ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, ze gaat vast een keer vanzelf komen hoor;) vooralsnog zal ze het wel heerlijk vinden bij jou in de buik!

Pfoe, sneeuwmees, wat een drukte weer met je kindjes en het kolven.. Hoe gaat het met je ziekenboeg thuis?

Heb net nog ff naar dusseldorf gemaild wat ze onder rustig aan doen verstaan....
    Het verdriet hier is iig een stuk minder, maar echt blij..t is nu weer angst... Maar goed ik blijf vertrouwen hebben in dit wondertje!

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mariska: die vierde behandeling is wel onder bepaalde voorwaarden. Ik meen dat er een arts een brief moet schrijven oid. Sneeuwmees weet het wel, zij heeft het ook bij de hand gehad (maar had het gelukkig uiteindelijk niet nodig).

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: goed dat je even gemailed heb. Je kunt maar beter zekerheid hebben over wat je wel en niet kan doen. Heb je de volgende echo ook weer in DD?
    @Mariska: ik heb inderdaad toestemming voor de 4e poging gevraagd. Je moet dan een verklaring van een arts hebben dat ze de meerwaarde zien van nog een poging. Dr. S. deed daar niet moeilijk over. Ging ervan uit dat hij een heel kort briefje zou maken. Maar hij had toch een uitgebreide verklaring geschreven. Het was in het Duits en ik heb het opgestuurd naar PNO en ze hebben dat geaccepteerd.
    @Vlinderr: had even over je berichtje heen gelezen, en snap de teleurstelling en de spanning. Maar je hebt inmiddels al voorbeelden hier gehad dat je ook met weinige bevruchtingen toch zwanger kunt raken. Ik duim voor een mooie tp op zaterdag!

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ sm vanmiddag toch maar gaan werken dus? Was je man thuis om op de kids te passen? Fijn dat de oudste weer is opgeknapt!

@ vlinder kan me je teleurstelling ook heel goed indenken! 5 follikels is toch nog vrij netjes maar dan maar 1 bevrucht is wel erg laag! Weten ze de reden daarvan? Ligt dat aan jou eitjes? Waren ze miss nog niet rijp of het zaad van je man niet optimaal? Hopelijk blijft deze ene lekker plakken en hoef je niet na te denken over een volgende poging !

Lets goed dat je het navraagt! Beter het zekere voor het onzekere en niet al te druk doen en wat sneeuwmees zegt niet tillen enz! Laat dat maar lekker je man doen ;)

Marsika dat wachten is echt killing! De dagen kruipen goor mijn gevoel vooruit! En vooral omdat er niks spectaculairs gebeurd! Als ik nou weer wat voorweeen had ofzo maakte het dat nog spannend maar nu *zucht* :( wanneer met hoeveel weken is je eerste dochter geboren ?

@ gein had jij nu morgen weer een echo? Zo ja succes weer!

Ntp hoe gaatie met jou zws? En met de misselijkheid?

@all zwaai

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: mijn man of ik zijn altijd thuis bij de kinderen. Als ik werk is mijn man thuis en andersom. Alleen nu even bijspringen omdat mijn man moest slapen en ons zoontje ziek was. Maar het gaat alweer beter en morgen mag hij weer naar school.
    @Gein: dat klopt. Jij hebt (inmiddels vandaag) je echo. Duim voor goed nieuws!

Vandaag is onze jongste al weer 7 maanden. Wat gaat het snel (te snel eigenlijk). Meneer heeft nu ontdekt dat je ook lekker op je zij kan slapen. Ze gaan nu steeds meer eigen dingetjes krijgen. Ook wel weer erg leuk, maar de klok mag wel even stil gezet worden. Al zouden velen van jullie juist willen dat het sneller gaat.

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Vlinder, wat netjes dat je 5 rijpe eitjes had met jou/ons amh. Snap dat de bevruchting dan heel erg tegen valt. Heeft je vriend slecht zaad?
    Wat Tassie al zei, probeer je te focussen op wat je wel hebt en dat is kans met deze mooie embryo. Ik denk ook dat dr S voor dag 5 gaat ivm je jonge leeftijd en om te kijken wat de kwaliteit doet na 5 dagen. Heel veel succes!

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt voor de info dames. Denk dat ik het dikste pakket maar ga doen. Stel dat poging 3 mislukt dan moet ik de rest van het jaar nog weer wachten en dan zou ik gelijk een vierde poging kunnen aanvragen en verder gaan.

Ja sneeuwmees het gaat allemaal zo hard. Lijkt als de dag van gister dat ons meisje geboren is. En komend zomer gaat ze al naar school....Waar blijft de tijd.

Nog even volhouden Bibi. Ons meisje is vijf dagen na de uitgerekende datum geboren. Daarna kom je in een stroomversnelling en gaat het allemaal zo snel.

8. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou de menstruatie zet nu goed door, ik denk zelf dat het vandaag dag 1 zal zijn, dus vanaf vrijdag beginnen met gonal-f en menopur! Toch weer heel spannend om weer te moeten spuiten, is voor mij alweer 10 maand geleden!!
    Heb gisteravond dd gemaild hoop dat ze vandaag even contact opnemen, daar heb ik om gevraagd dus denk het wel!!

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Do, ze nemen vast contact op, ik heb al een mail terug van ze, gisteravond gemaild! Naja in de mail staat dat ze vanmiddag contact met me opnemen! Dat spuiten komt wel weer goed!

Mariska, ik zou in jouw geval ook voor het duurste pakket gaan...
    Succes!

Sneeuwmees, wow zeven maanden alweer, soms lijkt de tijd te kruipen in dit traject maar als ik dat weer lees besef ik hoelang ik hier alweer meeschrijf. Weet nog dat je de zwangerschapsaankondiging voor collega's deed. Haha kun je nagaan!

Ik had mijn teammanager en de roostermaakster zaterdag gemaild over waarom ik niet kan werken. Heb gewoon geen enkele reactie! Valt me echt tegen zeg! Hoeven toch alleen maar sterkte ofzo terug te typen?

Verder vind ik het heel lastig of ik alle mensen die ik nu vd miskraam verteld heb moet vertellen dat ik vooralsnog weer zwanger ben... Durf het bijna nie meer. Aan de andere kant, als het weer misgaat is het ook wel fijn dat te kunnen zeggen... Pff nog even in dubio, het liefst kroop ik tot a.s. Dinsdag als de volgende echo is even onder een steen..

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mariska: als ik jou was zou ik idd ook voor het hoogste pakket gaan. Ze gaan dan wel wat vragen stellen geloof ik, maar dat gaat zeker niet over vruchtbaarheid, mar meer over fysio (je krijgt onbeperkt fysio vergoed in dat pakket).
    Ik overweeg zelf ook het hoogste pakket te nemen. Vorige keer hadden we nl geen cryo's en dan gaat t wel hard met de pogingen. En ik ben al 41 dus geen tijd te verliezen.

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    En ik heb het net andersom: ik heb dit jaar het duurste pakket gehad en niet eens een ivf laten doen. Nooit gedacht dat ik van de laatste 2013 cryo's zwanger zou raken... Ach, het geeft ook een enorme rust dat je financieel iig door kan in geval je het wel nodig hebt.

Na 1 jan ga ik een pakket of misschien wel 2 naar beneden maar blijf bij PNO. Echt een super verzekeraar!

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    @lets, wat een botte hork die leidinggevende van jou. Idd wat voor moeite is het om er even op te reageren. Kan me voorstellen dat je nu heel voorzichtig bent om het te vertellen, denk dat ik zelf ook nog even gewacht zou hebben tot de volgende echo. Kalm aan meid!

Bedankt voor het meedenken, hebben jullie trouwens gebeld met pno voor aanmelding of gemaild?

Je hebt gelijk Klaasje, in jou geval is het beter andersom. Fijn dat alles zo goed verlopen is bij PNo hoop dat het mij ook gaat bevallen.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb me online aangemeld in december. PNO heeft mijn oude verzekering bij CZ afgemeld na mij geaccepteerd te hebben. Allemaal netjes zwart op wit gekregen.

Eind januari heb ik een hysteroscopie en immuunonderzoek gehad in DD. Duur grapje van bijna €1500 en was meteen goedgekeurd en razendsnel terug betaald terwijl de januari maand normaal mega druk is bij verzekeraars. Toen was ik al fan! Alle kosten - assisted hatching in maart bij de cryo's ging ook vloeiend en tm mei heb ik medicatie gehaald als progynova en utro, ook zonder enige wedervraag of probleem.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Huh? Hebben ze ook AH vergoed?? Dacht dat NL verzekeraars dat niet deden.

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Zo dat klinkt goed Klaasje, waar haalden jullie je medicatie weg?

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; jee, alweer 7 maanden (shock), wat gaat dat snel, zeg! Aan de ene kant wil ik graag dat ons meisje snel ouder wordt zodat er in ieder geval grotere kansen zijn dat ze 's nachts doorslaapt, maar aan de andere kant wil ik dat ze lang zo blijft zoals ze nu is. Ik trek die gebroken nachten echt nauwelijks. Ik word er echt lichamelijk ziek van: maagpijn en hoofdpijn en natuurlijk zo moe zodat ik niet meer na kan denken of gekke dingen doe (pindakaas in de koelkast zetten of zo). Vannacht kwam ze 2 keer en snel achterelkaar. Vanmorgen ook alweer met maar 2 uurtjes slaap ertussen terwijl ik lange tijd wakker lig na een voeding totdat ik weer eens in slaap val. Mevrouw ligt nu lekker in de box te "spelen", zij is zich van geen kwaad bewust. Hihi, nu al lekker ondeugend. Vanmiddag of zo maar even lekker naar buiten gaan, het zonnetje schijnt immers.

@Klaasje; ook ik ben verbaasd: AH vergoed? Wij hadden echt megaproblemen met onze verzekering (UMC) aangezien mijn man per ongeluk ook de rekening van AH had opgestuurd. Het scheelde niet veel of ze hadden heel de IVF niet vergoed!!! Gelukkig stond er in de kleine lettertjes van de verzekering niets vermeld hierover zodat wij het alsnog vergoed kregen. Nu hebben ze dat uiteraard direct aangepast bij de voorwaarden.

@Lets; ik weet niet wat het is met werkgevers, maar je hoort het zo vaak dat ze totaal niet meelevend zijn terwijl je het wel verwacht aangezien je een normale tot goede band met ze dacht te hebben. Het is zo teleurstellend en ik vond het van mijn werkgever en collega's ook behoorlijk kwetsend. Zij hadden er denk ik echt geen erg in, maar mij deed het echt behoorlijk veel pijn dat ik helemaal niets van ze hoorde vanaf het moment dat ik ziek thuis kwam te zitten (vanaf 11 weken) tot aan de keizersnede (ja 1 sms-je en 1 telefoontje, 1 kaartje).

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: inderdaad erg onbeschoft van je collega's. Helaas had ik na mijn mk dezelfde ervaring. Achteraf kreeg ik juist van collega's waar ik het niet van verwacht had, wel weer hele lieve mailtjes. Collega's zijn rare wezens soms. Toen ik mijn eerste dag weer had, merkte ik ook dat 2 collega's mijn compleet ontweken. Snel iets van mijn kamer pakken als ik naar de wc was bijv. Dat heeft me zo'n pijn gedaan. Snap dat het lastig is. Moet je wel vragen hoe het met iemand gaat of juist niet. Maar als ze alleen maar hadden gezegd dat ze het moeilijk vonden hoe ermee om te gaan, zou ik er al genoegen mee nemen. Maar ja...
    En lastig of je nu weer moet zeggen dat je toch nog wel zwanger bent. Misschien even van de situatie af laten hangen als je met iemand bent en het gesprek gaat die kant op (en het voelt goed te vertellen).
    @Mariska: de toelating voor PNO stelde inderdaad niet veel voor. Ik had ook een beetje een dubbel gevoel, zo van. Ze zullen wel denken dat ik me aan ga melden vanwege de ivf (en de 4e poging) en dat ik dus veel kosten voor ze ga maken. Maar dat was geen enkel issue. Inderdaad is fysio e.d. (uiteindelijk) vaak een grotere onkostenpost als mensen chronische klachten hebben op dat gebied. Ik ben achteraf ook te duur verzekerd geweest, maar dat had ook weer andere voordelen. Extra goed verzekerd voor de kraamzorg (waar je geen eigen bijdrage hoefde te betalen) en ruime dekking van fysio. Wat met mijn bekkenklachten voorafgaand en daarna weer van pas kwam.
    @Tassie: ja, het is heel dubbel. Je geniet met volle teugen van alle nieuwe ontwikkelingen die ze weer kunnen en tegelijkertijd wil je ze zo lang mogelijk klein houden. Kan me voorstellen dat die nachtvoedingen slopend zijn (zeker als ze zo kort op elkaar zitten). Dat put je helemaal uit.
    @Gein: nogmaals succes!

De oudste is vandaag weer voor het eerst naar school. Hij wilde zelf graag en hij had geen koorts. Bovendien is de woensdag een halve dag, dus dat moet te doen zijn.
    De jongste ligt ook weer op bed inmiddels (na weer borstweigeren en uiteindelijk toch weer wel gedronken). Dus even de handen vrij en tijd voor mezelf.
    Gisterenavond was ik een beetje aan het dutten op de bank, toen de oudste uit bed kwam omdat hij zijn knuffel kwijt was. Uiteindelijk hem naar bed gekregen en zelf ook naar bed gegaan, maar ik sliep weer net, toen hij weer naast het bed stond dat hij niet kon slapen.
    Hij is toen bij me in bed gekomen en in slaap gevallen.
    Om half 5 meldde de jongste zich weer. Even later kwam mijn man thuis uit de nachtdienst en toen die naar bed wilde gaan, moest hij eerst mijn zoontje uit bed tillen naar zijn eigen kamer (dus daar werd ik ook weer wakker van).
    En ja, dan gaat de wekker weer omdat je eruit moet om de oudste naar school te doen. Net als je even heel diep in slaap was.

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Neeeeee, geen assisted hatching :D. Vandaar het - teken maar dat kwam niet duidelijk over bij jullie. Sorry!

Ik heb de progynova en utrogestan bij mijn eigen apotheker gehaald en niets bijbetaald. Volgensmij is dat met de stimulatiemiddelen anders geworden ( gonal, menopur, puregon).
    De 200% vergoeding geld ook per cryo poging, en dat is ruiiiim! DD is veel goedkoper qua cryo's als NL. Had geloof ik een potje van 2x 380€.

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Maar bij je eigen apotheek kun je geen medicatie meer halen voor fertiliteitbehandelingen. Zou ik het wel gewoon bij het umcg apotheek kunnen halen?

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij ging het niet altijd even soepel bij PNO, maar uiteindelijk wel bijna alles vergoed. Je moet echt goed opletten wat je met ze afspreekt wat betreft medicatie. Omdat de regels veranderd waren is dat bij mij een keer helemaal misgelopen.

Ik haal de medicatie nu in Nederland bij de ziekenhuisapotheek, mijn eigen kan het niet bestellen. Daar schiet ik alles voor en dan declareer ik het schriftelijk bij pno, online ging vaker fout!

Heb nu alle collega's gemaild en heb er al van enkele een snelle reactie, dus zo moeilijk is het toch niet...;)

Deel Deze Pagina