ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ach jakkes. Ik ken misschien een paar mensen die bij UMC zitten. Ga het ff voor je navragen.

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh Imke wat belachelijk zeg!! Hebben ze je ook uitgelegt wat specifieker moet?

X

3. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Imke....

Ben benieuwd of je gevoel juist was Stiertje.... Ik dacht eerst ook een jongen, maar mijn vriend is er heilig van overtuigd dat het weer een meid is. En hij heeft meestal gelijk.... Wordt nu wel erg nieuwsgierig!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Imke: inderdaad erg belachelijk. Jij krijgt die factuur toch ook zo uit DD (en aan de omschrijving erop laat het niets te wensen over wat voor een behandeling je daar ondergaan hebt), dus ik vind dat ze het er maar mee moeten doen. En anders moeten ze het zelf maar met DD gaan regelen ipv dat jij (als patiënt) de dupe hiervan bent. Is er niet een overkoepelend iets van verzekeringen waar je advies kan vragen?
    @Stiertje: ben benieuwd of je gevoel juist was. De mijne was dat wel beide keren. Ik weet nog dat ik bij de tweede zwangerschap al vanaf de 5e week zeer stellig zei dat ik dacht dat het wel een jongetje zou gaan worden. Dus wie weet...
    @NTP: ik dacht dat jullie het geslacht wel wisten (maar voor je wilden houden). Voor jullie dus ook nog een verrassing. Jij of je man gelijk...? Denk dat tegen onze vrouwelijke intuïtie niet veel tegenop gewassen is.

5. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Imke, geven ze ook aan wat er specifieker op moet staan dan? Ik werk zelf op een assurantiekantoor en weet dus uit ervaring dat verzekeraars best wel eens kunnen miepen maar dan moeten ze ook wel aangeven wat er dan "anders" op vermeld moet staan als hetgeen wat er nu op staat. En anders aangeven dat je een klacht gaat indienen bij KIFID. (klachteninstituut financiële dienstverlening). Misschien dat ze dan wel wat sneller reageren!

@ego, hebben de mensen hier met cryo's ervaring met de nota's die ze per 1/2 jaar krijgen voor het invriezen? Wij hebben nog 1 blasto ingevroren (oktober/november 2013) en krijgen eigenlijk altijd "te laat" de rekening. Ik moet iedere keer bellen omdat ik bang ben dat ze ons vergeten en de cryo dadelijk weg is:(. (omdat we dus niet zouden betalen). Ik heb tot op heden nog geen nota gehad. Niet dat ik er nu zo happig om ben om te betalen maar ben iedere keer weer bang dat er iets niet goed gaat en er iets met die blasto gebeurt.

6. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mikka, dat is vorig jaar veranderd. Je moet zelf een formulier invullen als je wilt 'opzeggen', anders krijg je automatische een factuur. Volgens mij in mei en in november. Dus het zit er aan te komen.

7. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mikka: Wij hebben ook nog 3 cryo's... en laatste keer kreeg ik ook vrij laat de rekening.. dus ben benieuwd nu.. hoor hem in Juni weer te krijgen.. Maar ze zullen jullie cryo echt niet weggooien lijkt me.. neem zowiezo aan dat ze dan eerst een herinnering sturen.. En daarbij geloof ik dat blasto's niet vernietigd mogen worden in Duitsland..

X

8. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ntp: ik krijg altijd in juni en dec een factuur... ligt er denk ik aan wanneer ze zijn ingevroren...

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: dat is ons ook verteld, dat als we een (blasto) cryo zouden hebben en die later niet meer wilden gebruiken, dat we die dan op moesten komen halen, omdat ze deze in Duitsland niet mogen vernietigen. Dus die geruststelling zou je moeten hebben, dat daarmee niets kunnen zonder jullie in kennis te stellen.
    @Mona: ik zie in je onderschrift dat jullie in juni al gaan starten. Je had wel gezegd na je vakantie, maar ik had even niet door dat jullie al zo snel op vakantie gingen (dacht nl. de zomervakantie). Dat is dus al heel snel. :p;)

10. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja we vertrekken komende week... en als ik terug ben ga ik bellen met DD.. dus dat zal waarschijnlijk in Juni zijn dat ik start... vind t wel weer heel spannend hoor...

X

11. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    @ Stiertje, als je dat eens wil doen, graag !

@ mikka: er moet met codes gewerkt worden of er moet uitgebreider verslag op de nota, terwijl ik vanntevoren de behandeling heb aangevraagd en hier alles op staat beschreven.

Moedeloos geval, serieus .. Bedankt voor je tip, ik hou het zeker in mijn achterhoofd.

Nou bij de punctie maar 3 eicellen, dus ben erg teleurgesteld.

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb al voor je gevraagd, maar tot nu toe geen antwoord.
    Ahh, jammer, maar 3. Ik hoop op 100% bevruchting!!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Imke: kan me voorstellen dat je door 3 eicellen teleurgesteld bent. Maar we hebben er met minder zwanger zien raken. Dus hopelijk lukt het je positief te blijven. Had je veel follikels, waardoor je er op meer gerekend had? Ik duim ook voor volledige bevruchting. En ik heb helaas ook geen tips voor de verzekering. Kun je niet, als je de tp hebt, even bij de NL assistentes binnenlopen en even vragen of ze je toch hierbij kunnen helpen. Het is misschien net een iets andere formulering op de factuur en dat zou toch niet te moeilijk moeten zijn voor hun om dat even aan te (laten) passen.
    @Mona: stoer om te gaan vliegen met de kleine man. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden. Ik zou ook best een zonvakantie willen boeken met vliegen, maar merk dat de kinderen me er toch vanaf houden. Maar vaak is het gewoon doen het beste.

14. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Heb ik al gevraagd en dat doen ze dus niet. Zij specificeren de nota niet en maken ook geen gebruik met codes.

Bedankt voor het meedenken hoor. 😊😊

Ja ik ben zeer teleurgesteld en niet geheel onterecht. De eerste behandeling in Düsseldorf waren 2 eicellen en 0 bevrucht. Donderdag waren er 10 a 11 grote te zien ..

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Imke: weet dat ze in DD inderdaad niet veel zin hebben in gedoe met onze verzekeringen. Is dat wat je tegoed hebt nog steeds van de vorige poging, want deze factuur moet je nog krijgen, toch? Ik zou er toch even binnenlopen volgende week en je hart luchten dat je niet meer weet hoe je dit op kan lossen met de factuur. Nee, heb je. En ik weet dat het in DD erg kan verschillen wie je hebt van de NL assistentes en hoe behulpzaam ze zijn.
    Kan me voorstellen als je zoveel follikels had, dat je op meer had gerekend. Maar het gebeurd ook vaak dat je veel follikels hebt en dat er dan achteraf weinig bevrucht worden, omdat ze toch niet rijp of goed genoeg waren. Dus dan zijn deze 3 gewoon echte toppers! Ik had overigens bij een van mijn pogingen ook maar 2 eicellen. Weet dus heel goed hoe kl*te je je dan voelt. Krijg je er twee teruggeplaatst?

16. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Imke...dat is dan zeker teleurstellend.... Ik hoop op 3 bevruchtingen!

17. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh imke wat balen dat de opbrengst tegen viel... ik ga duimen meis voor 3 toppers!!!
    Dikke knuffel

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Imke: ik duim voor goed nieuws straks als je gebeld wordt.

19. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    0 bevruchtingen. Helaas ..

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738