ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miekiej.. Wij hebben de medicatie in België gehaald dit scheelde ons bijna 500 Euro! Het is even een rit maar voor ons was het de moeite waard!

Voor de rest even een zwaai!

Wij weten niet of we nog doorgaan dus probeer hier ook een beetje afstand te nemen, lees nog wel mee naar niet veel puf om te reageren... Sorry!

2. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, wat een situatie zeg. Hopelijk is het goed met je man.

Miekiej, jij zwamt maar lekker hoor, dat mag hier gewoon. En jaloers ben ik ook weleens. Dat ze maar gewoon allemaal kinderen krijgen en dan het liefst een meisje ( of een jongetje ) en er niet bij stilstaan dat het niet allemaal gewoon is en blij mogen zijn dat het gezond is.

Moekie ik zou ook een overnachting in de buurt nemen. Scheelt een hoop stress in de ochtend.

Vanmiddag de FM gehad. 1 van 15 mm en 4 van 14 mm en nog wat kleinere van 10 mm. Dus dat ziet er goed uit. Vrijdag nog een keer kijken en dan heel misschien maandag de punctie al. Joepie!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miekiej: jemig, dat is een behoorlijke tegenvaller. Nooit bij stilgestaan dat een verzekering daar moeilijk over kon doen. Ik heb helaas geen medicatie meer over. Ik had net mijn medicijnen in huis (à 1300 euro) toen ik zwanger bleek. Heb er toen ook vrouwen blij mee gemaakt die anders het zelf moesten betalen. Anders had ik je graag geholpen. Ik dacht dat er wel zo'n ivf-site was, waar ook regelmatig medicijnen aangeboden werden. Ben even de exacte site kwijt, maar als ik die weet, laat ik het je weten.
    @Eline: mooie score en evt. maandag al je punctie. Dat is snel!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: logisch dat je even afstand neemt. Neem de tijd die je nodig hebt om tot een beslissing te komen. Misschien even een paar maanden rust en wie weet hoe je er dan weer tegenaan kijkt. Knuffel!

5. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    @Do bedankt voor de tip, daar zat ik ook aan te denken.Mag ik vragen wat jullie exact kwijt waren aan medicatie?(als je dat nog weet). Begrijp heel goed dat je geen puf hebt altijd te reageren dat heb ik ook niet. Neem de tijd en afstand die jij nodig hebt zodat je alles rustig op een rijtje krijgt. Dikke knuffel!!

@Eline, dankje! spannend de punctie komt in de buurt dat schiet al op.

@Sneeuwmees, lief van je! Klopt dat is ivfmoeders.nl. Heb vorige week al oproepje geplaatst maar helaas nog geen reactie op. We wachten het af en anders pech gehad.

6. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ik heb via ivf moeders wel het e.e.a gekregen gelukkig. Ik hoop dat ze gauw een oplossing bedenken, want dit is waardeloos. Ben je bij umc verzekerd Miekje?

7. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Miekiej, ik heb ook je andere topic al gereageerd maar ik heb nog utrogestan voor je.
    Als deze zwangerschap goed mag gaan dan heb ik in ieder geval 3 doosjes utrogestan over.
    En voor wie wil, ook nog progynova..

8. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Super Zon!!

Zag jouw naam inderdaad al voorbij komen Imke denk dat je mij net voor bent geweest maar hopelijk meld zich snel iemand. Vooral die Puregon en cetrocide is een duur geintje..
    Ik ben verzekerd bij IZZ.

9. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Cetrotide vond ik nog wel meevallen. Puregon is inderdaad erg prijzig. Ja ik heb in december wat toegestuurd gekregen.

Mocht ik zwanger raken en wat over hebben, dan kun je op mij rekenen.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik was geloof ik zo'n 1000 euro kwijt aan medicijnen. Wat belachelijk dat je verzekering geen meds vergoedt terwijl ze wel de behandeling vergoeden. Het een kan toch niet zonder het ander?

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miekiej, zie privebericht...

12. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miekiej wij waren net geen 700 kwijt in België...

Stiertje dat is inderdaad krom, mijn man heeft diabetes moet dus insuline spuiten, de insuline wordt vergoed de naaldjes moet ie betalen...

13. Moekie

Moekie Niet meer actief

Miekiej, hier het zelfde probleem, krijg een deel van de meds wel vergoed ( o.a. pregnyl), maar de puregon en menopur en synarella niet :(. Heb zelf nog 6 menopur, maar verder niets meer :(. Beetje krom geregeld allemaal. Hoop via mijn moeder die in een apotheek werkt misschien iets te regelen, anders misschien ook via het forum of die website. Normaal ben ik goed en snel te stimuleren, dus hoop niet te veel nodig te hebben.

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Welke verzekeraar heb je Moekie? Ik heb PNO via mail om opheldering gevraagd maar het antwoord laat laaaaang wachten. PNO was 2 jaar geleden een stuk prettiger in de omgang en afhandeling

15. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Iedereen bedankt voor de reacties en meedenken hierin.

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tell me about it Klaasje. Ze laten mij telkens lang wachten op m'n declaraties. Heb 4 weken moeten wachten op 3000 euro. Ik zoek straks even een mailtje voor je op van PNO hierover.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dit is wat PNO mij mailde over de vergoeding van medicijnen:
    Er is per 1 januari 2014 inderdaad een wijziging opgetreden met betrekking tot de medicatie behorend bij een IVF behandeling. Vanaf deze datum hoort de medicatie tot ziekenhuiszorg en niet meer tot de farmaceutische zorg. Afhankelijk van het medicijn, vallen de kosten óf binnen de kosten van het DBC zorgproduct voor de IVF behandeling óf de medicijnen mogen als add-on (los) naast het DBC zorgproduct in rekening gebracht worden.
    Van de door u genoemde medicijnen Menopur en Puregon is vastgesteld dat deze náást het DBC zorgproduct in rekening gebracht mogen worden. Van de medicatie Cetrotide en Pregnyl is vastgesteld dat deze binnen het bedrag van het vastgestelde DBC zorgproduct zouden moeten vallen.

Voor de maand maart is het door de NZa vastgestelde tarief voor een IVF behandeling € 2041.56. Hierin is dus de medicatie Cetrotide en Pregnyl opgenomen. Omdat u bij ons een aanvullende verzekering PNO Budget heeft afgesloten heeft u voor de eerste drie IVF pogingen aanspraak op vergoeding van maximaal tweemaal het in Nederland geldende tarief.

Voor de medicatie Menopur en Puregon is eveneens door de NZa een (add-on) tarief vastgesteld. Deze tarieven bedragen respectievelijk € 22.10 en € 20.07 per eenheid. Omdat bij ons niet bekend is hoeveel u van de betreffende medicatie gebruikt, kunnen wij de exacte vergoeding nog niet bij u aangeven.
    Zowel als u de medicijnen in Nederland haalt of in Duitsland, zullen wij de kosten vergoeden tot maximaal het door de NZa vastgestelde (add-on)tarief per eenheid.

De medicatie Utrogestan komt vanuit het Geneesmiddelen Vergoedingssysteem (GVS) in aanmerking. Dit houdt in dat deze kosten vanuit de Basisverzekering vergoed zullen worden.

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mail is trouwens van maart 2104, dus oude tarieven waarschijnlijk.

19. Moekie

Moekie Niet meer actief

Klaasje, hier collectief via Avero Achmea. Zijn snel met declaraties betalen, had binnen 5 dagen toestemming voor behandeling in het buitenland en krijg iets van 2300 euro voor de icsi poging ( 100% Ned. tarief). ( Overstap PNO niet gelukt, maar meer omdat ik het duurste pakket wilde. Niet nagedacht dat de basis verzekering ook 200% teruggeeft :( )

En heb wat stiertje schrijft hier ook dat DBC verhaal. Vind het een beetje vaag, maar het is niet anders. Heb nog 4 dozen utrogestan staan, dus dat scheelt allemaal weer ( want de Utro kwam bij mij eerst vanuit het eigen risico).
    Zie net dat de synarel wel vergoed wordt, dat scheelt weer;).

Succes meiden met deze mallemolen en het gedoe met zorgverzekeraars!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Basisverzekering PNO vergoedt geen 200%, maar de goedkoopste aanvullende (budget) wel.

Deel Deze Pagina