@mona: welkom terug weer! Wat betreft cryo's: die vallen onder de behandeling waar je als het goed is eerder al toestemming voor hebt gekregen. Of was dat voor jullie een zelf betaalde poging? @sneeuwmees: volgens mij gaf ik mijn dochter al geen nachtvoeding meer, maar ze is gewoon een slechte slaper. Als we haar dan bij ons in bed namen, was ze gelijk weer stil en sliep weer verder. Volgens mij gaf ik haar op het laatst alleen een ochtend- of avondvoeding. Tsjonge, wat vergeet je dat soort dingen weer snel zeg! Even afkloppen, maar afgelopen week heeft ze al 3 of 4 nachten de hele nacht in haar eigen bedje geslapen. Hoop dat dat zo doorgaat!
@Mona: welkom terug weer! Wat spannend dat jullie er weer voor gaan. Onze zoontjes schelen 2 dagen dus kan me helemaal voorstellen dat je aan weinig toekomt. Voor mij is de tijd als hij net op bed ligt altijd even ZP-tijd (al moet ik zeggen dat ik dan ook al vaak in slaap val op de bank). Leuk dat je weer mee komt kletsen! @NTP: mijn zoontje krijgt overdag ook al een flesje fv, maar dat scheelt helaas niets in het doorslapen. Zelfs een flesje fv voor het slapen gaan, maakt voor hem geen verschil, want rond een uur of 5 meldt hij zich. Op zich vind ik het nu ook geen probleem dat hij iedere nacht even komt. Maar het beste zou uiteindelijk wel zijn dat als hij wakker wordt hij vanzelf weer in slaap kan vallen. @Gein: wat geweldig dat de kleine man snel naar huis mag. Dan kan het echte genieten als gezinnetje (èn kraamvisite) pas echt beginnen, want steeds op en neer naar het zkh lijkt me ook vermoeiend. @Stiertje: hopelijk zet de trend met je dochtertje zich voort dat ze de smaak van haar eigen bedje te pakken heeft. Onze oudste sliep in de vakanties altijd tussen ons in, maar dan deed ik amper een oog dicht. Mijn zoontje draait zich continue 180 graden, dus dan had je weer benen in je nek en dan weer een arm of hoofd.
Stiertje: Ja de cryo's zijn uit onze eigen betaalde poging dus dat ga ik niet vergoed krijgen. Ik zal eens op de site gaan neuzen van mijn verzekering en alvast de formulieren uitprinten, neem aan dat als ik voor de cryo's naar DD ga ze die dan wel willen invullen toch? En wat super dat je dochter al paaSnwr nachten in haar eigen bed geslapen heeft.. Ligt ze al in een groot bedje of nog in haar ledikant? Sneeuwmees, Ja onze mannetje kan zichzelf heel slecht vermaken, hooguit 10 minuten en dan hangt ie weer aan mijn benen! Op zich heel gezellig hoor om lekker met hem te spelen, maar soms moet ik ook gewoon ff dingen doen en dan is het wel lastig.. Gein: Gefeliciteerd met jullie kleine man. Kan ff niet zo snel terug vinden wanneer hij geboren is en waarom hij in het zkhs ligt maar super dat hij bijna thuis komt! Heerlijk genieten samen!
Oh Gein, wat heerlijk dat hij naar huis mag deze week!! Gaat het verder ook goed met jou? Maar rustig aan de eerste dagen thuis, is vast heel overweldigend. Monatoetje, welkom terug! Volgens mij ken ik je nog van eerder... Hopelijk is een nieuwe poging niet nodig en zijn je cryo's genoeg voor een brusje. SM: misschien het een paar dagen proberen aan te zien totdat hij doorslaapt? Op zich heeft hij geen nachtvoeding meer nodig toch? Is wel even pittig, maar kan best snel resultaat opleveren.
NTP: Ja volgensmij ook indd ! Jij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, nog maar ff zie ik! Spannend.. X
@Mona: mijn zoontje hangt ook enorm aan mij. Dus als ik maar uit het zicht verdwijn is het niet goed. Ik heb dan nog wel de luxe dat mijn oudste zoontje vaak speelt (en dat de jongste) op zijn manier ook meespeelt (en ik even de handen vrij heb). Maar hij is nu echt in een fase van overal op klimmen en overal aanzitten, dus je komt nu echt even handen te kort soms. Gisterenavond wilde hij niet slapen en ik was echt even total loss. Zei tegen mijn man dat hij hem wel uit bed mocht halen, maar hem dan ook maar even bezig moest houden omdat ik te moe was. Maar ja, hoe dan ook, zit ik er binnen no time toch zelf weer mee te spelen en mee op schoot. @NTP: denk dat als ik echt wil stoppen, ik inderdaad even flink moet zijn. Op zich heb ik er nu geen problemen mee. Het is even voeden en ik kan hem gelijk weer terugleggen, dus voor nu laat ik het maar even zo. Qua voeding heeft hij het niet echt nodig. Al drinkt hij overdag soms weinig (melk of ander drinken). Dus soms is het ook nog een beetje een inhaalslag, lijkt het. Dus dan heb ik er ook minder moeite mee.
Ntp; ja we zijn er ook echt naartoe om hem mee te nemen naar huis! Met mij gaat het wel! Ik ben tijdens de bevalling veel bloed verloren dus nog niet helemaal aangesterkt en het is best druk nu! Ik doe vijf voedingen zelf van de acht! Vind het ook zo fijn om bij mijn mooie jongen te zijn! Ti's zon lekkerding! Hoe is het met jou? Begin je de spanning al een beetje te voelen?
Thanx voor jullie tips!! Heb nu gewoon luierzakjes bij de action gekocht. Zon speciale emmer kan altijd nog... Monatoetje, spannend weer beginnen! Gein, super om eindelijk samen naar huis te gaan!
Pfoe nou, die spanningen beginnen nu wel echt te komen. Waar, wanneer, hoe en wat?! De baby ligt nu ook lekker te wroeten met het koppie daar beneden, wat soms een flinke pijnsteek geeft. Die pijn....daar wordt ik soms ook wat zweterig van. Hoe dan ook, de baby komt binnenkort! Rustig aan Gein. Alle hulp maar aannemen.
Hi Nassira, Coöperatie VGZ heeft sinds maart een contract met Nij Geertgen kliniek in Elsendorp. Je moet daar je medicatie halen en dan hoef je het ook niet voor te schieten. Ik heb code 0736 op mijn zorgpas staan. Dan wordt het rechtstreeks gedeclareerd. Je kunt het ook bij een andere ziekenhuisapotheek halen, maar dan moet je het voorschieten. Om het dan gedeclareerd te krijgen moet je de factuur van de medicatie samen indienen met de factuur van de poging. Ik heb alles zwart op wit staan van UMC zorgverzekering, dit is een onderdeel van VGZ. Groetjes Daan
@Gein: nog een paar dagen en dan zijn jullie lekker met elkaar thuis en kun je alle voedingen lekker zelf geven. Krijg je dan ook nog een paar dagen kraamzorg eigenlijk? Zou wel lekker zijn om je nog even een steuntje in de rug te geven omdat je zelf ook nog herstellend bent. @NTP: begint inderdaad nu op te schieten voor jou. Ga je nog steeds voor de thuis bevalling nu de kleine weer goed ligt?
Gein, wat heerlijk dat jullie man naar huis komt! Ik heb van PNO fantastische kraamzorg vergoed gehad na 2 weken ziekenhuis met zijn allen, nog een hele week! Ik hoop dat jij dit ook mag krijgen. Hoe is het met jou verder? Mona, hooooi! Al gezellig gekletst. Wens je enorm succes! Bij Geertgen zelf moeten voorschieten. Maar als je alleen progynova en utro nodig hebt kan dat ook via je eigen apotheek. Het zijn nl geen stimuleringsmiddelen. Makkelijk he? Kosten zijn ook erg laag, gelukkig! Al kan ik me niet indenken dat je dit zelf moet betalen als bij iedereen na bevallen de ivf teller op 0 staat. Tp cryo is toch weer 360 ex embryoscoop of assisted hatching.
Ga ik helemaal voor SM! Hoop zo op net zo'n goede bevalling en fijne kraamtijd als bij onze dochter. Het zal de laatste keer zijn. Wat ingewikkeld met al die medicatie. Ik heb bijna nooit een rekening gezien. Zat dan ook niet rechtsstreeks in DD.
@ Monatoetje: heel veel succes met jullie poging voor een brusje! @Gein,fijn dat jullie mannetje mee naar huis mag! Denk ook goed om je zelf he!!! @NTP: ik weet nog heel goed hoe dat voelde die pijn van onderen,soms keek ik oook echt even naar beneden om te kijken of er niet iets uit hing zo voelde dat haast Nog even de laatste loodjes, hoop voor jullie op een mooie voorspoedige thuisbevalling. Nog even een vraagje: cetrotide spuiten jullie dat loodrecht of onder een hoek? En wanneer begonnen jullie met de granaatappelsap?
Dat deed ik ook altijd idd Stiertje rechtop erin. Maar man dacht de vpk zei dat het onder een hoek moest. Daarom dacht ik ik vraag hier even. Hoe dronken jullie de granaatappel sap? Ik heb de pom alleen vind het zo vies dat ik het meng met jus d Orange.
Subcutaan injecteren in een huidplooi doe je loodrecht. Zonder dat je een huidplooi vastpakt injecteer je onder een hoek van 45 graden. Dit is de officiele manier. Met een pen is het prima om loodrecht in een huidplooi te injecteren.
@Mariska: ik dronk ook altijd pom en de eerste paar dagen gruwelde ik bij iedere slok. Later ben ik het zo waar nog lekker gaan vinden. I heb het achteraf tot een week of 7/8 van mijn zwangerschap nog door gedronken. Dus hopelijk is het voor jou ook een kwestie van wennen. En hoe je moet injecteren? Geen idee. Ik heb er nooit over nagedacht eigenlijk, volgens mij altijd gewoon recht, ongeacht wat ik spoot.
Mariska.. Ik dronk de granaatappel ook vanaf de tp... Eerste slokken vond ik ook f wennen maar daarna vond ik t wel lekker.. En kwa spuiten indd gewoon loodrecht in buik deed ik.. X
Ik dronk de POM altijd puur. Vond het wel te doen. Maar je hebt ook nog een paar mengsmaken he? En mengen met jus d'orange lijkt me ook prima hoor.