Gisterochtend om half tien is na een hele snelle bevalling onze zoon geboren. (Naam mag je vragen in pb) hij ligt nog op neanotologie omdat het wat vroeg is maar gaat goed met m! Met mij steeds beter, moest na bevalling nog onder narcose omdat de moederkoek niet losliet en in de Ok veel bloed verloren.. Veel geslapen dus en de kleine man nog niet veel kunnen zien maar zijn papa wel gelukkig!!! Hij is echt keiknap!! Trusten!
Lieve Lets, je bent een mama! Van harte gefeliciteerd!!!! Ik had net bijgelezen dat je in het ziekenhuis lag en nu al bevallen. Top gedaan, ik ga je zeker een berichtje sturen. Hopelijk snel naar je lieverd, ik ben ook de eerste 4 nachten zonder m'n schatjes op de kamer geweest. Dat is echt even slikken, hoe zwaar is hij? Neem goed de tijd voor jezelf en elkaar, ondanks dat het geen echte vroeggeboorte is, is het wel heel wat om 4 weken te vroeg te bevallen ook voor de kleine man. Trusten!
Wauw lets, gefeliciteerd meid. Heb je hele zwangerschap hier een beetje gevolgd. Wel/niet zwanger, al die onzekerheid.. en nu eindelijk is hij er , wel wat te vroeg maar gelukkig alles goed. Hoop dat je hem snel in je armen mag sluiten. Hier vanmorgen eerste spuit erin
Lets, van harte gefeliciteerd!!! Daar is hij dan! Ik stuur je ook even pb want ben ook heel nieuwsgierig naar de naam . Hoop dat alles goed is gegaan en jullie snel naar huis mogen met zijn drietjes. Geniet van deze mooie bijzondere (en drukke) tijd en lekker de tijd nemen voor jezelf!!!
Dag dames Ik ben ook een icsimama uit belgie en kwam toevallig op dit topic uit! Misschien een domme vraag maar hoe komen jullie in dusseldorf terecht? Gebruiken ze daar een andere techniek ofzo! En is het praktisch gezien niet moeilijk qua afstand/taal/verzekering? Ben een beetje nieuwsgierig 😊
hallo dames, hier ben ik weer na een lange tijd van stilte van mijn kant. Er is heel veel gebeurd in de tussentijd, wel heb ik met jullie meegelezen. Gefeliciteerd Lets met je zoontje, eindelijk kun je hem in je armen sluiten. Klaasje, jij gaat dus binnenkort weer van start, spannend zeg!! Stiertje, jij gaat ook snel zeg, wauw! Sneeuwmees, knap hoe je het allemaal gehandeld krijgt thuis hoor. Jij zit nooit een seconde stil. Nu lekker vakantie. NTP, de laatste loodjes voor jou! Veel succes voor de meiden die weer van start zijn gegaan. Zelf heb ik in een gigantische rollercoaster gezeten. Ik heb de tweede icsi behandeling er op zitten. Ik ben hiervan zwanger geworden, maar dit bleek een bbz te zijn. Ik ging voor een controle naar het ziekenhuis omdat ik veel pijn aan een kant had. 2 uur later lag ik op de operatietafel en hebben ze mn rechtereileider niet kunnen sparen. Het verdriet en de leegte zijn niet te beschrijven. Eerst die blijdschap, al was ik daar ook wel terughoudend in, oplopende testen, dus voor ons gevoel moest het nu toch eindelijk eens goed gaan komen. Langzaam kregen we een heel klein beetje vertrouwen er in. Toen ineens die pijn en een bloeding... In Nl een afspraak moeten maken en ineens ging het heel snel. Momenteel voel ik me vooral leeg. Tijdens de operatie gaven ze aan dat er aan de linkerkant flink wat verklevingen zaten, daar hebben ze toen (nog) niks mee gedaan. Krijgen nu eerst een gesprek, over hoe verder. Met dat advies gaan we naar Dusseldorf en willen ook hun advies inwinnen. Ik weet het gewoon niet meer, ik durf gewoon niet meer echt vooruit te denken. Hier in NL hadden ze het er over om preventief ook de linker eileider weg te laten halen, maar dit zie ik zelf absoluut niet zitten. Ik ben nl toch al meerdere keren zwanger geworden zonder behandeling. We hebben geen cryo's dus we hebben nog 1 vergoedde poging tegoed. Ik merk dat de druk en onzekerheid steeds groter worden.
Eindelijk weer op zp. Ik kan alles opzoeken op de camping, maar zp lukte steeds maar niet. 😞Nu even op de snelweg en dus op zp. Ik dacht vanmorgen nog, maak je mee dat Lets al bevallen is. En inderdaad! 😉. @Lets: lieve, lieve Lets. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kei knappe mannetje!!! Is het toch vanzelf begonnen of ben je ingeleid ivm je zwangerschapsvergiftiging? Nu lekker bijkomen. Een bevalling is niet niks. In lichamelijk, maar ook emotioneel opzicht. Ook ik pb je even, want ben - zoals gebruikelijk - weer heel nieuwsgierig. Knuffel voor jou en je mannetje. @Mona: wow, weekje canarische eilanden. Lekker hoor! @Vlinde: jemig, meid. Wat heb je inderdaad veel mee gemaakt. Alsof je aan de mmm alleen nog niet genoeg hebt. Inderdaad maar even goed advies inwinnen en vooral alles een plekje geven. Dikke knuffel. @Mariska en Boannan: heel veel succes deze poging. Hopelijk straks weer roze nieuws!!
Lieve Lets, gefeliciteerd met jullie knappe kerel!! Eindelijk kun je hem in je armen sluiten! Geniet van deze bijzondere tijd meis! Vlindr: jemig wat heftig zeg!! Heel veel sterkte en een dikke knuffel.. X
@Vmis: ik reageerde slecht op de hormonen en ben toen gaan googlen wat dat kon zijn. Ik las veel over een laag amh-waarde en toen kwam ik verhalen tegen van vrouwen met een laag amh-waarde die naar DD waren gegaan. Ik denk dat er tussen gent en DD in behandeling weinig verschil zit. DD is een prive kliniek, waar, als je eenmaal de intake hebt gehad, je direct starten.
@Lets; wow, wat een verhaal! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Super meis. Heel veel geluk samen!
Lets; gefeliciteerd met jullie zoon!!!!! Hoe gaat het nu? Lekker genieten en veel geluk. Ntp; hoe gaat het met jou?
Lieve Lets, dat was een turbo'tje dus. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Fijn dat hij een goede start heeft! Lekker genieten meis! En doe het rustig aan. Vmiss: er zitten Nederlands artsen in DD, dus de taal is niet moeilijk. Ik las erover op internet (o.a. hier op ZP) en hoorde er toevallig ook over via een vriend van mij. In DD zijn de behandelplannen meer op de individuele patiënt afgestemd en onderzoeken ze ook meer. Vlinderrrr: heftig hoor, wat je hebt meegemaakt. Inderdaad een rollercoaster. Dikke knuf voor jou! Mona: een cylus met hormonen ging bij mij zo: vanaf cd 1 1x daags 1 tablet progynova 2 mg. Vanaf cd 8 2 dagen 2x daags 1, dan 2 dagen 3x daags 1, dan verder met 2x daags 2. Op dag 13 een echo. En dan geloof ik verder met 2x daags 1 progynova en beginnen met 3x daags 2 utrogestan. Na de positieve test heb ik de progynova nog moeten doorgebruiken tot 8 weken 2x daags 1. Toen nog 1 week 1x daags 1 en toen stoppen. De utro heb ik tot 12 weken gebruikt (vanaf ruim 10 weken langzaam afgebouwd).
Lets van harte gefeliciteerd met je zoon! Geniet ervan! wat ik ben vergeten te vragen - misschien dat jullie dat weten - is of er precies 12u tussen de ochtend spuit (menopur) en avondspuit (puregon) moet zitten? Vandaag op de eerste dag lukte dat dus al niet. Was nog druk met kind naar bed brengen en dat duurde langer dan gepland. Jullie een idee of dat erg is?
ik weet het niet Boannan. Bij mij zit er ook wat korter tussen maar ik heb andere medicatie dan jou. Ik ben gestart met gonal f en start pas op de dag van de echo met cetrotide. Bij mij heeft de vpk de tijden zo op de lijst gezet dus zal het wel goed zijn in mijn geval. Anders morgen even bellen met DD
Puregon en Menopur zijn beide alternatieven voor Gonal F. Cetrotide ga ik ook prikken vanaf dag 8 (dag van de echo).
@Boannan: het zou het mooist zijn als er 12 uur tussen zit, maar half uur langer of korter maakt ook niet uit. Het is beter voor de hormoonspiegel in je bloed. Kun je 's morgens niet wat later spuiten, zodat je 's avonds wat beter uitkomt met de avondspuit ivm naar bed brengen van je zoontje? Heb jij puregon en menopur. In dat geval 's avonds maar de puregon, zodat je zo min mogelijk tijd verliest.
Jaaah Lets! Gefeliciteerd met jullie zoon! Jeetje, en dan is hij er eindelijk. Rustig aan meid em geniet met volle teugen van waar je zo lang op hebt gewacht. Hier alles nog rustig. Nu met een zieke dochter ook nog maar even wachten....
Goedemorgen, geldt die 12 uur tussentijd dan ook in mijn geval? @NTP: oei ja dan nog maar beter even wachten. Hoop dat je dochter snel beter is. En dan lekker opladen voor de bevalling. Straks eerst even bellen met apotheek in umcg, ze zouden mij bellen voor de gonal f moet nog 1 pen hebben van 900 maar die moest besteld worden. Heb het donderdag nodig hoop dat ik het vandaag of morgen op kan halen.