ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. :D Zo praat ik het ook steeds goed voor mezelf. 'Tja, we hadden 5000 euro apart gezet voor de volgende twee behandelingen, dat hoeft nu niet meer, dus een echo kan er echt wel af hoor..'. En het is toch heerlijk zo? Ik zou echt stapelgek worden als ik het met alleen de ziekenhuisafspraken moest doen.. Dit maakt het 'genieten' toch wat meer haalbaar. Na een goede echo heb ik echt vleugeltjes, kan ik de hele dag alleen maar lachen en ben ik zó gelukkig. Dat is die €30 per keer meer dan waard!

Sneeuwmees, wat ontzettend lief geschreven. Ik vind het een topoplossing! Ook zo bizar dan je mannetje alweer een maand bij jullie is.. Hoop dat alles snel geregeld is op je werk.

Lets, hele dikke knuffel meissie. Het traject alleen is al zo slopend, met al die andere dingen erbij kan ik me voorstellen dat het af en toe even (veel) teveel wordt.. Ik hoop dat alles snel wat rustiger zal gaan verlopen!

Klaproos, wat kl/ote van de test.. Is het echt al helemaal afgelopen? :(

Hier; De meesten van jullie hadden het op facebook al gezien, maar de echo van gisteren was echt geweldig. We hebben het daarna ook bekend gemaakt en wow, wat een reacties hebben we gekregen! Nu we ons kleintje hebben zien bewegen, maakt dat het nóg echter. Ik kan echt niet stoppen met naar de filmpjes te kijken. Dat neemt (nu nog, geen idee hoe dat aan het eind van de week is :p) ook een stuk onzekerheid weg. Mijn baarmoeder schijnt overigens erg gekanteld te liggen, daarom waren de echo's steeds zo lastig. We kwamen er gisteren wel achter dat als ik hoest, alles ineens een stuk beter in beeld komt voor een paar seconden. Die gaan we maar onthouden! ;)

2. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shaddixxx, krijg je dan ook extra controles omdat je baarmoeder gekantelt is ?
    En kan je dan wel thuis bevallen, mocht je dat willen ?
    Ik weet verder niet wat het inhoudt, maar het lijkt mij wel iets om goed in de gaten te houden. Wel fijn dat jullie zo van de echo hebben kunnen genieten.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Shaddixxx thpisch dan heb je dus hetzelfdd als ik! Mijn baarmoeder ligt naar achter gekanteld ! Komt bij ongeveer 20% van de vrouwen voor.. Daardoor is een uitweindige echo lastiger! De verlos die vrijdag de echo deed gaf ook aan dat ik daardoor mijn kindje later zou voelen vermoedelijk omdat hij dieper ligt. Plus heb ik de "pech" dat mijn placenta aan de voorkant tegen mijn buik aan groeit zover ze kon zien daar was iig het beginnetje te zien!
    Je echo is prachtig meid! En je filmpje ziet er hetzelfde uit als hoe onze baby bewoog alleen was onze nog wat drukker aan het trappen! Heeeerlijk he! Jou filmpje zoooo herkenbaar voor vele hier uit het topic! Ik zat helemaal te huilen! Mijn man heeft hem ook bekekn en kreeg ook kippenvel ! Prachtif verfilmd echt wauw! De stem van claudia en dreunde door mijn hart en die brak bij dat telefoontje poehhh man wat heftig! En nu zon mooi einde <3

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shaddixx: heerlijk om het nieuws bekend te maken, hè? En de vele en lieve reacties doen je goed. Je ziet dat de gunningsfactor groot is. Heb jij eigenlijk een voorgevoel wat het gaat worden?
    @Mona: zo te horen is jullie kereltje inderdaad een flinkerd. En veel slapen? Kun je mij niet wat slaap-genen toesturen?

Hier vandaag een vervolg gehad op onze newborn shoot van twee weken geleden. Wat kun je verliefd zijn op je eigen kind. :)Hij wilde eerst niet meewerken. Dat is ook de reden dat zo'n shoot ook zo snel gedaan wordt. Maar na wat voeding en heel wat geknuffel en ge-aai viel meneertje alsnog in slaap en konden er alsnog nog mooie foto's gemaakt worden.

5. @Knorretje; De VK zei dat het verder niets uitmaakte, dus ik denk ook niet dat het invloed zou hebben op wel of niet thuis bevallen (maar pin me daar niet op vast hoor!)..

@Bibi; Haha, dat filmpje.. Ik had eigenlijk niet verwacht dat zoveel mensen er zoveel bij zouden voelen, of hem überhaupt zouden bekijken. Beetje verkeerd ingeschat, geloof ik ;) Bij mij was die gekantelde baarmoeder overigens ook de reden dat inwendige echo's geen geweldig beeld gaven.. Nouja, met een beetje extra moeite werd het wel een prachtige echo! Vrijdag moeten we weer in het ziekenhuis en maandag weer bij hetzelfde bureau als afgelopen zaterdag.

@Sneeuwmees; Inderdaad echt geweldig! Ik vond het ook zo leuk dat iedereen die het allang wist (zo'n 75% van de mensen die gereageerd hebben, via m'n blog of ZP) ook nog zo leuk reageerde! Ik heb zelf totaal geen voorgevoel meer.. Eerst wist ik echt zeker dat het een jongetje is en als iemand toch eens durfde te beweerden dat zij dachten dat het een meisje is.. Ai.. :p Ik denk, achteraf, dat dat misschien voornamelijk kwam door alles rondom Misha. Het is allemaal al heel dubbel natuurlijk, maar ik denk dat als het een meisje is, dat gevoel nog sterker zou zijn en dat het ook moeilijker is voor m'n zusje. Nu is dat gevoel wel wat minder.

Ik heb een paar weken terug een jurkje en een supercute blauw pakje gekocht. Eigenlijk kan ik me van allebei de pakjes niet voorstellen dat ik ze weer weg moet geven, omdat je het één nu eenmaal niet aantrekt bij een jongetje en het ander niet bij een meisje ;) Het maakt me ook echt helemaal niets uit. Het lijkt me allebei echt geweldig. Ik ben wel vreselijk nieuwsgierig, maar wat ze ook zeggen bij de geslachtsbepaling; het geluk kan alleen maar groter worden! Laatst gaf iemand hier in een topic op ZP aan dat ze het zo jammer vond dat gender-selection in NL niet is toegestaan, omdat ze niet blij was met het meisje in haar buik. Heel heftig topic is dat geworden (inmiddels verwijderd), maar ik werd daar zó verdrietig van. Sommige mensen beseffen echt niet hoeveel geluk ze hebben..

Ik ben benieuwd naar de foto's van de shoot! Wanneer krijg je ze? :)

@Iedereen; Mochten jullie het filmpje willen zien, over ons traject e.d., waar we het over hebben, stuur me even een PBtje! Ik wil het ook best delen met de meiden uit dit topic die ik niet via facebook spreek, maar zet 'm liever niet openbaar op ZP ;)

6. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    @Shadixx, heb je echo filmpje gezien, zo schattig zo'n mini mensje druk aan het bewegen...:D

Ik heb straks mijn 20 weken echo, toch wel even weer een spannend moment hoor!! Duimen jullie voor me mee??
    Misschien weten we vandaag ook wel of we een zoon of een dochter krijgen, tot nu toe heeft hij/zij het nog niet prijs willen geven.... Wat ik ook bijzonder grappig vond. Steeds wegdraaien of met de navelstreng stijf tussen de benen, hihi:D Ik ga het jullie alleen niet vertellen als ik het weet, we houden deze keer iets voor onszelf:p

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg, niet blij zijn met het meisje in je buik, pfffff sommige mensen zou ik zo graag voor de b*k slaan, hopend dat ze dan een beetje normaal gaan doen!! Snap het heel goed dat je het geslacht wil bepalen omdat er een geslachtsverbonden afwijking in je genen zit, maar omdat je het 1 of het ander gewoon leuker vind.... te verdrietig...:(

7. Ik ga zeker voor je duimen! Ook leuk als je iets 'voor jezelf' kunt houden, he? Ik had dat gevoel ook wel een beetje; vrijwel iedereen weet direct na je positieve test al dat je zwanger bent, omdat ze van de situatie afweten en dus ook weten wanneer je weet of de behandeling het gewenste resultaat heeft gehad.. Ik denk alleen dat het érg lastig wordt om het hier geheim te houden, zeker ook omdat we het wél tegen onze zoon willen vertellen. Van een kleuter kun je moeilijk verwachten dat hij 20 weken z'n mond houdt :D

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jippiejee: natuurlijk mag je iets voor jezelf houden...hihi... Lijkt me wel lastig om het niet te verklappen. Tenminste ik ben zo slecht in geheimen bewaren. Dus mede daardoor maar nooit me laten verleiden om bij een echo naar het geslacht te vragen. Hopelijk laat de kleine jongen/meid, zich nu wel in vol ornaat bewonderen.
    @Shadixx: ik vond dat ook zo moeilijk toen mensen van onze pogingen wisten. Ook ik had de angst dat ze dan ook wel op hun vingers na konden tellen wanneer je dan zou kunnen testen. Toen ik spontaan zwanger bleek, bleven mensen maar (belangstellend) vragen of we al weer met een poging waren begonnen. Ik vond het wel eens lastig om die vragen het hoofd te bieden en maakte me maar met een leugentje om bestwil er van af. Als we een echo hadden voor onze zwangerschap hield ik het er maar op dat het echo's waren ter voorbereiding op een nieuwe poging. Maar ik wilde hoe dan ook die eerste 12 wkn nu voor mezelf houden, vooral omdat ik zo gespannen erom was. Achteraf is me dat goed bevallen en de reacties waren hartverwarmend toen ik het ze alsnog vertelde.
    En onvoorstelbaar dat je niet blij zou zijn als het een jongen of meisje zou zijn. Ik zou alleen in mijn hoofd 'geschakeld' moeten hebben als het een meisje was, omdat ik er zo van overtuigd was dat het een jongen was, maar zou er meer dan gelukkig mee zijn. Maar helaas bestaan dat soort malloten. Gelukkig dat het topic verwijderd is. Lijkt me op een forum als zp niet echt de meest geschikte plek.
    Ik heb bij beide zwangerschappen op de Chinese geslachtskalender gekeken (bovenaan de pagina bij calculator) en beide keren klopte het bij mij.

9. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees: hier heb je wat slaapritme ;)
    Al is meneer het er ook niet altijd mee eens als hij in zijn eigen bed gelegd wordt..
    Wat weegt jullie mannetje nu dan? Hoeveel voedingen krijgt hij? Ik zit nu op 5 voedingen..

X

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @shaddixxx ohh ik heb dat topic ook gezien! Daf mens had al een een paar dochters en wilde persee een zoon toch? Ziek wijf! Daar gaan mijn haren echt van overeind staan! En zoals andere al aan gaven dat je een wens hebt oke, maar om op dit forum dat zo te zetten...
    Ziekelijk gewoon!

@sneeuwmees ben benieuwd naar de rest vd shoot! Wanneer krijgen jullie de fotos? Leuk hoor !

@ jippie heel veel succes bij de 20 weken echo!

@mona heeeeelijk zeg daf je mannetje zo goed slaapt! Bij jou slaapt hij dus ook al op eigen kamertje? Knap hoor!

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Oh en sneeuwmees wat betrefft die chinese kalender hier ook naar gekeken en was een jongen ( war ik dus ook vermoed) "probleem" is dat ik een week later jarig ben, wat wil zeggen als ik dan beviel ( en dus een jaar ouder ben) dan werd het een meisjs hahah! Dus ben benieuwd! Daf can die behandelingen vind ik ook heel moeilijk! Niemand wist exact wanneer wij bezig waren vertelde wij nooit! Maar alleen 3 beste vriendinnen weten het .. En die vragen er geregeld naar en moet ik ook kei hard liegen! Voel me daar totaal niet prettig bij! Maar ook wij willen persee eerst de 12 weken gepasseerd hebben...
    Hopelijk nemen ze het ons niet kwalijk!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: ons zoontje woog bij de geboorte 3810 gram. Heeft toen een flinke val gemaakt in gewicht en zit nu (tenminste vorige week) op de 4145 gram. Ik moet zeggen dat ik geen idee heb hoeveel voedingen ik geef, maar het zijn er zeker meer dan 5. Ik voed hem met een borst. Soms slaapt hij 4-5 uur ertussen, maar soms meldt hij zich ook weer om de 2-2,5 uur. Dus ik voed hem op verzoek en moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd meer op de klok kijk. Fijn dat er bij jou al zoveel ritme in zit.
    Mijn zoontje slaapt nu ook weer in zijn eigen bedje. En net nu ik zo weg moet, slaapt meneer lekker door.
    @Bbibi: die kalender op zp (bij calculator) werkt met conceptie. Dus de maand van bevruchting. Dus je moet jouw leeftijd pakken in de maand van de bevruchting. Ik weet dat het bij ivf/icsi soms moeilijk is. Maar vaak is je voorgevoel toch het juiste en daar kan geen test tegenop.

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Owh het gaat om de maand van bevruchting! Stom, ik dacht de maand van uitgerekende datum! In dat geval is het WEER een jongen hahaha :D

Zul je zien wordt het straks toch een meid ;)

Man en ik denken beide een jongen! Schoonouders ook beide een jongen maar mijn ouders denken beide een meiske!
    Ik laat ons verassen! Ik vind beide geweldig leuk! Mijn man ook totaal geen voorkeur dus nog een paar weekjes in spanning!

Balen dat je net weg moet nu je kindje zo goed slaapt :(
    Moet je je oudste weer naar school brengen?

14. Ik heb bij Damiën nooit kunnen checken of die Chinese kalender klopt, want in de maand van conceptie was ik 17 en die leeftijd staat er nooit op :p Alleen daarom vind ik de kalender al waardeloos, haha!

Ik ben inmiddels weer behoorlijk aan het twijfelen over het Bronovo.. Hier op ZP kwamen er alleen maar positieve reacties over dat ziekenhuis, maar laatst kreeg ik een PBtje van iemand, die een vriendin had die in dat ziekenhuis onder behandeling was geweest. Ze hadden geconcludeerd dat het hartje niet meer klopte. Vlak voor de curettage kreeg ze nog een echo; alles prima in orde :$ Dat is niet zomaar een 'foutje'..

Waarom is er niet gewoon een ziekenhuis waar iedereen lief en behulpzaam is en waar alles goed georganiseerd is? Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Misschien tóch een ander ziekenhuis kiezen?

15. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibbi: ja na de kraamweek is hij naar zijn eigen kamer gegaan snachts.. overdag gadden we hem al op zijn kamer.. merk dat ik zelf nu veel beter slaap... he wordt toch van elk geluidje wakker al hij bij je ligt... en geluidjes maken ze heeel veeel in zijn slaap haha

X

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Shaddixxx: keep on dreaming, die ziekenhuizen bestaan niet.
    @gekantelde baarmoeder: heb ik ook. Met de iui's en de icsi-terugplaatsingen in NL was het altijd minstens een half uur, drie kwartier klooien voordat dat slangetje er goed in zat. En in DD had dr. S. het slangetje er binnen een minuut in. Bizar ...
    Ik heb wel eens gevraagd of mijn gekantelde baarmoeder de reden was dat ik niet spontaan zwanger werd, maar men zei dat dat niet uitmaakt en dat de zaadjes toch de weg wel weten. Nou, zal wel.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shaddixx: dat probleem met de kalender had ik ook, alleen viel ik er bijna aan de onderkant af qua leeftijd..hihi. En kun je niet de echo in het bronovo afwachten en even aan kijken hoe het voelt. Denk dat er in alle ziekenhuizen wel eens grove fouten gemaakt worden waar we meestal geen weet van hebben. Maar je gevoel moet goed zijn waar je ook naar toe gaat.
    @Bbibi: ben je blond, toevallig...hihi. Maar linksom of rechtsom bij allebei dus een jongen.
    @Mona: groot gelijk dat je hem al snel lekker op z'n kamertje gewend hebt. Bij mijn oudste zoontje stond ik ook bij ieder geluidje naast hem, dus na een paar dagen hebben wij hem ook lekker in z'n bedje gelegd. Nu duurt het misschien iets langer, maar we krijgen hem wel in z'n bedje voordat hij naar de kleuterschool gaat...hihi

Hier weer terug van de bedrijfsarts. Rare vogel die man. Hij leest letterlijk van zijn scherm op: mevrouw gaat 24-2 met zwangerschapsverlof. En vraagt vervolgens aan mij: dus u bent net weer begonnen? Toen zei ik dat mijn verlof BEGON op 24-2 en dat ik dus midden in mijn verlof zat. Hij ging toen van alles intypen, vroeg hoe de bevalling was, wanneer mijn zoontje geboren was en hoe hij heette. En of er redenen waren dat ik mogelijk niet in juni mijn werk kon hervatten. Die zijn er dus niet. Tot slot zei hij nog dat hij me niet opnieuw op zou laten roepen. Ik dacht nog.. Dat moest er nog bijkomen ook dat ik nog een keer op en neer moest. Volgens mij heeft hij zich gewoon vergist, gezien zijn verspreking aan het begin en dacht hij dat ik me vlak nadat ik volgens hem weer begonnen was ziek gemeld. Nou, dat hebben we gelukkig weer gehad. Straks etappe twee, een afspraak bij het consultatiebureau.

18. Jemig Sneeuwmees, zijn er ook dingen op je werk die wél in één keer goed gaan? Word je toch moedeloos van? Wat een gedoe allemaal!

Ik heb woensdag alleen een intake (met een ANIOS, geen gyn..), dus ik vind het ook een beetje moeilijk om het van dat gesprek af te leiden. We gaan wel hoor, als het eerste gesprek goed is vragen we om verdere begeleiding door een gynaecoloog, maar ik heb geen idee hoeveel tijd er dan overheen gaat voor zij een echo inplannen. Ik wil er ook niet teveel en te lang van ziekenhuis naar ziekenhuis switchen. Nouja, eerst woensdag maar afwachten!

Wat die gekantelde baarmoeder betreft; ik heb er nog nooit eerder een arts over gehoord. IUI's gingen ook altijd prima.. Heb één keertje gehad dat de baarmoedermond met een tangetje vastgepakt moest worden (en daarna was het nog binnen een paar seconden geregeld), maar alle andere keren was het geen probleem. Ach, zolang het geen problemen geeft, vind ik 't prima!

19. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    De 20 weken echo was helemaal goed!! Een gezond kindje in de buik, fieuw ik was wel gespannen hoor, moest ook weer janken toen het verlossende woord eruit kwam dat alles er helemaal goed uit zag! Wauw wat weer een mijlpaal, dag kan voor mij niet meer stuk!:D

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Shaddixxx: moet jij verplicht onder begeleiding van het zkh staan dan? Of wil je dat gewoon liever zelf? (Heb 't vast ergens gemist, sorry dan daarvoor :))

Deel Deze Pagina