ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: ach, meisje, toch! Zo logisch al die gevoelens, emoties en verdriet. Geef er maar gewoon aan toe. En dan ook nog eens die hormonen die door je lijf gieren en niet te vergeten de kraamtranen. Het hoort er helaas allemaal bij. Geen sorry dat je even niets hebt laten horen, hoor! Jij bent hartstikke druk nu met jezelf en de kleine man, dus alleen maar logisch. Fijn dat jullie nu een eigen kamer hebben en lekker kunnen genieten met elkaar. Ga ervan uit dat de kleine man snel zelf het drinken onder de knie heeft. Vier weken te vroeg geboren is dan best veel. Maar met zoveel liefde van jullie en de goede zorgen in het zkh gaat dat helemaal goedkomen! Geniet van je eerste moederdag. Want die pak je nu toch al mee, nu de kleine man al geboren is. Dikke knuffel! 😘

2. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel begrijpelijk Lets! Er komen ook nog kraamtranen bij kijken, naast alle andere heftige gebeurtenissen de laatste dagen en jaren. Doe het rustig aan meid. Als jullie straks naar huis mogen begint het genieten echt! Hij wordt iedere dag sterker en voor je het weet iz bijvoeden niet meer nodig. Is hij al wat gegroeid? En heb je veel leuke reacties gekregen? Geniet van je eerste moederdag!

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Kalm aan Lets, er is ook zoveel gebeurt. Niemand neemt het je kwalijk.

Even een vraagje. Hoe zit het wat betreft ons laatste vergoede poging alsik deze poging wil gaan afbreken ivm weinig eicellen. Zijn daar richtlijnen voor in Dusseldorf, en verzekeraar. Wie weet daar wat meer van af. Ik ben nogal onzeker over deze kleine aantal:)

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Een poging telt voor de verzekering pas als er een punctie is geweest. Ik zou zeggen: overleg gewoon met DD wat zij ervan vinden. Escape-iui misschien?

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: inderdaad wat Stiertje zegt. Een poging telt pas als er een punctie heeft plaatsgevonden. Inderdaad maar proberen te overleggen met DD als je het niet ziet zitten, al denk ik dat DD niet snel een poging zal afbreken als het naar hun mening toch een 'redelijk' aantal follikels is. En met een behoorlijk aantal follikels zullen ze niet gauw een escape iui doen, ben ik bang. Maar kan me ook voorstellen dat als het jullie laatst vergoede poging is, dat je er voor je gevoel wel alles uit wil halen. Dus nee, heb je.... Gewoon vragen, dus!

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wat is een escape iui?

Ik heb nog nooit zo weinig gehad. Zat meestal rond de 16 tot 18 follikels met een punctie. Daar viel vaak de helft van af en had ik 9 eicellen ongeveer waar meestal 3 embryo's van over bleven. Ben zo bang dat er uit deze 7 niks overblijft.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik heb me er even in verdiept. Bedankt voor de adviezen ik wacht morgen de echo even af en zal het met de arts bespreken.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: een escape IUI wordt wel eens gedaan als een poging afgebroken wordt. Dus gewoon IUI, zeg, maar, maar dat om toch nog iets van kans te hebben. Alleen zullen ze (denk ik) met 7 follikels geen iui doen uit angst op een meerlingzwangerschap. Ik zou je gevoel en angst gewoon in DD bespreken. Het is jouw lijf en jouw verzekeringsgeld.

9. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    @Mariska: ik had mijn eerste IVF ook 'maar' 7 follikels maar wel 6 rijpe eicellen dus het kan alsnog meevallen. Ik denk ook dat ze bij 7 follikels niet zomaar afbreken.

@Lets: ik snap denk ik best goed hoe je je voelt. Ruim 3 jaar geleden met 36+4 ingeleid na 6 weken in het ziekenhuis gelegen te hebben met pre eclampsie. Mijn kleine man deed het heel goed na zijn geboorte ondanks dat hij en beetje aan de vroege kant was maar vanwege zijn hartje werd hij direct bij me weggehaald en kwam hij pas met 4 maanden thuis. Ik vond het ook zo oneerlijk toen allemaal en was zo jaloers op iedereen met een normale kraamtijd. Nu 3 jaar verder ben ik dat gevoel van toen gelukkig kwijt. Sterkte! Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen!

Ik heb de truc gevonden met de cetrotide. Ik heb 2x zoveel spuitjes bij de Menopur als nodig en die gebruik ik gewoon. Werkt makkelijker. Misschien een tip voor anderen.

Ik leef trouwens wel extreem gezond al zeg ik het zelf. Op tijd naar bed, geen alcohol, gezond eten, vitamines. Best tevreden met mezelf :D

10. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik weet het boannan, maar het maakt me zo onzeker dat ik minder heb dan anders terwijl het misschien best meevalt. Komt ook omdat het laatste vergoede poging is dat speelt ook mee in mijn gemoedstoestand. Ik zal het morgen met de arts bespreken en dan zien we wel wat hij er van denkt.

Ik heb nu vanavond de cetrotide heeeeeeeel maar ook heel langzaam ingespoten en dit scheelde enorm. Weinig last deze keer.

Nu lekker slapen morgen om 6 uur eruit. Willen om 7 uur in de auto naar dd zitten. Daarna lekker naar het vakantiehuisje. Zin in.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: ik had altijd maar 4-5 follikels. Maar daar zat dan wel altijd een eicel in. Dus ondanks lage score wel altijd bijna zoveel eicellen en ook goed aantal bevruchtingen. Dus wie weet zijn dit dan wel goede rijpe eitjes met een hoger aantal bevruchtingen dan toen je nog 17 follikels had bij de punctie. Je weet het soms niet. Dat maakt het lastig om een beslissing te nemen omdat je dat pas na de punctie en de bevruchting weet. Succes morgen. Ben benieuwd wat ze zeggen, al vermoed ik dat de artsen in DD hoe dan ook een logische verklaring hebben waarom zij er vertrouwen in hebben toch de punctie door te laten gaan.
    @Boannan: ik was tijdens mijn ivf ook een paar kilo kwijt, ging iedere avond stukje fietsen en at een maaltijd aan vitamines. Ik voelde me toen ook een soort van topfit, ondanks alle hormonen. Wanneer had jij nu weer een fm?

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Vanmorgen voor echo geweest. In totaal 6 eicellen. Escape iui geen optie. Nu maar afwachten en hopen dat er toch nog een aantal goede inzitten. Spannend.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: spannend! En afbreken en zelf proberen is geen optie (hoe groot het risico op een meerlingzwangerschap ook is)? Of is er geen mogelijkheid bij jullie dat het spontaan zou kunnen? In dat geval dan maar heel hard duimen dat die 6 gewoon top-eitjes zijn en dat er hopelijk nog een verstopte bij komt.

14. Soph

Soph Nieuw lid

11 mei 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nieuw op het forum.
    Ik verzamel informatie over ervaringen van de dames, die IVF/ICSI in het buitenland hebben gehad.

We hebben 3 IVF in Nederland achter de rug. De reden waarom we in de MMM zitten is dat mijn man een traag zaad heeft. Ik heb mooi aantal eitjes bij de stimulatie, aantal bevruchtingen, maar er zijn maar een paar die door blijven delen. Daardoor hebben we geen cryo's, elke keer maar 1 verse tp. Eerste keer was ik zwanger, maar kreeg een mk bij 12 weken.

We willen graag volgende poging in het buitenland doen, omdat ze betere technieken hebben. Ik heb informatie over Gent en Dusseldorf gelezen.
    Ik zie dat er aantal dames hier zijn die positieve ervaring met DD hebben. Willen jullie alsjeblieft vertellen van het verschil in de behandeling/medicatie/vergoedingen is.

Liefs,
    Sophia

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Soph: mijn ervaring met DD is dat ze meer naar de patiënt kijken, ipv de standaardbehandelingen en protocollen op iemand 'los te laten'. Op ICSI gebied hebben ze ook meerdere varianten (IMSI en PICSI). Op hun website staat omschreven wat dat precies inhoudt en het verschil is. Daarnaast leveren ze ook meer maatwerk wat combinaties van hormonen betreft en hebben ze natuurlijk de embryoscope, waarin de embryo's tot dag 5 in blijven (en gemonitord worden). Ik raad daarom vrouwen zeker DD aan als ze in NL vast lopen wat behandeling betreft. De vergoedingen zijn lastig te bepalen. Dit is heel erg verzekerings-afhankelijk. Sommige verzekeringen vergoeden alles tot 2 x NL tarief, andere verzekeringen maar 80% bijv. Het loont dus zeker van tevoren goed te bepalen hoe je verzekerd bent. Je kunt altijd een intake-gesprek plannen. Sinds er een tweede NL arts is, zijn de wachttijden aanzienlijk korter en dan eens hun mening laten geven op jullie situatie. Afhankelijk daarvan kun je altijd nog bepalen of het goed voelt om in DD verder te gaan.

16. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soph, al eens op de site van Nij Barrahûs gekeken? Scheelt heel veel rijden (afhankelijk van waar je woont natuurlijk) en de daadwerkelijke icsi/ifv vindt wel plaats in DD. Ze zijn daar erg kundig en overleggen veel met DD.

17. Soph

Soph Nieuw lid

11 mei 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2817 Soph, 11 mei 2015
    Laatst bewerkt: 11 mei 2015
    Bedankt voor jullie snelle reacties, dames.

We hebben nu 1 poging over, die vergoed kan worden. Maar ik denk dat we zelf volledig bedrag voor ons wondertje zouden willen betalen. Als het maar lukt.

Ik denk dat IMSI of PICSI inderdaad iets voor ons zou zijn, omdat mijn eerste zwangerschap met afwijking was. Ik wist niet dat deze technieken bestaan. Wel eens over PGD gelezen.

Moet je voor de intake onderzoeken bij DD laten doen of kun je van je zh meenemen wat je al hebt? Hoelang hebben jullie moeten wachten op het intake gesprek? Welke arts zouden jullie aanraden?

Ik woon in Den Haag. Nij Barrahûs is ongeveer 2 uur rijden en DD 2,5. Scheelt niet veel dus.

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Soph: in mijn tijd (2013) was de wachttijd voor de intake nog bijna 5 maanden, maar toen was er nog maar 1 NL arts. Nu zijn er twee en zijn de wachttijden aanzienlijk korter. Als je evt. goed Duits spreekt kun je ook overwegen bij een Duitse arts af te spreken, dan zijn de wachttijden nog korter.
    De bedoeling is dat je bij je intake je medische dossier bij je hebt. Dit vormt de leidraad voor het gesprek. Meestal moet je in DD ook nog bloed laten prikken, omdat ze dat ook liever in hun eigen lab laten bepalen. Pgd doen ze (bij mijn weten) niet in DD.

19. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik stap zo in de auto naar DD voor mijn tweede en hopelijk laatste echo. Ik hoop voor mijn buik dat ik niet heel lang meer hoef te spuiten. Die ziet er echt bont en blauw uit. Ik geloof dat ik geen prikverpleegkundige hoef te worden.:D

@Mariska: ik snap je teleurstelling wel een beetje. Ik ben ook bang dat ik er straks maar 6 of 7 heb. Maar voor mijn leeftijd is dat een nette opbrengst. Weet natuurlijk niet hoe oud jij bent.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boannan: veel succes straks! Ik was op het laatst ook altijd net een gespikkelde panter. Spuiten was ook aan mij niet besteed. Inmiddels heb ik mooie tijgerprint op mijn buik van mijn twee zwangerschappen. Hopelijk mag jij snel volgen met dit motief.

Deel Deze Pagina