Leuk stiertje!! Voor de liefhebber twee foto's in mijn album, de andere nog niet, daar zie je een bepaalde kleur op
@Lets: wow, wat mooi! Ik gok op een jongetje.. hihi... @NTP: hoe is het met jou? Nog vol te houden? Leuk dat we straks weer twee bevallingen achter elkaar hebben (en de vraag wie de eerste is). @Miekiej: goede vlucht gehad? Ik ben zelf weer aardig op de been, maar sinds vannacht is de jongste aan de beurt. Twee keer overgegeven en een gigantische poepluier (en als ik mijn neus mag vertrouwen nu nog een ). Niet leuk als je kind ziek is. Was dan met alle liefde zelf nog maar een dagje ziek geweest. We zouden gaan zwemmen met z'n allen, maar dat gaat nu dus niet lukken. Mijn man is nu maar alleen met de oudste naar het zwembad.
@Unicorn: wat ben je stil? Hopelijk is de radiostilte geen slecht nieuws. Morgen testen, toch? Vannacht weer een brakke nacht gehad. Lagen laat op bed en vannacht meldde de jongste zich weer en had weer overgegeven. Het was een gloei kacheltje zo heet. Vanmorgen zo slap als een vaatdoek. Wilde ook niet drinken bij mij. Het weinige drinken wat hij heeft gehad, is er ook weer uitgekomen. Daarnaast ook weer natte poep. Dus toch maar even de huisarts gebeld. Omdat hij zo suf is en niets binnen houdt, mogen we eind van de middag toch even langskomen. Ik was van plan vandaag weer te gaan werken, maar toen ik mijn zoontje zo zag en hij maar bleef overgeven, heb ik maar een vrije dag genomen. Heb anders toch geen rust als ik op het werk zit en weet dat mijn jochie zo ziek is. Hij slaapt nu al eventjes. Kan hij misschien ook maar het beste doen op dit moment.
Beterschap, zo zielig die kleintjes.... Hier gaat het goed hoor. Het begint nu wel aardig in de weg te zitten allemaal, knap bijna voor mn gevoel . Druk met de moxa therapie bezig om de baby te laten draaien. Tnt zonder resultaat... Unicorn, ben ook benieuwd hoe het wgaat....
Ja, niets waard zo'n ziek, klein kindje. Ze zien er dan ook gelijk zo broos en breekbaar uit. Ons zoontje begon net een beetje babyvet te hebben en was net zo'n klein boedaatje aan het worden. Maar vanmorgen voelde ik de ribbetjes er toch al aardig doorheen. Hoe snel kan dat gaan. Volgens de huisarts toch buikgriep en hij had nog geen tekenen van uitdroging. Wel zag ze een duidelijk ziek kindje voor zich. Nu hele kleine beetjes vocht aanbieden en het eten maar even laten voor wat het is. Hij wil ook echt niets eten. Of het is dat hij echt niets lust van misselijkheid of buikpijn of dat hij eten associeert met spugen. Nou ja (even afkloppen), maar vanaf vanmorgen heeft hij niet meer overgegeven en het weinige drinken wat hij daarna heeft gedaan is er in ieder geval in gebleven. Hopelijk morgen echt de goede kant op (en hopelijk in ieder geval een goede nacht voor ons allemaal). Een ander positief iets van vandaag was dat hij wel voor het eerst even los stond. Weliswaar een seconde of 10-20, maar toch. @NTP: balen dat de kleine er niet over lijkt te peinzen om te draaien. Krijg je ook nog een draaipoging binnenkort?
@Stiertje; wow, dat wordt een extra mooie verjaardag! Hoe voel je je verder? Hoe gaat het met je dochtertje? Is de lammertijd alweer begonnen? @Lets; ik ga zo kijken in je fotoalbum @Sneeuwmees; jeetje, meis, wat een ziekenboeg weer. En wat sneu voor je jongste om zo ziek te zijn. Het zit ook niet mee. Hoe gaat het eigenlijk op je werk? @NTP; wat extra spannend nu je kindje nog steeds in stuit ligt. Hoe lang de tijd geven ze je kindje nog om te draaien? @Unicorn; ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Ik denk aan je! @Miekiej; hoe is het met jou? @Imke; hoe gaat het met jou?
Ja, ik vind het echt bijzonder dat ik dit nog een keer mag meemaken. Op mijn 40e verjaardag was ik voor het eerst zwanger, op mijn 41e verjaardag voor het eerst moeder en nu voor de tweede keer zwanger. We hebben veel om dankbaar voor te zijn! Ik begin me weer wat beter te voelen. De immense vermoeidheid begint wat weg te trekken, het is nu weer beter te doen, mits ik 's avonds op tijd m'n bedje in duik. Meiske doet het heel goed. Ze begint steeds meer woordjes te zeggen, heel grappig. Ze loopt als een kievit en begint nu overal op te klimmen, inclusief de trap. Dus dat is oppassen! Alleen vannacht was het even ontroostbaar huilen. Ik denk dat ze last had van een kiesje. Dus wij zijn nu even een beetje brakjes. Maar ach, dat gaat wel weer over. Het wemelt van de lammetjes bij ons. Als ik goed geteld heb, zitten we nu op 64 stuks. Nog een paar te gaan. En hoe gaat het met jou, Tassie? En Unicorn? Ik hoop op goed nieuws voor jou ... Sneeuwmees: hopelijk is je kleine mannetje snel weer beter!
@Stiertje; Inderdaad echt heel erg bijzonder om mee te maken.....voor jou voor de 2e keer zelfs! En ook nog eens redelijk kort op elkaar. Heerlijk, meid. Echt genieten. Gelukkig ben je niet meer zo vreselijk moe. Nou ja, wel natuurlijk als je een gebroken nacht hebt gehad. Wat sneu, hè, als die kleintjes tandjes krijgen. Ik hoop maar dat het snel over is. En de kleine meid is al lekker aan het kletsen. Hihi, ik vind die stemmetjes vaak zo grappig. En ze is ook alles aan het ontdekken dus. Je komt ogen en handen tekort als ik het zo lees. Ze zijn ook zo snel. En wow, wat een lammetjes, zeg! Dat zijn er veel. Is het denk je ongeveer hetzelfde als vorig jaar? Spannend weer. En je man dus weer 's nachts in de weer? Met mijn kleine meid gaat het heel goed. Ze "kletst" heel fijn en is nog steeds erg vrolijk en druk. Hihi, het verschonen is echt een worstelpartijtje. Ze draait zich om en is echt best sterk. Het drinken van de melk gaat alleen niet zo goed. Ze drinkt wel d'r papfles 's avonds laat en 's morgens, maar 's middags drinkt ze niet of nauwelijks meer een fles melk. Ze houdt d'r lippen stijf op elkaar en went d'r hoofdje af. Echt eigenwijs. Ander drinken wil ze ook niet zo....behalve dan uit een glas. Ik heb voor haar een eigen beker gekocht waaruit ze mag drinken. Het gaat best goed, al morst ze natuurlijk wel flink. Morgen weer naar het CB...ik ben benieuwd hoeveel ze weegt en hoe lang ze is. Ik ben nog steeds met ft bezig en ben nu ingetaped. Het zal een lang proces zijn.....maar ja, als het maar beter gaat, want nu heb ik echt bij praktisch elke beweging al pijn, laat staan als ik echt iets moet doen/pakken of zo. Vanavond uit eten met mijn collega's....niet zoveel zin in. Ik ben veel moe en sowieso ben ik graag thuis 's avonds en morgen moet ik weer werken. Ik hoop dat het niet laat wordt.
@Stiertje: blijf het mooi vinden iedere keer jouw banner te zien. Het blijft toch altijd bijzonder. En zo'n nacht hakt er behoorlijk in, zeker als je zwanger bent. Maar je hebt een geldig excuus om lekker vroeg naar bed te gaan. Hoop dat het kiesje snel door is. @Tassie: bij ons is het luier verschonen ook altijd een worstelpartij. Meneer heeft altijd de neiging om een kwartslag te draaien tijdens het verschonen en dan ook nog het liefst als hij een flinke poepluier heeft. Met de jongste leek het even stabie, want hij had sinds gisteren middag niet meer overgegeven. Ik ben vanochtend weer gaan werken met natuurlijk een hotline met mijn man thuis. Hij had twee keer een klein flesje melk op, maar toen mijn man hem straks uit bed had gehaald had hij in bed het tweede flesje er toch weer uit gegooid. Maak me zorgen. Had gehoopt de stijgende lijn te pakken te hebben, maar helaas.
wat is het hier opeens rustig dames... zo kan ik het zelfs bijhouden op de dagen dat ik werk hhihi zal het proberen om weer af en toe mee te kletsen! SM je manneke nog zo ziek? balen ... wat is ht toch een knap ventje! stiertje wat leuk zo op je verjaardag bekend maken! hebben jullie het de meeste alweer verteld? tassie hoessie met je mooie meisje? wat groeit ze hard zeg! wanneer gaan jullie weer naar duitsland? moest jij ook minimaal een jaar wachten met keizersnede voor je weer zwanger mocht raken? Lets wat ga je snel! ik ga zo eens kijken! hebben jullie alles neutraal gehouden het kamertje enzo als je niemand het geslacht hebt verteld? of komt er nooit iemand bij jullie boven? NTP kindje nog steeds in stuitligging? unicorn wat balen dat je geen cryos hebt... wel al getest meid? miekkie zwanger zag ik? leuk proficiat! fijn een mooie echo dus... hier inmiddels alweer wat uurtjes aan het werk... valt wel ff tegen! maarja moet het toch opbouwen natuurlijk! verder lekker aan het genieten van de kleine meid... alweer zon 7,5 kilo denk... dus groeit snel... zwaai zwaai
@lets, ik heb daar tijdens mijn zwangerschap ook veel last van gehad, en daarna nog best lang moet ik eerlijk bekennen. Die polsbeschermers helpen wel moet ik zeggen. Heb er nu nog heel af en toe wat last van maar als het goed is zijn bijna alle hormonen uit mijn lichaam . 9 maanden ontzwangeren toch?! 't is niet charmant nee, maar als het helpt? haha.....
@sneeuwmees; hopelijk is je zoontje weer wat opgeknapt en in ieder geval aan de beterende hand. Wat naar, hè, als zo'n kleintje zo ziek is en als een vaatdoek wat bij je hangt. @Bbibi; hihi, gezellig dat je weer wat van je laat horen hier. Wat groeien die kindjes hard, hè!? @ego; vandaag is ons meisje bij het CB geweest. Ze is niet veel aangekomen t.o.v. 2 maanden geleden (toen 7344 gram en 65 cm). Nu weegt ze: 7850 gram en is 68 cm. lang. Ze is echt megadruk, ook op het CB. Hihi, omdraaien, van alles in haar mond stoppen, bijna op de schoot van de vpk klimmen en ondertussen heel veel praatjes......De vpk vroeg of ze wel vaker zo druk is....ehm, ja, echt praktisch de hele dag door. Ze kan nu trouwens een beetje kruipen. Ze houdt het nog niet zo lang vol, maar het is nu wel echt kruipen. Zo schattig! Mijn man had vandaag zijn vrije dag en is met haar wezen fietsen met de racefiets met de fietskar. Echt leuk. Ze waren wel 2 uur lang weggeweest met de fiets. En nu ligt ons meisje weer lekker in bed. Oh ja, de middagfles (melk) mogen we laten vervallen van de vpk, omdat ze het echt niet wil. Het maakt ook niet uit, want ze drinkt het toch niet. Dan maar water aanbieden uit een beker, dat vindt ze echt erg lekker en leuk.
@Tassie: jouw meisje heeft geen tijd om aan te komen, lijkt het wel. Heb er hier nog zo een. Mijn zoontje is ook vrij beweeglijk en was ook minder aangekomen dan verwacht. Maar zo te horen doet jouw meisje het hartstikke goed en ontwikkeld ze zich razendsnel. En ja, als ze de fles melk toch onbenut laat, dan maar laten vervallen en iets anders aanbieden. De jongste heeft vandaag alles binnengehouden (even afkloppen) en zelfs een bordje pap en een toetje op (wat heel wat is na dagenlang niets willen wat op eten leek). Alleen kwam de oudste uit school en die was niet lekker. Klaagde over misselijkheid en buikpijn. Dus vrees dat de volgende patiënt er al weer aan zit te komen.
Bbibi....al 62 weken zwanger! 😉 fijn dat het goed gaat. Tassie, lekker zo'n actief dametje. Dat wordt nog wat als ze begint te lopen 😉. Sneeuwmees, beterschap! Hier nog steeds een stuitertje..... Volgende week echo.... Ben benieuwd.