Whaaa kletskousen! Kan jullie nie bijhouden als ik de hele dag werk! Wel ff bijgelezen hoor Over konijnen en bazen enzo hihi. Had gisteren ff een offday. Mijn zwangere vriendin appte hoe ons gesprek gegaan was. Dus uit fatsoen vroeg ik maar hoe het met haar was. Krijg ik terug, ja heel goed, krijg al een buikje etc. Zullen we snel een keer afspreken. Klinkt stom maar dat is net wat ik niet wil horen. Probeer het aan de kant te zetten maar ben eigenlijk gewoon stikjaloers. Lijkt soms zo of alles aan komt rollen bij der en ik overal pech mee heb. Naja zo voelt het maar rationaal gezien weet ik wel dat ik me ontiegelijk aanstel en vind ik mezelf niet aardig, haha lekker dubbel dus. Zie verder niet op tegen de hystereoscopie hoor, is toch weer lekker onder narcose in dd.
Lets, heel herkenbaar het groene monster. Ik heb er zelf ook wel last van hoor. Je zit niet te wachten op de roze wolk verhalen op dat moment. Ze had gewoon moeten antwoorden dat het goed gaat en verder geen details. Maar ja.... Is je offday weer over ? In ieder geval een dikke knuffel. En jezelf niet aardig vinden hoeft niet hoor. Het zijn hele normale gevoelens in deze situatie. Wel fijn dat de hysteroscopie onder narcose word gedaan. Weet je al ongeveer wanneer ?
@Lets: heel herkenbaar die emoties. Denk dat we ons allemaal wel eens zo gevoeld hebben. Dus je bent geen aansteller. Het is gewoon zo oneerlijk als je na al die moeite nog met lege handen staat. Knuffel! @Knorretje: mijn zoontje drinkt goed. Het gekke is dat ik last had van mijn borsten en ze toen aan mijn vroegen of mijn zoontje misschien spruw had. Maar ik heb het dus niet aan hem gemerkt. Blijkbaar zijn we er snel bij. @Bbibi: fijn dat je een begripvol iemand had en ook fijn dat je nog niet hoeft te werken. Nu even je energie voor jezelf en de kleine wurm gebruiken. Ik heb ook een uitnodiging gehad om me te melden bij de bedrijfsarts. Kreeg zo'n standaard brief dat ik op gesprek moet komen en dat dan evt gekeken wordt wat er gedaan kan worden om me weer aan het werk te krijgen. Ik heb me via hrm ziekgemeld ivm zwangerschapsverlof, maar blijkbaar is er iets misgegaan. Ik heb vorige week geprobeerd te bellen maar heb 20 minuten in de wacht gezeten. Als ik niet op gesprek kan komen moet dat schriftelijk via mijn baas geregeld worden. Dat is de laatste waar ik nu zin in heb om contact mee te moeten hebben. Denk dat ik nu toch maar ga expres en heel onschuldig met mijn zoontje in de maxi cosi.
Hi Knorretje, hoe voel jij je? Vind je het ook zo spannend allemaal? Verder zijn jullie heerlijke kletskousen, kan het allemaal niet bijhouden. Bbibi, fijn dat je echo weer goed was! Top! Arie, geniet van je vakantie Tassie, jij gaat al hard naar de 20 weken he? Sneeuwmees, succes vanavond je eerste avond alleen met de jongens Lets, de hysteroscopie heeft mij ook geen centje pijn bezorgd. Fijn dat je weer in de run bent. Ik lig bekaf op de bank. Wat een week. Na de positieve test kreeg ik echt vleugeltjes, ben elke avond op pad geweest en nu lig ik voor dood vogeltje. Kwa kwaaltjes niks loos, nog steeds een beetje opvliegers, trekkende liezen en af en toe gerommel in de buik maar that's it. Ineens heb ik toch wel af en toe flinke bibbers en zou ik volgende week willen skippen en meteen een echo!
Handig sneeuwmees dat dat weer misgelopen is...:-s Klaasje en knorretje...poeh ja eerste echo wat lijkt me dat spannend! Als ik de tijdmachine klaar heb mogen jullie ook mee Heb dinsdag over een week al de hysterioscopie. Ben benieuwd! Hopelijk kan ik daarna meteen stoppen met de pil en voor poging 3 gaan. Morgen maar weer eens in de verzekeringspapieren duiken, toestemming aanvragen en de apotheek verblijden met mijn moeilijke recepten. Thanx voor de reacties, fijn dat het herkenbaar is voor velen die jaloerse gevoelens... Ja mijn offday ging vandaag wel weer, het werk was nogal vermoeiend vandaag dus geen tijd om eraan te denken
@Klaasje: zwanger zijn (zeker de prille fase) vreet energie. Snap dat je nog even op je roze wolk zweefde en even vleugeltjes had, maar daar ben je nu weer van teruggefloten. Dus de komende weken zal je nog vaker 's avonds bekaf op de bank liggen, ben ik bang. Gelukkig heeft het een gelukkige reden dat je zo moe bent. @Lets: snap dat je uitkijkt naar de hysteroscopie, omdat er dan weer wat gebeurd. Doen ze dan ook een pipelle behandeling? Heb daar ook veel goede verhalen over gehoord. Ik dacht dat dr. S. dat wel eens tegelijk deed bij een hysteroscopie. Hier mijn eerste avondje zonder mijn man. Wel even wennen. Weer op tijd eten, hij weg. Ik alleen met krijsend kind op de arm. Mijn oudste zoontje die natuurlijk net weer iets aan het uitspoken is als je de jongste aan het voeden bent. Dus weer de jongste afkoppelen om weer te gaan kijken wat de schade is die de oudste weer aan het aanrichten is. Dan is de jongste weer ontroostbaar en aan het krijsen, omdat ik hem even in de box had gelegd om de oudste bedklaar te maken en voor te lezen. Nu ligt een op z'n buikje in de box en is gelukkig even stil (ook weer wennen) en de oudste lag netjes op tijd in bed (al zeg ik het zelf). Ik zit nu totall loss met barstende koppijn op de bank. Pfff... en dan belt mijn man net op dat zijn baas hem extra veel had ingeroosterd volgende week. Zijn baas dacht. Zijn vrouw is toch met verlof, dus dan zet ik hem maar (ongevraagd) even flink extra in. Nou, nu maar hopen dat het de volgende keren beter gaat. Anders kan ik gelijk de ziektewet in na mijn zw.verlof.
@ knorretje hihi toch wel onzeker en spannend dus? Zie je ondanks de vertrouwen die je moet hebben is het toch gewoon zo ongelooflijk eng ! Logisch na de weg die wij gehad hebben mogen we ook onzeker zijn toch ? Van dat dossier had ik niet! Maar ik liep ook in mijn zkh in nederland en alleen voor infuzen en tp"s ging ik naar dd dus ze wisten alles al! Gelukkig heb je weinig kwaaltjes als je van sommige hoort poehhh mare dat skippen van weken... Im on!! Week of 3 ?! @klaasje voor jou dus ook zo? Herkenbaar! Die roze wolk maakte voor mij ook plaats in onzekerheid en angst! Maar de kwaaltjes die je joemt klinken echt zwanger hoor meis! Wordt vast een mooie echo! @ lets logisch meid dat je je zo voelt.. En zal ik heeeel eerlijk tegen je zijn? Ik ben nu nog zo jaloers als iets! Als ik hoor of zie dat dames 20/30 weken zwanger zijn denk ik ook was ik dat maar.. Als ik zwangere buiken zie voel ik de jaloersie opkomen, als ik de facebook meldingen zie van zwangere die kenbaar maken dan wordt ik groen van jaloersie! Dus heel normaal meis! Je gunt het een ander wel, maar jezelf meer! Plus de onzekerheid of het ookt bij jezelf gaat lukken maakt het niet makkelijk! Stop het niet weg, kom er gewoon eerlijk voor uit deed ik ook bij mijn zwangere vriendinnen. Daardoor kon ik ze blijven zien ( wanneer het mij uitkwam en ik daar de behoedte aan had). Anders was de vriendschap vast stuk gelopen omdat de jaloersie dan tussen ons zou komen staan! Vind dat als je vriendin er bij jullie van op de hoogte is dat je gerust kan zeggen dat de confrontatie te groot is en dat je momenteel de behoefte niet hebt! Niks om je voor te schamen meid! Knuffel! @sneeuwmees jij manloos vanaaf dus.. Nouja 2 kleine mannen wel vanacond maar de grote man niet hihi.. Idd fijn van de rust die ik nu krijg van mijn weerk! Ze zijn zo meelevend echt onvoorstelbaar! Ben ik echt dankbaar voor! Het heeft gewoon allemaal zo moeten zijn ! Waarom moet jij naar een bedrijfsarts als je in je verlof zit? Want dat is dan tch geen "ziek"?
Sneeuwmees, zal wel even wennen zijn twee kindjes, maar t komt goed! Je hebt al bewezen dat je het kunt Bibi, wat bijzonder dat je dat nu nog hebt die jaloezie, het zit er waarschijnlijk zo in..dat het er nie zomaar uitgaat?. En je bent heel bang dat je niet zover gaat komen...maar dat ga je nu gewoon wel doen oke? Hier nog even een vraag, heb dit keer weer cetrotide voorgeschreven gekregen en de vorige keer orgalutan... Weet iemand de verschillen tussen die twee? (Behalve dat de spuit van de orgalutran veel handiger is?)
Bbibi: bij ons word je ziekgemeld als je met zwangerschapsverlof gaat. Maar dan is het dus duidelijk wat de reden is en word je dus niet als een 'zieke' gezien. Deze keer had ik het voor die tijd aan personeelszaken door gegeven dat ik die dag met verlof zou gaan en of zij dat voor mij konden doorgeven. Blijkbaar is daar iets misgegaan en is er geen reden opgegeven. We zien wel. Verder mijn eerste manloze avond en nacht overleefd Volgende week wordt het nog spannender omdat ik dan 's morgens eerst er eentje moet voeden en dan nummer twee schoolklaar moet maken en dan met twee kinderen naar school moet. Dat wordt nog spannend, want we moeten ook nog eens op tijd zijn.
@Lets: geen idee wat het verschil is. Dr S schrijft zoveel verschillende platleggers voor en weet nog steeds niet waarom hij bij de een dit voorschrijft en bij een ander weer iets anders terwijl de situaties van die personen op elkaar lijken (voor ons als leek). Misschien dat die citro minder heftig is dan orgalutran zodat je meer eitjes zult hebben. Of je hebt misschien een ander hormoon om te stimuleren en past de ene platlegger beter bij een bepaald soort hormoon.
@ sneeuwmees goed dat je het hebt overleefd! Was voor je man ook wel weer wennen na 3 mnd ofniet? En zonder vrouw en kids! En wordt nog spannend dus als je andere manneke weer naar school moet hihi multitasken! @lets ik durf het verschil ook niet te zeggen meid! Ik kreeg ook cetrotide! Wil je niet bang maken maar die doet zoooooown zeer! Zijn echt van die kleine dikke stop naalden! Heel mijn buik was daar altijd dik en blauw van! Bahhh hopelijk valt het bij jou mee! En tja die jalourzie ik weet het niet! Het zit er gewoon zoooo diep in ! Ik gun het een ander heel erg hoor! Zeker als ze ook zin moeilijke weg hebben gehad ben ik zeker oprecht blij! Maar toch doet het gewoon zeer! En bij die mensen waarbij het aan komt waaien! Die met een briesje al zwanger worden omdat er toevallig wat zaad in de licht hing .. Nee kots .. Daar kan ik dus echt niet tegen en gaan mijn haren overeind staan! En alle zwangerschapsaankondigingen doen me momenteel gewoon nog steeds zeer ik ben gewoon heel bang dat ik daar misschien nooit meer vanaf kom! Is gwn een hersenkronk
Sorry voor de spelfouten zit via iphone en is zo niet handig typen! Licht = lucht En laatste woord is hersenkronkel hihihi oeps!
@Bbibi: hihi... ja, mijn telefoon maakt er ook vaak de meest gekke combinaties van. Het lijkt soms wel of ik zwaar dronken ben...hihi.. Het was voor mijn man ook weer erg wennen. We hadden de laatste maanden best een regelmatig leventje, met s avonds naar bed, 's morgens op tijd op staan e.d. Maar doordat hij weer moet werken, staat ons dag/nacht ritme ineens ook weer op de kop. Ook is het spannend hoe het nu met slapen gaat. Mijn man mag maar een bepaald aantal ademstilstanden per uur hebben. Dat ging, toen hij niet werkte heel erg goed, maar is even spannend als hij op andere tijden gaat werken en dus ook op andere tijden moet gaan slapen. Maar dat zal de tijd leren. Nou, ik moet weer stoppen. Het luchtalarm gaat weer af.
Ja die ervaring heb ik ook al met cetrotide jeeeeukkkt!!! En bont en blauw!! Haha zwanger worden van een briesje waar toevallig zaad in zat, leuke uitdrukking Sneeuwmees, hoop dat het straks weer goed gaat met je mans apneu als hij weer werkt!
Lets, dat had ik bij de orgalutran ook. En bij de brevactid was het nog erger, dat deed echt zeer en een dikke rode bult op mijn buik. Je moet er wat voor over hebben. Werden wij maar zwanger van dat briesje wat Bibi beschrijft. Haha Maar goed.... als het dan nu bij jou lukt, ben je de spuiten heel snel vergeten. Mijn maag is het vandaag niet helemaal met mij eens. Kopje koffie bij de buurvrouw ging niet van harte en ook een broodje met omelet smaakte niet echt lekker. Ik heb ook geen trek vandaag terwijl ik toch wel van lekker eten hou. Ik hoop niet dat dit een voorbode is van de komende weken boven de wc-pot hangen. We zullen het zien.....
Ja had ik ook bij orgalutran maar iets minder meen ik...arme buikjes van ons hebben zwaar te voorduren...ik ga gewoon net als jij voor een geslaagde derde poging. Hopelijk dat het geen voorbode is en bij een dagje blijft knorretje!!
@sneeuwmees akelig van je man! Maar begrijp dat dat nu dus over is? Maar ligt hij nu dus aan zon apparaatje? En vervelend dat idd het ritme nu er weer helemaal uit is! Is weer opnieuw wennen voor het hele gezin balen! @ lets tja zo is het toch? Jezus af en toe als ik eens van die verhalen lees zwanger door een vinger ofzo pfffff dan denk ik god why? Pfff hahaha @ knorretje join the club ... Ik ben een echte bourgondier! Wij gaan wekelijks uit eten! 3x pw lunchen, en dan vaak nog terasjes met wat lekkers! Daar gaat echt ons geld aan op! Maar nu :O verschrikkelijk! Ik lust niks meer van avondeten! Geen eieren meer! Geen aardappels pasta pizza soep rijst groente ( warm ) vlees echt vooral vlees blegh .. Iedere dag is het weer een gevecht wa te eten? En dan eet ik alleen rauwkost waardoor ik honger blijf houden en wordt ik vervolgens savonds en snachts misselijk! Echt een kriem! Ik wil er echt nie over zeiren want als ik sommige verhalen hoor heb ik dus echt helemaal nergens last van dus ik dank god... Maar het is eerder "lastig" omdat ik het heel erg belangrijk vind dat mijn kindje alles binnen krijg. Het ks maar goed dat ik 20 vitaminepillen per week neem want anders... Hoelang ben je nu zwanger? Hoe gaatie met de rest van de meiden? Arie, stiertje, Dees *knuf*, aklina , FA , botala *knuf*, miss*knuf* mona, anja, Elize, mikka en de resf vd dames waar ik zo even niet op de naam kom?
Bibi, met het avond eten had ik weinig last. Ik heb niet veel gegeten maar het smaakte me nu wel beter dan vanmiddag. Ik was gelukkig niet misselijk, wel heb ik soms last van brandend maagzuur. Ik ben nu 5 weken en 3 dagen. Over 11 dagen eindelijk de eerste echo. Ik kan niet wachten. Wel erg vervelend dat je niet zo veel meer lust. Dat je geen vlees meer hoeft, wat zou dat voor mij erg zijn. Ik ben gek op vlees. En idd door dat je te weinig eten binnen krijgt, wordt je ook weer misselijk. Nog even volhouden want het word vast beter over een paar weekjes.
Goh, zo'n briesje waait hier nu nooit!! Verder alles goed hier. De trap naar onze nieuwe slaapkamer is er ein-de-lijk ingezet, dus nu kan ik ein-de-lijk m'n nieuwe Ikea-kastenwand gaan inrichten die me al sinds de zomer aan staat te gluren maar waar ik niet bij kon ... Dus: joepie!
Fijn dat het beter ging knorretje! Ik eet normaal ook wel graag een stukje vlees nu echt totaal niet! Behalve later op de avond heel soms een mexicano of kroketje van die frietboer hahaha schaam! Maarja dat haalt mijn man dan toch maar omdat wij vinden beter dan nog "iets" van vlees dan niets! Niet de meest verantwoorde keuze maarja tis jiet anders.. Verder spuit ik natuurlijk b12 ( belangrijkste uit vlees voor de zwangerschap! Dus dat komt wel goed!) hopelijk blijft het bij jou goed gaan! 5,3 alweer? Jeetje wat ga jij snel! Fijn!! Aftellen tot de echo hihi @stiertje hahahaha jammer he dat wij dat geluk allemaal niet hebben van dat briesje? Hier in brabant waar ik woon helaas ook niet hihi En leuk zeg! Zijn jullie heel de boerderij stukje bij beetje aan het opknappen?