SM, zou je zeker laten voorlichten in het ziekenhuis. Vervelend voor je zeg.... Ego: nog steeds in stuitlig helaas..... Maar er is nog tijd, dus ewe wachten maar af.
Ja, dat hoop ik echt. Vorige keer leek het er zelfs even op dat we geen punctie konden krijgen omdat de cyclus zich steeds opnieuw resette... Hmm.. weet je ook waarom de fysio er negatief tegenover staat? Als het je helpt, lijkt het me toch een oplossing. Volgens mij heeft mijn moeder dat nl gedaan maar kan het haar helaas niet meer vragen. Vandaar dat ik daaraan dacht. Ik hoop dat je er een oplossing voor vindt meis!
@Unicorn: volgens mijn fysio zijn er vele gevallen waar zo'n operatie niet helpt (en klachten zelfs verergerd waren) en dan ben je, volgens haar, verder van huis. Had jij nu deze vrijdag weer een echo? Hopelijk kunnen ze dan al een beetje inschatten wanneer de punctie zal zijn. @NTP: je kleintje heeft inderdaad nog eventjes. Wie weet is accupunctuur wat voor je. Die kunnen met moxa soms ook een kindje laten draaien. Het gesprek op school is goed verlopen. Zoals verwacht wilden ze met ons praten om ons zoontje een jaar langer te laten kleuteren. Hij is er, volgens hun, ook nog niet helemaal klaar voor. Blijft alleen over hoe we het hem (een keer) moeten gaan vertellen. Hij is er zelf van overtuigd dat hij naar groep 3 gaat. De training voor weerbaarheid die ze op school aanbieden hebben ze nog de twijfels over, omdat hij daar nog te jong voor is. Wel gaan ze met die docente ervan overleggen over hem. Dus wie weet komt daar nog wat uit.
@Knorretje; wat fijn om weer wat van je te horen en vooral natuurlijk dat het alweer een stuk beter met je gaat. Doe je toch wel voorzichtig en rustig aan? En wat fijn dat het met je dochtertje allemaal goed gaat. Meis, veel liefs en heel veel succes met je verdere herstel. @Imke; hoe gaat het met jou? Wanneer mag je testen? @Sneeuwmees; jeetje, meis, ik hoop dat je in ieder geval goede hulp en begeleiding krijgt voor je klachten. En inderdaad, je kunt altijd informatie inwinnen in het ziekenhuis en dan alsnog beslissen of je een operatie wilt of niet. En dan je zoontje......wat lijkt mij dat super moeilijk om het hem te vertellen dat het toch wel beter voor hem is om nog een jaartje langer te kleuteren, zeker omdat hij er vanuit gaat dat hij naar groep 3 gaat. Moeilijk voor jullie, hoor! En natuurlijk ook voor je zoontje. Zijn er vriendjes die misschien ook nog een jaartje extra in groep 2 blijven? @Unicornbaby; heel veel succes morgen!! Het klinkt heel erg positief! Mijn duimen draaien. @NTP; Ik kan mij voorstellen dat je toch wel baalt dat je kleintje in stuit ligt. Misschien dat het inderdaad lukt met acupunctuur wat Sneeuwmees zegt? @ego; Ik ben gisteren gevallen met de fiets (net voor de ambulancepost). Ik wilde een groepje jonge tieners inhalen en opeens waaierde 1 jongen ver naar links tegen mij aan (ik had voordat ik ging inhalen al gebeld). Tja, toen viel ik. Precies op mijn rechter kant, op mijn schouder en knie. Ik had toevallig al een afspraak met de ft gemaakt voor a.s. dinsdag, omdat ik dus heel veel last heb van mijn schouder, nu dus nog erger. Mijn knie is dik en pijnlijk. Bah, ik was echt erg kwaad en heb echt hardop gescholden tegen dat joch. Dat is eigenlijk helemaal niets voor mij. Verder heb ik ook heel veel last van mijn darmen (obstipatie met overloopdiarree) en heb dus veel buikpijn. Bah, het is niet echt mijn week zo. Maar ja, nog één dag werken en het is weer weekend.
Hoi meiden, ik verzet inderdaad de behandeling naar een maand later, we gaan in mei starten en niemand houdt me meer tegen Jeej Knorretje wat vervelend, je kan zo een beste smak maken door een paar van die onoplettende jongeren. Ik hoop dat je gauw weer van de pijn af bent. Ik zelf reed laatst in de auto van mijn werk een groep jongeren voorbij die naar school fietsen, ik nam al een extra ruimte om er voorbij te gaan en nog had ik bijna 1 onder de auto die ineens een eind opzij stuurde in mijn richting, ik schrok me wild, je zal er maar 1 onder krijgen, moet er niet aan denken. Heb mijn allervuilste bik opgezet Volgens mij schrok ze zelf ook enorm. Ik zal even gaan koken, manlief komt straks ook weer thuis. Fijne avond allemaal.
@Tassie: jemig, meid, dat zal schrikken geweest zijn. Kan me voorstellen dat je even flink uitgevallen bent. Hopelijk ben je snel weer 'de oude'! Sterkte, hoor! Het is inderdaad lastig om een kind te moeten teleurstellen (ben daar toch al niet zo goed in om 'streng' te zijn). Vanmorgen op weg naar school ben ik er met een omweg een beetje over begonnen. Dat soms kinderen iets langer in een groep moesten blijven en dat die dan soms wat later naar de volgende groep gingen. omdat ze nog wat meer moesten oefenen. Hij vroeg gelijk: en ik dan? Ik zei dat ik dat nog niet wist, maar dat dat misschien best zou kunnen dat ook hij iets later naar groep 3 zou gaan (heb hem maar niet gezegd dat dat later dan een heel jaar later was), omdat hij nog niet zo lang 5 jaar was. Hij keek wat raar, maar ging er gelukkig niet verder op in en leek er ook geen drama van te maken. Er is nog een ander meisje met wie hij goed kan opschieten en die ook blijft 'zitten'. Alleen durf ik dat nog niet met hem te bespreken, omdat ik niet weet of dat meisje het zelf ook al weet. En je weet hoe kinderen zijn. Straks begint hij er met haar over en hebben we de poppen aan het dansen. Gelukkig hebben we nog een maand of 4 tot de zomervakantie. @Mariska: nou, nog een maandje uitstel, maar dan mag niemand je dat meer afnemen (en anders worden wij met z'n allen boos hier).
Hey dames, Ik leef nog hoor haha..ik heb veel meegelezen maar beetje te lui om mee te schrijven, sorry! Knorretje, welkom back! Hopelijk gaat nu alles de goede kant op! Tassie. Dat is schrikken! Gelukkig nog goed afgelopen? Sneeuwmees, jee zit jou ook nie mee he.. Hopelijk kunnen ze iets doen aan je bekkenbodemspieren. Wat je zoontje betreft, misschien kun je ook zeggen dat hij straks wel bij de oudsten van de klas hoort, dat hij goed voorkan doen aan andere kinderen en de juf straks goed kan helpen. Daar zijn kleuters ook nog wel eens gevoelig voor. Aan alle dames die nu midden in net traject zitten, ik denk aan jullie en leef mee! Steeds zo spannend weer, voel het vaak nog helemaal mee! Zometeen komt de kraamzorg voor intakegesprek, ben benieuwd! Heel veel liefs en ik zal af en toe weer reageren hoor
Het gaat goed dus met je lets! Geniet je volop? Schrikken Tassie! Hopelijk vaklen de gevolgen mee. sneeuwmees, het komt vast goed. Wel fijn dat er een vriendinnetje in dezelfde situatie zit dan. Alle andere meiden, succes met jullie pogingen!
Ego bericht... Hier een heel hectische dag in DD. We werden door een andere dr. geholpen dan onze eigen arts (dr. S. ipv dr. C.). Ik vond hem een stuk ruwer met het echo apparaat (hij was ook de gel vergeten *auw*) en 'vergat' het bms te meten. (pff ben je arts of niet!) en zat daarna druk te mompelen en te gebaren met de vk. Toen ik vroeg of wij het ook mochten horen, werd er gemompeld dat het 'lastig' was. Uiteindelijk bleek het goed te zijn met de follikels, ongeveer 15 stuks van zo'n 18 a 19 mm. Maar het gaat/ging iets te hard. Ik moest gelijk bloedprikken want het lab was eigenlijk al dicht maar als ik NU ging kon ik nog 'mee'.. dus super snel daarheen en bloed prikken. Daarna kreeg ik te horen dat afhankelijk van mijn hormoonwaarden ik morgenavond decapeptyl of pregnyl moet spuiten maar dat ik in ieder geval morgenavond de prik moet gaan zetten om maandag de punctie te krijgen. Ook dat was lastig want eigenlijk kon ik niet meer ingepland worden maar ja, het moest 'maar'... pfff... Daarna kregen we een heel gesprek met weer een andere vk voor contract tekenen en ML die 'oh ja ook nog even snel bloed laten prikken'.. Met deze vk in enorme discussies terecht gekomen omdat de arts had gezegd een rem te willen gooien op de hormonen vandaag maar zij van mening was dat dit niet zo was en pas na 5 x aandringen ging ze het 'maar even vragen'... tevens bleef ze herhalen dat het bms 8 mm was terwijl ik het van de week 10 was en vandaag niet gemeten was omdat de arts dit was vergeten. Bleek (ook na meerdere malen aandringen en weer 'maar even vragen' en veel zuchten van haar kant) dat het ging om een aantal follikels en niet het bms. Grrr grrr Toen nog een hele discussie over het tijdstip van de prik morgenavond vanwege de zomertijd die ingaat en het tijdstip van bellen morgenochtend omdat ik niet weet of en wat ik moet spuiten. Het was echt zo verwarrend en zo chaotisch.. vreselijk vond ik het. Maar goed, het goede nieuws is dat maandag de punctie is en hopelijk.... hopelijk zitten alle eitjes er dan nog. Pff stress
@Unicorn: je hebt dus dr. S. gehad. Ja, die is uberhaupt altijd weinig spraakzaam. Ik heb hem ook wel eens gehad bij een fm en die man was zo razendsnel, dat ik me afvroeg hoe hij toch zo snel die eitjes opgemeten kon hebben. In NL namen ze daar echt de tijd per follikel voor, maar hij leek het bijna met het blote oog te 'schatten'. Toch heeft hij blijkbaar een getraind oog, want hij heeft het wel goed gezien. Ik had nog wel eens wat vragen en heb hem letterlijk binnen 2 min. aan een vragenvuur blootgesteld, omdat hij na de (razendsnelle) fm er snel weer tussenuit wou knijpen naar zijn kamertje. Ik dacht, jij ontkomt me niet....hihi... Dus, kan me voorstellen dat je een beetje overrompeld was door zijn werkwijze en manier van communiceren. Maar dat is de aard van het beestje, vrees ik. Maar heb vertrouwen, want het is wel een heel goede arts! Belangrijkste is dat jij maandag de punctie hebt met een mooi aantal follikels!
Sorry even ego tussendoor wordt gek... Net test gedaan 10dgn na TP alleen 7 dgn geleden nog pregnyl 1500 gespoten. Ik ben bang dat hij daardoor positief is... :'(
@Miekiej: ik vind hem best duidelijk voor een restje pregnyl. Wat was je testdatum. Op welke dagen heb je de 5000 en de 1500 gespoten, dan reken ik even mee.
O, spannend Miekiej! Ik heb geen ervaring met het spuiten van Pregnyl 1500.Wat hebben ze je als officiële testdatum meegegeven?
Geen pregnyl 5000gespoten met punctie maar decapeptyl. Vervolgens 1500pregnyl gespoten 3,5 en 8(za 21-3) dgn na punctie. Nu dag 15 na punctie en dag 10 na TP.
Ze zeiden vooraf 10dgn na Tp mag je testen maar pregnyl kwamen ze later mee en daarna niet meer over testdatum gehad.
Miekiej: ik heb gerekend en je zou dus op 16, 18 en 21 maart 1500 gespoten hebben. Als ik het goed gereken heb zou je nu op een restje van 13,5 hcg zitten en daar vind ik de test te duidelijk voor. Denk dat je voor de zekerheid morgen nog een keer moet testen en dan zou hij duidelijker moeten zijn. Ik probeer straks nog even te kijken welke dag ik mocht testen, omdat ik ook 3x pregnyl heb gehad.
Ow miekiej, we hadden al contact gehad maar ik hoop t ook zo!! Superspannend! Unicorn. Jee wat een verhaal zeg! Weer spannend voor maandag!