ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mariska: fijn dat de afspraak goed ging. Ja, het kan heel druk zijn, zo'n beetje vanaf Oberhausen loopt het dan al vast. Wij zijn ook wel eens hijgend binnen komen rennen.
    Ik was het die de medicijnen in de UMCG-apotheek haalde. Heb ik geen aparte toestemming voor gehad. Als je van PNO maar toestemming voor de behandeling hebt, dan komt het met de meds ook wel goed. Wel voorschieten he! :$

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Succes met je start Mariska!
    Ik heb alles bij het Geertgen gehaald aan meds, die hebben nu een partnership met DD als leverende apotheek. Voor jullie is dat enorm om, ik woon in Brabant.

Ik begin in mei of juni weer. Wilde afgelopen cd 3 de gonal erin zetten maar lag te creperen met galstenen op de SEH. Wat een hel was dat!

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Fijn dank je wel stiertje. Ik zal vrijdag even naar het umcg gaan om de medicatie te halen. Heb nog pregnyl in huis dus dat scheelt alweer.

Dank je wel Klaasje, nee dat is voor ons echt niet te doen. Ze vertelden het wel dat we daar ook heen kunnen.
    Kan me voorstellen dat je in zon situatie niet wil gaan starten. Een vriendin van ons heeft ook galstenen gehad die lag ook dubbel in bed van de pijn. Zijn de stenen nu weg?

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: fijn dat het goed gegaan is in DD. Onze ervaring is ook dat vaak de weg ernaar toe mee viel qua drukte, maar vlak voor DD kon je ineens oponthoud hebben. Maar gelukkig had je extra tijd ingecalculeerd. Spannend om binnenkort weer te beginnen, of niet?

5. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Klaasje, jullie willen dus graag nog een derde kindje? Spannend weer zeg!!! Ik zal dat tzt ook eens goed uitzoeken hoe dat nu zit met medicatie en DD. Wij zijn ook ooit bij Geertgen geweest voor een gesprek maar vond het toen niet zo.....

En is er nu in DD een vignet nodig??

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    In mijn 20'er jaren riep ik altijd wel een 4+ gezin te wensen, heb je van die gare eierstokken... En uiteraard voelen we ons gezegend met de twins, als het hierna niet meer lukt dan is dat zo. Wil het alleen wel geprobeerd hebben en dat pokke amh dan he?

Geertgen was voor ons alleen voor medicatie, ik blijf bij good old Dr S. Hij gaf me groot gelijk en vertrouwen om weer te beginnen. We hebben een goed gesprek gehad en hij vond het erg leuk om de kindjes te zien.
    Die heb ik overigens echt 1 min voor de afspraak pas binnen gereden in de wachtkamer. Daar zitten ging me een beetje te ver.

Mikka, jij nog een cryo toch? Zou dat even mooi zijn!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @vignet: ja, is nodig. Ik heb er voor de zekerheid eentje aangeschaft, maar ben nog nooit gecontroleerd. Ze zijn het goedkoopst als je ze in Duitsland zelf aanschaft. Ik ging even van de snelweg af om te tanken en daar zat naast de pomp ook een autobedrijf en die verkochten ze voor pakweg 5 euro. Als je 'm bij de ANWB koopt, word je flink getild! Dan betaal je zo een tientje meer.

8. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,
    Ja ik leef nog hoor, lees nog vaak mee!
    Maar ben ff niet zo'n goede reageerder!

Mm das handig voor de volgende keer ivm medicatie, Geertgen zit hier vlakbij;)

Vignet is idd goedkoper aan de Duitse autobaan, als je via Venlo rijdt kun je de tweede afslag over de grens Nettetal pakken, daar zit de Obi en daarnaast een Shell tankstation. Meen dat ze er daar ook verkopen. (en er zit een Aldi, Lidl en DM in de buurt waar je lekker goedkoop kunt shoppen;))

Klaasje, wat spannend om weer te beginnen!!

Sneeuwmees, klaar met de ziekenboeg hopelijk?

Stiertje, fijn dat de nekplooi goed was..

Hier gaat alles oke, alleen veel last van de handen. (achja als dat alles is verder hoor je me niet veel klagen hoor, ben veelsteblij dat ik zwanger ben!) Slaap nu met spalkjes om maar het helpt eigenlijk niet echt.
    Begint nu wel spannend te worden, ben begonnen met het vluchtkoffertje maar vind het maar lastig wat je met bevallen aan moet trekken enzo haha. Iemand nog tips?
    Beval sowiezo in het ziekenhuis, en daar zullen we al snel heengaan aangezien ik geen verloskundige heb die thuis komt..

9. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Lets, wordt inderdaad spannend nu. Ik riep tijdens mijn zwangerschap altijd, ik doe tijdens mijn bevalling nog wel ff een make-upje op en haartjes stijlen en ben ook "speciaal" wezen shoppen voor de bevalling want moet er natuurlijk mooi uitzien op de foto's :D. Ik heb nog wel netjes make-up op gedaan en de haren netjes gedaan maar als je eenmaal aan het bevallen bent zal het je een rotzorg zijn hoe je eruit ziet op de foto:p. Ik heb een paar hele charmante foto's met een nat wit washandje op mijn hoofd, haren helemaal plat en nat etc...etc... Haha.....
    Ik had gewoon een strak zwart hemdje aan (mouwloos) en dat was het eigenlijk wel. Ik dacht zwart/wit/grijs kan natuurlijk altijd.
    Weten jullie het geslacht van jullie kindje? Zou ook een stunt zijn om een blauw of roze shirt/hemd aan te doen;).

We gaan voorlopig nog niet daar DD hoor, als het aan mij ligt wel maar voorlopig nog even rustig aan. Ik riep vroeger ook altijd ik wil 3 kinderen, nu zijn we super blij dat we 1 gezond kindje hebben!! Maar de wens voor een 2e is er zeker wel. Lukt dat dan is het natuurlijk fantastisch, als het niet meer lukt is dat zeker heel erg jammer maar mogen we ons gelukkig prijzen dat we 1 kindje hebben.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: geen tips wat je aan moet trekken. Je moet je er zelf lekker in voelen in ieder geval, lijkt me. Lekker wijdvallend lijkt me. Op zo'n moment zit zo'n shirt onder het smeer/bloed en wordt al snel omhoog getrokken om je kindje op je borst te leggen. Ik ben in mijn 'gewone kleren' bevallen. Ik ging uit van een ks, dus wist dat ik zo'n charmant OK-jasje aan kreeg. En tot die tijd lag ik in mijn gewone shirt (die ik thuis in de haast had aangetrokken) aan de ctg aangesloten. Toen ging het zo snel dat ik ineens moest gaan persen. Dus nu achteraf heeft dat shirt een heel bijzondere (emotionele) betekenis gekregen.
    Ik was de dag voor de bevalling nog even naar de kapper geweest en zou de dag dat ik dus ging bevallen ook nog even naar de nagelstudio gaan, om er netjes bij te liggen in het kraambed.
    Ik was nog van plan mijn nagellak even bij te werken en down under een beetje in model te trimmen. Helaas, is dat allemaal er niet meer van gekomen. Maar op dat moment zal het een rotzorg zijn dat het een oerwoud down under is...;)
    Ja, en in ieder geval vanaf nu zorgen dat in ieder geval de camera goed opgeladen in de aanslag ligt. En het pakje wat je wil dat je kindje als eerste aan zal trekken. Het gaat nu echt opschieten bij jou. Spannend, hoor. Ben zo benieuwd!
    Vervelend dat die spalk niet veel doet. Kunnen ze met fysio er ook niets aan doen? Of is het voornamelijk rust wat helpt?

11. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Lets, herkenbaar. Bij onze dochter had ik speciaal een bevalshirt gekocht (heel luxe en duur zwangerschapspyjama ding). Uiteindelijk de hele tijd in mn nakie door de slaapkamer gebanjerd. Kon niks op mijn huid hebben, irriteerde me enorm. Nu zit er een positieshirtje in mn koffertje en voor na de tijd een lekkere joggingbroek, dikke sokken, positieshirt (want die buik is echt niet weg) en een dik vest. Had het de vorige keer zo koud de eerste uren. De positieshirtjes wisselen steeds, heb ze nu natuurlijk ook gewoon aan.

@ego: morgen moet ik voor een versie...baby ligt nog steeds in stuit. Spannend hoor.

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Succes vandaag, NTP!
    Lets: ja, ik had ook van alles in die tas gestopt. Uiteindelijk belandde ik thuis na het breken van de vliezen onder de douche. Met knijters van weeën er weer onder vandaan gekomen om naar het zkh te gaan. Door vriendlief en vk in de kleren gehesen: een aftands oud t-shirt van vriendlief en een van zijn joggingbroeken. Dus: het gaat vaak anders dan dat je in je hoofd hebt. Maar op het moment zelf heb ik er geen moment bij nagedacht en interesseerde het me ook geen fluit. Al was ik in een jutezak bevallen :)

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik had van die spaghetti bandjes lange hemden bij me, uiteindelijk in een mooi blauw ok hemdje geëindigd.

En heel hilarisch, mijn eigen broek meegenomen. Die pas ik sinds twee weken weer haha

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hahahahaaa! Die broek! Echt hilarisch!
    Ik heb geloof ik niet eens een OK-hemdje aangehad, zo spoed was de spoed-keizersnee.

15. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat was wel erg optimistisch! Ik heb gewoon nog een paar weken mijn positiebroeken gedragen.

Ego: ben supeRblij want de versie is gelukt!! Viel me echt heel erg mee. Nu hoop ik dat het niet terug draait en ik binnenkort thuis kan bevallen!

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Fijn zeg, NTP! Geen pijn?
    Ik heb idd ook nog een paar weken de positiebroeken gedragen. Ook al ivm het litteken van de keizersnee.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk veel leuke en vooral verraste (dat vond ik de leukste) reacties op het mooie nieuws! Fijne dag!
    @NTP: fijn dat het draaien gelukt is. Bij mij is dat toen niet gelukt en ik vond het ook niet erg prettig. Nu de uk uk streng toespreken niet weer een kanteling te maken.

18. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Stiertje, vandaag jarig! Gefeliciteerd en heel veel plezier!

Sneeuwmees, ik hoor bij de meesten die de versie pijnlijk vonden dat het niet gelukt is. Bij mij ging het best soepel en ik vond het dan ook niet echt pijnlijk, meer een vervelend gevoel even. Moet nu gewoon even wennen aan de 'nieuwe' schopjes overal. Vanavond sinds lange tijd ook geen last van maagzuur!

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dank je wel, dames! Inderdaad heel veel leuke reacties gehad op mijn aankondiging.
    NTP: misschien daalt ie dan ook meteen in?

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje, gefeliciteerd!!

Ntp, wauw wat fijn dat de versie gelukt is, nu maar hopen dat ie goed blijft liggen nu!

Thanx voor al jullie leuke en grappige tips voor wat je aanmoet bij zo'n bevalling... Hihi mijn eigen broek meenemen, die illusie had ik nog nie hoor;) heb een lekkere wijde pyjamaachtige broek met zo'n printje vd hema klaarliggen. Die pas ik nu ook nog en zit lekker;)
    En ik bedacht me dat ik toch van die banden omkrijg voor de hartslag dus kan ik net zo goed een T-shirt aandoen...

Deel Deze Pagina