@ vlinder! Ja zeker einde van de ochtend werd ik al gebeld! Gelijk dus afspraak gemaakt voor de eerste echo! Tassie ik vind het vooral de eerste keer weer even naar maar heb er nooit heel veel moeite mee gehad! Alleen die menopur moet ik zelf gaan mengen enz en dat ken ik niet! Dus hoop dat dat goed gaat!!
Oh Gein....kan me voorstellen dat het verdrietig is. Maar ook super fijn dat de andere uk het zo goed doet. Tassie, herkenbaar hoor. Ik heb bij de eerste prikjes ook een traantje moeten wegpinken. Volgens de arts was ik niet de enige moeder die dat had. Do, zet hem op!
oh ja, Do, dat mengen is inderdaad wennen en ik vond het best lastig om te doen. Mijn man is daar juist heel erg handig in (heeft beroepsmatig wel vaker dat soort dingen gedaan) en hij zorgde dat hij voordat hij naar zijn werk ging, het kant en klaar stond voor gebruik. Hihi, erg handig. Ik had namelijk al een keer een glasscherf in mijn vinger gehad bij het afbreken van de hals van de ampul. Echt scherp, zeg! Maar ja, nogmaals, ik ben geen held met dit soort dingen en eerlijk gezegd ook niet bepaald handig.
@Tassie: zo'n (eerste) prikje is altijd spannend. En wat NTP zegt, het is niet gek als je een traantje weg moet pinken. Bij de oudste heb ik zelf ook mee zitten janken, hoor. Het is gewoon zielig om te zien, maar gelukkig zijn ze het snel vergeten. Waarschijnlijk sneller dan de mama. Neem een lekker koud washandje mee, wat je evt. op het beentje kan doen. Waarschijnlijk zal de kleine meid morgen lekker (en meer) slapen. @Klaasje: voor jou ook echt de laatste loodjes zo te horen. En hoop van harte dat je nog 5-6 weekjes mag doorlopen, maar vermoed dat je het tweetal wel eerder in je armen zal sluiten. @Lets: heb je al antwoord gehad vanuit DD wat ze onder 'rust houden' verstaan? Wanneer mag je weer naar DD? @Do: jij officieel van start vandaag! Vind het altijd weer spannend als iemand weer begint, met alles wat erbij komt kijken. Heel veel succes, meid!
@gein meid wat een dubbel berichtje! Toch weer een stukje verlies van het tweede kindje! Ontzettend verdrietif! EN je went toch snel aan zon idde van een tweeling! Knuf Fijn dst je andere kindje het zo goed doet! @lets wat stom zeg van je teamleider om niet op zo iets te reageren. @sneeuwmees wat fijn dat jij en je man het zo kunnen combineren! Linkt me heerlijk! En anders had jij altijd je ouders nog naast je toch? @vlinder ik zou het idd ook vragen hoe dst het kan ...vind het zooo vreemd van de 5 maar 1 bevrucht! Normaal met picsi is de bevruchtingskans juist erg hoog! Hopelijk doet je ukje het heel goed in de embryoscoop! @all zwaai @hier echt een pechdag vandaag gehad! Hond was opeens begin vd zwangerschap van slag en voelde of rook al dat ik zwanger was en poepte en plaste weer een helemtijd binnen. ( hond is al kei lang zindelijk ) ... En nu is het weer zo ver! Zucht in tuincentrum 4x poep en plas geruimd vreselijkkkkk! En ik had een happy horsd knuffel besteld met geborduurdd naam erop! En ik vond het maar lang dure. Eer ik hem thuis had! Wat bleek? Heeft ze hem naar verkeerd huisadres gestuurd ... Ergens anders in mijn straat dus die mensen weten nu al hoe ons kind komt te heetten ! Fijn (not!) .. Echt super slecht vind ik dat ! Stomme stomme fout! ( zo iets maak ik dus altijdddd weer mee) ... Ben Blij dat ik niet vandaag ben bevallen! Had me toch geen fijn gevoel gegeven! Ook veel problemen gehad in verkeer dus echt een rotdag! Ga maar gauw slapen! Gauw een vgendd dag
Bbibi: jouw hondje voelt aan dat jij snel gaat bevallen. Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten. O, echt náár van die verkeerd bezorgde knuffel! Maar hadden die mensen het pakje dan ook opengemaakt? Ook wel een beetje raar, als niet hun naam erop staat, toch? Hier wordt regelmatig verkeerde post bezorgd (oenen zijn het bij Post NL), maar dat ga ik toch niet openmaken?
Stiertje, mensen zijn zo netjes niet altijd. Ik had wat posters/artwork besteld en bij mijn vriend op zijn bedrijf laten bezorgen. Het kwam maar niet aan... Hadden de kantooruren het aangenomen en zelf maar opgehangen. Asociale apen! Bedrijfsnaam van m'n vriend stond er nog op ook! Zou ook niet heel amused zijn Bbibi! Vlinder, als je embryo in de scope zit is geen nieuws, goed nieuws. Ze bellen alleen als het embryo stopt met delen. Slopende dagen zijn dat, en een hartverzakking als je telefoon gaat. Sterkte tm zaterdag!
@ stiertje tja vond het ook nogal associaal! Idd als je naam er noet op staat blijf er dan gewoon vanaf! Ik heb geregeld poststukken Die verkeerd geleverd waren bij de juiste biren in de bus gedaan! Pffff baalde echt enorm en slecht van dat bedrijf om verkeerd huisnummer erop te zetten! Zulke "foutjes" kun je je met zulk "gevoelige" info niet permiteren vind ik... En dat van mijn hondje zeggen er meer idd! Ze is echt weer helemaal van slag! Zo vreemd! Heel de zws niet meer en nu opeens weer wel! Gek beestje! Was dat bij jou hond ook zo?? @klaasje jeetje zeg dat meen je niet? Ook zo associeel dus! En zeker dst ze het maar zelf hadden opgehangen! Ze stonden vast met mond vol tanden toen jij daar aan kwam, "das mijn post"?
Bbibi misschien is dat inderdaad weer ene voorteken van je hond, dat je nu heel snel gaat bevallen. Maar echt fijn is het niet.. Wat een super grote mosser zeg van het tuincentrum, ik zou echt boos zijn!! Hopelijk hebben ze het goed verpakt en hebben de mensen waar het bezorgd is het niet opengemaakt. Heb je het inmiddels opgehaald bij hen? Tassie succes met de prikjes! Klaasje, hoe aso kunnen mensen zijn he, dat is soms niet te snappen. Wat lijkt het me zwaar zeg dat je zo weinig kunt, hopelijk blijven ze nog even warm bij je zitten. Zit je al lang thuis van je werk? Dus tussendoor bellen ze als het gestopt zou zijn met delen? Ik was dinsdag zo zenuwachtig op het moment dat de telefoon ging dat ik maar half heb geluisterd toen ze zeiden dat er in iedergeval een bevruchting was. Ik meen dat ze iets gezegd hadden over tussentijds geen updates maar dat we dat zaterdag te horen krijgen. Ik zou het wel zo netjes vinden dat als het eerder gestopt zou zijn dat we dat dan ook te horen krijgen voor zaterdag. Zenuwslopend is het inderdaad, hoop zo dat we dan maar niks horen tot zaterdag.
Geen zorgen Vlinder, ze bellen echt als er ook maar iets met het embryo gebeurd. Ik was de laatste keer al op weg voor de tp toen ze belden net voor de grens. M'n hart stond stil, moest ik prednison met 5mg ophogen. Oef, dat waren extra grijze haren! Tot een week geleden ging het nog hartstikke goed met me. Heb tot in de 31e week gewerkt. Het overvalt me gewoon. Bloeddruk loopt gestaag op. Is wel binnen de marges maar ik kom van heel, heel laag dus toch een behoorlijke aanslag op het lijf en met name organen. Slijt m'n dagen met series kijken en geboorte enveloppen schrijven ( een kleine 200!) en op controle gaan.
Vlinder als het embryootje eerder stopt met delen bellen ze je zeker weten. Is bij ons ook gebeurd. Geen nieuws is goed nieuws!
Dank jullie wel meiden, toch weer een geruststelling. De zenuwen gieren continu door mn lijf, kan aan niks anders meer denken. Klaasje dat is gigantisch schrikken zeg als je dan een telefoontje krijgt. Poeh zou een hartverzakking krijgen. Hoeveel en hoelang heb jij prednison gebruikt? Ik zit nu op dagelijks 5 mg, maar dat zou wel langzaam opgebouwd gaan worden. Wat balen zeg dat je nu veel lichamelijke klachten hebt, maar het is natuurljk ook niet niks een tweelingzwangerschap. Hopelijk kun je wel wat tot rust komen. Hier heb ik de afgelopen twee dagen ook een sex and the city marathon gehouden, heerlijk!
Nou bibi, hopelijk voelt je hond iets aan.....spannend! Do, het komt goed met de menopur, zelfs een grote kluns als ik kan dat.. Een tip, vergeet ze niet te mengen haha, ik heb een keer alleen de vloeistof erin gespoten Klaasje. Doe rustig aan! Nou, ik moest dus ook echt rustig aan doen blijkt. Heb ik gelukkig ook gedaan. Dus niet werken, geen inspannende activiteiten, dus ook niet winkelen ofzo.. Dus dat wordt vrij lui doen de komende dagen, iig tot dinsdag! Heb van mijn andere team waar ik werk gisteren een bosje bloemen gekregen. Heel lief!
Wat ontzettend lief lets! Vlinder nou ik hoefdd het zelf niet op te halen gelukkig! Ze hadden ander adres geschrven op enveloppe en terug in brievenbus gedaan ! De postbode kwam het hier brengen in brievenbus! Maar wel super slordig! Ik denk dat het wel klopt wat de andere meiden zeggen ! Duitsland belt echt wel hoor als er eerder iets gebeurd met je embryo! Dus voor nu doet hij het vast nog super ! Tassie had ook uiteindelijk maar 1 bevruchting maar was ook meteen zwanger dus houd hoop meid ! @ klaasje vreselijk he die dsgen die voorbij kruipen. ?? Pffff hier zit ik al sinds de tp thuis vanaf februari! Nou heb ik nog geluk dat veel vriendinnen parttime weeken en mijn moeder en schoonmoeder zelfs niet werken dus iedere dsg wel visite en iets te doen... Maar toch kruipen de dagen voorbij.. Van mij mag ze nu wel komen hoor !
Vlinder je kan altijd zelf vrijdag nog even bellen, maar het blijft killing tot Zaterdag. Ik ben ook wel eens op zaterdag voor de tp teruggeweest, niet gebeld, maar toch vol zenuwen oh als ik maar niet voor niks kom. Sterkte. Gein wat een dubbel gevoel. Gelukkig doet de andere het wel goed, maar ik snap je wel. . . Bbibi ik hoop voor je dat je gauw je meisje kan begroeten. Lets rustig aan en fijn dat je een bloemetje gekregen hebt. Klaasje lastig dat rustig moeten doen, maar als je zo je kindjes al het goeds van de laatste weekjes mee kan geven. Sterkte nog even. Succes Do op naar een mooi aantal eitjes Tassie heb je al weer een nieuwe foto van je meisje in je album? Fijn dat je zo kan genieten van d'r. Sorry al ik niet op iedereen reageer, jullie schrijven zoveel Zwaai naar iedereen
@Bbibi: een van mijn katten was ook zo van slag tijdens mijn zwangerschap. Die begon ook ineens in huis te poepen. Ik heb toen zo'n stekker van de dierenarts gehaald waar ze een beetje 'high' van worden. Maar weet niet of zoiets ook voor honden bestaat. Dieren zijn zo supergevoelig, dus hoop voor jou (omdat je het zo graag wil) dat het een aankondiging is van een bevalling. @Vlinderr: vreselijk, hè, dat wachten. Ik vond dat toen ook vreselijk. Zou het liefst af en toe even kunnen spieken hoe het embryootje het deed. Maar inderdaad, geen bericht is goed bericht en iedere dag is er weer een. Nog een lang dagje nagels bijten morgen. @Klaasje: 200 geboortekaartjes? Wow! Dan mag je nu inderdaad maar vast beginnen met schrijven. Ik had met 60 kaartjes al een lamme hand.
Maar kalm aan Klaasje. Bloeddrukstijging voelt niet prettig. Fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden. Vlinder....het blijft iedere keer zenuwslopend. Prednison versterkt ook nog eens onrust.
@dees lief meid! Hoop het ook! Hoe gaatie met jou? Ben je nog bezig met Voetreflex? Gaat het goed? En hoe gaatie nu met je stiefdochter? Ging niet helemaal lekker met haar toch? @sm ja je hoort het echt vaker he bij huisdieren! Zo vreemd dat ze daar dan zo anders op reageren en daar zo vatbaar voor zijn! Mocht ik weer ooit nog een keer zwanger zijn weet mijn familie het meteen door ons hondje hahaha! En hoop ook dat het een voorbode is! Ze is momenteel helemaaaaaal niet meer bij me weg te slaan volgt me overal ze doet zo gek! Maar ik ga haar wel extreem missen hoor als ik in het zkh moet blijven straks De gynae hoopte met heel zijn hardlt dat ik spontaan ging bevallen zodat inleiden met 40wkn niet meer nodig is! Hij zei al ik hoop echt dat ze het liefst tussen de 37 en 38 wkn komt! Tja waar mag ik tekenen? Hihi Hoe was jou werkdag?
Vlinder, ik zit met m'n agenda op schoot waar ik alles in genoteerd heb. Ik ben 6 dagen voor de tp begonnen met 5 mg prednison, op de dag van terug plaatsing verhoogd naar 10 mg en met 8 weken zwangerschap van 10mg terug naar 5 en met bijna 10 weken zwangerschap volledig gestopt. Waren allemaal instructies van DD, vraag goed wat jouw schema moet worden!
Net weer terug van de eerste avond van de zwangerschapscursus. We zijn met 7 vrouwen, en het was erg gezellig. Een beetje wennen was het wel, want je kent elkaar nog niet. Eerst een voorstelrondje en daar na wat algemene info. Volgende week gaan we echt met ademhalinsoefeningen enzo aan de slag. Iedereen trouwens bedankt voor de adviezen mbt blaasontsteking. Het meeste was al bekend, maar wel lief dat jullie zo meedenken. Ik voel me ook al weer prima, maar nog wel aan de AB. Ddees, geeft niet hoor, dat je hier wat minder meeschrijft. Hoe gaat het nu met je ? Vlinder, ik duim met je mee...... Gein, dubbel hoor, dikke knuffel. Aan de rest een zwaai.