Zeg het maar ?? Werkelijk geen idee. 14 september evaluatiegesprek met dr. Scholtes of een 6e poging nog wel zinvol is.
Hier vandaag de eerste echo gehad op dag 8. 6 follikels rechts waarvan 1 waarschijnlijk te klein, 5 aan de andere kant maar 2 grote, rest (te) klein. Klein beetje teleurgesteld omdat het er de vorige keer in Leiderdorp meer waren. Toen had ik er 7 om 7 waar uiteindelijk 13 eicellen uitkwamen. Maar het is pas dag 8. Dinsdag tweede en waarschijnlijk laatste echo in DD. Donderdag of vrijdag dan waarschijnlijk de punctie. Vanavond de cetrotide erbij. Hoe was jouw echo, Mariska?
Oh Imke, wat een vreselijke teleurstelling. Helemaal niets........ Heel veel sterkte meid met dit slechte nieuws. Hoi Boannan, hoe laat moest je vandaag voor echo? Wij waren er om kwart voor 12. Hebben wel even moeten wachten. Bij ons ook minder dan gehoopt, heb meestal meer. Bij de uitgangsecho lagen er aan beide kantten al 6 klaar. Had nu 7, 5 links en 2 rechts, wel allemaal mooi gelijke groot ongeveer zo,n 13 a 14 mm. Bmsl vlies ook mooi dik. Hoop dat er nog wat bij groeit. Vanavond starten met de cetrotide en maandag weer voor echo was woensdag punctie.
Heb een vraagje aan de dames die DD bezoeken. Hoeveel kostte jullie intakegeprek? Voor een intakegesprek (inc. tel. befundbesprechung) betaal ik een bedrag van 130 euro en voor manlief 35 euro. Was dat bij de rest v/d dames ook zo? Want een telefonische "befundbesprechung" hebben we niet gehad slecht een telefoontje voor een afspraak en meer niet? Of moet dat nog komen?
Oh Imke wat erg zeg!!! Weet niet wat ik moet zeggen meis... Waarom pas in september evaluatie?? Heel veel sterkte... X
@Nassira: ik ben al een oud DD-ganger, want ik was er in 2013. Wij hebben bloed moeten laten prikken en een gesprek gehad. Omdat wij het bloed al voor de intake hadden laten prikken, hadden we de uitslag al tijdens de intake. Maar kan me voorstellen als stellen dat bloedprikken pas tijdens de intake laten doen, dat er later telefonisch overleg is over de uitslagen en wat dat voor het behandelplan betekent. Maar wie weet zijn er wat recentere DD-gangers hier, die je beter kunnen helpen. @Mariska: zo snel al weer de punctie. Spannend. Gaan jullie volgende week dan gelijk naar Duitsland op vakantie? @Boannan: jij gaat ook al weer snel. Straks mag je Mariska gezelschap houden. Wie weet, zoals vaker hier gebeurd is, samen in de uitslaapkamer als je tegelijk de punctie zou hebben. Heb je al een idee hoe je het dan met je zoontje gaat oplossen?
Ik denk dat we de avond van te voren in een hotel gaan en dan zoon meenemen. Dan zetten we hem met iPad wel even ergens in een kamertje. Ik heb trouwens gisteravond voor het eerst de cetrotide gespoten maar dat is wel gemeen spul of niet? Ik had meer bloed dan normaal (misschien een vaatje geraakt) maar daarna ik dikke plakkaat waar ik geprikt had. Dat is nu trouwens weer weg. Hoop dat ik het wel goed gedaan heb.
WIJ nemen ons dochtertje ook mee volgende week. Maar even zien hoe we dat gaan doen in de kliniek. Cetrotide is venijnig spul. Krijg er gelijk uitslag van en steekt en jeukt half uurtje dan zakt het weer af. Het bnloed is ws van bloedvatje inderdaad kan geen kwaad.
@Boannan: dat spul ken ik niet. Ik, als oudje, moest alleen 450 menopur spuiten en had wel na de tp 3x pregnyl. Dat is ook venijnig spul. We namen ons zoontje ook mee naar DD. Alleen met de punctie niet. Maar jij en je man zijn om beurten aan de beurt. Dus als je man terug is, kan hij zich weer om je zoontje bekommeren. Gaat vast goed komen.
Wat een verdrietig bericht Imke!! Weer met lege handen.... Weet ook even niet wat te zeggen. Nou, ik vertrouw er maar gewoon op dat we de nota deze maand krijgen en anders bel ik wel weer een keer. Ik ga er ook maar vanuit dat ze hem niet zomaar weg mogen doen, maar toch..... Ben dan bang dat er iets fout gaat bij administratie ofzo. Ik wist helemaal niet dat ze blasto's niet mogen vernietigen. We hebben inderdaad wel een contract moeten tekenen voor verlenging per 1/2 jaar en dat we inderdaad schriftelijk moeten opzeggen maar wist niet dat ze ze niet mogen vernietigen. Dat is dan ook weer een soort van geruststelling zeg maar.....
Ik weet het ook heel zeker Mikka, blasto's mogen niet vernietigd worden volgens de Duitse wet maar moeten opgehaald worden. Terugplaatsen is een tweede, je mag het ook buiten de baarmoeder mee naar huis nemen. Lijkt me niet dat dat vaak gebeurd! Imke wat een verdriet, poging 5 was dit voor jullie? Kan jullie diagnose niet zien in de handtekening maar het lijkt wel of de eitjes kwalitatief niet voldoende zijn gezien de lage punctie opbrengst en dit pijnlijke vervolg. Dapper dat jullie tot sept wachten, je staat er elke dag mee op en gaat er weer mee naar bed. Vlinder, van jou ben ik ook zo geschrokken!!! Wat verschrikkelijk en verdrietig. Heb je veel pijn (gehad). Hoe nu verder bij jullie? Ik denk dat morgen mijn rode duivels weer om het hoekje komen, en dan wil ik toch deze cyclus nog beginnen. Al dat wachten terwijl je de medicijnen in huis hebt vind ik echt heel moeilijk. Wat denken jullie als zondag cd 1 is, follikelmeting op cd 7 of cd 9? Zondag zou cd 8 zijn maar dan is de kliniek gesloten... Gein en Lets, hoe gaan jullie kleine mannen?
Cetrotide is idd geen fijn spul om te spuiten. @klaasje: ik denk dat ze dan cd 9 kiezen, want op 7 is er misschien nog niet veel te zien? Dat was het voordeel van Heerenveen: daar kon je ook gewoon op zondag terecht. Ben er meermalen op zondag geweest ...
Ik had net echt ruzie met dat spuitje Cetrotide. Ik kreeg de luchtbel er maar niet uit en de druppels bleven maar komen. En je ziet het ook niet goed door dat opzetstuk. Misschien dat ik morgen wel een spuitje van de menopur pak ofzo. Ik heb dus nu gespoten met een klein luchtbelletje erin. Kan dat kwaad? Iemand nog DE tip?
@Boannan: luchtbellen kunnen geen kwaad. Volgens mij kun je dan alleen sneller een blauwe plek ervan krijgen. Wat een gedoe, hè? Had het ook altijd met de menopur. Ik moest 225 IE per keer spuiten, dus dat was heel wat mengen en opzuigen en dan kreeg ik ook altijd belletjes of kreeg niet alles opgezogen. @Klaasje: spannend er weer voor te gaan. Ik denk ook dat ze dan CD9 voor gaan stellen, heb ik zelf ook eens gehad.
Hey lieverds, Sorry dat ik zolang niks heb laten horen, heb ook nog niet bijgelezen. Het is een heftige tijd. Het gaat goed met ons zoontje maar hij ligt nog wel in het ziekenhuis. Omdat hij met 36wk toch te vroeg geboren is is ie nog wat prematuur. Van de week heeft hij wat lichttherapiegehad voor geelzien, maar dat was gelukkig al snel in orde.. Zijn voornaamste probleem is het zelf drinken, dat lukt gewoon nog niet goed. Soms lukt de borst of flesvoeding maar zelfs dan moet hij vaak nog bijgevoed worden. Merendeel gaat dus via zijn neussonde. Het is echt een prachtig manneke, maar zoals velen hier krijgen we het niet voor niks. Ik lag zelf tot een aantal dagen terug op de kraamafdeling en moest de eerste dagen met bed en al naar neanatologie gebracht worden, later met de rolstoel. Maar wat vond ik het pijnlijk dat er op die afdeling allemaal vrouwen met babys kwamen die na een paar uurtjes weer mee naar huis mochten. Eerst had ik een eigen kamer waar mijn vriend mocht blijven slapen. Later een tweepersoons waar iemand kwam met keizersnede. Dat kindje werd geboren en lag smiddags bij ons op de kamer.. Ik heb wat afgejankt... Tot ons grote geluk kwam er een rooming in kamer vrij op de dag dat ik 'gezonde kraamvrouw' werd verklaard... Dat wil Zeggen dat we een eigen kamer kregen met ons zoontje op de couveuseafdeling. Dat heeft me erg goed gedaan, lekker met ons drieeen op een kamer. En daar liggen we nu nog dus.. Ben aan het wachten op ons ontbijt, dat krijgen we nu nog van het ziekenhuis.. Soms heb ik wel heftige momenten van waarom ik, icsi's miskramen nu dit weer.. Maar goed daar kom ik wel weer bovenop. Hier zijn genoeg wensmama's die allles er voor over zouden hebben om unerhaubt een kindje te krijgen. En daar denk ik ook veel aan. Maar bovenalles ben ik toch super superblij met ons prachtig klein mannetje!