ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussion in 'MMM clubs' started by Ddees70, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Bbibi: ja, het was een dolle boel op de slaapkamer. Als het zo doorgaat hoef ik überhaupt niet over anticonceptie na te denken...hihi. Maar kleine man heeft prima geslapen. En vanmorgen ook in zijn eigen bed. En het klopt dat jij een jongetje had voorspeld. Nog eventjes en dan weten we of je voorspellendge gave ook bij jezelf klopt. Wij hadden ook veel werk gemaakt van het jongens geboortekaartje, waarvoor we zelfs naar een oldtimer show zijn geweest om foto's van een Morris auto te maken. We konden ons toen ook niet voorstellen dat het geen jongetje zou worden.
    @Stiertje: die regels word ik ook wel eens gek van. Bij mijn zoontje moesten ze 5 jaar geleden juist op de zij. In die paar jaar is dat nu weer gewijzigd in rug ligging. Terwijl mijn jongste zoontje nu graag op de buik ligt. Ik heb al bijna een vk moeten reanimeren toen ze mijn zoontje op de buik zag liggen. Mijn kraamhulp is ook moeder van 5 kinderen, dus zij gaf ook aan vooral je gevoel te volgen en naar je kindje te kijken. Het cb zei dat we waarschijnlijk het advies van de kraamhulp van ons oudste zoontje hadden opgevolgd omdat je een kind 5 jaar geleden blijkbaar nog wel op een aankleedkussen mocht leggen. Het is niet bij te houden allemaal.

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Haha, vk reanimeren, ik zie het al voor me!
    Hier een klein mijlpaaltje: het eerste tandje gespot vandaag.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Hahaha denk het ook niet sneeuwmees die ac kun je achterwegen laten zie het zo voor me! Hihi ...
    Bij ons is de romantiek ook ver te zoeken hoor door sl die rot behandelingen! Bij ons ligt de hond gezellig tussen ons in! Vinden we beide heeelijk! Lekker kussen en knuffelen dat beestje krijgt aandacht genoeg! En hopelijk straks nog lekker een co sleeper op de kaner met de beeb erin en ons geluk op de kamer is compleet <3 hihi

@stiertje jeeeej wat leuk! Het wordt echt een grote meid!

Hoe gaatie met de rest dames! Zie er vele meelezen maar niet schrijven, jammer :)

4. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#1784 Klaproos, Apr 8, 2014
    Last edited by a moderator: Apr 8, 2014
    Stiertje,gefeliciteerd met het eerste tandje! Leuk :D Enne,,ik wil wel een ooievaartje vangen,hoop dat iedereen er hier eentje vangt hihi.

Bibi,yup we denken er allebei hetzelfde over. Ik ben echt een doemdenker. Geen innesteling gehad dus ik zie deze poging als mislukt. Lekker makkelijk. Niet hoeven testen enzo.

Slaapkamer..Ik ben soms heel verdrietig maar wij hebben ook minder vreugde in bed zal ik maar zeggen. Ik ben dik geworden door hormonen en door al die behandelingen is de zin ook ver te zoeken :(:( vooral met die stomme mottenballen trouwens. ( utrogestan) Moeten we condooms gebruiken anders krijgt man ook al die hormonen binnen en dat lijkt me niet gezond. Pfff

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Hier ook nog steeds minder vreugde in bed. Deels nog steeds nasleep MMM en deels borstvoedingshormonen. Jammer hoor.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    De vreugde in bed is ook hier lange tijd geleden. Soms denk ik eraan hoe het allemaal zal gaan straks. Jarenlang was er voornamelijk alleen maarvreugde rondom de vruchtbare dagen. Vraag me wel eens af hoe je die knop om moet zetten dat het vanaf nu weer alleen voor de fun is. Zo ben ik er ook niet uit of en wat voor een anticonceptie ik ga gebruiken. Het heeft nu al zo lang geduurd voordat ik zwanger was. Zou het niet voldoende kunnen zijn om gewoon voorzichtig te zijn. Het voelt zo tegenstrijdig om iets te gaan gebruiken terwijl de kans op een zwangerschap zo klein is. En mocht ik zwanger raken, hoe erg is dat? Ik zou dat 'risico' wel durven nemen. Aan de andere kant wil ik ook niet weer zo obsessief bezig zijn dat je per ongeluk expres toch weer teveel met eisprongen bezig bent.

7. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaproos, voor ik met de eerste icsi begon, ben ik 10 kilo afgevallen. Ik ben nooit een van de slanksten geweest. Nu zijn we ruim 2 jaar verder en die 10 kilo zit er weer bij plus extra.
    En idd de mmm is niet bevorderlijk voor de vreugde in de slaapkamer, en ja de utro....

Sneeuwmees, mijn man is zo ongeveer onvruchtbaar. Toen we dat wisten hoefden we het dus niet 'verplicht ' te doen ronde de eisprong. Voor ons is het daardoor wel relaxter geworden. Omdat er toch geen kans op een spontane zwangerschap is.
    Dus dan is het echt alleen voor het plezier. Maar ik kan me voorstellen dat het toch anders voelt wanneer er wel een kans is op een zwangerschap.

Stiertje, het eerste tandje, bijzonder hoor. Heeft ze er ook last van ?
    Mijn neefje had toen veel last van diarree. Ik moest toen een keer op hem passen.
    Het zat boven de pamper zo bij zijn rug op . Jakkes....

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    Nou daar hebben dus niet alleen ik en mijn man last van!

Knorretje wat jij zegt hebben wij ook! Man had ook super slecht zaad ik geen eigen eisprong en dan inmuunproblemen dus de kans op zwangerschap spontaan is minder dan 1% .. Maar toch! Door de maandelijkse teleurstellingen de hormonen het verdriet ( de verbouwing) mijn ziekte ik heb er gewoon geen energie meer voor en zin meer in! Hopelijk wordt dit na mijn zwangerschap anders! Voor mijn man anders ook niet leuk!

@klaproos speelt jou lyme daarin ook geen rol? De depri stemmingen het verdriet de weinig energie? Pfff ellende!
    Meid ik hoop dat jou lichaam gewoon net zo reageerd als de mijne en jij het gwn lekker niets merkt zoals ik en gen zwanger bent!
    Ben blij dat je iig weer wat beter in je vel zit en mee komt kletsen !

Sneeuwmees eerlijk? De kans op jou keeftijd neemt idd in een razend tempo af dat het spontaan nog lukt.. En ik geloof echt in meant to be! Dus als je wel zwanger zou raken dan hoort dat kindje gewoon nog bij jullie en is god degene die belaald! Dusse ik zeg lekker zonder ac en maar kijken hoe het loopt! Iig ben je van de verplichte nummertjes af! Dat is al fijn! ;) hihi

@stiertje hoe groot is de kans bij jullie op een spontane zwangerschap? Heeft jou man goed zaad?

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,333
    689
    113
    Utrecht
    @Stiertje; Jaaa!! Het eerste tandje komt eraan! Wat leuk, meid! Heb je ook zo'n bijtring in de koelkast liggen? Enneh, wat kunnen ze kwijlen dan, he?! Op een gegeven moment deden wij bij ons pleegzoontje een slab om de hele dag. Zag er niet echt geweldig uit, maar we bleven schone (droge) shirtjes aandoen. Trouwens, inderdaad, de luiers waren ook goed gevuld. Hihi!

En dames, tja bij ons is het ook heel gezellig in bed!! Ik ga meestal eerder naar bed en mijn man staat op zijn werkdagen heel vroeg op en op zijn vrije dag en in het weekend sta ik als eerste op (honger!!!). Nu ligt hij ook boven nog te slapen. En wij willen ook ons dochtertje (klinkt zo gek eigenlijk) bij ons op de slaapkamer hebben straks. In een co-sleeper ivm voedingen.
    Poeh, er moet bij ons in huis nog van alles gebeuren eigenlijk. Wij hebben al een hele tijd nieuwe vloerdelen (Flexxfloors) beneden liggen. Dit is voor de woonkamer, keuken, hal en trappen. Dan moet er nog geschilderd worden (kozijnen en muren). Verder willen wij van onze huidige slaapkamer verhuizen naar de slaapkamer aan de achterkant (naast de babykamer). Daar moet nog behangen worden.
    Wij willen namelijk ons huis te koop gaan zetten. Waarschijnlijk volgend jaar (voorjaar). Wij willen namelijk graag naar Castricum verhuizen.
    Ik heb daar zo'n zin in.
    Gelukkig heeft mijn man in mei 2 weken vrij (ik ook, maar ik ga echt niet op vakantie zoals ik mij nu voel) en hij gaat dan klussen in huis. Gelukkig is hij heel handig. Wij willen (lees: ik wil) dat het allemaal klaar is voordat ons kindje geboren is.

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hihihi nou tassie als ik het allemaal zo eens lees denk ik dat jullie wel wat hulp troepen kunnen gebruiken! Er is genoeg te doen dis ? Miss kunnen je ouders of schoonouders meehelpen? Zou fijn zijn als alles allemaal optijd klaar is! Jij maakt dus geen kuxe kinderkamer neem ik aan ? Als je toch op korte termijn wil gaan verhuizen?

Ergens ben ik blij dat ik nu pas zwanger ben, misschien heeft ons oindje hierop gewacht tot ons huis zo goed als klaar was? We moeten alleen de 2 trappen doen gaat mijn man binnenkort mee beginnen, zijn bezig aan het balkon ( vlonders gelegd) en moeten nu dat hekje schuren en schilderen maar dat gaat keiiiii lang duren is echt een groot balkon dis een groot hek! We wilde deze Zomer de tuin en de garage verbouwen maar dat doen we nu pas na de beeb komt! En dan nog een keer de zolder opknappen ( nu even "snel" gedaan). Dus je leest
    Ook bij ons is er nog voldoende te doen! Maar
    Verdieping 0 + 1 zijn helemaal tot in de puntjes af! Dus dat is het belangrijkste :)

@all goodmorning!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Bbibi: zo denk ik er zelf ook over. De kansen op een zwangerschap worden alleen maar drastisch minder en als je ziet dat je met zeer gericht vrijen al ruim twee jaar en drie ivf pogingen verder bent. En inderdaad.. Wat dan nog als het wel zo mocht zijn. Ik geloof erg in het lot.
    @Tassie: klinkt nog als flink wat werk. Zou ook de komende vakantie daarvoor gebruiken, dan is het maar vast gebeurd. En als het meevalt kun je altijd nog eventjes weg voordat de kleine komt. Ons zoontje heeft netjes gewacht tot de badkamer klaar was. De jongen die dat voor ons gemaakt heeft trok vrijdag middag de deur achter zich dicht en vrijdag nacht braken de vliezen.

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @tassie: hahaaa! Ik had ook zo'n lijstje toen ik van de zomer zwanger was. Ik heb er iedereen, inclusief mezelf, een tijdje helemaal gek mee gemaakt. Toen gedacht: dit gaat niet lukken. En het losgelaten. Afgelopen weekend eindelijk onze nieuwe slaapkamer in gebruik genomen.
    @tandjes: ja, ze is al een aantal nachten onrustig. Midden in de nacht willen drinken (terwijl ze al 2 mnd doorslaapt) of na een half uur slapen ineens beginnen te gillen. En idd kwijlen en alles in de mond stoppen. Leuke luiers hebben wij eigenlijk de hele tijd al. Ik denk een combi van borstvoeding en dagelijks antibiotica. Regelmatig poepincidenten dus.
    @Bbibi: ik weet eigenlijk geen percentages of zo. Maar met het zaad van m'n vriend is niet zo veel aan de hand. Hoogstens eens een keer aan de weinige kant (maar nog wel in de miljoenen). Bij mij is het 'alleen' endometriose. En mijn leeftijd natuurlijk (binnenkort 41). Dus de kans is niet nul. Alleen heb ik nog steeds geen cyclus vanwege de bv. Dus hoe gezellig we het ook maken, op dit moment wordt het niks :D

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Stiertje: inderdaad een hele mijlpaal het eerste tandje. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van. Want als de eerste eenmaal door is gaat het in sneltreinvaart.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Stiertje: voor ons zoontje gebruikten we dentilox druppels voor doorkomende tandjes en dat hielp goed. Het is zo zielig omdat het zo'n rotpijn is en je weet dat ze er doorheen moeten, maar je verder weinig kunt doen dan troosten en verzachten. Mag ze nog geen zetpil hebben, anders zou je die voor de nacht kunnen geven als ze teveel last heeft.

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    @stiertje nou er zit wel een kansje in dus! Net zoals bij loontje die had het ook niet verwacht natuurlijk! Die kans zit er hij jullie dus ook eventueel nog in? Had jij nog cryos uit jou vorige poging?

@sneeuwmees nou in dat geval lekker zonder AC! Is ook veel beter voor je lijf! Hoe gaatie smorgens nu met je oudste naar school brengen en het voeden van de jongste?

@arie hoe gaatie lieve meid *knuf*

@botala vroeg me nog steeds af hoe het ging met jou en de beeb? Gesprek al gehad? Knuf

@dees hoe gaatie met jou meis? Je man al een oproep gekregen?

@lets hoe gaatie met jou? Al zenuwachtig voor de hysteroscopie?

16. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Bibi,dat ziek zijn speelt zeker een grote rol! De depri stemmingen nog niet eens zo maar dat altijd grieperig voelen is niet bevordelijk. Gelukkig heb ik soms nog wel eens zin rond de vruchtbare dagen maar afgelopen maanden heb ik nauwelijks iets gemerkt daarvan,te ziek. Ik wist trouwens niet dat je man slecht zaad had. Dan is het helemaal bijzonder zwanger te zijn! Zaad is hier trouwens ook niet fantastisch maar ook niet slecht. (man is al 40)

Mees,het lijkt me idd echt raar om iets aan anticonceptie te doen! Als een 3e welkom is zou ik er gewoon niets aan doen.

knorretje,niet leuk he,dat aankomen! Ik ben wel altijd vrij dun geweest,of dun,gewoon slank. 54 kilo maat 36. Laatst zat ik in maat 42! *schrik*. Nu in 40 dus het gaat vooruit. Ik heb echt een knop moeten omzetten die zegt: afgelopen met vreten. Haha lekker trouwens van je neefje :D

Tassie,hier ook man die vroeg zijn bed uit moet. Ik slaap dan nog half en nadat ik eten voor hem heb gemaakt slaap ik nog zeker 1,5 uur ofzo. En veuls te moe ochtends hihi ;) Ben soms wel bang dat ik dadelijk echt zo een mens word van de zondagochtendseks. Hoop dat jullie huis snel verkocht word!

Stiertje,wel makkelijk niet zwanger worden door bv. Ahoewel ik soms ook wel eens hoor dat het wel kan ;) Je weet maar nooit! Ik wist ook niet dat je endo had,is het een ernstige vorm?

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Bbibi: gisteren voor het eerst dat moeten doen. Was 'maar' twee minuten te laat op school. Wel een hele onderneming. Mijn jongste meldde zich netjes op tijd voor de voeding, maar ging ineens veel langer drinken dan normaal. Ook niet onbelangrijk, maar voordat we ingepakt en wel in de auto zaten ging er ook nog eens behoorlijk wat tijd over heen. Maar voor een eerste keer was het niet slecht, al zeg ik het zelf. Morgen mag ik weer en dan mag ik 4 keer op en neer met de hele kroost. Pffff
    @Klaproos: meid, je bent mooi zoals je bent en je man houdt van je zoals je bent. Hij trouwt niet voor niets met je. Dus welke maat je ook hebt. Ik ben ervan overtuigd dat hij van iedere centimeter van je houdt.

18. Sierra77

Sierra77 Lid

Nov 28, 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Na maanden met jullie te hebben meegelezen en meegeleefd (en daar heel veel steun aan te hebben gehad) heb ik net besloten om toch voor het eerst zelf een berichtje te typen.

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben 37 en mijn vriend en ik proberen sinds 2 1/2 jaar zwanger te raken. Sinds een jaar zitten we in de MMM vanwege slechte sperma kwaliteit. 3x IUI gehad zonder resultaat en daarna de overstap naar DDorf gemaakt.

2 weken geleden zijn we begonnen met onze eerste icsi poging. Ondanks een best goed AMH van 1.4 toch redelijk hoog ingezet met de hormonen, 150 GonalF + 150 Menopur en twee keer per dag synarela neusspray. Ik heb gisteren de punctie gehad en uit 7 follikels zijn 7 eicellen gevonden. Daar waren we natuurlijk super blij mee!

Maar na vanochtend gebeld te zijn ben ik voor het eerst sinds we hieraan begonnen zijn echt gestrest. Er is van de 7 op 6 eicellen icsi/imsi toegepast (met goede kwaliteit sperma) en daarvan zijn er 2 bevrucht geraakt die nu in de embryoscoop zitten. En terwijl ik natuurlijk blij ben met 2 bevruchtingen denk ik ook steeds, wat was er mis met die andere 4 en blijven deze wel doordelen. Komt er wel een terugplaatsing en kan ik het wel aan om dit hele proces met alle onzekerheid nog een keer in te gaan als dat nodig is. Ik voel me gewoon even behoorlijk in paniek :(

Sorry dat ik zo in jullie clubje binnenval met deze post maar ook al ken ik jullie natuurlijk helemaal niet zijn jullie voor mijn gevoel de enigen die me echt begrijpen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld mijn moeder, die net doodleuk aan de telefoon tegen me zei, ach joh als het niet lukt hoef je tenminste niet bang te zijn dat je trouwjurk straks niet past (ik ga in augustus trouwen). Bedankt mam....

Bedankt dat ik dit even van me af kon schrijven :)

19. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sierra, welkom hier. Het is altijd een spannende tijd tussen de punctie en de tp.
    Ik hoop voor je dat die 2 in de scoop goed doordelen.
    Ik ben nu zwanger van een tp met 1 blastocyste. Dus als er in het ergste geval 1 overblijft, is de strijd nog niet voorbij.
    Wanneer zou de tp dan zijn ?
    Heel veel sterke met wachten.

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @sneeuwmees: ik heb net iid dentinox gekocht, en kinderparacetamol (zetpillen).
    @Bbibi: idd er is een (kleine) kans. Helaas geen cryo's. Er waren maar 2 emmy's en die zijn tegelijk teruggeplaatst. Een ervan is ingenesteld.
    @klaproos: ik vind het eigenlijk helemaal niet handig dat ik nu niet zwanger kan worden, want wij willen namelijk graag zsm een brusje. Maar dat gaat natuurlijk niet zonder cyclus.
    Ik schijn redelijk ernstige endo te hebben. Weinig pijn, maar des te meer verklevingen van binnen. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn verminderde vruchtbaarheid.
    @Sierra: welkom. Tsja, dat is helaas de realiteit: stomme opmerkingen van mensen uit je omgeving. Denk dat ieder van ons hier wel ervaring mee heeft. Buitenstaanders weten gewoon niet hoe heftig het is als je van de MMM afhankelijk bent om zwanger te worden.
    Ik hoop dat jouw emmy's het goed blijven doen in de embryoscoop. Want dan hebben ze daarna een goede kans op innesteling.
    En blijf gewoon gezellig meekletsen (of van je afschrijven).
    @ego: vandaag heeft ons meiske vooronderzoek anesthesie gehad. Ze is 'goedgekeurd' voor de operatie. Nou, we zullen het allemaal wel zien.

Share This Page