ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas welkom hier crienatje...
    Alvast succes met je cryotp.
    Er zijn hier heeel veeeel dames zwanger geworden van cryo's, misschien wel meer dan van verse blasto's;)

Tassie, ik heb van dit moment geen buikfoto, maar hij is dik..
    Moet er vandaag eigenlijk weer een maken, wilde eigenlijk van iedere week maar ben niet zo consequent daarin...

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Crienatje: welkom hier! Als ik het goed begrijp zijn jullie direct voor poging 1 naar DD gegaan? Ik was ook altijd snel ongesteld na een tp, maar dan op dag 8. Ik heb bij de 3e poging toen 3 x 1500 pregnyl nagespoten, omdat utro bij mij dus de menstruatie niet tegenhoudt. Gaan ze nu iets anders doen na de tp voor een langere lf? En als je vragen hebt, gewoon stellen. Domme vragen bestaan bij ons niet.
    @Lets: ben ook wel benieuwd naar je buik! Lekker dat die goed groeit. En ik las dat je je kleintje ook al goed kunt voelen? Dat vond ik toch wel een van de leukere dingen van het zwanger zijn. Zo af en toe even een 'lijntje' met je kindje.
    @Stiertje: de banner staat je goed en de klachtjes klinken goed!

Hier lijkt de zwelling aan mijn wang minder te worden en heb gelukkig (even afkloppen) geen enkele napijn meer. Alleen werd ik vannacht geveld door een buikgriep. Dus ben daar nu weer beroerd van en zoet mee. Het zit me even niet mee deze week.

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ach jakkie sneeuwmees, het zit je idd niet mee. Lief zijn voor jezelf hoor! Niemand zegt dat je per se morgen weer aan het werk moet!

4. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    @lets, jij hebt ook een heftig traject achter de rug zeg. Nu wel aan het genieten van je zwangerschap?
    @sneeuwmees, wij hebben eerst 8 x IUI in NL gehad voor we op de wachtlijst kwamen voor ICSI. Die wachttijd bleef oplopen en ik was her vertrouwen hier helemaal kwijt. Toen de overstap gemaakt en was toen de 1e ICSI meteen zwanger.
    Ik ben nooit zo snel ongesteld dus is ook heel raar... Nu gebruik ik naast utro ook neusspray als ondersteuning, vandaag begonnen.
    Afwachten dus wat dat doet.

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach sneeuwmees, jij hebt echt je week nie...denk aan jezelf ook he...ziek is ziek dus nie gaan werken als je ziek bent...steek je anderen ook alleen maar aan;)

Crienatje, 2 dg na blasto is wel heeeeel snel. Ik had een keer een week na blasto en dat vonden ze al snel... bij mij deed de neusspray wel goed zijn werk. Geen last meer vd prostaat;).. (Flauw grapje...daar is ie eigenlijk voor he als je de bijsluiter leest...) maar de pogingen met neusspray waren hier geslaagd iig...

maar hier nu alles goed... T was vorig jaar ff heel heftig allemaal en merk dat ik er nog vaak aan denk, maar toch kan ik nu ook wel ervan genieten. Kindje heeft bijv, al een garderobe waar je u tegen zegt haha en het kamertje wordt ook prachtig!

Ik zal wel eens kijken voor een buikfoto, even mijn hoofd eraf knippen dan;)

6. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    @Lets; klinkt goed meis, heerlijk!! Heb je een fotootje?

@Moekie; pfff wat een dure tas zeg... hopelijk krijg je er iets onbetaalbaars voor terug!!!!

@Miekiej; waarom worden je medicijnen eigenlijk niet vergoed, je zit nu toch in je 3e poging? Wel heel erg jammer. Kan Freya nog wat voor je betekenen?

@Sneeuwmees; oh leuk zeg, ben benieuwd naar de foto('s) :) Het zit je alleen niet echt mee lichamelijk nu ff hè meis... beterschap en sterkte!

@Crienatje; welkom, ik duim voor een mooie tp zaterdag!!

@Stiertje; ohhh wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! Die banner staat je goed :) Hoe heb je dat gedaan met bloedprikken? Niet in DD denk ik? Gewoon in NL? Kun je dat gewoon via de ha aanvragen ofzo?

Ik had vanochtend om 10 uur de afspraak in Dusseldorf. We hebben ruim een uur met de gyn gesproken en alle vragen gesteld die we wilden stellen. Zowel wij als zij hebben er verder niks meer aan kunnen doen dan nu aan gedaan is. Er worden wel wat dingen aangepast. Zo bleek pas te laat dat ik moeilijk te stimuleren ben, ondanks mijn hoge eiblaasjes aantallen op de echo's steeds. Punt is dat de eicellen die rond de 15 a 16 mm waren, steeds gingen afsterven op dat punt terwijl er tegelijkertijd veel nieuwe bij kwamen die 'nog even mee wilden doen'. Er moet dus nu sneller met een hogere dosis gestimuleerd worden. Ik krijg nu ook niet de pil, maar we doen het via mijn eigen cyclus of als die niet komt, via de provera of primolut. Het was een fijn gesprek in ieder geval en we hebben er weer zin in gekregen. Dat is heel wat waard. De gyn blijft positief en zei 'ik zou het echt niet tegen jullie zeggen als het niet zo zou zijn, maar bij jullie kan ik me niet voorstellen dat jullie niet zwanger zouden worden...'. We hebben gewoon 'pech' gehad en de gyn denkt dat dit 'm dan ook met name zit in het stimulatie proces. Voordeel; door het evaluatie gesprek werd er ook maar gelijk een echo gedaan en alles is super rustig. Mijn eierstokken zijn helemaal weer 'normaal' (was sprake van lichte overstimulatie) en ook mijn bms was netjes dun. Dat betekent dat we over 2,5 week in principe alweer zouden kunnen starten! Heel fijn!

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat fijn om te lezen Unicorn, weer kunnen uitkijken naar een behandeling en de bemoedigende woorden van de arts geven weer hoop en kracht in die klote MM.

Lets, lekker genieten meid! Ik heb me ook niet bepaald ingehouden voor de tweeling.

8. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    @&@lets heerlijk toch! Lekker uitleven idd. Ik moest zo lachen ook toen ik die bijsluiter las 😂
    @unicorn, wat fijn zo'n goed gesprek. Geeft je ook weer de moed en het vertrouwen om door te gaan. Voelt goed als de arts zoiets zegt, dat wil je ook graag horen, toch?

9. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt heel positief Unicorn! Geeft moed.
    Crienatje, welkom. Balen van je cryo. Succes nu weer.
    Lets.....je leeft je helemaal uit dus. Heerlijk. Ik nog bijna niks gekocht voor baby 2. We weten ook niet wat het wordt, dus dat maakt ook uit. Heb wel een lijstje waar ik wat wil bestellen bij een jongenje of meisje haha. Er is zoveel leuks.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Unicorn: fijn dat het een goed gesprek is geweest en dat jullie allemaal, incl. de arts, weer nieuwe mogelijkheden zien. Dat geeft hoop! En wow zo snel al weer starten!
    @NTP: bij de tweede was ik ook laat met spulletjes kopen. Maar heb dat na de geboorte helemaal goed gemaakt... Hihi.. Voel je je verder goed?

Ik voel me iets beter, al ben ik nog wat gammel. Moet wel even de auto naar de garage brengen voor de keuring. Ook dat gaat door.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Unicorn, wat fijn: een nieuw strijdplan. En alweer lekker snel beginnen.
    Het bloedprikken heb ik idd in het NL ziekenhuis gedaan waar ik ook altijd de follikelmetingen deed. Maar de gyn deed HEEEEEL moeilijk. Ze wilde het eigenlijk gewoon niet doen. 'Want dat doen zij nooit.' Ik was echt spinnijdig. Normaal verschuilen ze zich altijd achter DD, voeren ze alleen het beleid van DD uit, maar nu adviseert DD een bloedtest en geven ze niet thuis. Uiteindelijk heb ik het gewonnen op grond van het argument: als ik weet dat het slecht nieuws is, kan ik stoppen met de progynova en de utro. Wat een &^%-wijf. Verder tref ik overigens altijd heel aardige gynaecologen in dat ziekenhuis hoor. Ik geloof dat ik de eerste echo niet bij haar heb, en daar ben ik stiekem toch wel een beetje blij om.

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap niet dat ze zo moeilijk kunnen doen over zo'n simpel bloedonderzoekje. (Deden ze hier in het ziekenhuis ook wel s)
    Ik heb dat in de zomervakantie in frankrijk in the middle of nowhere in een dorpje in de bergen nog laten prikken... De hcg waarde. (Om te kijken of ik weer aan de pil kon beginnen voor een nieuwe poging) en weet je wat t daar kostte?
    €17,50. (Goedkoper dan een clearblue) Binnen drie uur stond de uitslag zelfs digitaal op een website, je kreeg daarvoor een inlogcode. Ideaal!! Geen gedoe met telefoontjes enzo. Kunnen ze hier in Nederland nog wat van leren.

Sneeuwmees, hopelijk toch ook ff aan t uitrusten?

Unicorn, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad!

13. Moekie

Moekie Niet meer actief

Unicorn, fijn een goed gesprek. Vol goede moed verder naar de volgende poging.

Sneeuwmees, het zit je niet mee:(. Beterschap.

Crienatje, welkom hier ( helaas).

Stiertje, wat een gedoe qua bloed. Wel lekker dat je al wat kwaaltjes hebt :).

Lets, fijn alles goed en nog even een echo.

Miekiej, ik krijg van die 1700 euro denk ik 300 euro terug. Misschien meer als ik geluk heb en ze niet goed kijken.
    Weet niet wie het zei: maar wel een goed idee om Freya in te lichten, wie weet kunnen ze voor toekomstige dames wat betekenen.

Gisteren spuitdag 1, was wel weer even wennen. Maandag eerste echo. Vind het wel spannend!

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Even inhakend op bloedonderzoeken, de huisarts eens polsen? Die beste man van mij werkt al-tijd mee. Zo'n schat! Hij is zelfs bij de twins komen kijken hier thuis, kreeg ik meteen voorlichting over wanneer ik de huisarts moest bellen. En ik woon in een stad, geen ons kent ons dorp.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Huisarts was mijn backup plan. Alleen zat ik maandag op m'n werk, een uur bij huis vandaan, dus dat was niet zo handig.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wat fijn dat jullie van die meedenkende huisartsen hebben. De mijne wilde zich nooit op enige manier mengen in mijn ivf-gebeuren. Voor alles werd ik altijd terug gestuurd naar de gyn. En DD vond ze maar helemaal iets wereldvreemds. Bloedprikken voor iets hoefde ik dus ook niet mee aan te komen. Dat werd me al gelijk verteld. Ook mijn nl zkh wilde wel de echo's maken, maar wilden ook niet meewerken als er bloed geprikt moest worden. Was een verzekeringsdingetje, zeiden ze me.

Ik ben inmiddels weer op de been van mijn kaakontsteking en de buikgriep. Maar sinds gisteren zijn zowel de jongste als de oudste aan het overgeven. Dus wasmachine draait op volle toeren. De kleine heeft koorts en slaapt nu weer. De oudste oogt nog wat zwakjes, maar heeft het ergste achter de rug.

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; jeetje, wat zit er in jullie huis:(? Die vreselijke griep houdt jullie allemaal toch al heel lang in zijn greep. Vreselijk voor jullie.
    Gelukkig lees ik dat het met jou weer beter gaat. Nu kun je weer aan de bak met het verzorgen van je kindjes.
    Beterschap voor iedereen!!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: ja, het is een slim virus van een dag heel ziek en dan weer opknappen. Dan ben je weer op de been, voordat de volgende omvalt, zodat je die weer kan verzorgen. Het is inderdaad nu wel even welletjes geweest. Mijn man is ook niet lekker en moet vannacht werken. Heb hem al gezegd dat hij maar moest bellen of ze geen vervanging konden regelen, maar hij vindt het zo vervelend omdat hij al zo vaak ziek is geweest. Hij wil het nog even aanzien de komende uren. Maar ja, verwacht niet dat dat het verschil gaat maken.

Verder zijn we weer in afwachting van een dokterstelefoontje. Mijn man moest weer bloed laten prikken (cholesterol en glucose) ivm zijn afwijkende leverwaardes. Nu blijkt zijn cholesterol te laag te zijn, hoorde hij gisteren toen hij voor de uitslag belde.
    Vandaag dus een belafspraak met de huisarts. Ben benieuwd wat daar nu weer uitkomt.

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Huh, cholesterol te laag? Wist niet dat dat ook kon. Bijzonder hoor.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: wij dus ook niet, maar blijkt vaker voor te komen dan je denkt.
    Hoe voel jij je? Nog steeds afkeer van de havermout en de thee van je collega?

Deel Deze Pagina