Vlinder, jammer dat de opbrengst niet hoger is, maar misschien is dit net die ene die jullie nodig hebben. Over de groei van de follikels weet ik niets af. Mocht het niet lukken deze poging, is dat een goede vraag voor de volgende poging. Bij pno moet je idd eerst toestemming hebben voor je een poging in DD kunt doen. Maar volgens mij moet je dat eerst wel verzekerd zijn. Zorda je verzekerd bent, kun je wel een mail sturen met de vraag of ze het formulier kunnen mailen. Maar nog niet op de feiten vooruit lopen en duimen dat het goed komt met dit ene embryootje. Weet je al wanneer de tp dan zal zijn ? Is dit na 5 dagen of korten modat je er maar 1 hebt ? Ik duim in ieder geval heel hard voor je.
Ok dank jullie wel. Ik hoop ook heel erg dat het niet nodig is, maar ik durf uit zelfbescherming nog niet heel erg vooruit te kijken. Ze willen wachten tot dag 5, dus as zaterdag is de terugplaatsing als alles goed blijft gaan.
@Vlinderrr; Wat spannend, meid! En inderdaad onverwacht een snelle groei gehad van je follikels. Ik kan mij voorstellen dat je vooruit denkt aangezien je nu 'maar' 1 bevruchting hebt. Maar je weet nooit.....Ik had van de 3 eitjes ook maar 1 bevruchting. Deze werd na 3 dagen teruggeplaatst met assisted hatching en het is goed gegaan....het uiteindelijke resultaat ligt nu in de box te slapen. Ook ik was al bezig met de volgende IVF en wat er dan anders zou moeten qua aanpak. Geheel onverwacht, voor mij dan, testte ik toch positief. Nou ja, in ieder geval is het voor jullie nog afwachten wat deze embryo doet de komende tijd. Super spannend! @Knorretje; jee, alweer een blaasontsteking. Ik hoop dat je snel van de klachten af bent en dat de ab snel aanslaat. Meestal werkt de ab wel na enkele dagen. Ik had trouwens laatst bij de drogist "blase care" gehaald aangezien ik ook een blaasontsteking had. Deze kun je als "kuur" innemen, maar ook als onderhoudstherapie. Misschien is dat iets voor je als je gestopt bent met de ab-kuur?
Tassie, daar wordt ik blij van als ik jou verhaal lees. Dat geeft toch weer hoop. Bij ons heeft dr S het niet over assisted hatching gehad, maar had het vanaf het begin af aan over de embryoscope. Was er een speciale reden waarom jullie AH hebben gedaan? Knorretje een blaas ontsteking is inderdaad niet echt een pretje, hopelijk ben je er snel vanaf, of wat Tassie zegt een onderhoudskuurtje?
Jeej Lets wat een geweldige verassing. Heel veel succes meid, hoop met jullie mee op een voorspoedige zwangerschap. Kalm aan hoor! Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Mijn leidinggevende reageerde erg begripvol. Vond ook dat mijn gezin voorop moest staan en ze had immers niks aan een werknemer in de ziektewet door overbelasting. Gelukkig heel lief allemaal. Er valt een zware last van me af. Nu nog even zorgen dat ik overstap op een andere zorgverzekeraar. Welk pakket hebben jullie bij PNO? @Knorretje, misschien cranberry iets voor jou om je blaasontsteking te lijf te gaan, buiten je kuren om??? Iemand vroeg nog naar het verhuizen. We hebben inmiddels het voorlopig koopcontract van ons huidig huis getekend. De kopers moeten ook deze week tekenen. We hebben zelf al een ander huis gekocht vrijdag in een dorp verder. Deze hebben we wel onder voorbehoud gekocht van verkoop eigen huis, je zal maar beleven dat de koper terugtrekt en dan zit je met 2 huizen Maar we gaan er van uit dat we 10 dec de sleutel krijgen van ons nieuwe huis, hebben er erg veel zin in. Man heeft zijn extra grond wat hij wou. Ik heb het huis straks wat ruimer. Dochter kan een mooi nieuw kamertje krijgen. Er zitten 5 slaapkamers in, lekker ruim dus hoop dat we gauw weer een kamertje kunnen vullen met een brusje
Klinkt goed, Mariska! Hoop ook dat er snel een brusjeskamer klaargemaakt moet worden! Ik heb PNO budget. Dat is de goedkoopste aanvullende verzekering, maar wel met ook die max. 200% voor behandeling in DD. Stel dat je ook nog een 4e behandeling vergoed wilt krijgen (waar dan wel een arts ook heil in moet zien), dan moet je naar het duurste aanvullende pakket.
Ok bedankt stiertje, dan kan ik maar het beste eerst het duurste pakket nemen denk ik, want mocht behandeling 3 niet lukken dan kan ik verder met de vierde.
Dames, help! Ik heb gisteren in dd aangegeven dat ik as zaterdap of zondag mijn menstruatie verwacht! Wordt ik dus nu net ongesteld... Is dit nu mijn eerste dag? Of vanaf morgen?? Dus nog sneller starten dan gedacht!!
Normaal gesproken is dit dan je eerste cyclusdag, maar ik weet niet wat DD aanhoud, misschien dat de meer ervaren dames van DD je dat kunnen vertellen. Wel fijn dat je nu mag gaan starten
@Vlinderrr; Ik weet eerlijk gezegd niet precies waarom bij ons voor assisted hatching is gekozen, maar ik denk vanwege mijn leeftijd....het blijkt dat het nogal eens voorkomt dat de oudere eitjes een nogal harde schaal kunnen hebben waardoor het vruchtje zich niet kan nestelen in de baarmoederwand. Maar zeker weten doe ik het niet...Ik heb mij vooral laten leiden door dr. S. en het dus aan hem overgelaten. @Mariska; Wat ontzettend leuk voor jullie, een nieuw huis en genoeg kamers voor een brusje! Dat moet helemaal goed komen. Ik hoop dat deze zich snel aandient, of misschien wel 2?! Hihi.......Kamers zat, toch?! Ik kan mij helemaal voorstellen dat je je een stuk ontspannender voelt nu je de knoop hebt doorgehakt betreffende je werk en studie. Dat laat wel zien dat het de juiste keuze is geweest, toch?! @Do; bij helderrood bloedverlies is het dag 1 van je cyclus. Althans zo is het mij uitgelegd. Wel schrikken als het zo onverwacht snel gebeurt. Maar ja, des te eerder mag je dus beginnen!
Ja Tassie het was echt veel te druk, voel me echt een stuk beter nu! Genoeg kamers om te vullen idd. Dr S vroeg mij tijdens de intake hoeveel ik er terug geplaatst wilde hebben. Toen zei ik dat twee prima was, mocht het een tweeling zijn dan is het gewenst. Hij stelde toen voor om 1 terug te plaatsen omdat hij best wel positief is over het slagen van de behandeling dat 1 terugplaatsen genoeg is. Nog even stof om over na te denken.
Oh Lets wat lees ik nu? Er zit er nog 1, wat spannend. Lees je even in, wat je wel en niet kan doen. Dikke knuffel en ik blijf voor je hopen. Zwaai naar iedereen
Lets woooow wat een wonder!!!! Toch nog een goede zws dus ? Wat super had al zon vermoeden! Het is je gegund meid! Ik zou ook lekker rustig aan doen nu meid alles voor je beebje ! Mariska fijn zeg dat je leidinggevende zo begripvol reageerde is weer een last van je schouders! Tassie hihi ik vind het ook soannend worden! Vooral omdat ik niet geloof dat ze zelf gaat komen! Dus we wachten wachten wachten... Wat heeelijk dat je zo geniet van je meisje! Wel toevallig ik ga ook woensdag en vrijdag werken hihi... Alleen dan nog om de donderdag ( dus ene week 2 dagen andere week 3 dagen) gelukkig had ik nog zoveel vrije dagen dat ik tot volgend jaar oktober vooruit kan en dan nog 24 uur salaris krijg gelukkig en daarna even kijken hieveel uur ik vast ga werken
@Lets: ik zou het zekere voor het onzekere nemen en maar even echt rust nemen. Niet teveel tillen en vooral maar even (zoveel mogelijk) lekker rustig op de bank gaan zitten/liggen. Had je je nog ziekgemeld op je werk? @Mariska: fijn dat je leidinggevende begripvol reageerde. Dat is een hele last van je schouders. En ook een heerlijk vooruitzicht dat jullie al een ander huis hebben gekocht. In alle opzichten een heel nieuw begin. Ben vanmiddag weer gaan werken. Mijn oudste zoontje had vanmorgen tot half 12 geslapen en heeft weer praatjes voor 10. Wat een verschil met een dag geleden. De jongste is weer in zijn borst-weiger modus vandaag. Was vanmorgen al van plan te kolven, maar het kwam er niet van. Dus vanmiddag de kolftas maar meegenomen. Maar het was zo druk, dat ik met de tas ongebruikt weer naar huis reed. Mijn borsten waren zo pijnlijk en gespannen. Net weer geprobeerd aan te leggen, maar meneertje vertikte het weer. Net hem dus maar even op bed gelegd en zelf even gekolfd. Pfff... wat kan dat opluchten.
Laatste loodjes Bibi, erg spannend ja. En wachten duurt altijd lang daar weten wij ja alles van Komt goed meid, nog even en dan mag je ook genieten van je kleine wonder in je armen Sneeuwmees altijd fijn zo'n planning die in duigen valt. Kan me voorstellen dat de druk nu weer van de ketel is
Het zet nog niet echt door, zal vanacht wel komen denk ik! Mail morgen even met dusseldorf, denk dat morgen dan cyclusdag 1 zal zijn! Pfff spannend!! Nu gaat het wel ineens heel snel!!
@Do: ik vond het bepalen van de eerste dag ook altijd zo lastig. Inderdaad bij twijfel morgen maar even bellen. Wel fijn dat je nu echt van start kunt gaan!
Mariska, wat spannend dan toch nog met jullie huis! Hopelijk gaat alles door en hebben jullie straks je droomhuis! Vlinder, wat jammer dat je zo weinig bevruchtingen had. Hopelijk is deze ene straks wel een topper, en zoals je hier leest, blijf hoop houden. Er zijn genoeg dames van die ene zwangergeraakt! Ik ga duimen voor je!