@Botala; och, wat een ongelooflijk naar bericht en helaas dus toch een bevestiging van het eerdere vermoeden in het andere ziekenhuis. Wat een kopzorgen en afwegingen........Bah, meid, ik weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen. Kan hij eigenlijk wel de zwangerschap uitzitten totdat ze geboren worden? Of staat deze hartaandoening zijn groei en zijn gezondheid in de baarmoeder in de weg? Bah, meis, ik wil jullie heel veel sterkte wensen bij deze nachtmerrie. Knuffel!! @Lets; wat fijn, joh, dat je een goed gesprek hebt gehad en dat er van alles uit de kast wordt gehaald voor poging 3. Wel spannend een hysteroscopie, en gelukkig ook al best snel. Ik wist niet dat ze dat ook daar doen. En wat fijn ook dat je andere medicijnen krijgt. Ze doen echt moeite voor jullie! En dat vind ik ook echt een groot pluspunt van DD! Lets, heb je trouwens nog wat leuks gescoord in DD? Lekker geshopt? Meid, ik duim voor je!!! @Sneeuwmees; goh, dus je hebt toch echt je collega's op visite gehad en je leidinggevende ook? Heb je nog wat leuks gehad? @Bbibi; oh meid, hoe is het met jou? Morgen heb je de echo, toch? @ego; vanmiddag een 2e afspraak gehad met de bedrijfsarts en ik ben nog steeds 100% arbeidsongeschikt en moet wederom over 4 weken terugkomen. Gelukkig heeft hij aangegeven dat ik alles mag doen wat ik wil, zoals wandelen, fietsen, met de trein of auto weg, zelfs een weekje weg enz. Ik hoop namelijk dat ik als ik mij wat beter voel ook een keertje kan gaan wandelen buiten. Het is ook best weer en ik wil ook wat lichaamsbeweging indien mogelijk. Ik voelde mij tot nu toe best wel onzeker wanneer ik bijvoorbeeld in de supermarkt liep. Ik ben namelijk bang dat ik collega's tegenkom en dat ze denken dat ik dus helemaal niet "ziek" ben of zo. Maar gelukkig vind de bedrijfsarts het juist goed dat ik op de betere dagdelen erop uitga.
@Tassie zolang hij in mijn buik zit heeft hij geen probleem. Hij gaat het pas moeilijk krijgen als er zuurstof rond gepompt moet worden.
@Botala: wat vreselijk. Had stiekem de hoop dat ze zich vergist zouden hebben. Krijgen jullie geen hulp van het ziekenhuis om jullie te steunen in het maken van een beslissing? Zijn er geen verenigingen van ouders met deze aandoening waar je informatie kunt krijgen of je hart kunt luchten? Ik weet dat er op zp ook wel topics hierover zijn geweest. Misschien dat dat nog iets voor je kan zijn. Knuffel en heel veel sterkte!
@Lets: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en inderdaad fijn dat ze zo meedenken om het behandelplan bij te stellen. Dat moet toch z'n vruchten een keer gaan afwerpen. Of liever gezegd een vruchtje. @Tassie: fijn dat jij ook een goed gesprek hebt gehad met de bedrijfsarts. Ook fijn dat hij je ook gerust gesteld heeft dat je echt alles mag doen. Nu hoef je je niet meer ongemakkelijk te voelen om erop uit te gaan.
Botola hier zijn geen woorden voor. Ik vind het heel verdrietig voor jullie..heel veel sterkte met het maken van een beslissing.. Lets wat fijn dat er zo goed naar je geluisterd wordt. Lekker he een plan van aanpak? Maakt het in de tussentijd een beetje dragelijker.. Prednison geen ervaring mee maar volgens mij zorgt het ervoor dat je eigen immuumsysteem niet tegen je embryootje kan vechten. lekker geshopt en gegeten? Bbibi nogmaals veel sterkte morgen..duim op een goede echo. Tassie wat fijn een begrijpende bedrijfsarts. Je hoeft echt niet bang te zijn dat iemand je ziet hoor alhoewel ik je wel begrijp. Nu zelf ziek thuis maar ga dan ook niet snel booschappie doen. Ze zien niets aan me. Hoe gaat het verder met je? Sneeuwmees meegevallen dus. Dat heb je ook weer gehad Was het nog een beetje gezellig? Ik ga weer genieten van mijn beste vriend. Het bad Wederom lekkere pijn. Dit helpt wel redelijk. Wil ook niet continue pillen slikken. Zou morgen gaan werken maar als het geen leuke nacht wordt dan maar niet
Sneeuwmeea goed dat je het weer Overleefd hebt en toch een tijd hebt doorgegeven! Ook aan jezelf denken ! Dankjewel lieve arie! Jij veel sterkte met de pijn ik ga je trouwens binnenkort wel even iets per pb doorsturen! Wat verlichting zou kunnen brengen en de kansen op zwschap verhoogt met endo Maar dat artikel moet ik dan df opzoeken en staat mijn hoofd nu niet naar! Help je het me zelf mee herinneren binnenkort? Weet en lees veel over vitamines en mineralen en voedingssuplementen dus wie weet kan ik jou ook wat helpen! Zelf slik ik het nl ook... @ knorretje morgen echo idd! Hoe gaatie met jou? Is het besef er al @ botala jeetje gind het zo enorm heftig voor je! Ik begrijp deze operaties de keuze ervan enorm moeilijk is. Vooral omdat ze ook niet zonder risico zijn en daarmee nog geen garantie hebben op een goed leven. Ik snap dat jullie er echt kapot van zijn. Dit had niemand verwacht pffff vind het zo erg ... Zou willen dat ik iets voor je kan doen hele dikke knuffel! X @all slaap lekker!
Oh en tassie zeker fijn zeg van de arbo! Dus geen gezeir over dat je weer moet komen werken!? Ik moet vrijdag! Knijp m wel! Dus ben benieuwd... @all brrrr zenuwen hier bahhh... Laat deze dag maar heeeeeel snel voorbij gaan !
Heel veel succes bini! Arie, hoe gaat het vandaag? Tassie wat fijn zo'n bedrijfsarts! Wij hadden in dusseldorf nog geluncht en rondgewandeld bij de rheinturm. Een hele hoge toren waar we ook in zijn geweest met prachtig uitzicht. Je keek zo uit op het rwi4 gebouw
Hmm klinkt goed lets! Lekker genoten dus van jullie dagje! Was het dAar ook zon lekker weer? En wanneer had je je hysteroscopie ? Over 2 weken al? Spannend hoor!
Thanks bbibi..ik heb ook vitaminetekorten dus slik en prik ook al Maar graag..hoe meer wijsheid des te beter. Hoe laat mag je vandaag? Lets heerlijk genoten dus en je mag weer lekker aftellen..voordat je het weet ben je weer bezig hoor! Ik heb weer een k.... nacht gehad met veel pijn helaas. Nu maar naproxen genomen en dd gemaild of ik toch aan pil mag. Morgen echo dus afwachten wat daaruit komt..ik ben ook enorm gaan twijfelen of het nog verstandig is om door te gaan..zoveel pijn heb ik nooit voor ongi gehad..ik wil niet mijn hele lichaam kapot laten gaan voor mijn kinderwens.. Stel dat het nu verder is aangewoekerd wat dan? Weer lucrin of operatie? Dan ben ik sowieso minstens 8 maanden verder. Lucrin 3 maanden en dan nog m5 maanden wachten totdat het uit mijn bloed is en dan hopen dat er nog eitjed zijn. Weet niet of ik dat nog wil. Ben al 3.5 jaar bezig. Sorry meiden maar ik slaap hier ook niet van. Ben zo bang over te blijven zonder kind en met een pijnlijk lichaam. Morgen maar ff afwachten..
Och lieve arie snap jou zooo goed! Wij hadden ook besloten te stoppen! Door het onderdrukken van mijn immuunsysteem woekerd continue mijn. ( chronisch) pfeiffer en cmv virus die worden continue actief. Daardoor verhoog ik de kans op kanker aanzienlijk iedere keer dat het actief wordt. En mijn lichaam is al zo zwak en ziek. Ik had dit er ook niet meer voorover. Geen kind en dan straks zo ziek dat ik het niet meer overleef dat is het het niet waard.. Dus vandaar onze keuze adoptie. Zou dit voor jou ook geen optie zijn? Hebben jullie dat wel eens overwogen? Kan me voorstellen dat een eigen wens op 1 staat dat doet het bij mij ook ... Maar adoptie is zeker een goede 2e keuze voor ons.. Voor nu een knuf! Ik mag pas 20.45 vanaaf
@Bbibi: sterkte met wachten. Hopelijk vliegt de dag snel voorbij. @Arie: kan me je gedachtengang helemaal voorstellen, zeker na weer zo'n nacht. Ik hoop dat je binnenkort, als je zwanger bent, kan zeggen dat het het allemaal waard was. Hoe verloopt een zwangerschap met endo? Is dat ook zo pijnlijk? Kan accupunctuur niets doen. Misschien wat pijn zenuwen aan prikken om het zo wat te verzachten?
Zo ik zal er eens even voor gaan zitten. Tassie Geweldig dat je de kleine gaat voelen. Het moet een goed gevoel geven dat je bedrijfsarts je zo steunt. Fijn leuke dingen doen als je je even goed voelt. Is erg belangrijk. Sneeuwmees fijn dat het beter gaat met borstvoeden en je mannetje wat gaat aankomen. Ik kan me voorstellen dat het hele gezin aan de nieuwe situatie moet wennen. Fijn dat de visite meegevallen is. Klaasje die banner staat je goed Lets fijn dat je het aan wat mensen verteld hebt krijg je toch wat steun en hoef je het niet helemaal uit te leggen omdat ze het ook meegemaakt hebben. Al weer opmaken voor een nieuw poging. Bbibi probeer positief te zijn (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet hoe moeilijk je het hebt nu) Succes met de echo. Hoe ver ben je nu? Jippiejee gaat het goed met jou en de baby? Heb je al een 20 weken echo gepland? en willen jullie weten wat het word? Knorretje hoe gaat het nu? Stiertje hoe doet jullie meisje het nu? Alles goed? Als zicht wanneer ze geopereerd gaat worden? Arie77 Sterkte met de pijnen, wat kan dat erg zijn. Arie ik snap je gevoel om hele andere reden. Er is meer in het leven dan een kinderwens (en hiermee wil ik niemand voor het hoofd stoten). Alleen is het heel moeilijk om dat achter je te laten. Botala Wat verschrikkelijk. Hele dikke knuffel en sterkte met een beslissing nemen Verder iedereen een dikke knuffel
Lieve Arie, wat vind ik dit ongelooflijk rot voor jullie! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je op een punt bent aangekomen waarop je denkt: waar ben ik in godsnaam mee bezig. Je lijf wordt eigenlijk verpest door de hele mmm en je hebt dan ook nog eens zoveel teleurstellingen achter de rug. Wat is dit ongelooflijk moeilijk voor jullie. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen. Ik vind het echt een kl... situatie voor jullie. Ik wil je wel heel veel succes wensen met de echo voor morgen. Ik hoop dat het meevalt met de endo.........en dat je verder kunt met de mmm. Ik duim voor je!!! Bbibi; meis, ik hoop dat de dag voorbij vliegt en dat het snel 20.45 uur is! Al dat wachten is ook niet goed wanneer je zo bang en onzeker bent. Knuffel voor jou, meis. Ik duim voor een supermooie echo!!!
Nu even ego: Ja wat zal ik zeggen. Het gaat op zich wel goed. Heb wel heel erg veel last van stemmingswisselingen. Ook door het gebrek aan hormonen denk ik. Het heeft me wel meer gedaan dan dat ik had gedacht. Heb een beetje "kop in het zand steken en doorgaan" gevoel. Niet aan denken dan is het er ook niet. Mijn lichaam is ook van slag. Heb niet echt veel bloed verlies gehad. En loop nu al een paar weken met de ene dag wat roze bij het afvegen en dan dagen weer niet. Ik denk dat dat pas overgaat als mijn lichaam weer een normale cyclus door maakt. Ook weet ik nog niet of ik nog wel een keer wil met alle reizen, onzekerheden en evt teleurstellingen. Maar ook wat als het wel lukt en het kindje is niet gezond of wat als het wel lukt en er gebeurt met mij wat tijdens de bevalling of vlak daarna. Wat moet mijn man (hij is 65) dan met een baby. . . . Zwanger zijn en bevallen gaat niet altijd goed. Maar als ik dit jaar niet meer een poging waag dan kan het voor mijn gevoel ook niet meer, ik wordt van de zomer 40 en mijn man wordt er ook niet jonger meer op, dan ben ik toch wel te oud voor mijn gevoel. Dus al met al gaat er toch wel heel wat door mijn hoofd. Het raakt me nu toch wel meer dat jullie wel zwanger zijn geworden dan toen ik met de pogingen bezig was en er werden andere wel zwanger en ik niet, ook al gun ik het jullie heel erg, jullie hebben tenslotte ook dezelfde lange weg afgelegd, maar dan denk ik toch waarom jullie wel en ik niet. Maar alsjeblieft blijf jullie verhalen delen, want dat geeft toch kracht: van zie je wel het kan toch. Mijn man wacht nog op een oproep tot dat hij geopereerd kan worden. De lens die ze hebben besteld heeft een levertijd van 4-6 weken en we zitten nu op 4 weken. Hij "ziet" er best tegen op door zijn hoge min sterkte heeft hij meer risico op netvlies loslating dan ander die een staar operatie ondergaan. Als dat gebeurt moet dat ook dmv operaties gerepareerd worden. Voor dat het andere oog kan. Maar hij heeft geen keus, als hij niks doet ziet hij volgend jaar bijna niks meer.
@Ddees: fijn weer even van je te horen. Snap je gedachtes goed, hoor. Denk dat de meesten van ons wel eens gedacht hebben, hoe lang moet je door gaan en hoe ver? Heb het vorig jaar ook wel eens gedacht, maar de gedachte mijn kinderwens los te moeten laten kon ik toen niet aan. Dat is toch een soort van rouwproces waar je dan door heen zou moeten. Hopelijk hoeft geen van ons die keuze ooit te maken.
Ddees, knuf voor jou. Moeilijke afwegingen. Arie, ook een knuf voor jou, met die klotepijnen. Ik leef ook met endo, weet een beetje hoe je je voelt (hoewel mijn pijnen niet zo heftig waren als bij jou). Ons meiske doet het heel goed. Vanochtend naar het consternatiebureau geweest: 7700 gram en 66 cm. Gaat hard! Helaas nog steeds geen operatiedatum bekend. Daar ga ik dus maar weer eens achteraan bellen. En zo beland je dus naadloos van het ene medische circuit in het andere
Net gebeld: vooronderzoek anesthesie 9 april. Voorlopige operatiedatum 8 mei. En dan valt natuurlijk ook net de brief van het ziekenhuis op de mat, zul je net zien