ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Spannend Tassie! Altijd wat met die cyclussen als je aan de start wil.

De kleintjes gaan heel goed! Beginnen nu een beetje te eten. Verder zijn ze een al vrolijk, lief en stapeldol op elkaar. Lachen naar elkaar, handjes vasthouden, elkaars sokken uittrekken. Super genieten!

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; Als het goed is......met wat geluk, lukt het net binnen ons verblijf in Duitsland. Ik zit alleen met een vraag.....de arts had gezegd dat ik op dag 8 (de eerste echo) niet moest spuiten 's morgens. Nu belde ik laatst met de secretaresse om mijn menstruatiedag door te geven. Dag 8 is vandaag, dus de eerste echoafspraak is morgen (dag 9). Zij vertelde mij om door te gaan met spuiten, ook op dag 9. Ze was heel overtuigend, maar nu vraag ik mij steeds meer af of ze gelijk heeft. Mijn man zegt het advies van de arts te volgen. Natuurlijk heb ik gewacht tot vandaag en kan dus niet bellen. Iemand anders ooit ditzelfde probleem gehad?

@Klaasje; Als je wacht op een menstruatie, dan zul je net zien dat het later wordt.
    Wat leuk zeg en ook bijzonder die 2 kindjes van je! Echt super schattig dat ze zo leuk en lief op elkaar reageren. Wat een rijkdom, meid! Ik hoop ook zo dat je gezin met nog een kleintje uitgebreid wordt!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaasje: klinkt inderdaad als dubbel genieten. De ontwikkeling gaat zo razendsnel dat eerste jaar en ze worden alleen maar leuker! Leuk ook dat ze zo gek op elkaar zijn. Bij ons zit er vijf jaar tussen, maar ook daar is het aandoenlijk om te zien hoe blij ze met elkaar zijn .
    @Tassie : ik kan me niet herinneren dat ik voor de fm niet mocht spuiten. Volgens mij heb ik dat gewoon altijd wel gedaan, want ik herinner me nog dat ik op de hotelkamer heb zitten spuiten. Misschien nieuwe inzichten inmiddels dat het nu anders is (of ze waren het vergeten te zeggen tegen mij).

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat ze je vragen om op de dag van de FM 's ochtends niet te spuiten, kan zijn omdat je dan nog de dosis kunt aanpassen, mocht dat nodig zijn. Maar het lijkt me geen ramp als je wel gespoten hebt hoor.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Ik schijn afgelopen zaterdag een paar keer gebeld te zijn door een 4900+ nummer (Duitsland). En aangezien ik maar contact kan verwachten van één instantie ga ik er vanuit dat het de kliniek is geweest. Er is niets ingesproken en ik kan dat nummer niet terugbellen. Er staat echt alleen maar 4900+.
    Verder spuit ik vanmorgen toch maar niet, omdat 1. dr. Cuypers expliciet aangaf niet te spuiten de ochtend van de eerste echo (hij heeft dag 8 ook niet ingevuld op mijn kaart) en 2. ik heb best veel buik- en rugpijn en weet niet waar het precies vandaan komt. Ik loop echt krom van de
    pijn:(. Het voelt anders dan wanneer ik last heb van mijn darmen. Oh ja, de neusspray moet ik wel doorgebruiken totdat men aangeeft dat ik moet stoppen.
    Ik vind het echt heel spannend. De dosis is toch verdubbeld t.o.v. de vorige keer.....wat zal er allemaal gebeuren van binnen?
    Verder nemen we ons meisje ook mee.....dat kan natuurlijk niet anders. Hier is geen oppas op de camping:).

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Sterkte vandaag, Tassie. Het is niet niks wat er in je lijf gebeurt. Hopelijk gebeurt er niet iets té veel. Goed dat je niet gespoten hebt.

7. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    hoi dames,
    hier ben ik ook weer eens. Ik heb wel tussendoor gelezen maar merkte dat het me moeite kostte om te reageren. Daar zal nu weer verandering in komen.

Klaasje, hopelijk hebben jullie snel de terugplaatsing. Spannend weer zeg.

Sneeuwmees, heb je al meer duidelijkheid mbt je spiraaltje/ongi?

Stiertje, je zit alweer bijna op de helft!! Wat gaat het snel, spannend hoor dus bijna de 20-weken echo! Hoe voel je je verder?

Tassie, voor jou is het ook weer begonnen. Hoe is het gegaan vandaag?

Ik zou graag wat advies van jullie willen. Wij willen over twee maanden aan onze derde icsi behandeling beginnen. Ik wil me hierop zo goed mogelijk voorbereiden en vraag me af of er nog dingen zijn die ik van te voren moet doen/of die ik over het hoofd heb gezien.
    Ik zal nog even kort mijn vorige behandelingen samenvatten:
    1e behandeling: Synarella 2x p/d, 150 menopur en 150 puregon, resultaat 6 eicellen waarvan 5 rijp, maar 1 bevruchting. Na 5 dagen teruggeplaatst, helaas niet zwanger. Vanaf terugplaatsing trouwens ook nog prednison ivm immuunproblemen.
    2e behandeling: cyclus voor af ene pipelle, 225 menopur en 150 puregon, resultaat 1 eicel. Hierop hebben ze calciumactivator toegepast. Hiervan ben ik zwanger geworden maar dit was een bbz. 
Met 6 weken acuut geopereerd, eileider is verwijderd. Tijdens de operatie hebben ze de linker eileider niet kunnen zien, dit werd belemmerd door verklevingen. Ook toen zat ik aan de prednison.

Voor de behandelingen ben ik 5x op natuurlijke wijze eerder zwanger geraakt, deze eindigden steeds tussen de 5 a 6 weken in een miskraam. Mijn amh was vorig jaar 0,96.
    Inmiddels hebben we nu ruim 6 jaar een kinderwens.
    Ik slik aan vitamines: vit D3 20.000 per week, dbea 50 mg, tarwekiemolie, selenium, omega3, foliumzuur.
    Ook zit ik sinds kort aan de superfood hennepzaad, tarwegras en chiazaad.
    Ik lees zoveel en weet soms niet meer wat ik nu moet doen. Moet ik nogmaals mn bloedwaardes laten bepalen, en waarop dan? Lees bijv ook fanalen over MTHFR-gen, geen idee of ik dat heb.

Sorry het is alsnog een heel verhaal, hopelijk kunnen jullie me helpen. Dr C, gaf vorige week aan dat hij nog wel een poging wilde wagen, maar dat we niet meer heel lang moeten wachten ivm laag amh. Wat ik trouwens vreemd vind, ik heb wel een laag amh en moest dbea slikken, maar mijn dbea is nooit gemeten. Best raar toch? of was dat bij jullie ook zo?

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Nou, ik ben geweest en het gaat supersnel! Woensdag al de punctie en dan hopelijk maandag de tp. Er zijn zo'n 6 a 7 eitjes geteld van 17 tot 21 mm groot. Niet heel veel, maar wel al groot van stuk. De meeste zijn rond de 20 mm en eentje was ruim 17 mm.
    Ik moest vanmiddag nog voor het laatst spuiten en snuiven;) en dan vanavond 22.30 uur Pregnyl.
    Ik vind het echt erg spannend.
    Ons meisje heeft zich heel keurig gedragen. Mijn man heeft eerst de hele tijd buiten en in de auto met haar doorgebracht aangezien ze eerst moest eten en drinken. Ik heb meer dan een uur moeten wachten voor ik aan de beurt was. Mijn man kwam net optijd binnen toen ik werd opgeroepen.
    Gelukkig vonden degenen die ook wachtten het niet vervelend dat wij een babytje bij ons hadden. Ze zat op een gegeven moment zelfs bij iemand op schoot die haar zelf uitnodigde om naar hem toe te kruipen. Zo grappig!

@Lets; hoe gaat het met jullie? Ben je al gewend om thuis te zijn met de kleine?

@hoe is het met de rest??

9. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    35 jaar, 1e ICSI op 16-12-2013 gehad
    Ik zag vandaag een stelletje met een baby in de wachtkamer (bij de vader op de arm). Wellicht waren jullie dit Tassie? :)

Ik had om 11:00 uur de terugplaatsing, maar liep een uur uit.

Helaas hadden we maar 1 goede bevruchting van de 5 eicellen. De andere bevruchting liep achter. Zijn er meer dames die van een blastocyst B kwaliteit zwanger zijn geworden? (misschien rare vraag). Er zat enige fragmentatie in de blastocyst. Ondanks DHEA toch weer een domper. Nu 10 dagen wachten.

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Hihi, betrapt. Dat waren wij inderdaad. Wij hadden een afspraak om 10.50 uur bij dr. C. Dus qua tijd klopt het. En inderdaad het liep gigantisch uit! Wij vonden het beiden niet prettig om ons meisje de hele tijd in de wachtkamer te hebben aangezien het best confronterend kan zijn voor anderen wat heel erg logisch is. Daarom is mijn man zoveel mogelijk buiten geweest met haar. Gelukkig waren ze net optijd weer terug zodat mijn man toch bij de echo aanwezig kon zijn.
    Jij had dus een tp vandaag. Wat spannend voor je, zeg! Qua kwaliteit kan ik je niets vertellen, ik had de vorige keer een tp van een embryo (3 dagen- 6-cellig). Ik hoop dat je over een x-aantal dagen (ik weet niet wanneer je zou mogen testen) een positieve test in handen hebt.

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heel veel succes in je wachtweken. Ik val in herhaling maar doe het graag, mijn tweeling is een B en C met fragmentatie. Echt niet best, dubbel zwanger. Stiertje is momenteel ook zwanger van een C embryo toch?

Tassie wat ga je snel!!! Goed zo! Dat het maar net zo vlekkeloos mag gaan naar de tp en wachtweken . Duim, duim, duim!

Hoi Vlinder! Ik snap je overpeinzingen zo goed. Toch lees ik alles en denk ik, volgensmij zie je weinig tot niks over het hoofd. Je schildklier waarde voor alle zekerheid laten prikken, TSH en vrije T nog wat? En het doorgaan met laag amh, dat is ook al zo'n hete adem in de nek. Even pauzeren moet kunnen, maar geen lange pauzes van bijvoorbeeld een half jaar.

En als laatste om je moed in te praten, niet iedereen raakt zwanger van de allereerste embryo's. Na 6 tp zou je eigenlijk nog meer onderzoek kunnen doen, alleen zijn wij met laag amh nogal snel door een poging heen. Heb je nog medicatie nodig?

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    @Klaasje; dank je!

@Vlinderrr; Ik had helemaal over je post heen gelezen, sorry! Maar eh, ik sluit mij aan bij Klaasje. Je schildklierwaarden controleren komt ook bij mij op: TSH en FT4. De TSH zou idealiter rond de 1 mIU/l moeten zitten bij zwangerschapswens en zwangerschap. Dus niet de normaalwaarde die gewoonlijk wordt aangehouden voor TSH (0.4 - 4.0 mIU/l waarbij waarden tussen de 2 en 4 mIU/l dus ook goed zijn.
    Verder gebruik ik nog Shativari van Holisan.....of het helpt weet ik uiteraard niet....ik durfde het niet aan om het dit keer niet te gebruiken.
    Verder gebruik ik ook wat jij nu al neemt.

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
  14. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    Heel toevallig dan zeg, ik zag alleen je man dan met jullie baby. Wij hadden de dochter van mijn vriend ook mee. Hadden weekendje duitsland geboekt en ze was vandaag vrij. Ze is 8, we hadden gezegd dat ik even moest bloedprikken. Ze vroeg verder nergens naar.

Ging zelf met een gemengd gevoel weg, geeft me wel hoop dat er meer dames met B of C kwaliteit zwanger zijn geworden. Thanks voor het reageren ook. Na zo lang bezig te zijn is het moeilijk om nog positief te blijven.

Succes met je punctie Tassie. Ik vond de stoel met leren riemen heel bijzonder ;) moest er erg om lachen. De assistente begon gelijk over 50 shades of grey :p ;) ijs was gelijk gebroken en was een stuk relaxter daardoor.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: zo, jij hebt echt turbo-eieren, zeg! Zal wel even schakelen zijn als je voor een fm gaat en dat je gelijk al de datum voor de punctie krijgt! Zoals het lijkt dus alles tijdens je vakantie (en hopelijk straks zwanger weer aan het werk). Ik zal aan je denken!
    @Vlinderr: fijn weer van je te horen. Helaas geen ervaring met de dingen die je noemt, maar hopelijk kun je wat met de tips van Klaasje en Tassie. Ik heb zelf ook een laag amh (0,34), maar mijn DHEA bleek wel goed. Dat hadden ze in DD tegelijkertijd geprikt blijkbaar. Voor mij had het daarom geen zin om DHEA te slikken. Omdat jij dat wel moest neem ik aan dat ze dat bij jou toch ook wel geprikt hebben. Snap je overpeizingen. Je wilt zo graag niets over het hoofd zien en alles uit de kast halen. Heb je nog een gesprek met dr. C. voordat jullie van start willen gaan. Misschien dat je anders toch eerst nog eens een telefonische afspraak kunt plannen, zodat je toch nog even je overpeizingen met hem kunt delen?
    @Danimmaxim: ik had bij al mijn 3 pogingen b-kwaliteit (maar ben helaas via ivf nooit zwanger geraakt). En ik ben 3 keer spontaan zwanger geraakt, dus denk dat ik misschien altijd b-kwaliteit 'produceer' en ben dus ondanks laag amh toch 3 keer spontaan zwanger geraakt. Ik heb zelfs wel vaker verhalen gelezen dat er AA toppers werden teruggeplaatst die van geweldige kwaliteit waren en dat vrouwen er niet zwanger van raakten en later bij een tp van een 'mindere' kwaliteit waar ze dan wel zwanger van geraakt zijn. Dus heb vertrouwen. En een B-kwaliteit is nog steeds een goede kwaliteit, hè? Sterkte met de spannende wachtweken.

Ik ben dan eindelijk (precies 1 week later) alsnog ongesteld geworden. Ben benieuwd wat de volgende cyclus gaat doen. Hopelijk was het een eenmalige vergissing.

16. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    #3056 danimaxim78, 9 jun 2015
    Laatst bewerkt: 9 jun 2015
    Thanks Sneeuwmees, het is ook meer een gevoel wat je dan hebt over een B-kwaliteit. De Topembryo's zijn bij mij ook niet blijven plakken, maar ja wat is in NL een topembryo als ze al op dag 2 of 3 teruggeplaatst worden. DD zegt dat je pas na dag 3 echt kunt zien of een embryo er goed voorstaat. Deze heeft het dan wel tot dag 5 gehaald, dat is voor ons dus al een stap verder.

Al met al zit er denk ik niet meer in voor mijn overgebleven eierstok waar ook geen eileider meer aanzit. Dr. S gaf aan dat de eierstok aan het uitdrogen is, dus het zal alleen maar slechter worden. Ik blijf hoop houden, dat is ook het enige wat ik nu kan. Maar een laag AMH zegt dus ook niet altijd iets als ik jouw verhaal lees. Ik zie in je banner dat jullie geluk compeet is, wel bijzonder dat je dan nog zo actief op dit forum bent. Of gaan jullie toch nog een poging doen?

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    @Danimaxim; Dan heb ik jou wel gezien:). Ik zat schuin achter jullie.
    Ik lees echt de spanning in je verhaal. Ik hoop zo dat je over een tijdje (ik weet nooit wanneer je nou officieel mag testen) een positieve test in handen hebt!! Jij hebt ook al het nodige achter de kiezen als ik het zo lees. Heel veel sterkte in de wachtweek!
    Trouwens ik zal wel een blinde kip zijn, maar ik heb geen stoel met leren riemen gezien:).

@Sneeuwmees; hihi, ja echt turbo-eieren. Ik dacht eerst dat dr. C. zei dat ik woensdag weer een fm had totdat ze zei dat ze mij dan woensdag zou zien tijdens de punctie. En ik....."punctie?". Zo hee, dat is snel.
    We wilden volgende week woensdag weggaan naar NL en aangezien de tp (als alles goed is) maandag al plaatsvindt, gaat dat zeker lukken.
    Ik vind het een heel gek idee nu het zo snel gaat. Ik ben reuze benieuwd hoe het dit keer zal gaan wetende dat we de vorige keer heel veel mazzel hebben gehad!
    Trouwens jij eindelijk ongesteld geworden. Je cyclus is dus een beetje in de war dit keer.
    Hoe gaat het met je zoontjes? Is je oudste al aan vakantie toe?

18. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    Thanks, ik had een rood jasje aan.... ik lette alleen op de baby, vandaar... haha

De stoel met leren riemen is waar je de punctie krijgt. Ze maken die riemen vast om je benen. In NL hebben ze dat niet. Dan lig je gewoon met je benen in de beugels. Vond het een beetje ouderwets aandoen, maar prima verder.

Het is indd heel spannend, want doorgaan met ICSI heeft hierna geen zin, dus dan moeten we kijken voor ECD in Spanje. Ga lekker rustig aan doen deze week en gezond eten en heel hard duimen dat het blijft plakken.

De riemen ga je dus nog zien! Succes!

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Oh ja, dat klopt ja! Dat vond ik toen ook zo gek en helemaal niet leuk. Ik had gehoopt dat ik dan al weg was gemaakt. Brrr. Nu weet ik dat ze dus van tevoren die riempjes vastmaken en dat er verder niets gebeurt en de arts dus echt wacht totdat je onder zeil bent.
    Maar inderdaad het doet heel ouderwets aan.
    Ik vond die relaxstoel in de wachtkamer ook zo grappig. Maar wat een herrie maakt dat ding. Ik weet niet of ze 'm nog hebben staan. Ik heb er in ieder geval (nog) niet in gezeten. Ik was daar toch wel wat te gespannen voor.

Ik wil je heel veel succes wensen de komende tijd en wie weet is ECD (nog) niet nodig! Mag je over een dag of 10 testen? Warme soep eten, warme dranken drinken (thee bijvoorbeeld) en sokken aan in bed, dat is het enige wat ik ken na een tp wat aangeraden wordt.
    Meis, knuffel!!

20. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    Hoop ook dat het niet nodig is, maar het is wel een fijne gedachte dat er nog hoop is mocht dit niet lukken.

Soep eten en thee drinken had ik inderdaad gelezen en ik zal vanavond dan de sokken aanlaten in bed (wat je er allemaal niet voor over moet hebben, haha)

Ik mag 18 juni officieel testen. Ik gebruik nu ook nog Suprefact neusspray extra erbij omdat bij de vorige pogingen mijn menstruatie heel vroeg doorbrak, door de utro heen.

Die massage/relax stoel staat er inderdaad nog.

Deel Deze Pagina