ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussion in 'MMM clubs' started by Ddees70, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Wat fijn, jippie! En konden jullie nu eindelijk het geslacht zien? Hoop het voor je!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jippiejee: fijn dat alles goed was. Toen ik die echo had lag ik in mijn hoofd steeds af te turven als er weer iets goed was. Het blijven toch spannende dingen. Hopelijk heeft kleine uk ook een blik tussen de beentjes toegestaan en weet je nu of je roze of blauw mag shoppen.
    @Shaddixx: ik zou ook gaan. Mocht het om een of andere reden later alsnog niet goed voelen kun je alsnog besluiten weg te gaan. Ik vroeg me ook af of je niet liever naar een verloskundige zou gaan. Zeker als je al zo lang in de mmm hebt gezeten kan ik me voorstellen dat je genoeg witte jassen en steriele ziekenhuizen hebt gezien en dan kan de kleinschaligheid van een vk-praktijk misschien wel prettig aanvoelen. Het is maar een suggestie.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Goed nieuws jippie!

Shaddixxx hier ook nooit verder problemen gehad! Het werd alleen gemeld voor we de mmm in gingen! Toevallig heeft mijn moeder en tante beide ook een gekantelde bmoeder dus zal wel in de familie zitten!
    Ga je nou toch op intake hij bronovo of toch een ander zkh?

Klaas hoe was de echo meid?

Sneeuwmees idd blond hihi! Maar idd anders beide een jongen so whe shall see! Als het maar gezond is en blijft zitten vind ik alles prima!
    En wat een kerel die bedrijfsarts pffff dat hij je daarvoor laat komen zeg!

4. Wat ontzettend fijn jippie! Gefeliciteerd!

Ik moet door m'n gewicht onder controle bij een gynaecoloog blijven. Ik ben alleen maar blij met extra controles, maar af en toe doen ze net alsof je een wandelende tijdbom bent.. Op getest worden op diabetes had ik al gerekend, maar er is nog een hele wachtlijst aan verdere extra controles. Het is nu al zo dat, als ik kom voor een afspraak, ik niet plaats mag nemen in de wachtkamer, maar een kamertje wordt ingeloodst om de bloeddruk op te meten. Ik ben verdorie 10 weken zwanger ;) Ook willen ze, als ik ga bevallen, meteen maar een infuus aanleggen, want 'stel nou dat het uiteindelijk een keizersnee wordt'. Daarvoor moet ik rond de 26 weken al een gesprek met de anesthesist voeren. Echt, met mijn onzekerheid ben ik alleen maar een voorstander van voorzichtigheid, maar sommige 'voorbereidingen' vind ik wel érg overdreven.. Maar goed, omdat ik toch regelmatig in het ziekenhuis moet zijn, wil ik wel een ziekenhuis vinden waarbij we een goed gevoel hebben.

5. Sierra77

Sierra77 Lid

Nov 28, 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd jippiejee!

Hier ook al een gekantelde baarmoeder, niet zo zeldzaam dus hier op het forum :) Bij iedere echo die ik heb gehad wordt er gevraagd, wist je al dat je bm gekanteld is? En iedere keer zeggen ze erbij dat het niets uitmaakt voor een zwangerschap en bevalling.

@shaxdixxx fijn van je mooie echo en filmpje. Ik wilde jou nog bedanken voor je blog, ik heb daar jouw verslag van de punctie gelezen en het heeft bij mij veel zenuwen gescheeld dat ik al precies wist wat er ging gebeuren. Zelfs de wachtkamer kwam me al bekend voor dankzij je foto's :)

Ik ben je laatste dagen echt super moe, ik denk dat dat de reactie is op de stress van de afgelopen weken. En het ene moment denk ik dat het helemaal goed gaat komen met mijn 2 emmy's en het volgende moment weet ik zeker dat het niet gaat lukken. Maar dit gevoel kennen jullie ongetwijfeld allemaal :)

6. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Even een snelle mobiele post. Vandaag op 6w1d 2 kloppende hartjes gezien hier in ons lokale ziekenhuis.

Helemaal gelukkig en vol ongeloof!

Weer een opbeurend verhaal voor alle meiden die maar voortploeteren in deze nare MMM. Nooit gedacht dit mee te maken en dan toch...

7. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaasje, gefeliciteerd met de mooie echo. 2 hartjes nog wel, wow wat een super nieuws.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Klaasje: een tweeling!! Wat geweldig. Zo hoop je ooit een kindje te krijgen en zo heb je er ineens twee in je buik. Gefeliciteerd!!
    @Shadixx: als je je zelf prettig voelt bij extra controles is het toch prima om in het zkh te lopen. Ik wist niet dat er een medische indicatie was. Wat belachelijk dat je in een apart kamertje voor je bloeddruk moet vanwege je gewicht. Bij mij kreeg ik ook altijd de opmerking dat ze 'de brede' band moesten hebben als mijn bloeddruk opgemeten moest worden. Maar goed, als je er zelf geen problemen mee hebt, laat je maar extra controleren. Overigens kreeg ik ook altijd de waarschuwing dat ik extra gecontroleerd moest worden op zw.suiker e.d. vanwege mijn gewicht. Maar mijn waardes zijn altijd keurig gebleven en zelfs mijn bloeddruk is tot de laatste maand ook keurig gebleven. Hopelijk bij jou dus ook geen gekke dingen (gaan we gewoon niet van uit.)
    @Sierra: dat schakelen tussen positief en negatief gevoel kennen we allemaal. Maar we gaan bij jou gewoon van het positieve uit. Mag jij ook na 11-12 dgn al testen? Of gebruik je nog iets extra's zoals pregnyl?
    @Bbibi: gelukkig bestaan er maar twee soorten. En inderdaad als het maar gezond is. Dan ben je al een rijk mens. Had je nog een bevestiging gehad dat je deze week weer een echo kon krijgen?

Hier weer terug van het consultatiebureau en meneer is helemaal goedgekeurd. Hij is bijna 2 ons gegroeid in een week en weegt nu 4325 gram (en dat met maar voeden met een borst). Verder nog over de spruw gehad, waarvoor ik morgen eigenlijk terug naar de huisarts wilde gaan. Ze zei dat dat spul wat voorgeschreven wordt, maar in 1/3 van de gevallen werkt. Dus als het nu niets doet, dan mag ik aannemen dat ik bij de categorie van 2/3 valt waar het niets bij doet. Ze adviseerde nu dat ik zelf een schimmelzalf op mijn tepels zou smeren en zo kreeg hij indirect ook wat ervan binnen.
    Moet nog even kijken of ik daarvoor naar de huisarts ga. Volgens haar kan ik het ook bij de drogist kopen, maar ik vind dat toch altijd prettiger dat zulke dingen via een huisarts gaan. Dus deze week maar weer een afspraak maken.
    Ik houd ook groeicurves bij op de borstvoeding-site en heb nu de curves van mijn oudste zoontje en jongste naast elkaar gelegd. Grappig dat ze nagenoeg bijna gelijk opgaan qua lengte en groei. Mijn oudste zoontje was 20 gram zwaarder bij de geboorte en zat een maand op 50 gram meer. De lengte is exact hetzelfde.
    Nu nog afwachten wat ze qua uiterlijk gaan verschillen.

9. Sierra77

Sierra77 Lid

Nov 28, 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Klaasje, wat geweldig 2 hartjes!

@Sneeuwmees, ze hebben gezegd 2 weken na de terugplaatsing testen. Ik gebruik alleen nog utrogestan, doet dat iets met een test? Aparte tip schimmelzalf op je tepels smeren, ik zou dat idd met de huisarts checken. Om nou gewoon een goedje van het kruidvat te gebruiken terwijl je zoontje dat binnenkrijgt lijkt me niet zo'n fijn idee.

10. lamaris

lamaris Niet meer actief

Oohh ik 'ken' je nog uit het POFfertjes topic! Gefeliciteerd!!
    Ik hoop zo dat ik jouw voorbeeld mag volgen.

Ik zit inmiddels op 5 mislukte IUI's en 2 afgebroken IVF-pogingen in Nederland.
    Mijn eierstokken reageren gewoon bijna niet op de stims.
    Poging 1: 150 ie Gonal-f: 8 follikels op de uitgangsecho, na een week nog maar 3 over.
    Poging 2: 225 ie Menopur: 3 follikels op de uitgangsecho, na een week nog maar 1 over.

Nu heb ik een afspraak in DD op 22 mei. Deze afspraak heb ik al 2 keer opgeschoven in de hoop dat het in NL zou lukken. Het ziet er echter niet goed uit.
    Ik ga dus hier meeschrijven dames!

11. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    Klaasje Gefeliciteerd 2 hartjes Wowh
    Jippiee gefeliciteerd met je mooie 20 weken echo.

Andere Zwaai

12. Wauw Klaasje, gefeliciteerd! Een tweeling, superleuk en bijzonder!

Sierra, dankjewel voor het compliment! Vind ik echt heel fijn om te horen! Dat wisselen tussen heel optimistisch en heel pessimistisch ken ik inderdaad maar al te goed.. Stomme wachtweken!

Lamaris, veel succes in DD!

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,333
    689
    113
    Utrecht
    @Lamaris; welkom hier!! Ik hoop dat DD voor jou ook veel geluk brengt!

@Jippiejee; wat een fantastisch nieuws! Jullie baby helemaal goedgekeurd.
    Hopelijk is nu duidelijk geworden of jullie een dochter of een zoontje verwachten.

@Klaasje; Wow!!! Een hele mooie echo en wat bijzonder, 2 hartjes!! Besef je het een beetje?

@Shaddixxx; er staat je nog heel wat te wachten dus, qua controles in het ziekenhuis.

@Sneeuwmees; wow, meid, je doet het hartstikke goed!! Je zoontje groeit goed, ook op die ene borst. Hihi! Maar eh, ik begrijp je argwaan volkomen wat betreft de tip van het CB omtrent de spruw. Ik zou in jouw geval ook zeker langs de huisarts gaan. Spruw kan echt hardnekkig zijn, toch? Misschien een hele stomme vraag, maar is het eigenlijk te voorkomen?

@all; ik was vorige week heel enthousiast wat betreft de vraag om een meeting met jullie allemaal. Maar, ik moet eerlijk bekennen dat ik hoewel het mij nog steeds super lijkt, er totaal geen puf voor heb. Ik ben nu alweer 2 dagen achterelkaar een "bankhanger". Sorry dames!
    Oh ja, ik werd gebeld door de internist met de laatste uitslag van mijn schildklier en mijn TSH is nu 0.58 mIU/l en FT4 18 pmol/l. Beide waarden zijn prima en netjes ten opzichte van elkaar. Ik blijf dus mijn huidige dosering Thyrax handhaven.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Wauw, Klaasje, 2 hartjes!! Van harte gefeliciteerd meid!
    @Sierra, misschien ben jij wel de volgende! Het kan he? Blijf vertrouwen houden.
    @sneeuwmees: kleine man doet het goed dus. Mooi! Ik heb zelf Mama apps op m'n telefoon, een verzameling met allemaal handige appjes, o.a. ook een groeicurve voor lengte, gewicht en hoofdomtrek. Maarre, jij voedt dus met 1 borst? Had ik ff gemist.

15. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jippiej, goed nieuws fijn!

Klaasje, topper van de dag! Een tweeling wow!! Gefeliciteerd!(Hopelijk heeft de prednisolon er iets mee te maken gehad, die krijg ik nl. Ook;)) weet jij trouwens waar dat precies voor is?

Lamaris, welkom en veel succes,

De rest. Zwaaaaaaai!

Morgen mijn eerste meeting met dokter s. Die gaat nl. Mijn hsk doen, normaal heb ik dokter h. Ben benieuwd! Moeten er al heel vroeg zijn, dus ik slaap waarschijnlijk uit mezelf al haha.
    Die anesthesist is ook wel grappig aan de telefoon, vanaf twaalf uur 's nachts nuchter zijn en dikke sokken aan doen want het is koud daar.

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    Klaas ook via hier proficiat!!' Super leuk meis!

Lamaris had jij niet al eerder meegeschreven? Je naamt komt me zo bekend voor! Zo ja welkom trg! En anders welkom !

Dees knuf

Stiertje zwaai

Lets succes morgen meis! Dr s is een super lieve kundige man !
    Ben benieuw of er iets uitkomt!

Knorretje zijn je zenuwen nog in bedwang te houden?

Sneeuwmees: hihi idd vermoedelijk wordt het wel een van die smaken he ! Nogmaals beide vind ik geweldig ik ben al dankbaar dat ik uberhaupt zwanger mag raken! Ik wordt altijd kwaad van die mensen die PERSEE het een of hef andere willen! Denk dan echt ben eens dankbaar! Een ander zou willen dat ze zwanger raakte! Dus we wachten het rustig af ! Idd bevestiging gehad! Mag woensdag aaf weer
    Komen YESYES! Leef er toch weer naartoe! Erg he?
    Mare wat betreft je mannetje en die schimmelcreme ik zou ook naar de HA gaan hoor! De ene creme is de ander niet en miss kan het allemaal wel kwaad! Beter dat je huisarts ervan op de hoogte is als zelf allemaal experimenteren! Dan maar een keer extra naar de HA!

@tassie wat een prachtige waarde meid! Ik zeg houden zo :)

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    Shaddixxx wat een overdreven gedoe zeg! Jij hebt toch helemaal geen overgewicht? Dat ze voorzichtig zijn oke! Dat is alleen maar
    Goed maar ZO voorzichtig?

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    Sierra logisch meid die twijfel en onzekerheid! Het blijft ook zo spannend! Ik denk echt dat je een super kans maakt met zulke toppers! Moet goedkomen! Nogrmaal mag je toch na 10 dagen al testen? Ik had na 8 dagen al een posi test in handen en was mijn hcg al. 118,2 na tp van de blasto(s) ... Dus nog eventjes geduld! ;) miss zondag een testje wagen? Hihi

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Lamaris: welkom hier. Denk dat je ondanks teleurstellende resultaten in NL in DD aan het goede adres bent. Je ziet dat vaak de dosering of de samenstelling van twee soorten hormonen of andere platleggers toch voor verrassende resultaten kan zorgen. Ik hoop dat DD je ook dat geluk gaat brengen zoals velen hier al gebracht heeft.
    @Siërra: utro doet inderdaad niets geks wat de testdatum kan beïnvloeden dus je mag al vrij snel testen. Ben benieuwd.
    @Stiertje: was niet mijn idee van een borst per keer. Maar na een borst is hij al in slaap gevallen en zo te zien groeit hij voldoende op 1 borst per keer. Zal eens Googlen voor leuke app-jes. Bedankt voor de tip.
    @Tassie: miconazol zalf werd vroeger ook in gelvorm voor baby's voor geschreven. Ze mogen het dus blijkbaar wel binnen krijgen. Maar ik check dat soort dingen toch liever even dubbel bij de huisarts ipv bij de kassa van het kruidvat. Jammer dat een date (nog) niet gaat lukken. Hopelijk voel je jezelf binnenkort beter. Fijn dat de waardes goed waren.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Lets: heel veel succes morgen. Heb je die aardige vrouw weer als anesthesist? Nou, inderdaad lekker slapen morgen en alles maar over je heen laten komen. Het is weer een stap dichterbij een nieuwe poging.

Share This Page