is de hoofdreden voor mij om bv te geven en natuurlijk alle redenen die jij genoemd hebt, hebben voor mij ook de doorslag gegeven het in ieder geval te gaan proberen.

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.334
    689
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; inderdaad erg fijn als je zo goed geholpen en gesteund wordt door het CB. Ik heb zelf ook goede ervaringen met het CB in de tijd dat ons pleegkindje van 6 maanden niet wilde slapen in zijn bed. Echt 4 weken lang hadden wij amper geslapen. We waren echt gebroken. Maar we kregen mooie tips van de vpk van het CB en het was na 1 nacht al klaar.

@Bbibi; meis, wat ongelooflijk rot dat je je zo onzeker voelt over je zwangerschap en dat je zelfs bijna overtuigd bent dat het mis is of misgaat. Ik hoop dat morgen je angst en onzekerheid worden weggenomen door een druk bewegende baby met een goede hartslag!! Ik duim voor je!!

@Lets; ik ben zelf geen enkele keer Düsseldorf zelf in geweest. Weleens het idee gehad, maar door de lange reistijden en het lange wachten in de kliniek zelf, nooit gedaan. Je hebt al vele tips gekregen dus je kunt morgen DD onveilig maken!! Natuurlijk hoop ik dat je een goed gesprek hebt en dat je met een goed en vertrouwd gevoel de stad in kunt gaan om je even lekker te ontspannen. Heel veel succes morgen!!!

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jeetje, ik kan jullie echt niet bijbenen hoor! Vandaag zo druk gehad op het werk dat ik geen tijd had om stiekem hier ff te kijken. Hoort natuurlijk eigenlijk ook niet, maar vaak spiek ik toch wel even.
    @sneeuwmees: fijn dat de kleine nu de smaak te pakken heeft (in meerdere opzichten). Klinkt alsof ie gisteren een regeldag had. En ja, als de bv goed loopt, is het heel fijn om te doen.
    Ik ben heel blij dat bij mij de bv goed werkt. Zo goed, dat ze lekker spekkig is, met overal vetkussentjes :). Moet woensdag weer naar het bureau. Ben benieuwd hoe zwaar ze dan is en waar ze zit in de curve. Ik vermoed boven het midden.
    @tassie: bijzonder he, zo'n bewegende buik, en die plopjes daarbinnen.
    @Bbibi: wat jammer dat je je zo onzeker voelt. Ik hoop toch echt dat 't goed blijft gaan met je zwangerschap!
    @Lets: knuf voor nu echt definitief mislukt zijn van de behandeling.
    In DD kun je heel goed shoppen. Verder weet ik het eigenlijk niet.

Verder: zwaai! Ik stop er nu even een tiet in en dan kruipen we maar eens vroeg onder de wol.

19. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Meiden ik heb er ook geen last van hoor al dat zwangeren geklets. Uiteindelijke hoopen we dit allemaal te worden en ik geloof best dat je nog steeds onzeker blijft na de lange weg die wij al vaak afgelegd hebben..
    Deel alles lekker hoor. Wat lets zegt als je er ff niet tegenkan gewoon doorlezen.
    Qua dat gaan emoties nou eenmaal op en neer.
    En bbibi ik geloof nog steeds dat je ongelijk hebt hoor en je weer een mooie echo zult hebben.

Lets heel veel sterkte morgen. Ik ben er alleen met de kerst geweest. Prima winkelen hoor alleen wel ff goed opletten waar je geparkeerd staat. Wij waren beerje de weg kwijt hihi. Ben benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden.

Tassie..ohhhh wat bijzonder! Geniet ervan. En dat is heel goed nieuws btw. Hoop het ooit te mogen meemaken..

Botola heel veel sterkte de komende tijd. Dit is nieuws wat hard aankomt..hoop voor jullie dat het meevalt.

Sneeuwmees mooi meneertje heeft de schade weer ingehaald :)
    Geeft toch weer wat geruststelling..wat is dat trouwens handig inloop bij het cb.

Ego. Ik lees mee maar jullie zijn niet bij te houden :)
    Is niet erg maar ik reageer dus niet weinig uit desinterresse.
    Ikzelf heb heel veel pijn sinds vrijdag en ben bang dat de endo mega opgelaaid is.
    Ik kan niet slapen van de pijn..morgen bellen voor echo hier in nl maar ook dat ff regelen is niet makkelijk. Ook via huisarts..dit zijn dus de nadeeltjes van in dd lopen. Dit is dus mijn onzekerheid :( ik ben zo bang altijd met deze pijn te blijven zitten en dat gaat echt niet..kan veel pijn handelen inmiddels maar van deze pijn continue word ik gek. Zit dus ook weer thuis..zucht..zo blijf ik er ook zoet mee

20. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    En vergat nog te zeggen klaasje gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina