ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoii meiden!!

Ik ben op vakantie en heb hier heel weinig wifi!
    Dus kan jullie ff niet bijhouden..
    Dus iedereen die bezig is met poging heel veel succes!!!

X

2. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Tassie, zo te lezen hebben jullie een rappe tante! Mijn zoontje kruipt nog helemaal niet:D. Hij gaat wel op zijn knietjes zitten maar zodra ik hem op zijn buik leg kan hij rondjes draaien op zijn buik en achteruit tijgeren maar dat is het dan...Haha....

Mariska, spannend nu. In elk geval wel 3 eicellen gevonden dus duimen voor mooie bevruchting! Gaan jullie ook gebruik maken van de scoop?

Boanan (als ik het goed heb). Ik zou denk ik kiezen voor 1 tp maar dat ligt misschien per situatie verschillend. Een tweeling is natuurlijk best pittig en de zwangerschap helemaal. Maar aan de andere kant zou je weer denken, meer kans op een zwangerschap bij terugplaatsing van 2.... Lastige keuze....

Vandaag trouwens netjes de rekening van onze cryo ontvangen dus voor niks "zorgen" gemaakt. Toch weer € 151,- maar heb het er natuurlijk graag voor over! Iemand ervaring met ontdooien van cryo's? Of weet wat de percentages zijn? Het was op moment dag 5 blasto kwaliteit 4AA dus wat dat betreft wel een topper maar dat wil natuurlijk niks zeggen over het ontdooien. En hele rare vraag misschien maar zou het ook zo kunnen zijn, hoe langer ingevroren, hoe moeilijker ontdooien?? Geen idee hoor.....

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mikka: volgens mij hebben blasto's een hele goede kans op goede ontdooiing. Wij hadden er afgelopen poging 2, en die zijn allebei goed ontdooid. Geen idee of de kwaliteit afneemt na langer invriezen.
    Bij onze eerste ICSI-poging in het UMCG (ergens in 2012 of zo) waren de embryo's op dag 2 al ingevroren en toen waren er meerdere niet goed ontdooid.

Wat betreft tp van 1 of 2: toen we voor de eerste gingen, heb ik er 2 laten terugplaatsen en was een tweeling van harte welkom geweest (ik bleek echter zwanger van 1). Nu we voor de tweede gingen had ik er zelf misschien wel weer 2 willen laten terugplaatsen, maar vriendlief wilde er maar 1. Dr. C. raadde 2 ook ten zeerste af, vanwege een keizersnee bij de eerste. Een tweelingzwangerschap zou een risico zijn voor het litteken. En een tweeling zou denk ik ook wel heel zwaar zijn geworden, met al een kleintje thuis.

4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Heel veel succes morgen boannan! Hoop op een mooie opbrengst.

Wij hopen op minimaal 1 embryo. Als er twee zijn wil ik ze graag beide teruggeplaatst.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Mariska; spannend voor jullie! Hopelijk morgen een heel goed bericht vanuit DD! Enneh, fijn, hè, die narcose. En de koekjes erna? Ik had er heel veel gegeten toen:D. Ik had namelijk voor de tp ook narcose en was pas 's middags aan de beurt waardoor ik giga honger had.

@KLaasje; oh, ik begrijp je angst volkomen! Ik ben ook geen held met die spuitjes. Vreselijk vond ik het toen tot en met de laatste spuit. Mijn man zou het heel graag willen doen......hij is dol op naalden vanwege zijn werk (en niet vanwege wat anders:p), maar ik ben best wel een controlefreak en vind het moeilijk om een ander de spuiten te laten zetten.

@Monatoetje; waar ben je op vakantie? Lekker genieten!

@Mikka; ach ja, de één kan al heel snel omdraaien of staan of praten. Of tandjes krijgen:). Heeft jouw zoontje al tandjes?

@Boannan; heel veel succes morgen!

6. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben drie dag 2 cryo's laten ontdooien waarvan er twee goed zijn ontdooid. Uit de laatste is deze zwangerschap ontstaan.

Spannend Mariska!

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb een tp van twee gehad, B en C kwaliteit en toch een tweeling.
    Intens dankbaar met een voldragen tweeling zwangerschap en gezonde geboorte gewichten maar dat is lang, lang niet standaard.

Een tweeling geeft 6x zoveel kans op aangeboren afwijkingen aldus mijn gynae.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: ik duim voor goed nieuws morgen met hopelijk over 5 dagen een tp! Succes!
    @Mona: leuk dat je vanaf je vakantie-adres even wat laat horen. Hoop dat je het naar jullie zin hebben (kan me niet voorstellen dat het niet zo is).
    @Klaasje: ik vond bij iedere eerste spuit weer dat ik even een drempel over moest. Daarna ging het dan wel weer, maar die allereerste weer was echt even van tot 3 tellen en diep in ademen. Mijn man heeft ooit een keer een spuit proberen te zetten, maar ik werd dat zo kriegelig van, dat ik het vanaf toen altijd maar zelf gedaan heb.
    @Tassie: wij dachten bij de tweede ook dat hij sneller tanden zou krijgen (hij kwijlde al van heel jongs af aan), of sneller zou zijn dan de oudste, maar tot nu toe ontwikkelen ze zich toch echt parallel van elkaar. Het eerste tandje kwam bij beiden pas met 9 maanden en met 10 maanden stonden ze. We dachten nu dat de jongste dan toch zeker wel sneller zou zijn met lopen. De oudste was ruim 15 maanden en de jongste wordt overmorgen 14 maanden. Dus het wordt toch wederom weer close... Wel staat hij nu steeds vaker los, dus het wachten is op die eerste stap. Kan niet lang duren... maar, toch!
    @Mikka: 'fijn' dat je de cryo-rekening hebt ontvangen. Toch even de geruststelling dat ze je niet vergeten zijn.

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Even korte update, we hebben 1 embryo in de scoop. Andere twee zijn afgevallen. Gelukkig nog een kans. Hopen dat het blijft delen. Embryo is middels picsi dus we hopen dat dit toch het verschil voor ons maakt. We zijn nog in de race:) maandagmorgen Tp.

Hoe is het jouw vandaag vergaan boannan?

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Mariska; oh, ik duim dat jij net zoveel geluk hebt als dat wij hebben gehad. Wij hadden er ook maar eentje die bevrucht is, deze is na 3 dagen teruggeplaatst met assisted hatching.

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dank je Tassie. Dat hoop ik ook.!
    Spannend hoor! We hebben al wel afgesproken dat mocht deze poging niet slagen we nog een zelfbetaalde poging gaan doen. Maar hoop niet dat dat nodig zal zijn

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: ik duim megahard dat die embryo het gaat redden!
    @Boannan: ik was ook nieuwsgierig...:)

13. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hi allemaal.

Ik ben best tevreden. Opbrengst is 8 eicellen. Morgen hoor ik hoeveel bevruchtingen er zijn en beslissen we hoeveel er in de stoof gaan.

Vandaag ook de uitslag gekregen van de biopt en daar kwam ook iets uit. Ik heb te weinig killer cells of zoiets. Dus ik moet morgen een rondje gaan bellen voor de medicijnen en die moet ik dan zaterdag of zondag spuiten.
    Het is alleen de vraag of we het hier in Nederland kunnen krijgen. Normaal gesproken zou het bij de apotheek in DD gewoon op voorraad moeten zijn maar omdat het vandaag Hemelvaartsdag was was alles dicht.

Ik heb deze keer wel een beetje last van de narcose. Voel me duffig en weeïg. Pijn van de punctie valt me mee. Net als de vorige keer alleen dan zonder de hel van de punctie zelf. Dat is wel fijn.

@Mariska: ik ga heel hard voor je duimen dat je maandag een prachtige embryo teruggeplaatst krijgt!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boannan: klinkt als een prima score. Komt toch ook overeen met het aantal follikels, toch? Wat vervelend dat nu net de DD apotheek dichtzit. Hopelijk lukt het je alsnog de medicatie op tijd ergens vandaan te halen. Had DD zelf geen ideeën (of misschien een eigen voorraadje)? Succes morgen met het telefoontje over de bevruchtingen. Ik duim voor een mooi aantal!

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wauw Boannan wat een prachtig resultaat zeg! Hoop dat er een mooi aantal bevrucht wordt. En dat je de medicatie hebt kunnen krijgen. Succes!

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heel veel succes Mariska, uiteindelijk heb je er inderdaad maar 1 nodig. Verwen jezelf maar goed deze wachtweken!

Boanan, wat moet je gebruiken? Prednison of omega infusen? Dat laatste is mega lastig te regelen thuis. Ik heb het uiteindelijk maar in DD laten doen.

Hier prikken we lekker door, dinsdag de eerste follikelmeting!

17. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik moet een medicijn genaamd Granocyte prikken. Heel veel gedoe vanmorgen gehad om het te regelen want uiteindelijk had geen enkele apotheek het op voorraad en was uiteindelijk 1 apotheek bereid het te bestellen zodat ik het einde van de middag kan ophalen. Ik heb 2 spuiten nodig maar moet er dan wel 5 afnemen voor 300 euro.

Dus ben niet helemaal tevreden over hoe dat is gegaan. Ik begreep van Miep van DD dat normaliter ik de eerste spuit tegelijk met de Pregnyl op dinsdag had moeten spuiten en op de dag na de punctie dus vandaag de tweede spuit. Volgens haar kan het geen kwaad dat ik het nu vandaag en maandag spuit maar ik denk dan dat het niet voor niks eerder had gemoeten.

Maar gelukkig wel 5 bevruchtingen die alle 5 de embryoscope in gegaan zijn. Dus dat is dan weer positief nieuws!

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mooi, 5 bevruchtingen! Wel een gedoe met apotheken en medicijnen. Hopelijk gaat het goed resultaat geven!
    Mariska: ik duim voor jou voor een super-top-embryo!
    Klaasje: spannend voor jou! Gaat het nu beter met prikken?

19. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Spannend dames, ik ga voor jullie duimen.
    Klaasje lief dat je naar me vroeg. Tja het gaat redelijk hier. Lichamelijk ben ik opgeknapt maar het is wel een grote tegenslag. Het is soms moeilijk om er in te blijven geloven. Over twee weken heb ik een gesprek in DUsseldorf om te kijken hoe verder.
    Ik wil hoe dan ook mn laatste vergoede poging zeker benutten.

Jij dus ook weer van start, spannend hoor. Je gaf aan precies hetzelfde protocol als bij je tweeling te hebben. Welke hormonen etc gebruik jij?
    Bij de tweede poging had ik maar 1 eicel, en spoot 225 menopur en 150 puregon. Heeft iemand ervaring door andere medicatie te gebruiken daardoor een grotere opbrengst te krijgen? Ik ga nu wel erg rap door mn behandelingen heen. Mn amh is maar 0,96, nu heb ik me laatst laten vertellen dat een amh zeker 3 keer gemeten moet worden om de waarde definitief vast te stellen, weet iemand hoe dit zit?

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Super hoor Boanan, 5 kanshebbers. Dank ook voor het delen van het medicijn, super interessant. Jammer wel van de communicatie.

De klap komt dan dubbelop het Vlinder? En lichamelijk en geestelijk, nog steeds lege handen. Zo oneerlijk! Amh 3x meten weet ik niet. Weet wel dat het rangen zijn waarin het fluctueert. Ik had 0,7 in 2012, 0,8 in 2013 en recent 0,7. Sta dus al een hele tijd op deze stand. Mijn AFC blijft ook zo' 13 per cyclus.
    Ik ga nu weer 300 gonal spuiten met suprefact in de LF. Uiteraard ook utrogestan en pregnyl alleen voor punctie. Wij doen ivf want mijn partner mankeert niets en heeft super goed samen gelukkig. Vorige keer had ik 8 eicellen, 6 bevrucht en alles bleef delen, leven en is teruggeplaatst. Voor een laag amh'er ben ik dus best uniek.

Spuiten gaat nu weer goed. De eerste spuit is een zwart plek geworden ten grootte van een 2 euro munt en nu heeft m'n vriend de slag weer te pakken.

Alle meiden die zelf spuiten, veel bewondering voor!

Deel Deze Pagina