ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle succeswensen dames!! menopur zit erin!! vond het echt wel ff eng hoor het breken van de ampul enz, en ik kreeg de vloeistof na het mengen maar lastig uit het potje... maar goed, manlief heeft me er even bij geholpen, die blijft dan altijd wat rustiger als iets niet lukt :)
    vond het wel een rot vloeistof, wat pijnlijk bij het inspuiten... maar goed!! We zijn nu echt van start!!!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: yes, het startschot is weer gegeven. Die eerste keer menopur vond ik ook een drama, vooral dat opzuigen ervan. En dat breken van zo'n ampul blijf ik ook altijd spannend vinden. Snap niet dat ze daar niets makkelijker op kunnen vinden.
    @Lets: dus echt rustig aan doen? Zal voor jou niet meevallen want je bent volgens mij ook een bezig bijtje. Weten ze nu op je werk dat je toch nog zwanger bent?
    @Knorretje: leuk dat je op cursus zit. Ik ben toen ook gaan zwemmen. Ik vond het ook wat onwennig, maar na een tijdje vond ik het erg leuk met elkaar over de zwangerschap te praten.
    @Tassie: hoe is het gegaan met de prikjes? Droog kunnen houden?

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Succes Do! Wat kan helpen is om de ampul een half uur van te voren uit de koelkast te leggen maar sommige vloeistoffen prikken idd erg, ik had dat altijd met de cetrotide, dat werd ook helemaal rood en geirriteerd om de insteekplaats.

Leuk knorretje, ik ben ook naar zo'n cursus geweest, het viel mij alleen erg tegen, heb er ook weinig aan gehad. Zou het zelf ook niet weer doen.

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; Voor je het weet heb je je meisje in je armen! Ik denk dat je hondje iets ruikt/voelt bij jou wat een naderende bevalling kan betekenen. Je hoort het wel vaker van andere zwangere vrouwen. Ik hoop dat je ook niet al te lang meer hoeft te wachten. Ik vind het echt super spannend voor je! Heb je je vluchtkoffer al klaar staan?
    En ik herken dat helemaal het thuiszitten wachten sinds vroeg in de zwangerschap. Ik had dan alleen mijn ouders die langskwamen.......en de dagen kropen voorbij. Maar sinds ons meisje er is vind ik het heerlijk om alleen te zijn met haar. De dagen gaan supersnel voorbij en ik geniet zo ontzettend van haar. Natuurlijk krijg ik ook visite, maar ik voel mij ook heerlijk wanneer ik alleen ben met haar.

@Ddees; Hoe gaat het met jou en je man en met je stiefdochter? Het is zulk mooi weer geweest de afgelopen dagen, veel zonneschijn en helemaal niet koud.
    Ik zal eens kijken of ik weer nieuwe fotootjes kan plaatsen in mijn fotoalbum.

@Knorretje; Klinkt gezellig de zwangerschapscursus. Gaan de mannen ook nog mee? Ik ben helemaal niet naar een cursus of zo geweest. Ik wist natuurlijk toch al dat ik een keizersnede ging krijgen dus puffen en houdingsadviezen tijdens weeën leken mij niet noodzakelijk voor mij. Gelukkig slaat de AB goed aan en voel je je dus alweer een stuk beter.

@Do; Zo, en dat is 1! Je bent officieel van start gegaan!

@Sneeuwmees; Vandaag heb je lekker vrij of moet je alsnog voor je werk aan de slag?
    De prikjes vielen ontzettend mee. Heb ik mij daar nou zo druk om gemaakt al ruim een week van tevoren?!:).
    Haar gewicht is nu: 4794 gram en ze is 55 cm. lang. Ze heeft nauwelijks last gehad van de prikjes. Gisteravond was ze wat huilerig (best pittig huilen) en wat moeilijker te troosten. Maar ze had geen verhoging of koorts. Ik had tijdens de prikjes op een gegeven moment wel wat tranen in mijn ogen, maar heb niet gehuild:D. Ze heeft even gehuild tijdens de prikjes, maar dit was zo over en ze liet zich goed troosten. Ik was helemaal trots op haar!!

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie, wat een knappe meid heb je al dat de prikjes meevielen;)

Ddees, hoe is t met je, ik vind het zo knap dat je nog steeds meeschrijft!

Do, bij mij hielp het altijd op het moment van de vloeistof erin spuiten even flink mijn tanden op elkaar te bijten. Ik moet zeggen dat het soms pijn deed maar soms ook helemaal niet. Denk net een beetje of je op de goede plek prikt! En de ampul altijd breken met een tissue in je hand!

Sneeuwmees, het valt wel mee hoe een bezige bij ik ben..lig nu weer lui op de bank, maarja doktersadvies he;) krijg gelukkig bezoek straks van mijn liefste collega. De dagen kruipen en ik wou dat het dinsdag was..
    Ben zo bang dat ik straks nog een miskraam moet verwerken...anderzijds denk ik wel weer, dit is echt een doorzetter.
    Het vloeien is eigenlijk gestopt, vraag me af of dat juist een goed of slecht teken is. De hematoom is er iig nog niet uitgestroomd waardoor het vruchtje mee zou kunnen komen, dus ik hoop dat er een goed teken is. Aargh waarom schrijven ze niet gewoon handleidingen voor dit soort situaties??

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; Rust moeten houden om de reden die jij hebt is ook echt helemaal niet fijn! Ik moest ook rust houden, nou ja, kon ook niet anders, maar niet vanwege het kindje.
    Ik kan mij voorstellen dat je er toch mee bezig bent in je hoofd. Het lijkt mij zo beangstigend, helemaal omdat je er nauwelijks controle over hebt. Ja, misschien een heel klein beetje door rust te houden de komende tijd.
    Wat fijn dat je straks bezoek krijgt van je collega. Afleiding is zo belangrijk en zo welkom! Konden we maar in de toekomst kijken, hè!?
    Ik ben wel in het verleden een paar keer bij verschillende mediums geweest ivm hele andere "dingen". Alle keren werd mij verteld dat ik 2 kindjes zou hebben.....Uiteraard heb ik er toen niets mee gedaan, omdat ik daar (nog) helemaal niet mee bezig was. Maar toch is dat weer naar voren gekomen toen wij bezig waren met onze kinderwens. Ik heb trouwens wel toen doelgericht een pb-tje gestuurd met foto naar iemand van het pendelteam die medium is. Zij voorspelde ook 2 kindjes. Ik weet wel dat je je er niet aan moet vasthouden, maar toch gaf het mij een heel prettig gevoel. Ik had zelf ook het idee dat het goed zou komen.......Nou ja, ik hoop niet dat ik iemand kwets hiermee, maar ik vond het gewoon zo frappant dat elke keer hetzelfde gezegd werd over het aantal kinderen.......en dan door verschillende mensen en ook zelfs terwijl ik de eerste keren hier helemaal niet mee bezig was.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: goed dat je rust houdt. Wie weet helpt het toch, omdat het vloeien toch gestopt is. Lost zo'n hematoom vanzelf op uiteindelijk? Of blijf je af en toe nog vloeien tot die 'leeg' of weg is?
    Snap dat je graag een handleiding hiervoor wil hebben. Je kan onderhand zelf wel een handleiding schrijven door al je ervaringen. Gelukkig krijg je bezoek en staat morgen het weekend weer voor de deur dat je vriend pok weer thuis is en dan is het al zo weer dinsdag.
    @Tassie: wat goed dat je het droog hebt kunnen houden. Moet wel zeggen dat het bij de tweede iets makkelijker ging als bij mijn oudste, maar toen was ik zo onzeker door alles, dat er niet veel voor nodig was om me aan het huilen te maken. Zit ze goed op de curve (ivm haar kleine flesjes drinken)?
    En ik ben inderdaad vrij vandaag. Had nog wel wat werk thuis willen doen, maar na een gesprek gisteren weer met mijn baas, is de zin me helemaal ontnomen. Ik heb nu weer een nieuwe collega die ik in moet werken (de 3e in 9 maanden tijd) en dat kost vreselijk veel tijd. Bovendien is het erg druk nu op het werk, dus ben al blij als ik haar 'bezig' kan houden, zodat ik mijn eigen werk kan doen. Maar het kost toch energie een nieuwe (en dat is logisch, kan ze ook niets aan doen), dus er blijft werk liggen. Ik heb toen aangeboden dat thuis te doen en dan die uren te compenseren. In eerste instantie vond mijn baas dat goed. Dus ik zei dat ik volgende week een dag vrij wilde met de uren die ik extra gewerkt heb. Toen begon ze toch weer moeilijk te doen over dat ik ook nog vakantieuren heb, ik uren thuis werk en dan compenseer en omdat ik ook nog eens tussen de middag naar huis ga om mijn zoontje te voeden. Dat was wel een beetje dubbelop. Ik snap nog steeds niet waarom, want iedere collega compenseert de extra uren. En de meesten zitten in managementsfuncties waarin dat helemaal niet mag. Ik doe dat uit goeiigheid voor mijn werk en dan krijg je toch weer zo'n steek onderwater. Op de een of andere manier stoort ze zich dat ik bv geef en dat ik daarvoor naar huis ga. Gisteren vroeg ze ook weer hoe lang dat nog doorging. Ik zei haar al dat ik de tweede voeding al niet meer kolfde, omdat ik daar toch niet meer aan toe kwam. Maar op de een of andere manier zit het haar dwars dat ik tussen de middag een uurtje naar huis ga om te voeden (en ook te lunchen). Ik ging dus behoorlijk gedrepimeerd weer bij het gesprek weg. Ik kolf al de tweede voeding niet meer, dus scheelt al weer dat ik daardoor minder tijd van mijn werk kwijt ben. Ik mag 2 uur en 15 min. besteden aan het kolven/bv. En ik ben tussen de middag nog niet eens een uur kwijt, waarin ik ook nog eens 10 min. heen en 10 min. terug reistijd heb. Dus heb mezelf voorgenomen om maar geen thuiswerk meer te doen en het dan maar 'vast' te laten lopen (hoe tegen mijn natuur dat ook is).
    Kan me voorstellen dat dat van het medium je in ieder geval kracht gaf om door te gaan. Ik had juist het tegengestelde een tijdje geleden. Er was hier iemand op het forum en die deed iets 'nieuws' (niet pendelen, maar een andere voorspellend iets). Omdat je op een gegeven moment toch wat moedeloos bent na zo lang proberen, heb ik haar ook een pb gestuurd. Ik dacht, als ze maar zegt wanneer en dat het ooit gebeurd, dan kan ik weer even vooruit.
    Maar ik kreeg een mail dat ze geen kindje meer voor me zag in de toekomst. Ik was zo uit het veld geslagen. Ondanks dat ze zelf zei dat ze het ook wel eens mis had.
    Heb ik toen wel een tijdje last van gehad, omdat ik haar ook dingen over mijn werk had gevraagd, die wel uitgekomen waren. Dus het kostte me wel moeite om de moed erin te houden. Later was er weer iemand die ook iets met foto's deed en die heb ik ook gemailed en die zei toen dat ze twee kindjes zag bij mijn foto. Ik heb haar toen nog gevraagd of het levende kindjes waren, omdat ze ook soms vage 'kindjes' bij iemand zag en dat waren dan miskramen. Maar ze antwoordde toen dat ze (naast twee vage kindjes ook) twee levende kindjes bij me zag. Ja, en dat is natuurlijk makkelijker om in je gedachten te houden als dat iemand zegt dat je geen kinderen meer zal krijgen. Gelukkig had de tweede dus gelijk.;)

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Jeetje Sneeuwmees, wat een naar gedoe met je werk. Ik kan mij voorstellen dat het je kwetst wat je leidinggevende zegt m.b.t. je thuis kolven, juist omdat jij je zo verantwoordelijk voelt tegenover je werk en collega's en je thuis ook nog zoveel doet m.b.t. het werk. Jeetje, ik begrijp dat je nu even helemaal geen zin meer hebt om nog je uiterste best te doen om de achterstand weg te werken. Als er iemand zich 200% in zet ben jij het wel. Wel vervelend elke keer collega's inwerken trouwens. Ik heb dat ook gehad bij mijn vorige werkgever. Het allerergste was nog dat ik vanwege alles stress (eentje kende het alfabet niet, erg handig met patiëntenkaarten opbergen) vaak naar het toilet ging om even tot rust te komen. Hihi!! Nou ja ik heb zelfs door al het gedoe toen op het werk een burn-out gekregen. Helemaal niet fijn. Totaal geen waardering krijgen terwijl je zo hard werkt juist om alles draaiende te houden.
    Enneh, wat jij vertelt over mediums en hun voorspellingen, ja, daar was ik ook bang voor dat ze bij mij niets zou zien, de laatste toen wij dus wel echt bezig waren.

9. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Sneeuwmees, niet leuk. Goed voor jezelf opkomen.
    Tassie, stoere dame hoor. Het blijft iedere keer weer zielig met die prikjes.

Goed gedaan Do, de eerste is altijd het lastigst. Veel succes.

Lets, er is bijna alweer een dag voorbij! Het wordt mooi weer, lekker in de tuin liggen het weekend.

knorretje, het hangt volgens mij heel erg van de cursus af of je er wat aan hebt. En aan de dames die meedoen. Ik heb zwangerfit gedaan en had een hele leuke groep. Dus ga dat nu weer doen.

Wij hebben weer mogen kijken naar ons wonder. Nu 3cm groot al! En het bewoog met armpjes en beentjes, zo grappig. We hebben het ook een aantal vrienden verteld. De tamtam gaat nu wel snel denk ik.

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @NTP; Wow, wat fijn, zeg, een mooie echo en goed gegroeid met zwaaiende armpjes en beentjes. Leuk om het goede nieuws te vertellen, hè?! Leuke reacties gehad natuurlijk?!

11. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lets wat een leuk, zo’n onverwachts bloemetje! Lekker lui op de bank hangen voor jou dus, probeer er maar het voordeel va in te zien. Is soms ook wel lekker. wat fijn dat het vloeien gestopt is, lijkt me toch een goed teken.

Bbibi, poeh dan zit je al lang thuis. Wat is de reden als ik vragen mag?
    Dan duurt wachten wel heel erg lang.

Dees, ik heb uiteindelijk niet meer gebeld, ik ga er maar vanuit dat het nog steeds goed gaat want heb geen telefoon gehad.
    Knap hoor dat je hier nog komt, na die verschrikkelijk moeilijk beslissing die jullie hebben genomen. Zo dapper!

Knorretje wat voor cursus is het precies?

Sneeuwmees, wat een gedoe zeg op je werk. Neem je extra werk op je en dan krijg je stank voor dank. Groot gelijk dat je geen werk meer mee naar huis neemt hoor.

Klaasje, dank je wel dat je de moeite hebt genomen om het na te zoeken wbt de prednison. Mocht ik zwanger raken dan is het advies tot minimaal week 24 er mee doorgaan. Ik ben benieuwd, zit nu ook 5 mg.

Do27, yes begonnen bij jou! Ik had een hulpje erbij zitten om de menopur ampullen te breken. Het gaat al snel beter hoor. Bij mij was ie soms ook wat pijnlijk, maar dat ligt volgens mij net aan de plek waar je spuit.

Tassie, wat een dapper meisje heb je en jij natuurljk ook ;) Gelukkig zit het er voor nu weer even op.

NTP, wat fijn dat de uk het zo goed doet! Ruim 9 weken al, dat gata snel!!

Zo als het er nu naar uitziet gaan we morgen op naar DD! Het is echt spannend! Dank voor alle bemoedigende woorden!! Ik ga maar op tijd naar bed des te eerder is het morgen….

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Vlinder: sterkte morgen!

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Vlinder, morgen is de dag! Geen belletje uit DD zover, super :).
    Wbt prednison, wellicht hebben we beiden een andere indicatie en als ze zeggen tot 24 weken gebruiken, zou ik het ook braaf doen.

Lets, ik ben heel blij dat je gemaild hebt en rust gehouden hebt. Een hematoom is geen kattepis maar jij hebt een sterk kindje aan boord. Hoe ver ben je nu?

Sneeuwmees, niet teveel werk stress he? Je gezinnetje in prio nr 1.

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Vlinderrr, heel veel succes morgen!! Ik duim voor je!

15. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vlinder, veel succes morgen.
    De cursus die ik volg is een cusus die georganiseerd wordt door de kraamzorg, kraamzus.
    In de cursus behandelen we de verschillende fases van de bevalling, ademhalingsoeveningen en houdingen.
    Ook worden dingen besproken zoals een badbevalling, pijnstilling, pompbevallingen enz. De partners mogen ook een avond mee.
    De eerste avond hebben we kennis gemaakt met elkaar en hebben we de bekkenbodem spieren behandeld.
    Verder vond ik het ook wel heel gezellig en leuk om met elkaar te kunnen praten over de zwangerschap en de naderende bevalling.

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Wat is er weer veel geschreven!
    Dus maar half vlotjes doorheen gelezen!

Lets hoe was de afleiding?gezellig geweest?

NTP wauw wat goed weer zon mooie echo <3

Sm wat een vreselijk verhaal! Jou baas is echt een heks zeg! Als ik zo eens altijd jou verhalen hoor brrrr krijg er helemaal kippenvel van ! Zij had zelf wel kinderen toch? Heeft zij zelf
    Geen bv gegeven? En je hebt daar toch gewoon recht op?

Tassie nou ziet er niet naaruit dat ons meiske snel komt! Dus de hond heeft het toch mis! Vandaag controle! Maar kind was nog steeds niet volledig ingedaald helaas en hij heeft gevoeld maar
    TOTAAL Geen ontsluiting! ( had ook niet anders verwacht het is nog steeds kei rustig en nog nooit een hardd buik of iets gehad ) dus moet nog heel lang geduld hebben vrees ik!
    Ik ben ook van de mediums hier ook altijd voorspeld 2 kids! Maar ALTIJD werd er een jongen voorspeld als eerste kind en das toch echt niet zo! Hihi maar daarom was het wel frappant dat ze bij de eerste geslachtsbepalingen een jongen dachten hihi...

@vlinder helaas overspannen/depressie :( , heel veel succes morgen !! Duim voor je!

@knorretje wat leuk zon cursus en ook leerzaam!

@ klaasje is het nog vol te houden meid?

@hier vandaag dus controle! Ziet er niet naaruit dat baby gauw komt ! Dinsdsg over een week terug en dan kijken of er dan wel ontsluiting is en dan maken we een afspraak voor inleiden! Spannend dus en komt nu toch dichtbij! Heel de dag al last van tranen tranen tranen ( hallo hormonen) alles komt nu toch opeens dochtbij! Opeens schrik ik wakker! Ik wil niet bevallen! Mijn meisje! 9maanden lang alleen van mij... En straks moet ik haar opeens delen.. En dat wil ik helemaal niet! En dan heb ik ooeens de versntwoording, kan niet meer zomaar
    Overal naartoe want dan moet ik haar eerst helemaal aankleden enz voor ik haar meeneem... Straks opeens weer alleen in mijn lichaam wat een eenzaamheid ( sorry voor de dames die nog niet zwanger zijn wil hier ook absoluut niemand mee kwetsen)... Maar
    Opeens schrik ik dus wakker! De verantwoording zometeen ik wordt bang en twijfel! Vreselijk! Ben echt veel aanhet verwerken denk geestelijk momenteel :(

17. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bbibi, het komt allemaal goed. Echt! En je hoeft haar straks echt niet met iedereen te delen hoor, lekker bij je houden.

Vlinder, succes!!!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: die koudwatervrees had ik ook zo op het eind. Allemaal gedachtes die door je hoofd spoken. Komt helemaal goed, meid! En straks ben je waarschijnlijk zo super trots dat je je kleintje maar wat graag aan iedereen wil showen. Maar mocht je je daar niet prettig voelen dan houd je je kleintje lekker bij je. Je moet niets en je moet alles in je eigen tempo doen. Ik heb de eerste tijd mijn zoontje ook weinig uit handen gegeven en was ook selectief in wie wel en wie niet. Komt vanzelf allemaal goed.
    @Vlinderr: niet gebeld, dus jullie emmy wacht morgen op jullie. Heel veel succes en spreek het rietje waar die in zit maar even streng toe dat hij wel 9 maanden binnen moet blijven.

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ ntp hihi dat zei mijn man ook! Ik belde hem smiddags op op zijn werk, om even iets af te spreken voor met het eten! Maar weeeer in tranen echt ik stopte niet... Dus hij zo wat is er nu dan? Ik zo ik wik haar niet delen.. Krijg je ook zon lekkere nuchtere opmerking "nou dan moet je dat gewoon ook niet doen, de baby gewoon alleen voor jou houden "... Hahaha heerlijk he die mannelijke nuchterheid! Ik benxzo ook met ons chihuahuatje, Zij is zo mijn kind, echt een schoothondje die 24/7 bij mij is! Haar wil ik ook nooit "delen"... Vreselijk ben ik hahaha...

Hebben jullie het eigenlijk jullie dochtertje al verteld dat ze een broertje of zusje gaat krijgen?

@sm fijn te horen dat jij dit ook zo had! Zullen het dan toch de hormonen zijn die je opeens zo wakker schudden vlak voor de bevalling? De twijfel en angst echt zo gek! En jij had dus ook moeite ermee je manneke uit handen te geven! Pffff ik wil daar nog helemaal niet aan denken! En zeker niet al in het zkh als ik daar nog een laar dagen lig... Ben mijn kroost nu al aan het beschermen geloof ik haha ;) ...
    Jij dit weekend eindelijk wat rust zonder thuiswerk?

20. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, fijn die nuchterheid. Mijn vriend keek me dan soms ook aan van ....???!!! Of als er iets zieligs op tv was, zei hij 'toe, huil maar even' om me te plagen. En dan was ik weer in tranen.
    Mijn dochter is nog maar 14 maanden, die begrijpt er nog niks van.

Deel Deze Pagina