ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    #2921 Monatoetje84, 21 mei 2015
    Laatst bewerkt: 21 mei 2015
    Tassie: Goed nieuws meis!! Spannend weer!!

ik heb komende woensdag Dr C. de vrouwelijke... iemand die al eens gehad?

X

2. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb vergoeding voor ICSI aangevraagd en nadat ik de stukken had ingeleverd waar ze om vroeger werd dit gelukkig (na even wachten) goed gekeurd. Was erg bang van niet want kreeg geen verwijzing van gynaecoloog (in NL) en/of huisarts maar uiteindelijk was een verwijzing van de ene NL arts in DD naar de andere NL arts in DD voldoende.
    De problemen die ik had waren voornamelijk de vergoeding van medicatie. Alleen destijds hadden ze meer klachten lopen en voorzie daar dan ook niet veel problemen meer in want dat is uitgezocht en nu ook bij hen duidelijk. En aangezien de NIJ Geertgen(apotheek) nu samenwerkingsverband is aangegaan met VGZgroep (waaronder IZZ valt) wordt hde medicatie van DD rechtstreeks vergoed en denk ik dat het al helemaal prettiger zal verlopen. Verder heb ik welleens gehad dat ik een declaratie niet vergoed kreeg en na paar telefoontjes en of mailtjes bleek ik daar wel recht op te hebben.
    Het vervelende is dat je constant een ander aan de telefoon krijgt en ze niet eenduidig zijn. Ik heb na mijn klacht een vast persoon aangewezen gekregen die verstand van zaken had en erg prettig in contact was.

3. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miekiej:
    Dankjewel! Dus als mijn huisarts of gyn geen verwijzing geven doet DD niet moeilijk om je zelf die verwijzing te geven?
    ik heb in 2013 toen ik een zelfbetaalde poging in dd kreeg zelfs de medicatie vergoed gekregen... zonder toestemming vooraf te vragen aan verzekering omdat ik toch alles zelf moest betalen.. maar apotheek declareerde t gewoon en ik kreeg t vergoed...

X

4. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Dan heb je geluk gehad destijds. Nu zijn de regeltjes erg aangescherpt dus je krijgt het helaas niet zomaar vergoed. Maar geen zorgen je krijgt vast en zeker toestemming. DD doet inderdaad niet moeilijk ze zijn alleen maar blij met nieuwe patienten. Ik heb hen het formulier wat je op de website van IZZ kan vinden toegestuurd en hebben zij volledig voor mij ingevuld. Als je nog vragen hebt of ergens tegenaan loop man je me gerust ook wel prive mailen.

5. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miekiej..

Dankjewel! Das lief van je!
    Ik zie op de site van IZZ nu geen formulier meer staan.. :(

6. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    https://www.izz.nl/klantenservice/declareren/toestemming-aanvragen

Hier vind je toestemmingformulier deze heb ik opgestuurd en bij zowel 'gegevens aanvrager/verwijzer' als 'gegevens zorgverlener' stonden de gegevens van Duitsland. Bijgaand heeft DD een brief voor mij geschreven met de behandeling die ik nodig zou hebben etc en prijsopgave. Dit was voor IZZ voldoende om toestemming te geven. Maar DD is hier ook wel bekend mee.

7. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Top! Super bedankt Miekiej!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miekiej: yes, meid! De eerste mijlpaal bereikt! Hoe bijzonder is dat, hè? Gaan jullie het nu wereldkundig maken? Of weet iedereen het al..hihi. Nu lekker genieten, meid!
    @Tassie: had je nog succes willen wensen vanmorgen. Maar toen ik vanmorgen net op mijn werk aankwam, hadden ze een brandoefening waardoor ik gelijk het gebouw uit moest. Daardoor helemaal de kluts kwijt natuurlijk en niet meer eraan gedacht je succes te wensen.:) Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en dat je al weer zo snel mag beginnen. Kun je Mona straks gezelschap gaan houden op de wachtbank!
    @Mona: spannend voor jou ook weer. Heb geen ervaring hoe dat met cryo's werkt. Heb helaas nooit de luxe gehad cryo's te hebben. :(Heb je een lekkere vakantie gehad? Ging het vliegen goed met de kleine man?
    @Boannan: bah, keelpijn is vreselijk vervelend. Hopelijk word je niet ziek. Scheelt wel dat je immuunsysteem zich lekker op je keelpijn kan richten en je embryootje ongemoeid laat innestelen..

Hier een afspraak gemaakt bij de gyn. Heb een koperspiraal, maar had in het begin veel last van spotting. Dat is nu over, maar nu heb ik al een paar maanden een soort van ovulatiebloeding iedere maand en een pijnlijke eisprong in het midden van mijn buik. De dokter wil nu een kweekje maken of er een bacterie zit en een echo bij de gyn of het spiraaltje goed zit. Heb gebeld, maar er waren 11 wachtenden voor mij.:$ Kan pas begin juni voor een echo terecht. Wel grappig want het is bij de gyn die mij begeleid heeft bij de bevalling.
    Dacht vanmorgen de huisarts te bellen om voor morgen een afspraak te maken voor dat kweekje. Maar dat kon niet meer deze week en volgende week ook niet meer. Dus werd eerste week juni. Maar omdat ik dan mijn menstruatie verwacht kan ik pas de 2e week van juni terecht. Belachelijk dat je bijna 3 weken moet wachten om bij je huisarts en keer terecht te kunnen. Maar goed, afspraak staat en zo'n held ben ik ook weer niet.:)

9. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees: vakantie was echt super!! Heerlijk genoten.. Heenreis ging t vliegen super.. terug wat minder... zoonlief kon niet in slaap komen heeft aardig wat gehuild daarom...
    Wat vervelend dat je zolang moet wachten voor je bij ha terecht kunt zeg.. hopelijk is alles goed bij de kweek..

Xx

10. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Zo ik heb vandaag even een enorme offday. Verkouden natuurlijk, bij alles wat ik doe breekt het zweet me uit, geen energie, zoontje ook niet fit en daardoor strontvervelend, gedoe allemaal. Ben al een paar keer flink uit m'n dak gegaan tegen hem en dat doe ik normaal nooit. Ik roep altijd dat ik geen last heb van de hormonen maar lijkt erop dat het nu een gevalletje hormonen is.

Ik heb trouwens echt een hele dikke buik al sinds de punctie. Lijk wel 5 maanden zwanger. Had ik voor de terugplaatsing ook al dus maak me niet de illusie dat dat iets is maar ik ging net m'n jurkje voor de bruiloft die ik over een maand heb passen met de accessoires die ik erbij had gekocht en het zag er niet uit. Jullie ook weleens een dikke buik van de behandelingen?

Ook nog veel steekjes vooral rechts. Eierstokken zijn dus nog niet blij.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: ik zou ook best met een vliegvakantie willen, maar wij hebben zo'n spring in het veld, die geen 10 min. op schoot wil zitten, dat dat me tegenhoudt zoiets te boeken. Al hoor ik vaker dat als mensen eenmaal met kinderen gaan vliegen, het over het algemeen meevalt. Maar goed te horen dat het bij jou best goed gegaan is.
    @Boannan: ik heb zelf nooit een opgezette buik gehad. Maar hoor het inderdaad wel vaker. Zou het wel even in de gaten houden, zeker ook in combi met de gevoelige eierstokken. Kan het niet een soort van overstimulatie-reactie zijn? Al hoop ik natuurlijk dat het een andere (veel leukere) oorzaak heeft.

Vandaag de huisarts nog even gebeld voor de jongste en kon eind van de middag nog langskomen. Toen ik belde voor mezelf kon ik deze week absoluut niet meer langskomen, maar voor kinderen is dat blijkbaar anders. Maar goed, ik was al lang blij dat ik even langs kon komen. Hij eet en drinkt slechter de laatste dagen en je weet soms niet of het nu tanden of oren zijn (want hij wrijft ook steeds over zijn oren). Dus behandel hem wel met paracetamol en neusspray, maar dat zou natuurlijk niet nodig zijn als het toch een tandje blijkt te zijn.
    Maar de oortjes bleken toch weer onrustig. Wel is het vaak een combi van tanden dat de weerstand dan lager is en kinderen ook vaak infecties (bijv. aan de oren) erbij kunnen krijgen. Dus toch nog maar op de oude voet doorbehandelen en over 2 wkn weer terug.
    Verder nog iets heel raars meegemaakt. Gisterenavond gaf ik de katten eten, maar een van mijn katten kwam niet (heb er 2). Dacht nog dat hij dan waarschijnlijk buiten zou zijn, maar ook daar was hij niet. Toen alles in huis nagelopen. Hij verstopt zich wel eens in een kast of in de kelder, maar hij was nergens.
    Vanmorgen was hij ook niet thuis. Heb rondjes in de wijk gelopen en hem bij amivedi aangemeld, omdat het niets voor hem is.
    Vanavond ging mijn zoontje naar bed toe en toen kwam hij ineens naar beneden dat hij de kat gevonden had. Hij lag onder ons bed. Ik dacht dat hij een geintje maakte, maar het bleek echt zo te zijn. Wel gedraagt hij zich erg vreemd, want hij lag in een hoek van het bed en reageerde dus ook niet op mijn roepen (net als gisteren blijkbaar toen ik hem ook aan het zoeken was) en lag apatisch voor zich uit te kijken. Hij leek wel in een soort van shock te zijn.
    Heb hem op bed gezet, wat te eten en drinken gegeven, en dat heeft hij liggend opgegeten. Hij kan wel lopen, maar loopt heel laag over de grond. Heb al contact met de dierenarts gehad en moet zo weer terugbellen om te bespreken of ik nog moet komen. Het lijkt of hij ergens zo van geschrokken is of onder de indruk (aangereden?) en zich dus vreemd gedraagt.
    Aan de ene kant dus dolgelukkig dat hij thuis is, maar de vraag blijft wat er dan wel met hem aan de hand is.;):(

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; och, weer een ziekenboeg bij jullie. En inderdaad moet je wel erg lang wachten voor een afspraak voor jezelf. Bij ons kan het meestal de volgende dag of uiterlijk na 2 dagen.
    En je zoontje toch weer een oorontsteking. Heel veel beterschap!
    Hoe gaat het met je kat? Meestal als een kat zich verstopt is er iets aan de hand......ik hoop maar dat er niets ergs is en dat hij alleen maar geschrokken is. Heb je 'm al onder het bed vandaan kunnen krijgen?

@Boannan; wat vervelend dat je je niet lekker voelt. En dan ook nog eens een opgeblazen buik. Misschien inderdaad vanwege vocht of zo.
    Ik had het zelf niet toen....Een warme kruik erop geeft misschien wel wat verlichting. En soep of zo.

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Gefeliciteerd Miekiej!!

@Boannan, oh jakkes ook nog een verkoudheid erbij;) Hoeft niet te zeggen. Toen wij bezig waren om zwanger te worden van ons dochter zat ik met een andere meid hier op het forum en die liep gelijk op met de behandeling als mij. Zij werd na de terugplaatsing ook erg verkouden, hoesten en koorts, flink aan de paracetamol en toch zwanger.

Opgeblazen gevoel, daar heb ik ook wel wat last van en mijn linkerkant van de eierstokken zijn erg gevoelig. Heb er meer last van dan na de punctie. Verder heb ik veel last van mijn stoelgang. Moet de laatste 2 a 3 dagen wel 4x op een dag heen om wat te doen:) Ook rommelende darmen. Ik gooi het maar op de Utrogestan. ;)

@Sneeuwmees, gelukkig dat je zoontje wel snel bij de huisarts terecht kan. Hoop dat hij gauw weer de oude is. En met de kat, ja dat klinkt inderdaad verontrustend, zal vast iets met hem aan de hand zijn. Lastig om erachter te komen wie weet wat er gebeurt is.
    Onze kat is zwanger.Wij hebben een Maine Coon. En in ons oude huis kwam ze alleen buiten in de kennel. Maar hier in ons nieuwe huis wouden we geen kennel weer in de tuin en hebben hem weggedaan. Nu is de sloerie in een krolse bui ontsnapt, ze kan ineens zelf de deuren losmaken door aan de klinken te gaan hangen. En ja hoor gelijk raak. Kwamen er twee weken geleden pas achter omdat ze dikker werd en aan de tepels. Heb geen idee wanneer ze uitgerekend is. Ben benieuwd.

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Vast niet de bedoeling Mariska maar wel erg leuk en schattig, jonge poesjes.

Boanan, verkoudheid etc maakt allemaal niet uit hoor voor je innesteling.

Mona, mevr dr C is erg aardig! Had haar gisteren voor de follikelmeting. Het is bij mij helaas veel te snel gegroeid en gisteren was alles al hartstikke rijp. Hopen dat we het kunnen tegenhouden met extra cetrotide en geen gonal meer tot maandag. Fingers crossed!

15. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees:
    Wat vervelend zeg, onze zoon zit ook vaker aan zijn oortjes.. Ben er ook al 2x mee bij HA geweest. 1x AB kuur gehad en nu net voor de vakantie was het wel iets onrustig maar nog niet zo erg dat er een kuur voor nodig was..Gelukkig met vliegen geen last gehad.
    En hij is ook echt een spring in het veld. En zit ook geen sec stil op schoot, maar in het vliegtuig was hij echt rustig. Alsof hij snapte dat hij toch nergens heen kon.. En ook op vakantie zat hij rustig op het ligbedje bij me..

Boannan! Beterschap meis, kan het me niet meer zo herinneren of ik een opgeblazen buik had na punctie en tp.... Ik duim voor je!

Klaasje": Goed om te horen dat mevrouw C aardig is! Zal het de zus zijn van meneer C? Wel toevallig dat ze allebei zo heten..
    Ik ga duimen meis dat ze het volhouden tot maandag! Hoeveel follikels heb je?

X

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: inderdaad weer even een klein ziekenboegje hier. Je raakt er bijna aan gewend en zou het nog missen als er een keer een niet iets mankeert. ;)
    @Mona: ken geen dr. C. (in mijn tijd had je alleen dr. S. en heb nog wel eens de Duitse dr. H. gehad). Wie weet wel de vrouw van die dr. C.? En fijn dat je zoontje zo rustig is gebleven in het vliegtuig. Ik vond het al zo stoer dat je zo ver ging vliegen gelijk. Ik vind het van de zomer al spannend als we wat verder met de auto op vakantie gaan. Overigens stoppen wij altijd wel iedere 2 uur, maar toch.... Ons zoontje heeft ook al langer geïrriteerde oortjes. Vooral aan een kant. Heeft ook al een keer een AB-kuur gehad, maar heeft nu geen koorts (nog). Dus vandaar maar onderdrukken met paracetamol en neusspray.
    @Klaasje: oh, meid, dat worden nog spannende dagen voor jou. Hopelijk lukt het de rem erop te krijgen. Nog twee daagjes, dan zijn ze veiliggesteld.
    @Mariska: oh, een zwangere poes. Wel leuk, hoor. Al snap ik dat het niet in de planning ligt. Wel om jaloers op te worden. Wij moeten zoveel moeite doen om zwanger te raken en de poes gaat een keer op pad en is zwanger. ;)

Ben vanmorgen met de kat naar de dokter geweest. Hij is iets alerter, maar blijft zich nog maar wel terugtrekken. Gisterenavond laat bleek hij ook nog eens, of all places, op ons bed geplast te hebben, dus moest het hele bed afhalen (incl. dekbed zelf). :(
    Daarna is hij onderin een kledingkast gevlucht, die hij zelf kan openmaken. Hier heeft hij vannacht in geslapen.
    Vanmorgen reageerde hij al weer wat alerter toen ik zijn naam riep, al kwam hij nog niet tevoorschijn.
    De dierenarts heeft alles bevoeld. Een poot is iets gevoelig, maar functioneert verder wel. Daarmee konden we een aanrijding in ieder geval al 'afturven'. Verder geen inwendig letsel of abcessen. Ze vermoedt dat hij ergens enorm door geschrokken is, of dat iemand hem geraakt heeft (schop of met iets geraakt) en dat hij daarvan zo onder de indruk is dat hij er getraumatiseerd door is.
    Ze stelde voor om een paar dagen een soort van pijnstilling te geven, just in case... Vandaag moest ik hem nog maar even met rust laten (in de kast waar hij in ligt), maar vanaf morgen moest ik hem weer meer proberen tevoorschijn te komen.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik meende dat mevr. dr. C de zus is van meneer dr. C. Maar weet niet zeker hoor. Heb haar nog nooit ontmoet.

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @mariska; Wat spannend dat je kat zwanger is! Is het de eerste keer dat je een nestje krijgt?

@Klaasje; Dat is toch wel schrikken dat de follikels eerder dan gedacht rijp zijn. Ik hoop dat de boel onderdrukt kan worden en dat je een mooie opbrengst hebt maandag. Ik kan mij voorstellen dat je je toch wel zorgen maakt.

@Monatoetje; De dokters C. zijn inderdaad broer en zus. Hij vertelde dat namelijk afgelopen donderdag tegen ons.

@Sneeuwmees; Hoe gaat het nu met je kat?

We zijn al wat aan het voorbereiden voor de vakantie. Ik heb eigenlijk helemaal geen zomer gevoel door het tegenvallende weer. Vrijdag gaat mijn man de huurcaravan ophalen en dan gaat hij deze ook inladen. Ik hoop dat ik de middag vrij kan krijgen van mijn werk en dat ik dan het huis wat aan kant kan krijgen voor als de oppassers komen. Wij hebben dit jaar diverse oppassers die elkaar komen aflossen. Onze katten boffen maar.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: heerlijk om op vakantie te gaan, maar kan me voorstellen dat door het weer je nog niet echt een vakantiegevoel hebt. Wie weet komt het nog de komende dagen. Maar mijn man en ik zeiden dat ook al tegen elkaar dat we eigenlijk al schrokken dat het bijna juni is (heb je geen erg in, met dat kwakkelweer). We wisselen ook nog steeds verschillende jassen met elkaar af, omdat het soms toch nog erg koud kan zijn. Blijven jullie in NL? En de katten boffen maar met een eigen oppas. Als wij weg zijn zorgt mijn vader voor de katten. De katten kennen hem goed en zijn ook erg vertrouwd met hem. Dus een fijn gevoel. Mijn vader gaat 's avonds zelfs bij ons in huis tv kijken zodat ze niet zo lang alleen zijn.
    @Boannan: hoe is het nu met je buik? En je voorgevoel over deze poging?
    @Mariska: en is het bij jou nog vol te houden de spanning van de wachtweken?

De kat is weer wat beweeglijker, al houdt hij zich nog steeds een beetje afzijdig. Wel laat hij zich goed aaien en kroelen en kwam gisteren ook naar mij toe toen ik hem riep om te aaien. Dus voorzichtig zijn er openingen. Maar 's morgens komt hij altijd naar beneden zodra ik mijn zoontjes pap ga klaarmaken. Dat is zo'n ochtendritueel. Ik geef mijn zoontje pap in de kinderstoel en de kat loopt dan continue onder de stoel door (gemasseerd door mijn zoontjes voeten). Als mijn zoontje dan klaar met de pap is, mag hij altijd het bakje uitlikken. Maar dat heeft hij dus al 3 ochtenden niet gedaan en had eigenlijk de stille hoop dat hij dat weer zou doen. Maar goed, hij is thuis en het gaat langzaam beter dus we gunnen hem nog maar wat tijd.

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; Gelukkig dat het al wat beter gaat met je kat. Wat zou er dan gebeurd zijn dat hij zich zo anders gedraagt? Even lekker extra verwennen en knuffelen.
    Wij gaan naar de Eifel toe in Duitsland zodat we ook niet ver hoeven te reizen naar DD. Helemaal gepland! Ik vind het toch wel spannend wat het weer doet.....want het verandert met de dag.
    Enneh, ja, onze katten boffen maar. Hoewel ik het dit jaar extra spannend vind, omdat de weken zijn opgesplitst en er dus 3 verschillende oppassers komen. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Gelukkig staan mijn ouders standby, hoewel ik hun juist wilde ontzien aangezien ze al zoveel doen (elke week oppassen en altijd helpen met iets).
    Nu voor het eerst een caravan gehuurd met stapelbed, zo leuk! Wij zouden zo graag een eigen caravan willen aanschaffen, maar voorlopig zit dat er nog niet in.
    Gaan jullie nog met vakantie? En gaan jullie weer naar Frankrijk? Je oudste heeft bijna vakantie zeker?

Deel Deze Pagina