ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Miekiej; wat vervelend, meis, dat je je zo voelt. Die menstruatiekrampen die jij voelt...kan heel goed komen doordat de baarmoeder aan het groeien is, dat geeft hetzelfde gevoel als wanneer je ongesteld moet worden of bent. Verder kunnen de darmen wat gaan opzwellen onder invloed van hormonen en doordat je baarmoeder groeit.
    Ik had toen ik iets van 6 weken zwanger was heel erg veel last van mijn darmen (steken, krampen en zwelling). Dit zakte na een paar weken af toen mijn lichaam blijkbaar aan de eerste hormonen gewend was.
    Als je zo onzeker bent, wat ik mij heel goed kan voorstellen, kun je dan niet vragen of de echo eerder mag/kan? Je moet nog best lang wachten zie ik tot de eerste echo.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miekiej: het had mijn verhaal kunnen zijn. Bij iedere menstruatiekramp schoot ik al in de stress. Ik heb achteraf tot de twaalfde week ongi krampen gehad. Maar je kunt het ook zo zien dat er dan dus blijkbaar van alles gebeurd in je buik, dus juist een goed teken! De darmen kunnen pijnlijk zijn door de zwangerschap. Die worden nu met grof geweld aan de kant geduwd. Bij mijn zwangerschap van de oudste heb ik ook veel last gehad van mijn darmen in de vijfde week. Hopelijk lukt het je vandaag er lekker op uit te gaan en even je hoofd leeg te maken. Ik herken je gevoel van angst en spanning helemaal. Dus mocht je het even niet trekken, dan geef je maar een gil.

We gaan zodadelijk weer een dagje uit. Hopelijk minder gestoorde mensen op de weg vandaag.

3. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor jullie lieve en begripvolle berichtjes. Fijn te weten dat jullie dit herkennen en ik niet de enige hierin ben.

@Tassie wij konden in principe wel eerder maar gaan van 11 t/m 16 april op vakantie vandaar en als ik nog eerder zou gaan ben ik nog voor de 6 weken misschien wat aan de vroege kant..

@Sneeuwmees bedankt dat ik altijd een gil mag geven. Voel me soms zo'n zeikerd..
    Wens je een hele fijne dag samen en inderdaad vandaag geen gekke dingen ;)

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miekiej: je bent nooit een zeikerd, hoor. Je moet nog iets meer je best doen om mijn klaaggezang van mijn eerste 12 wkn te overtreffen, hoor...hihi... Hoe vaak mijn man me niet jankend heeft aangetroffen, omdat ik me even niet zwanger meer voelde. Of toen we op vakantie gingen en ik ook op weg ernaar toe erge ongikrampen had. Mijn man heeft wat met me moeten stellen die eerste termijn. Hoe is het nu? Is het gelukt wat afleiding te vinden gisteren?
    @Tassie: jouw dametje is volgens mij wel vlot met alles. Heb nog zitten denken wanneer mijn zoontjes gingen kruipen e.d., maar moet zeggen dat ik het niet meer precies op de datum weet. De kleinste was een echte teigeraar en eigenlijk ging hij volgens mij pas vlak voor het gaan staan echt op de knietjes kruipen. Maar leuk, hè, om ze zo te zien ontwikkelen. En gaat het nog door dat jullie over 2 maandjes ook weer richting DD gaan. Spannend vooruitzicht, of niet?

We zijn gisteren naar de kasteeltuinen in Arcen geweest waar een of ander ridder en vikingthema was (voor onze oudste). Gelukkig geen gekken op de weg tegengekomen, dus zonder hartverzakking naar huis kunnen rijden.
    Nu weer alles ontwaakt en ontbeten. Mijn man is aan het werk vandaag. Dus even bedenken wat ik vandaag kan gaan doen met de jongens.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Miekiej; Aha, dat had ik even gemist....Waar gaan jullie heen op vakantie? Dat had je ook niet verwacht om zwanger op vakantie te gaan?! Helaas dus toch wachten tot de eerste echo-datum. Superspannend voor jullie. Enneh, inderdaad, schrijf maar van je af, hoor! Wij helpen je wel door de wachttijd heen.

@Sneeuwmees; oh, dat klinkt leuk, jullie uitje van gisteren. Was je oudste onder de indruk van ridders/vikings?
    Enneh, of ons meisje zo vlot is weet ik niet, hoor. Ons pleegzoontje kon met 6 maanden al zitten (stevig) en stond met 7 maanden al en kroop toen ook al.
    Vooralsnog rolt ons meisje over het kleed overal heen. Hihi, ze gaat alleen nog niet naar de keuken, altijd naar het raam of de voerlabyrant van de katten. Deze trekt ze dan om zodat alle brokjes over haar heen vallen en op de grond. Hihi, ik moet er wel om lachen. Oh ja, de plant is ook niet helemaal veilig nu. Ze heeft de laaghangende bladeren ontdekt waar ze aan trekt of die ze in haar mond stopt.
    Ze is dol op onze katten. Zodra ze er één ziet (wij hebben er 4) blijft ze kijken en ineens kan ze enthousiast worden waarbij ze wild zwaait met d'r armpjes en trappelt met d'r beentjes en bovendien heel veel lawaai maakt. De katten zijn of niet onder de indruk of weten niet hoe snel ze weg moeten rennen.

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Oh ja, helemaal vergeten......wij hebben inderdaad een afspraak gemaakt in DD! Op 21 mei is onze eerste afspraak bij dr. C of dr. K? De andere NLe arts. Ik hoorde trouwens dat diens zus ook daar komt werken.
    Ik vind het echt superspannend. Als het goed is gaan wij dan in onze vakantie (3 eerste weken van juni) weer beginnen met IVF. Ik hoop dat mijn menstruatie zo gunstig is dat ik ook de tp meemaak tijdens de vakantie.
    Ik vind het tegelijk ook best eng om weer te gaan beginnen met het traject.

7. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt dames!!

Heb gelukkig afgelopen nacht weer stukken beter geslapen dat doet wonderen. Afleiding heb ik wel want moet werken dus dat scheelt ook. We organiseren deze dagen altijd extra's voor de clienten hier.
    Ik denk wel dat ik morgen de huisarts ga bellen want maak me toch iets zorgen maak over de aanhoudende buikpijn. Vooral bij het zitten en staan als ik stil lig gaat het goed. En aangezien we volgende week paar dagen op vakantie gaan wel zo prettig dat je weet dat er niks ernstigs is.

@Sneeuwmees, leuk dat jullie zijn gezellige dag gehad hebben gisteren. Heerlijk met jullie eigen gezinnetje. Fijne dag met de jongens.

@Tassie, we gaan op vakantie naar Valencia met mijn schoonouders die wilden ons graag meenemen dus wel lekker en stond al langere tijd gepland.

Kan me goed voorstellen dat je het erg spannend vind weer te starten in DD. Dat blijft het.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: onze planten zijn helaas ook niet helemaal veilig hier. We hebben een hele lage vensterbank, dus dat is ideaal als ze leren lopen (maar niet voor alles wat op de vensterbank staat). Ik weet nog dat we bij mijn oudste een tijd lang maar 2 kunstplanten voor het raam hadden staan. Misschien niet het meest mooi, maar wilde toch wat voor het raam hebben (anders veel inkijk). Dus die lagen regelmatig van de vensterbank af (maar kon gelukkig geen kwaad). Tot nu toe nog steeds grote, echte planten (met stenen pot) voor het raam. Ben benieuwd hoe lang die het volhouden. En de katten zijn ook hier doelwit. Over het algemeen laten ze het aardig over zich heen komen en geven de katten zelfs kopjes aan hem. Tot hij op een gegeven moment wat te hardhandig wordt en ze het zat zijn. Dan ontsnappen ze weer snel naar boven. Wij hebben overigens van de kamer naar de keuken zo'n hekje van de ikea geplaatst. Dus als de jongste beneden is, hebben we dat hekje dicht. Zodat we hem in ieder geval alleen in de kamer in de gaten hoeven te houden. En volgende maand al weer naar DD. Inderdaad spannend. Hopelijk mag je snel zwanger raken van een brusje voor je dochtertje.
    @Miekiej: fijn dat je beter geslapen hebt. Ja, een beetje nachtrust doet wonderen. Heb jij overigens niet tegen overstimulatie aangezeten. Heb wel eens gehoord dat vrouwen dan aan het begin van de zwangerschap ook nog wat klachten kunnen hebben, omdat er dan ook nog eens hcg bij komt. Anders inderdaad even navragen voor je op vakantie gaat. Anders blijf je er toch maar over piekeren. Ben erg benieuwd hoe Valencia bevalt. Staat, voor ooit, ook nog op mijn verlanglijstje om eens naar toe te gaan.

De jongste ligt inmiddels in bed. Dus zometeen in turbosnelheid maar weer door het huis vliegen. Dat is de enige tijd van de dag dat je eigenlijk alles moet gaan doen, wat je anders niet kan.
    Verder wilde mijn oudste eieren gaan verven, dus dan kunnen we dat ook met een gerust hart even samen doen.

9. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Dames even een ego berichtje; wij zijn vanochtend opnieuw de trotse ouders geworden van een prachtige zoon! Hij is wel 6 weken te vroeg maar doet het naar omstandigheden heel erg goed!

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Van harte Gein! Dat heb je nog knap volgehouden, er was al een heel tijdje driegende vroeggeboorte toch? Dat jullie maar snel als gezin thuis mogen zijn.

Mieke, vanaf 6 weken kun je al een echo laten maken. Gewoon vragen als je last blijft houden.

Tassie wat goed dat je weer opnieuw gaat starten! Snap je spanning.

Stiertje hoe is het met jou?

Wie zijn er allemaal aan het prikken en in de wachtweken? Unicorn, van jou weet ik het. Nog even volhouden!

11. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Gein van harte gefeliciteerd!!!! Wat fijn dat alles goed gaat, geniet ervan samen!!!

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Gein; van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Wow, wat vlot, zeg! Hij zal nog even opgenomen blijven, denk ik? Lig jij ook (nog) in het ziekenhuis? Heel veel geluk samen!!!!

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Gein, van harte gefeliciteerd!!
    Klaasje: gaat goed hier. Misselijkheid is weg. Moeheid lijkt ook een klein beetje weg te trekken. Maar goed, met al die vrije dagen achter elkaar is het ook minder vermoeiend dan op (lange) werkdagen. Vandaag alweer 10 weken! En hoe is het met jou? Jullie gingen ook plannen maken voor een brusje, toch?

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Gein: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Fijn dat je het nog tot de 34ste week heb kunnen redden. Hopelijk mag hij snel mee naar huis.

15. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gein, gefeliciteerd!!! Wat super dat het allemaal goed gaat. Hopelijk mogen jullie snel naar huis. Benieuwd naar de details! Geniet ervan.

Tassie....spannend weer!

16. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie, wat spannend weer een nieuwe poging! Hopelijk snel met net zo'n mooi resultaat!

Sneeuwmees, was het wel leuk in arcen?

Gein, wauw wat een mooi nieuws! Fijn dat alles goed gaat! Van harte gefeliciteerd!!!

Miekie, hoe gaat het nu met de buikpijn?
    Ik heb de eerste weken van de zwangerschap ook op mijn buik snachts op de koude badkamervloer gelegen, zo'n buikpijn. Was bij mij ook obstipatie, al voelde dat soms heel anders, zo gauw ik eindelijk geweest was hield het ook wel weer op gelukkig..

Hier ook alles goed, dadelijk weer een groeiecho... De laatste ingeplande echo, dus misschien ook wel echt de laatste...

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Jeetje NTP en Lets, als ik naar jullie banners kijk.....wat is het hard gegaan!
    Ik vind het echt heel spannend voor jullie.
    En Lets, jij dus de laatste (geplande) groeiecho.

@ego; het is inderdaad weer spannend om binnenkort te gaan starten met IVF, maar ik kijk er ook ontzettend naar uit.

18. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    @Lets wat fijn dat alles goed gaat. Geniet van jullie groeiecho altijd leuk weer even spieken lijkt mij.

@Tassie kan ik me indenken dat jullie er naar uit kijken weer een stapje dichterbij jullie wens voor een tweede.

Ego;
    Heb even gebeld naar poli in Ede. Als ik het goed begrijp komt het erg veel voor dat vrouwen na een verse TP een erg gevorlige/pijnlijke buik houden. Weet alleen soms echt niet meer waar het vandaan komt dan lijkt het de baarmoeder dan eierstokken dan de darmen en de maag...mmm..Wou ook liever geen echo want ben nov maar 5,5 week en bang dat het me onzeker maakt omdat je dan niet altijd veel ziet. Ik kijk het deze week nog even aan en mocht het toe nemen dan toch maar controle. Herkennen meer van jullie dit?

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Miekiej; Wat vervelend voor je meis dat je zo'n last hebt van je buik waarvan je onzeker wordt en wat uiteraard ook voor ongemak zorgt.
    Ik herken het zelf niet zo, wel had ik wat menstruatieklachten en zoals eerder gezegd vooral last van opgezette en pijnlijke darmen. Ik liep echt kromgebogen op mijn werk rond toen van de pijn. Ik had mijn eerste echo toen toch afgewacht (ik was toen 7w6d zwanger).
    Misschien toch proberen af te wachten tot in ieder geval ruim 6 weken aangezien er dan een kloppend hartje te zien zal (moeten) zijn.
    Wat je misschien kunt doen is een warme kruik op je buik leggen en thee drinken of zo om je buik wat te ontspannen? Ik weet het ook niet zo goed. Ik weet natuurlijk ook niet wat je precies voelt en hoeveel pijn het doet.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miekiej: ik zou het ook even met een kruik proberen. Mogelijk dat dat al verlichting geeft. Kan me voorstellen dat alles nu enorm uitrekt en verkrampt. En ik zou een echo ook even uitstellen als het kan, want te vroege echo's geven vaak alleen maar meer stress. Sterkte!
    @Lets: wat spannend weer een groeiecho. Ligt de kleine al wel met het hoofdje beneden? De tuinen in arcen zijn zeker erg mooi, maar dan moet je wel later in het seizoen gaan. Nu was veel nog lang niet in bloei.

Deel Deze Pagina