Klaasje, kei knap van je zeg! Unicorn, ik voel met je mee... Wij hadden helaas ook nooit cryo's, t is toch t gevoel dat je geen reserves hebt en bij een mislukte poging weer die domme wachttijd van een maand. Die maand er tussen doen ze overigens altijd... Denk door de punctie en narcose... Hopelijk heb je je toppertje al aan boord en snel een positieve test in hadden!
Unicorn, wat balen zeg! Maar zoals de rest hier zegt: je hebt een topper aan boord en die gaat gewoon een mooi ukkie voor je worden! Klaasje, respect hoor, bv met een tweeling. Je laat het heel makkelijk klinken. Sneeuwmees, ja de DHEA is bijna een week binnen. Dus eind februari hopelijk ongi en dan weer starten.Toch een raar gevoel na bijna 6 maanden geen MMM. Morgen even bellen voor een afspraak uitgangsecho/ zaad/ behandelplan. Stiertje, een beetje zeuren heeft dus succes. Hopelijk is dit hem! Miekiej, hoe is het met jou?
Ja, heel spannend weer. Laatste cryo van deze poging, dus hopen dat ie goed ontdooit. Zou een leuk valentijnscadeautje zijn
Stiertje; spannend!!! Zou zooooo leuk zijn. Hoop op een mooie knaltest! Ego; wij hebben vandaag een pretecho gehad( in het kader van het genieten want dat lukt nog niet zo best. We genieten absoluut maar die spanning) maar wat was het fantastisch! Mocht je in noord Holland wonen kan ik dr papa aanraden. Hij heeft alles uitgelegd en nagekeken. In 1 woord fantastisch! Was echt genieten!!
Stiertje dat zou echt een super cadeautje zijn voor Valentijnsdag. Unicorn, wat een teleurstelling, maar zoals iedereen al aangeeft, we gaan er vanuit dat je die niet nodig hebt. Alleen maar positiviteit voor de kleine aan boord Morgen mijn eerste FM. Heb er zin in!
Spannend Eline! Ik hoop dat er al groei te zien is. Stiertje, dat zou een leuk valentijns cadeau zijn! Ik hoop dat dit m wordt! Gaan jullie anders voor een nieuwe poging? Ik heb gisteravond de echo gehad bij Geertgen en alles was goed. Ukkie loopt 1 dagje voor op groei en het hartje klopte perfect. Dit was dus de laatste keer bij Geertgen! Was fijn dat de dames die werkten even gedag kwamen zeggen en mijn echo fotootje kwamen kijken.. Echt lief. Heb me ook altijd heel erg prettig gevoeld daar! De overstap naar Dusseldorf was ook echt alleen omdat ze daar meer kunnen en mogen. Gelukkig was het niet nodig.
@Stiertje: wat spannend! Zou inderdaad een mooi valentijnscadeautje kunnen worden! Ik duim voor je! @Zon: wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! En alleen maar fijn dat je DD uiteindelijk niet nodig hebt gehad. @Eline: hopelijk goed nieuws van je eerste FM. Altijd spannend als je zelf niet kan zien weet wat er in je lijf gebeurd. Hier weer op het werk, maar merk na dat akkefietje dat de motivatie even ver te zoeken is (dus vandaar even lekker op ZP). Ik ben zelf ook nog even de kluts kwijt, omdat ik deze week mijn werkdagen omgewisseld heb ivm een schoolreisje van mijn zoontje gisteren. Normaal werk ik twee dagen aaneen gesloten en als ik vrij geweest ben, dan hoef ik nog maar een dagje en dan heb ik weekend. Alleen moet ik nu twee dagen achter elkaar, dus een tegenvaller dat ik morgen ook nog moet werken voor ik weekend heb. Verder heeft mijn man vanmorgen een echo van zijn lever moeten maken. Na zijn heftige virus van eind vorig jaar waar hij 5 weken door geveld is geweest, zijn zijn leverwaardes nog steeds licht verhoogd. Na een daling was het zelfs weer iets gestegen de laatste keer, dus de huisarts stelde voor om nu maar eens een echo te laten maken. Is vanmorgen gebeurd en gelijk weer bloedgeprikt. Vrijdag krijgen we de uitslag. Vindt het allemaal best spannend en houd me ook bezig, want je hoort vaak van zulke rare dingen..
Stiertje, wat ga je al weer snel! Duim voor een mooi valentijnskado! Sneeuwmees, spannend wachten tot vrijdag. Hopelijk is alles goed met je man en kan je die stress weer loslaten. Eline, hoop dat er mooi veel follikels zitten! Zon, fijn dat de echo zo goed was. Houden zo en geen bloedverlies meer.
Zon: ja, als deze ook niet blijft zitten, beginnen we aan poging 2. Maar dan wel eerst overleg met dr. S.
* Super stiertje .. laat cupido zijn pijlen op jou gericht zijn ! 🍀 * En zon, wat mooi dat de echo er goed uitzag ! 😊 Hier nog niet ongesteld ..
Ego: Komende woensdag uitgangsecho en behandelplan. Om 9.00. Iemand ervaring met er rond dit tijdstip zijn en het verkeer? Veel files? Schrok me nog aardig kapot, blijkbaar is het druk ( wanneer niet ), dus de dame zei dat we anders maar de volgende cyclus moesten beginnen:x:x:x. Dan maar om 9.00 een afspraak, want wil niet nog een maand wachten.
Nee zo vroeg heb ik er nog niet hoeveel zijn .. Maar yes, er is een datum !! Je kunt eindelijk van start .. 🍀
Lieve meiden... echt onwijs bedankt voor jullie lieve berichtjes en support. Ik vond het zo moeilijk afgelopen dagen. Nu gaat het wel weer. Ik vind het fijn dat iedereen denkt/hoopt dat ik nu een plakker aan boord heb maar zelf heb ik dat niet. Ik voel niks, ik voel geen pijntjes of krampjes, geen pijnlijke borsten of steken. Niks. Ik voel me prima eigenlijk (lichamelijk dan). Emotioneel echter is een ander verhaal. Ik heb niet de illusie dat ik, na 10 jaar proberen, in NL uitbehandeld te zijn, 1 IVF poging in DD (waarbij we van de 6 eitjes 3 bevruchtingen hadden waarvan 2 het niet gered hebben tot cryo...) nu ineens zwanger zou zijn. Mijn gevoel zegt me dat het over is en dat ik nu een maandje moet wachten tot we met IVF 2 kunnen gaan starten. Ik wil wel graag een gesprek hebben, hebben jullie na zo'n volledige poging doorlopen te hebben, ook een soort evaluatie gesprek gehad? Wil toch weten hoe of wat eigenlijk. Snap ook niet waar het fout is gegaan. Ze waren super enthousiast over mijn eierstokken en ze blijven zo positief.. dat het voor mij klap op klap is om er steeds in te geloven wat ze zeggen en dat ze ongelijk hebben (bv 'je hebt ruim 30 follikels, daar kunnen we wel 20 eitjes uithalen' (waren er 6) 'oh maar we hebben zo vaak gehad dat alle eitjes bevrucht werden en het zaad is prima!' (3 bevrucht) en 'jullie weten echt top embryo's te maken hoor, ze zien er zo goed uit!' (2 halen het niet). Afijn Klaasje; ja, moedertje tijd is niet niks. Je voelt de klok gewoon tikken, erg vervelend. Knap hoe je dat doet met je tweeling en bv hoor, echt respect! Lets; precies wat je zegt is mijn gevoel ook... geen reserves hebben en dan die wachttijd maar in gaan.. is dat standaard inderdaad na een poging? Erg balen vind ik het dat er geen 'kansen' meer liggen te wachten op mij. En hoe dom dit ook moge klinken... het voelde alsof er een heel klein stukje van ons was gestorven toen we het nieuws kregen. Echt stom maar ja.. Moekie; je hebt groot gelijk dat je ervoor kiest om om 9 uur er te zijn ipv een maand te wachten! Tsss alsof ze dat niet begrijpen he, dat je niet wilt wachten... zucht.. helaas geen ervaring met verkeer. Wij namen een hotel als we er zo vroeg moesten zijn. Opstaan, ontbijten, nog geen minuut rijden en we waren er, ideaal maar weet niet of dat te doen is voor jullie... wel fijn dat er een datum is!!!!!! SPANNEND! Stiertje; te gek zeg! Heel erg gaaf!!! Hopelijk is dit JULLIE valentijnscadeautje, ik ga duimen! Gein; wat gaaf zeg, heerlijk lijkt me dat zo'n pretecho! Eline; hoe was je FM? Zon; wow.. wat bijzonder dat dit de laatste keer was bij Geertgen. Super!! Sneeuwmees; oh bah wat vervelend voor je man! Hopelijk is het niks ernstigs! Je hebt groot gelijk dat je op ZP surft, ik zou ook geen motivatie meer hebben! Ik ben per 1 maart werkloos dus mijn motivatie is ook redelijk ver te zoeken haha.. helaas monitoren ze onze internet activiteiten dus ik kan niet zomaar op ZP hangen jij gelukkig wel! Ik duim voor je man dat het niks geks is! Imke; ik hoop zoooo dat je z.s.m. ongesteld wordt meis!!
@Moekie: fijn dat je in ieder geval een afspraak hebt. Ik heb ooit ook gehad toen ik in de zomer met de volgende poging wilde beginnen, dat ze me toen ook even over de vakantie van dr. S. wilde tillen. Nou, mooi niet. Dus wat aangedrongen (ook gezegd dat dr. S. dit zelf voorgesteld had dat we door konden, was ook zo). Toen kreeg ik ook met wat gezucht een afspraak voor een fm. Die vroege tijdstippen herken ik nog wel. Wij hebben in dat geval de avond ervoor maar een hotelletje gepakt, want met het huidige verkeer weet je nooit. @Unicorn: snap je onzekerheid en zelfs al gevoel van dat het mislukt is. Een schrale troost dat ik 3 keer zwanger ben geweest en dat dit de maanden waren dat ik er echt op had durven wedden niet zwanger te kunnen zijn. Dus.. hoe moeilijk, ook. Het is nog niet over, hè? Knuffel (want herken je gevoelens als geen ander).
Moekie: anders neem je een hotelletje de nacht van tevoren. Unicorn: snap je gevoel. Ik zou ook zeker willen evalueren. Onze eerste poging in DD hadden we ook geen cryo's. Maar wel net zo'n prachtig embryo als jullie. Die is uitgegroeid tot de kabouter die hier nu door de kamer stapt. Het kan!!!!! Ik voelde me ook niet anders dan eerdere pogingen.
Lieve meiden, Al even rustig van mijn kant af maar lees en leef met jullie allemaal mee. Vind moeilijk om van iedereen goed bij te houden en te reageren dan moet ik een kladblok erbij pakken. @ Unicorn wat een achtbaan he, verschrikkelijk. Ik begrijp je gevoel en onzekerheid maar al te goed maar ook ik blijf hopen dat jouw TP raak zal zijn of het nou de 1e of 10e keer is de kans dat het lukt bestaat nog steeds. @Zon, wat ben ik ontzettend blij voor jou!! Ga zo door en geniet van je zwangerschap! @Moekie, spannend volgende week gesprek. Wij hebben dinsdag om 12uur een gesprek en wij konden evt ook om 8uur... ja dat lees je goed 8uur in de ochtend hahah dat vonden we wat te vroeg. Succes!! @Sneewmees, het zit je ook niet mee allemaal. Gezeur op je werk en dan ook de zorgen om je man en kinderen. Hoop er allemaal het beste van!! @Stiertje, spannend weer een TP. Ik duim voor je. Ego; Hier wat gestrest merk ik van al het gedoe en geregel rondom de behandeling. Ik ben snel onrustig van mezelf. Zo struin ik heel internet af om alles tot in de puntjes uit te zoeken en te weten, kan vervolgens geen keuzes maken en zie dan door de bomen het bos niet meer. Jullie horen het al het is een warboel in me hoofd.. Word gek van mezelf. Mijn zorgverzekeraar heeft de behandeling goed gekeurd maar de medicatie krijgen wij helaas niet vergoed. Probeer hier en daar wat bij elkaar te prokkelen maar schiet niet echt op. Mocht iemand nog wat over hebben.. Verder druk geweest op een goede acupuncturist te vinden. Nou dat is urenwerk voor mij. Dacht er 1 te hebben gevonden maar na 1 keer te zijn geweest geen goed gevoel bij dus volgende week naar een ander. Ik maak me ook zorgen om alle kosten wat dat met zich meebrengt. Iets wat ik los moet laten. Ben erg zuinig van mezelf.. Volgende week dinsdag hebben wij gesprek en word behandelplan besproken. Dit moest een week voor de verwachte menstruatie. Normaal heb ik deze niet van mezelf maar toevallig afgelopen 2 maanden wel netjes. Alleen nu als de dood dat nu niet zo is juist nu als ik het hard nodig heb. Gisteren had mijn schoonzus haar echo. Ze krijgen een meisje. Hun geluk kan niet op en ben blij voor ze maar ook zo jaloers daar voel ik me weer schuldig over.. Samengevat ik zit dr een beetje doorheen.. Sorry voor mijn gezwam
@Miekiej: herkenbaar, hoor. Je wilt zo graag goed beslagen ten ijs komen en er mag niets van 'fout' gaan. Hopelijk gedraagt je cyclus zich net zo netjes als de afgelopen 2 maanden. En anders hoef je er ook niet over in te zitten, want ik heb het ook wel eens gehad en zat er enorm over in. Maar dr. S. zei toen lachend dat er niets zo veranderlijk is als het vrouwelijk lichaam. En zeker in DD zijn ze wel gewend dat daar vrouwen met cyclussen komen die niet helemaal standaard verlopen. Waarom vergoed jullie verzekering eigenlijk geen medicijnen? Je zit toch pas in poging 3, dus dan zouden ze dat toch gewoon moeten vergoeden (of is er inmiddels weer wat veranderd in de ifv-vergoedingen)? Jammer dat je er nog niet in geslaagd bent een goede accupuncturist te vinden. Maar ben het met je eens dat je er wel een goed gevoel bij moet hebben. Ik ben ooit eens bij een kruidenvrouwtje geweest. Wist me geen raad om daar weg te komen. Dus dat was eens maar nooit meer. Terwijl andere vrouwen bij haar zweren. En ook niet over je jaloerse gevoelens inzitten. Herkennen we hier ook allemaal. Het is niet dat je het je schoonzus misgunt, maar je gunt het jezelf ook heel erg. Knuffel!
Je bent een schat sneeuwmees!! De zorgverzekraar zegt het volgende; Deze geneesmiddelen moeten verstrekt worden door het behandelcentrum in het buitenland. Bij het declareren moet op de nota het volgende duidelijk vermeld staan: welk geneesmiddelen betreft het, wat is de dosering, en welk aantal is verstrekt. Indien de geneesmiddelen in een Nederlandse apotheek of niet in de ziekenhuisapotheek van het behandelcentrum worden gehaald komen deze niet voor vergoeding in aanmerking. Dit omdat de kosten in Nederland onder het ziekenhuisbudget vallen. Heb al heel wat over en weer mail en telefonisch contact gehad maar ze zijn heel duidelijk dat als je je behandeling in DD doet je de medicatie niet vergoed krijgt..