Haha! Collega drinkt gelukkig toevallig nu minder welriekende thee. Havermout wel opgegeten, maar niet met heel veel smaak. Nu ook nog steeds zo'n zweverig gevoel in de maag (maar komt niet van de roze wolk, haha). Jij sterkte met je zieke mannetjes. En lang leve de wasmachine/droger.
Sneeuwmees zit in de kwakkelhoek . Succes en beterschap voor jullie allemaal. Stiertje, hou het binnen, ook al smaakt het niet. En hoe is het met je roze wolk? Vraagje aan meiden die een soortgelijke dosis als mij spuiten/ spoten: hoeveel dagen moesten jullie stimuleren met 225 puregon en 225 menopur ( of iets wat er op lijkt)? En ik weet ieder lichaam is anders en je kan er geen peil op trekken, maar ben toch een beetje nieuwsgierig.
@Moekie: moet in een ver geheugen graven, maar volgens mij had ik op de 18e dag, vanaf start menstruatie de punctie. Maar ik kwam altijd traag op gang bij een poging. Ik had overigens 2x 225 menopur.
Moekie: tot nu toe is alles binnen gebleven Roze wolk: ik ben wel heel blij, maar denk ik niet zo'n roze-wolk-type. Ben een nuchtere noorderling (en ook nog eens een stier). Hoe vergaat het jou met spuiten? Trek je het een beetje met zoveel hormonen in je lijf? Respect hoor, ik heb 1x een wat hogere hoeveelheid gehad (eerste poging, ze hadden zich denk ik verkeken op m'n leeftijd en geen AMH gemeten), toen had ik mega-overstimulatie en was ik emotioneel compleet van 't padje.
Misschien is het al eens genoemd, maar om nou 219 pagina's door te lezen..... maar heeft er ook iemand de combinatie DD / Nije Barrahus gedaan? Dus de echo's in Wolvega? Ik woon in het noorden van het land en dat scheelt toch een hoop reistijd. En je kunt de follikelmetingen doorbellen naar DD? Geloof dat de echo's Euro 50,- kosten en niet vergoed worden, maar dat is geen probleem dan.
@Danimaxim: geen ervaring met die combi, maar hier zijn er wel meerderen die ook de fm in NL laten doen. Overigens worden bij mijn weten die echo's wel gewoon vergoed. Maar misschien dat jouw verzekering geen contract heeft met Nije Barrahus?
@danimaxim, geen ervaring mee, woon zelf iets meer dan een uurtje van DD vandaan dus ook de echo's daar gedaan. Maar waarom worden die echo's niet vergoed? Zijn heel veel dames die de echo's gewoon in NL doen ivm de afstand.
@even ego tussendoor... Gisterochtend helemaal blij want ik dacht dat ik ongesteld werd maar is hele dag incl vandaag blijft het alleen maar bij bruinverlies... Wil dat het doorzet. Denk ik toch maar even bellen vandaag aangezien we voor het weekend zitten.. Hebben jullie dat ook welleens gehad dat het zolang opzich liet wachten(bij natuurlijke cyclus) en wat is dan de 1e CD??
@Miekiej: ze spreken over cd 1 als je echt helderrood bloedverlies hebt. Ik vond dat zelf ook altijd lastig te bepalen. Ik zou, met het weekend voor de boeg, inderdaad even bellen. En ik had altijd een cyclus die mooi regelmatig was, behalve als ik met een poging wilde starten. Dan gooide mijn lichaam altijd roet in het eten.
Mieke, mijn cyclus was al-tijd aan het kloten voordat er iets moest beginnen aan IVF of cryo's. Grrrrrr.... lichaam en geest zijn toch wel sterk verbonden denk ik dan. Op naar de eerste dag rood bloed verlies zoals Sneeuwmees zegt. En ben je een dagje later ( ik heb ook een keer met een weekend issue gezeten) is dat vaak geen ramp behalve thuis voor je eigen humeur.
UMC heeft geen contract met Nij Barrahus, volgens mij worden de echo's en de zorg vanuit hun dan niet vergoed.
Danimaxim: ik heb de combi Heerenveen-DD gedaan. Alles werd gewoon vergoed door de verzekering, behoudens het eigen risico natuurlijk.
Ok top, en hoe heb je het met de medicijnen geregeld? UMC doet moeilijk omdat Dusseldorf geen ziekenhuisapotheek heeft. Ik moet nu een brief schrijven aan Klachtenmanagement. Klantenservice kan en mag niets.
@danimaxim, wat een gedoe he. Word dr niet goed van om om elke eurocent zo te moeten vechten. Heb vandaag de declaratie opnieuw ingediend waarop duidelijk staat vermeld dat nijgeertgen de partnerapotheek van DD is en extra informatie het antwoord van ministerie van volksgezondheid op jouw klacht.. ben benieuwd. Ego.. Nog steeds geen menstruatie hier pffff ook het bruinverlies is minder geworden. Ben bang dat ik dan weer maand moet wachten en dan kunnen we niet starten ivm vakantie en zul je zien dat me natuurlijke cyclus weer op zijn gat ligt.. Voel de bui al hangen. Sorry voor mijn geklaag.. Hoe druk kan je je maken he..
Ik zit bij PNO, die doet niet moeilijk over Duitse recepten. Ik haal het spul dan bij de apotheek van het UMCG. Geen enkel probleem. Eerst wel zelf voorschieten, maar daarna kun je gewoon de factuur declareren.
@Miekiej: hoop van harte dat je lichaam toch mee wil werken. Het zou frustrerend zijn als je zo lang naar DD hebt uitgekeken en dat je dan straks noodgedwongen ook nog moet uitstellen vanwege je vakantie. Wie weet verrast je lichaam je alsnog een dezer dagen. Bruinverlies is toch vaak dat er iets hoe dan ook in aantocht is.
Ik vind het ook heel vreemd met de medicijnvergoedingen. Je moet toch eerst zelf voorschieten in het buitenland. Dus wat is het verschil als dit nu bij een ziekenhuisapotheek haalt of bij een apotheek om de hoek. Je hebt recht op vergoeding vanuit het basispakket.
Ellende..die regelgeving. (Die is trouwens zo sinds vorig jaar januari..) Miekiej, en nog stees geen menstruatie? Irritant zeg dat je daar nu weer op moet wachten!
Dames ff vraagje, heb mijn eerste menstruatie na de miskraam gehad, duurt normaal bij mij een dag of 5 en dat was vorige week zaterdag, maar ik blijf bruinverlies houden, en wat buikpijn... Het is niet veel, maar is dit normaal??