ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miekiej: ik was ook wel wat emotioneel toen ik de embryo on board had gekregen. Bij mij was het zeker een ontlading, maar ook een gevoel van 'overwinning'. Er zijn zoveel spannende stappen in de fase voor de tp en bij iedere stap hield ik de adem weer in. Zijn er wel follikels, hoeveel zijn er bruikbaar, dan het aantal beruchtingen dan de spanning of ze het nog wel doen tot de dag van tp. Dus logisch dat, als het dan zo ver is, je er emotioneel door wordt.

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Miekiej; yeah, blasto on board! Een heel spannend moment. En ook spannend of de rest het nog gaat redden tot cryo. In ieder geval heb je nu een toppertje in je buik. Lekker je buik warm houden, thee drinken (geen theïne), soep eten en sokken aan in bed! Heel veel succes, meis!

@Sneeuwmees; oh jee, dat is wel heel sneu dat je kat zo van slag is dat hij binnen plast. En helaas doen ze al dat soort dingen (ook braken) op stoffen ondergronden, zoals de bank en het kleed. Wij hebben eigenlijk best goed spul van HG voor stoffen......daarmee verwijderen wij tot nu toe de vieze plekken best goed uit onze bank. Ook melkplekken van ons meisje.

@Stiertje; succes vandaag bij de echo!! Hopelijk is hij/zij mooi gegroeid.
    Enneh, wow, een knaller bij MvM. Super, meid!

@Unicorn; yeah, je kunt weer van start!! Heel veel succes, meid!

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zojuist even weer een mooi knipperlichtje gezien. De gynaecoloog vertelde nog dat zij vond dat afgelopen vrijdag het hartje nog langzaam klopte, maar dat nu alles prima in orde was. Poeh, als ze mij dat had verteld, had ik de hele week in de stress gezeten!
    DD belt mij vanmiddag terug met hopelijk de mededeling dat ik nu met de progynova mag stoppen.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: inderdaad maar goed dat je dat toen niet wist. Maar wel logisch omdat het toen nog zo pril was en het hartje waarschijnlijk net pas klopte. Daarom vonden ze het blijkbaar de moeite niet waard je onzeker te maken. Maar gefeliciteerd met weer een mooie echo!!

5. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Miekiej; yeahh mooie blasto aan boord!
    Wij hadden er 2 die achter liepen en nog even in de scoop zijn gebleven maar ze hebben het helaas niet gered.

Stiertje; pfff nou dat had ik ook niet moeten weten, gelukkig dat ze je dat niet toen hebben verteld maar nu het wel goed is, wel. Fijn zeg, zo'n goede echo weer en een mooie knaltest van MvM.

Sneeuwmees; hoe is het eigenlijk met je kaak? En de kat?

Morgen mag ik de 1e prik gaan zetten. Vind het wel weer spannend, ook al is het nog niet zo lang geleden!

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Stiertje; Wat fijn dat je goede echo hebt gehad. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je blij bent dat ze vorige keer niet alles gezegd hadden.....zeker omdat het hartje nu gewoon erg goed klopt. Wel een hele geruststelling na zo'n echo. Heerlijk!

@Unicornbaby; Succes morgen!

@Sneeuwmees; hoe is het met je man? Zijn zijn leverwaarden weer genormaliseerd?

@Ddees; hoe is met jou? Gaat het alweer wat beter met je dochter?

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    @ Stiertje: Blij voor jullie met de goede echo.

@Unicorn: Heel veel succes !!!

Ego........ heb er weer even helemaal de smoor in. :x
    We zouden 1 april voor een uitgangsecho. Ik verwacht in het weekend van 4 april te gaan menstrueren.
    Nu blijkt mijn man een verplichting van het werk te hebben op 16 april. En zouden we dan net in de fase van punctie/tp kunnen zitten vermoeden we. Man is daarom van mening om de behandeling weer met een maand op te schorten. @%%#*(
    Heb vanavond eerst maar een mail naar Dusseldorf gestuurd met ons dilemma en of het misschien beter is om de behandeling een maand uit te stellen, wil ook niet halverwege stoppen omdat ik alleen heen moet omdat man niet heen kan.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: jemig, meid, dat zou wel weer een flinke domper zijn om wéér een maand te moeten wachten. Kan je man niet zijn zaad eerder produceren (just in case), zodat jij gewoon zelf de punctie kan ondergaan, als hij dan toch net weg mocht zijn. Zou zonde zijn als je weer moet wachten, zeker als je op het punt van beginnen staat.
    @Unicorn: de plassende kat is weer gekalmeerd. Ik heb zo'n speciale stekker met rustgevende geur. Werkt in zulke gevallen gelijk. Verder met de andere kat weer naar de dokter geweest. Heeft een chronische bronchitis die af en toe een infectie geeft. Maandagavond een prik gehad, vandaag weer en zondag mag ik nog een eer en dan kan hij er weer even tegenaan (hoop ik).
    Met mijn kaak gaat het goed. Heb nog wel een verdikking in mijn wang, maar die wordt langzaam aan minder. Moet nog 3 vullingen laten vervangen, maar na die ervaring van de afgelopen keer, moet ik daarvoor eerst even moed verzamelen.
    @Tassie: de leverwaardes van mijn man zijn nog steeds afwijkend. Kon door de dokter komen door dat heftige virus wat hij heeft gehad, kan blijkbaar langere tijd daarna nog afwijkende waardes geven. Over een maand moet hij weer bloed laten prikken, dus ben benieuwd wat daar nu weer uitkomt.

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Nee dat gaat niet lukken aangezien mijn man in zijn hoofd heeft dat we het combineren met een weekje weg. Zo hadden we dat ook in eerste instantie afgesproken dat we met de punctie en tp er een midweekje/weekendje weg van zouden maken. Hij wil niet twee keer in een week heen en weer vliegen en had zich al verheugd op een weekje weg. Hij heeft 16 april een boekpresentatie en wil de rust hebben om zich voor deze datum voor te kunnen bereiden. Ik snap dat ook wel maar vind het wel mooi ***.
    Daarna wil hij wel de hele maand vrij nemen, daar zal ik hem ook aan houden;)

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: laat mei dan maar jullie maand worden! In ieder geval waarschijnlijk wel beter weer voor een weekje vakantie en hopelijk is jullie huis dan ook echt op orde! Maar jammer blijft het wel, als je zo dichtbij de start was.

Ik had deze week een canvasdoek besteld van een foto van onze twee zoontjes. Kan dan als een kind zo blij op het bezorgbusje zitten te wachten. Maar hij hangt nu en ik zit verliefd naar mijn jongens te kijken aan de muur.:)
    Vanmiddag moeten mijn man en ik naar logopedie voor de uitslag van de testen die ze met mijn zoontje hebben gedaan de afgelopen tijd. Dus toch weer even spannend waar ze mee komen (al heb ik zelf wel mijn vermoedens). Volgende week dan ook nog een gesprek op school (waarin deze uitslagen meegenomen worden). We willen er zelf op aan sturen hem een jaar te laten zitten in groep 2, in de hoop dat hij dan meer zelfvertrouwen krijgt en wat meer 'eelt op de ziel'. Ga ervan uit dat zij volgende week ook met die boodschap zullen komen. Even afwachten dus. Maar blijf het wel moeilijk vinden dat anderen je kind gaan beoordelen.

11. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Hier zit mijn 1e spuit er weer in. Was ff wennen/spannend.. en ik stopte te vroeg waardoor ik nog een keer kon prikken (zucht), dat vind ik het enige rotte aan Gonal, dat je moeilijk kunt zien of je nou al op 0 zit en hij blijft toch regelmatig hangen bij mij... waardoor ik nog een 2e keer moet prikken voor 'de rest'. Vanavond mag de menopur erbij.

12. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Mariska dat is echt balen zeg!! Zeker omdat je al in de startblokken staat/stond, is dat een flinke domper. Maar een vakantie is ook heerlijk en daarna heb je dan alle tijd en energie om er tegenaan te gaan! Hopelijk wordt dat dan jullie maand!!

13. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Sneeuwmees; fijn dat de kat gekalmeerd is! Hopelijk kan je andere kat er straks ook weer even tegenaan. Wat een lappenmand hè.. maar vanaf nu gaat het met iedereen weer goed :) !! Fijn te horen dat het met je kaak ook goed gaat. Ik snap heel goed dat je moed moet verzamelen voor die 3 vullingen... wil je niet een andere tandarts proberen?

Succes bij de logopedie vanmiddag, laat je even weten hoe het is gegaan? Oh en geniet van je mooie canvas :D

14. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    @Stiertje, wat heerlijk een goede echo!! Inderdaad maar goed dat ze vorige keer niks hebben gezegd want ik zou ook het gebrek krijgen. Maar gelukkig alles is goed met jullie kleintje, geniet ervan!!

@Sneeuwmees, wat leuk foto op canvas!!! Hoe ging het bij de logopediste??

@Mariska, mm wat jammer weer een maand opschuiven ik begrijp dat je daar flink van baalt als je eenmaal er weer klaar voor bent start je liever gisteren als vandaag. Maar ik denk wel rustiger samen met je man en gelijk een weekje weg.

@Unicorn, ohh spannend wat zal deze ronde gaan brengen. Ik hoop dat betere resultaten!

@Imke22 zag dat je morgen mag voor de terugplaatsing, spannend hoop ook voor jou een top blasto en kom je gezellig op het wachtbankje.

Sorry voor degene die ik vergeet lastig bijhouden soms..

Ego;
    Gisteren rotdag gehad. Voelde me niet lekker.. Buikpijn, diarree, misselijk... Ook vannacht veel last van. Vanochtend DD gebeld en gelijk voorgelegd zij zeiden misschien toch even controleren. Ik ziekenhuis Ede gebeld maar na overleg werd ik terug gebeld met mededeling dat ik hun patiënt niet meer was dus moest maar naar de huisarts en die kon mij evt doorverwijzen.:$ Pff vond zo flauw.. Gelukkig voelde ik me inmiddels wel beter en mijn buikpijn komt niet echt van de eierstokken maar ter hoogte van maag dus vermoed zelf buikgriep. Heb het dus maar zo gelaten..
    En het goede nieuws de 2 andere embryo's hebben het gered tot blasto en zijn ingevroren. Kijk dat maakt weer een hoop goed!!

15. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    yeahhhhh wat een goed nieuws! Hopelijk heb je ze (nog) niet nodig! Maar dat is erg goed nieuws! Flauw van je andere zkh trouwens, echt belachelijk dat ze zo werken :x gelukkig voel je je alweer iets beter!

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; hihi, helemaal verliefd op je jongens aan de muur.
    Ik ben ook benieuwd naar het gesprek met de logopedist.

@Miekiej; wow, goed nieuws, dat je cryo's hebt! Enneh, wat een toestand zeg met het ziekenhuis in NL. Bureaucratie ten top. Gelukkig voel je je wat beter zodat een bezoekje aan het ziekenhuis niet nodig is.
    Wie weet wat er allemaal van binnen gebeurt.

@Imke; Ik had het even gemist.....maar heel veel succes morgen!

17. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Stiertje, maar goed dat ze dat vorige week niet hebben gezegd.
    Miekiej, yes! Hopelijk voel je je snel iets beter. Maar dit nieuws maakt een helpt zeker.
    Unicornbaby, dat prikken blijft lastig. Veel succes!
    Imke, succes morgen.

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @NTP; jeetje, nog even en dan heb je al verlof. Wanneer ga je met verlof? Lekker aftellen. Moet je nog veel doen voordat de kleine komt?

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miekiej: mijn tenen krommen al weer de houding van 'ons' zkh. En ook weer zo herkenbaar. Ik zou naar DD gaan, maar moest een paar maanden wachten tot ik daar terecht kon. Ik had in mijn natuurlijke cyclus altijd de laatsten dagen voor mijn NOD wat bruinverlies en dacht eens in mijn natuurlijke cyclus utrogestan te proberen omdat ik hoopte dat dat bruinverlies dan weg zou blijven (en mijn kans op een natuurlijke zwangerschap zou toenemen). Maar nadat ik ongesteld was geworden en de nieuwe cyclus begon, deed mijn cyclus raar, ik kreeg dan na 3 wkn pas een eisprong ipv 14 dgn. Dus dat vond ik raar. Omdat ik nog geen patiënt in DD was en niet meer onder behandeling was in NL, wist ik niet waar ik met mijn vraag heen kon. Ik heb toen toch naar de assistente van mijn NL zkh gebeld om dat tevragen. Maar ze waren niet echt behulpzaam. Ik moest maar naar DD gaan en ze bleven er maar om heen draaien zonder antwoord te geven (behalve dat ik daarvoor echt in DD moest zijn). Uiteindelijk na wat aandringen kreeg ik antwoord op mijn vraag of dit bij de utrogrestan kon horen. Grrrr....
    Maar hoe is het nu met je? Buikgriep weer voorbij?
    @Unicorn: en.... Menopur ook weer erin? Ik overweeg inderdaad een andere tandarts te zoeken. Maar mijn gebit is niet zo geweldig, dus vind dat dan ook best moeilijk om dan naar een andere tandarts te gaan. Dus ben er nog niet uit.

Hier gisteren naar de logopedie geweest. Qua logopedie dingen is er weinig uitgekomen. Had ik ook wel verwacht, want op zich zijn praattechniek is het probleem niet en zijn woordenschat was ook prima. Wel scoorde hij laag op zins-ontwikkeling/opbouw. En dat is dus het verraderlijke. Omdat hij daar geen problemen mee heeft in een vertrouwde omgeving, maar wel als hij gespannen is en verlegen. Dan gaat hij hele korte en kromme zinnen maken, waardoor het lijkt dat hij dat niet kan. Dus de score die eruit kwam bij zijn test (net als op school) is maar een deel van de werkelijkheid, afhankelijk hoe gespannen hij is. We hebben nog veel gesproken over het hoe en wat en ook zij denkt dat een weerbaarheidscursus zo gek nog niet zou zijn voor hem. Ze gaat in ieder geval een verslag maken dat naar de huisarts gaat en een kopie kunnen we naar de school op sturen.
    Het toeval wil dat we gisteren de wekelijke nieuwsbrief kregen van school en dat daar toevallig instond dat ze de mogelijkheid willen bieden onder schooltijd die weerbaarheids-training te volgen. Die mensen komen wekelijks naar de school toe en je kan je daarvoor aanmelden voor een 10-weekse cursus. Dus dat overwegen we nu ook te doen, zodat hij daar gelijk (en met klasgenootjes) in kan mee stromen.
    Verder begon hij gisteren heel toevallig over dat kinderen van groep 2 naar groep 3 gingen. Moet zeggen dat mijn man en ik er allebei een beetje van schrokken. Ik heb toen maar heel neutraal op koetjes/kalfjes toon gezegd dat sommige kinderen soms nog wat langer in groep 2 moesten blijven. Hij ging er niet teveel op in en knikte instemmend. Maar vanmorgen had hij het er weer over en nu wel op zo'n toon dat hij er helemaal van overtuigd is dat hij naar groep 3 gaat. Dus nog maar een keer terloops gezegd dat soms kinderen die nog niet zo lang 5 jaar zijn, nog even in groep 2 moesten blijven. Maar hij voelde zich daar duidelijk niet door aangesproken omdat volgens zijn idee hij al heeel lang 5 is en dat dus voor hem niet geldt.
    Op zulke momenten breekt mijn hart echt in duizend stukjes. We laten het onderwerp voorlopig ook rusten, tenzij er zelf weer een keer over begint.

20. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    @Imke, hoe is het gegaan vandaag??

@Unicorn, hoe is het?? Hormonen spuiten te doen?

@Sneeuwmees, nou kinderachtig he hoe ze er daar mee op gaan. Of ze op hun teentjes zijn getrapt dat we de stap richting DD hebben gezet. Krijg steeds meer weerstand naar ze terwijl ik dat nooit zo heb gehad. Maar ja toen was ik denk ik de makkelijke patient die alles braaf opvolgde en ze verder geen omkijken hadden naar mij. Jammer vind ik dat wel...
    Gelukkig is de buikgriep zo goed als over. Ben nog wel thuis en doe niet veel. Zo net ff stukje buiten gelopen en ben snel duizelig maar dat zal wel komen door vele binnen zitten en lage bloeddruk waar ik af en toe last van heb.

Fijn dat er bij de logopediste niks schokkends is uitgekomen.. Inderdaad heel toevallig dat de school nou net die weerbaarheidstraining aanbiedt. Fijn kan jullie mannetje daar mooi bij aansluiten. Hoop dat dat hem gaat helpen. Wel sneu dat hij zo blijft vragen of hij naar groep 3 gaat.. Lijkt me lastig inderdaad dit op een goede manier aan hem uit te leggen.

Hoe is het met de rest vd dames??
    Fijn weekend allemaal!!

Deel Deze Pagina