ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Granaatappelsap is eigenlijk kul, je zou nl puur granaatappelsap moeten drinken en niet van concentraat. Zelfs pom is van concentraat.
    Maar alles wat controle geeft en gevoel van goed doen is heel belangrijk tijdens ivf.

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt voor de reacties. Dapper dat jullie het zo opdrinken, ik denk niet dat het mij gaat lukken sta er echt bij te kokhalzen:)

Nu wachten op mijn cyclus. :D

nog tips om je voeten warm te houden, ik heb altijd zulke vreselijke koude voeten.

3. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd verse granaatappels gekocht en hier sap van gemaakt! Als je het niet lekker vind kun je misschien verse kopen. Er zit niet zo gek veel smaak aan de pitjes of je doet ze door de yoghurt!
    Goeie warme sokken heb ik de eerste nacht aangehad!

Klaasje; wel spannend dat jullie het avontuur weer tegemoet gaan! Heel veel succes.

Ego; onze kleine dappere man is vanmiddag thuis gekomen. We gaan nu heerlijk genieten! Krijgen morgen nog paar uurtjes kraamzorg!!

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mooi dat jullie ventje thuis is! Vast een hele ontlading. Dat had ik al toen we na 2 weken ontslagen werden. Geniet van jullie lieve kindje!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Gein: wat heerlijk dat je zoontje thuis is! Geniet maar lekker van elkaar!!
    @Mariska: inderdaad na de tp sokken aan in bed. Wie weet het voeteneind even voorverwarmen met een kruik. Ik ben zelf ook altijd zo'n koukleum met koude voeten.
    Misschien is granaatappelsap aan jou niet besteed. Het moet wel leuk blijven, natuurlijk. Ik had het 'geluk' dat het toen best warme weken waren en koud uit de koelkast was het een goede dorstlesser.
    Hopelijk werkt je cyclus mooi op tijd mee. Ik had altijd de pech dat als ik een poging deed, mijn zeer regelmatige cyclus altijd ineens een eigen leven ging leiden.

6. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Gein, heerlijk zeg. Pas goed op jezelf ook hé!
    @Mariska, granaatappelsap.....brrrr. Ik vond het ook vreselijk. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het heeft geholpen heeft, ondanks dat het wel gelukt is die poging. Heb steeds een kruik in bed gehad, heerlijk.

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Even klagen. Ik ben echt zo poepflauw van PNO! 11 april mijn aanvraagformulier op de bus gedaan, vandaag een mailtje terug van onvz (???) met dat ik het standaard vergoed krijg.

Dus niet! Aan de telefoon zitten echt een paar pipo's en toen het kwartje ein-de-lijk viel was het advies om het formulier opnieuw in te sturen. Ja daaaag, ik wil mijn €1800 medicatie wel eens gaan indienen. Afijn, vrijdag moet ik alles binnen hebben, vanuit PNO deze keer en met de vermelding van 200% vergoeding.

Korte samenvatting, dit is voor mij een ander PNO als gewend.

8. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gein: Wat heerlijk zeg!! Nu lekker genieten...

Klaasje82: Wat vervelend zeg!! Hoop dat je voor vrijdag de goede papieren met 200% vergoeding binnen hebt.

X

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoe gaat het Gein? Lekker thuis aan het genieten in jullie eigen omgeving?

He jakkes Klaasje, ik had toen ook bericht terug van het onvz. Bij mij duurde het ook heel lang omdat het bij de verkeerde afdeling had gelegen na een belletje had ik de volgende dag de gewilde bevestiging. hoop dat je het ook snel klaar hebt.

10. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hey dames,

Ik ga een dezer dagen starten met mijn derde IVF maar mijn eerste in DD. Ik heb afgelopen maandag een hysteroscopie gehad met zo'n scratching. Mijn baarmoeder zag er normaal uit dus eigenlijk hoop ik stiekem dat er iets uit die scratch komt wat ze heel makkelijk kunnen behandelen. Anders zie ik nog niet heel veel verschil tussen mijn IVF in DD tov Leiderdorp. Ja ik heb iets andere medicatie tijdens de stimulatie, 2x per dag spuiten, een of andere neusspray, de DHEA (de waarde zou rond 8/9 moeten zijn en is nu van 1,9 naar 2,4 gestegen na 1,5 maand slikken dus zet nog niet echt zoden aan de dijk) en natuurlijk terugplaatsen op dag 5 ipv dag 3 maar dat is in NL met een cryo tp natuurlijk ook.

Ik vond de hysteroscopie wel een aparte ervaring. Ik mocht gewoon m'n t-shirt en BH aanhouden en m'n sokken. En zo'n hele ouderwetse infuuspaal. Toen ik weer werd wakker gemaakt kwam iemand me elke keer in het duits waarschuwen dat ik niet diep genoeg inademde waardoor mijn saturaties te laag waren. Ik was alleen met de trein gegaan omdat we een zorgintensief kind hebben en het gewoon heel moeilijk is om oppas te regelen maar ik denk dat we voor de punctie gewoon met z'n 3-en gaan. Toch wel fijn als mijn man bij me is op dat soort momenten.

We moeten nog een beslissing nemen of we er 1 of 2 verse laten terugplaatsen. Kreeg het idee dat DD niet zo voor 2 is maar het mag wel. Ik twijfel nog want afgelopen 2 jaar de enige keer dat het heel even raak was was bij 2 verse tp. Helaas ging dat al na een paar dagen mis. We hebben nog een week of 2/3 om daar over na te denken.

Groetjes voor iedereen!

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Klaasje: PNO is onderdeel van ONVZ. De goedkope versie zeg maar. Maar wel vervelend dat het zolang moet duren allemaal.
    Boannan, de eerste keer DD dus. Ik kreeg toen we voor de eerste gingen probleemloos 2 embryo's terug. Maar was toen ook al 39. Toen we voor de tweede gingen, deden ze heel moeilijk over 2, vanwege mijn keizersnee bij de eerste. Gelukkig was ik bij de 3e terugplaatsing zwanger. Hoop dat het bij jou ook succesvol zal zijn!

12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik werd ook afgescheept met goedkope vergoedingen van onvz :p. Het is meer de irritatie, tijd, belletjes dat je er weer mee zoet bent en het gevoel iets of iemand diep te moeten verzoeken terwijl je gewoon rechten hebt en dikke premie betaald. Beetje frustratie ;)

Boanan, een scopie is zo heftig niet qua voorschriften. Mijn blaasscopie vorige maand was ook gewoon gekleed.
    En voor de punctie MOET je met je man naar DD, of gebruiken jullie donorzaad?
    Super veel succes met je poging iig!

En het verzoek voor 2 embryo's terug mag je hebben maar de laborant icm de arts bepalen uiteindelijk. Meerlingen zijn niet wenselijk, niet omdat het niet leuk is maar vooral omdat de zwangerschappen vaak fout gaan, en er 6x zoveel afwijkingen voorkomen bij een twin als bij een eenling.
    Mijn meerling kans was lager dan 5% achtte de laborant, dus twee terug. Werden het er toch 2!!! Goddank alles goed gegaan, anders ga je ook niet na amper 6 maanden voor nr 3. Dr. S wilde perse mijn beval verslag hebben van het ziekenhuis waarna positief instemde met een nieuwe poging.

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha en ook hier ben ik gisteren boos geworden op pno. Ik had al een paar keer gebeld of ik een zwangerschapscursus vergoed zou krijgen, ja mevrouw die krijgt u vergoedt, en nu is die afgewezen... Hele discussie met die man want dat stond niet in zijn notities. Moest ik de namen geven van met wie ik gesproken had dus ik zei, dat staat toch in uw notities haha.. Daar had ie nie zo van terug... Het komt er op neer dat ik een nieuwe nota nodig heb van de cursus met het woordje bekkefysiotherapeut of andere woordjes die ze graag willen horen erin, hopelijk gaan die dan ff meewerken want t is toch weer tweehonderd euro... Maar ergerdeerger...
    Gelukkig gaat t dit keer niet om icsi bedragen maar de moeite die je er weer voor moet doen he....

Boanan, voor jou weer een spannend traject zo te zien!
    Bij mij is nooit moeilijk gedaan over twee terugplaatsingen, terwijl ik daar officieel zelfs te jong voor was. Maar ik had een duitse arts in dusseldorf, die soms iets andere visies heeft dan de nederlandse daar...

Ntp, nog alles rustig.?.. Ben benieuwd wie van ons tweeën de eerste is dadelijk, schelen immers maar tien dagen he!

14. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Lets, spannend! Heb sinds de versie vorige week meer harde buiken en is het veel onrustiger. Maar ja, zegt niks natuurlijk.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mijn ervaring met DD is dat die nieuwe dokter, Cuypers, veel terughoudender is dan dr. Scholtes.
    En PNO, ja soms is dat gewoon bagger. Ik vind ook dat ze heel lang doen over het terugbetalen van de DD-nota's. Had ik een lullig apotheekfactuurtje van een paar tientjes, stond dat binnen een paar dagen op m'n rekening, en op 2400 euro van DD moest ik 3 weken wachten. Schijnt dan weer een andere afdeling te zijn. Blablabla. En ik kreeg nog een grote bek ook aan de telefoon. Misschien ga ik eind van het jaar maar eens rondkijken, ga toch geen ICSI meer doen.

16. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Boanan: Welkom! Voor jullie wordt het ook spannend dus! Mijn 4de ICSI en de 1ste die in DD was was bij ons raak, zonder dat er veel veranderd was in behandeling kwa NL... Alleen andere hormonen en later tp... Dus bij ons maakte dat wel het verschil...
    Ik heb er uiteindelijk maar 1 terug gekregen omdat ik nog veel vocht in de follikels had zitten, maar anders waren het er ook waarschijnlijk 2 geweest, deden ze niet heel moeilijk over vond ik..

Klaasje, moest jij je beval verslag hebben omdat het zo snel naar de KS is of moet dat zowiezo bij Dr S?

Verzekeringen: Wat vervelend zeg dat je soms zoveel moeite moet doen om te krijgen waar je recht op hebt..
    Ik zit bij IZZ, nog niet veel problemen mee gehad, en de keren dat ik ze heb moeten bellen waren ze erg vriendelijk, maar ben indd benieuwd stel dat we een hele nieuwe poging moeten gaan doen in DD hoe het dan allemaal loopt met vergoedingen...
    Op internet staat dat als ik in het buitenland een behandeling doe ze daar de medicatie moeten leveren, als ik het in NL haal krijg ik het niet vergoed, weet iemand hoe dat werkt? Regelt DD dat dan voor me? Of moet ik daar gewoon ergens een apotheek gaan zoeken?

Liefs

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik ben ook niet heel keurig te woord gestaan Stiertje. Echt een starre vent die maar bleef hameren op de basisverzekering voor ivf vergoeding. Wat een Pipo was dat!

Lets, Ntp voor beide de laatste loodjes. Ik heb echt genoten van die laatste weken al kwam ik weinig meer uit bed. Woog toen 100 kilo ipv 65 haha. Allemaal weer weg hoor, en geen streep op de buik.

Mona, ik moest mijn verslag meenemen vanwege 6 maanden en tweeling met een sectio. Dat is allemaal even net anders als 1 kindje.

Medicatie, het Geertgen is tegenwoordig de partner apotheek van DD. Zo staat het ook op de factuur. Wil je wel even een foto van de factuur mailen, kun je het zien.

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Maar wat ik mailde naar je, progynova en utro kun je gewoon ophalen in je eigen apotheek en vallen onder de cryo kosten. Daar zit geen losse medicijn vergoeding bij zoals bij een verse ivf/ICSI. Snap je 'm?

19. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Kijk dat zijn goede berichten, Monatoetje!

Dat is inderdaad waar, Klaasje. Man moet inderdaad mee. Stond ik even niet bij stil. Ik vind het wel een gedoe hoor DD. Voor ons is het 3 uur rijden. Ik hoop zo op een succesverhaal deze keer.

Geen idee ook nog of de verzekeraar gaat vergoeden. Dat loopt nog.

Er zijn trouwens 2 Dr. Cuypers kwam ik maandag achter. Een vrouwelijke arts en een mannelijke arts. En ze praten hetzelfde en lijken ook nog eens op elkaar. Zouden het broer en zus zijn of man en vrouw?

Ik begreep dat 1 of 2 wel onze eigen keuze is (ik ben 40) dus we hebben afgesproken dat we het even van het aantal embryo's laten afhangen.

Ik ga trouwens IVF doen. Start op dag 3 met 150 Menopur in de ochtend en 150 Puregon in de avond. Op dag 8 start ik pas Cetrotide bij en krijg ik een echo. Dit vind ik wel spannend omdat ik laatst in een natuurlijke cyclus met cryo tp al een ovulatie had op dag 9.

Voor de punctie spuit ik Pregnyl en daarna moet ik Utro icm een neusspray gebruiken. Iemand ook dit protocol (ongeveer)?

Best veel zwangere dames hier. En een aantal ook al wat ouder zoals ik. Dat stemt positief!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb idd ook progy en utro bij de lokale apotheek gehaald. De menopur, puregon en pregnyl haalde ik bij de UMCG-apotheek in Groningen. Dat was geen probleem en daar hoefde ik ook geen extra toestemming voor te krijgen. Ik heb gewoon van tevoren even met die apotheek gebeld of dat een probleem was, en dat was het niet.

@klaasje: bij mij speelde het aan het eind van het vorige jaar, dus druk met overstappers/mensen binnenhalen. Dus dat werd als excuus opgevoerd voor het zo laat betalen van mijn declaratie. Dus ik zei: je hebt het toch elk jaar druk aan eind van het jaar, dan neem je toch extra mensen aan? Het kan toch niet zo zijn dat de mensen die nog geen klant zijn bij PNO, belangrijker zijn dan de bestaande klanten? (Ja, ik ben nogal mondig :$). Nou, toen waren de rapen gaar. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat als je elke maand een bak geld aan premie betaalt en dan eens een keer iets declareert (ik heb pas in november voor het eerst dat jaar iets gedeclareerd!!), dat je dan 3-4 weken moet wachten op ruim 2000 euro. Ik ben toch zeker sinterklaas niet?

Deel Deze Pagina