ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Monatoetje; Die spanning en angst kan ik begrijpen. Het blijft toch een onzeker iets. Hoe doen ze het? De angst voor een telefoontje uit DD met toch nog slecht nieuws....of gespannen afwachten tot de dag van de tp.
    Dit keer had ik er ook meer last van dan de vorige keer. Bij de vorige keer had ik heel erg in mijn achterhoofd dat het pas de eerste keer was en dat ik wel heel veel mazzel zou hebben als die ene embryo het zou overleven en ook nog eens tot een blijvende zwangerschap zou brengen.
    Oh ja, 1 blastocyste is ook ingevroren waarmee ik nu dus 4 cryo's heb (3 embryo's en 1 blastocyste) en 3 zitten nog in de embryoscope met de hoop dat deze zich nog verder ontwikkelen/delen zodat ook deze ingevroren kunnen worden.
    Ik ben zo superblij met dit resultaat tot nu toe.
    Ik heb alleen wel wat bloedverlies bij het afvegen. Dr. C. (vrouw) vertelde dat het heel lastig was de tp, omdat ze mijn baarmoeder niet goed in kon gaan. Deze blijkt gekanteld te liggen zoals bij meer vrouwen. Ze vertelde dat het ook maar goed was dat ik onder narcose was, omdat ze de baarmoeder vast moest pakken en nou ja wat heeft moeten trekken en duwen. Dus bloedverlies kon volgens haar ook plaatsvinden waarbij ik mij geen zorgen moest maken.

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja indd! Ik verwacht hooguit donderdag morgen een telefoontje want als de 2 bevruchtte eicellen t niet halen wordt dan onze blasto ontdooit..
    Dit is ook de 1ste x dat ik uberhaupt cryo's heb...
    Wat een top score zeg... hopelijke kunnen de andere 3 ook nog ingevroren worden.. moet je daarvoor bellen morgen?
    En klinkt indd niet heel fijn zeg je tp... maar goed dat je onder zeil was... ben benieuwd wie ik donderdag zal krijgen...

Xx

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: wat een geweldig nieuws en inderdaad nog een voorraadje. . Just in case. 😉 Nu lekker broeden. Hoe lang blijf je nog op jullie vakantieadres? Ik had bij mijn tp in DD ook bloedverlies na afloop. Mijn bm lag er ook niet goed voor. Succes, meid !
    @Mona: nu jij nog. De dagen tot de tp schrok ik ook iedere keer als de telefoon ging. Het blijft een stress volle gebeurtenis.

Even een ego berichtje. Mijn zoontje is vandaag precies 15 maanden en begint sinds vandaag ineens stukjes los te lopen. Toch wel trots en leuk dat te zien. De afgelopen weken had hij al vaker een enkel stapje gezet maar daar bleef het bij, tot vandaag.

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Monatoetje; Dus voor jullie ook nieuw dit keer met als reserve nog cryo's. Hopelijk is dat niet nodig en heb je a.s. donderdag een hele mooie terugplaatsing.
    Enneh wat de artsen betreft...ik vind het echt hele fijne mensen. De beide dr. C. zijn heel erg aardig en natuurlijk is dr. S. ook aardig, maar alleen niet zo spraakzaam als de andere 2 artsen. Ik had vandaag en bij de punctie de vrouwelijke dr. C. Super!

@Sneeuwmees; Yeah!!! Wow, je kleine man loopt. Weer een mijlpaal. Wat heerlijk ook voor jullie, totdat hij gaat rennen en jij er achteraan kunt hollen:D. Ik ben altijd zo benieuwd naar de reactie van het kind zelf. Ik stel mij zo voor dat een kind bij zo'n mijlpaal echt glundert.
    Hoe gaat het met je oudste? Hoe heeft hij gereageerd op het feit dat hij nog een jaar blijft kleuteren? Wat moet dat ongelooflijk moeilijk zijn geweest voor jullie om te vertellen:(.

Wij vertrekken woensdag volgens plan. Morgen wordt een opruimdag. Ook wel spannend, omdat het niet echt warm wordt volgens de voorspellingen: 15 graden en ons meisje niet de hele tijd in de caravan kan blijven. Het is echt te krap voor een kruipend kleintje. Ik hoop dat het warm genoeg is voor de voortent voor haar. Die willen wij aan het einde van de middag ook opruimen.
    Het is trouwens best snel gegaan die 2,5 week. Maar wat is het heerlijk geweest met meestal wel mooi weer, zo begin 20 graden.
    Ik zit heerlijk relaxed op de bank met mijn benen op de bank, een fleecevest aan, een ochtendjas van mijn man, een huisbroek en hele dikke skisokken met pantoffels. Hihi, het koelt namelijk best af en wij hebben hele kleine gasflesjes meegekregen van de dealer waarvan er 1 al leeg is:$. Echt niet normaal. We hebben een paar keer de kachel aangehad, omdat het 's morgens gewoon te koud was, zeker voor ons meisje en verder hebben we gewoon elke avond gekookt, ook water voor thee 's morgens en 's avonds. Dus niet schrikbarend vaak.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: 2,5 week is inderdaad erg lang voor vakantie. Dus kan me voorstellen dat jullie er echt even helemaal uit geweest zijn. En hoe bijzonder je hele poging van begin tot eind op vakantie mee mogen maken. Kou is inderdaad niet prettig, vooral omdat in een caravan of tent alles zo snel koud optrekt en dat is niet prettig.
    Ik heb mijn zoontje laatst al voorzichtig voorbereid toen hij het over groep 3 had, dat sommige kinderen iets langer in groep 2 moesten blijven (zonder zijn naam nog te noemen). Hij keek wel wat bedenkelijk, maar liet het over zich heen komen. Later vroeg hij er nog een keer naar en toen heb ik hem gezegd dat hij waarschijnlijk langer in groep 2 moest blijven, omdat hij nog niet zo lang 5 jaar was en dat hij dus ook later naar groep 3 zou gaan. Ik dacht ik bouw de spanning langzaam op. Ook toen liet hij het gelaten over zich heen komen. Laatst was er een jongetje uit de klas bij ons aan het spelen en toen zei dat jongetje trots dat ze met de klas gingen oefenen in groep 3. Ik schrok me rot en wist niet hoe ik me daaruit uit moest redden. Vond het zo zielig voor mijn zoontje. Maar toen zei mijn zoontje zelf tegen dat vriendje dat hij nog langer in groep 2 moest blijven en dat hij niet naar groep 3 ging.
    We hebben het er vorige week met de juf over gehad bij de oudergesprekken en heb haar toen gevraagd hoe dat ging met dat oefenen. Of mijn zoontje dan gewoon mee moest doen. Maar ze zei dat mijn zoontje en nog een meisje die blijft zitten, dan in de klas bleven en de rest naar groep 3 ging. Maar dat dat openlijk besproken werd in de klas. Dus hij lijkt het (voor nu) goed op te pakken. Het meisje dat ook langer blijft kleuteren blijkt nu ook een echt 'maatje' van hem te zijn geworden, dus dat is wel een voordeel dat ze elkaar hebben.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Tassie: wauw, goed nieuws hoor! En fijn dat je idd al onder narcose was voor de tp. Mijn baarmoeder ligt ook gekanteld, is ook weleens lastig met inwendige 'dingen' als uitstrijkjes enzo.
    Ik hoop dat dit embryootje lekker bij jou gaat nestelen!
    @Sneeuwmees: yess, hij loopt! Leuk hoor! Kreeg je er ook een triomfantelijke blik bij? Onze dochter liep ook met 15 maanden. Hoop dat je oudste zoontje er vrede mee kan hebben dat hij nog even blijft kleuteren. Het klinkt wel alsof hij er langzaam aan aan het wennen is.
    @Mona: spannende dagen ook voor jou. Hopelijk een mooie tp op donderdag!

7. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    35 jaar, 1e ICSI op 16-12-2013 gehad
    Succes in de wachtweken Tassie, het ziet er allemaal positief uit voor je.

Hier alweer vroeger ongesteld, ondanks Suprefact. Net dr. Cuypers gesproken en ze gaan nu een biopt uit mijn slijmvlies nemen (Scratching). Daarna gaan we verder met onze cryo, welke ondanks dat hij achterliep kwalitatief toch beter is dan de verse die teruggeplaatst is. Heel bijzonder. Wij hadden geen cryo meer verwacht, dus een extra kans voor ons.

Heeft iemand hier ervaring met scratching? Tevens willen ze mijn 2e fase van mijn cyclus extra gaan ondersteunen met 3x Pregnyl 1500. Dit heb ik ook al wel vaker gelezen geloof ik.

Nou we blijven moed ophouden!

8. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie: Wat heerlijk zeg dat je het helemaal in je vakantie hebt kunnen doen! Manlief heeft alweer wat moeite moeten doen om donderdagmiddag vrij te kunnen krijgen..
    Ik heb nu trouwens geen volledige behandeling gehad, maar deze cryo's zijn uit onze poging in 2013 waarbij ik zwanger ben geraakt van onze zoon..

Sneeuwmees: Wat leuk zeg dat je zoontje eerste stappen gaat zetten! De mijne loopt ook, en sinds een dag of 3 gaat hij ook vanuit zitten zelf staan en loopt dan verder.. Zo schattig om te zien! Maaar hij valt nog geregeld, heeft overal blauwe plekken...

Danimaxim: Ik heb geen ervaring met scratching! En ook niet met extra ondersteuning vd pregnyl maar geloof dat dat er hier wel meerdere hebben gehad..
    Heel veel succes meis!

x

9. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    Zie dat je bijna je TP hebt Monatoetje, succes! Voor jullie weer spannende dagen/weken....

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; pfoe, wat lijkt het mij ontzettend moeilijk om als ouder aan je kind te vertellen dat hij/zij nog langer in een bepaalde groep moet blijven zitten. Jullie lossen het wel handig op door uit te leggen dat hij ook wat later jarig was dan de rest. Dat maakt het ook allemaal wat minder zwaar voor hem. Ook heel fijn dat er nog iemand met hem samen in de groep blijft. Ook wel grappig dat ze dan ook naar elkaar toe trekken nu. Wanneer begint voor hem de zomervakantie?

@Stiertje; oeh, dan heb jij al best wel pijnlijke onderzoeken/behandelingen gehad omdat jouw baarmoeder ook gekanteld is. Hoe gaat het eigenlijk met je dochtertje en met je kleinste meisje in je buik? Gaat het met jou nog fysiek?

@Danimaxim; nee toch, dus deze tp is mislukt? Och meis, wat ontzettend naar voor jullie. Gelukkig heb je nog een goede cryo achter de hand en een nieuw plan van aanpak. Ik krijg nu in de wachtweek 3x Pregnyl van 1500 mg. Gisteren heb ik moeten spuiten en nu woensdag en dan zondag weer. Dit is in plaats van de Utrogestan en had ik de vorige keer ook. Scratching ken ik niet en heb ik ook niet eerder van gehoord:).
    Knuffel meis!

@ego; Nou, vanmorgen nog wat boodschapjes gedaan met z'n drietjes. Daarna zijn we alvast wat spullen gaan opruimen. Wat een spullen, zeg:$. We komen nu ook dingen tegen die we hadden willen gebruiken, maar waarvan we dus niet wisten waar ze lagen. Mijn man heeft de caravan ingeladen. Dat is toch een nadeel van een huurcaravan én vanwege het feit dat wij ook geen caravan bij ons voor de deur kunnen zetten. De caravan stallen wij elke keer bij mijn ouders voor de deur en zo rijden wij (of eigenlijk mijn man) een aantal keren heen en weer om de caravan in te laden. Niet echt praktisch. Ik werk namelijk altijd nog die laatste dag voor de vakantie. Morgen op weg naar huis en dan alles uitruimen en donderdag de caravan schoonmaken en inleveren.
    Het was vanmorgen echt superkoud trouwens, maar 10 graden! Brrr.
    Nu schijnt het zonnetje af en toe en dat warmt de voortent lekker op.

11. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankjewel...

12. lamaris

lamaris Niet meer actief

Hm, mijn luteale fase is ook kort en dr. Scholtes wil mij nu juist Suprefact geven in plaats van de 3 * Pregnyl 1.500 die ik in NL altijd kreeg. Of misschien wel in aanvulling van, dat heb ik niet goed onthouden denk ik. Scratching + biopt gaan ze dus mij mij ook doen, en wel vrijdag 3 juli. Ik kan je dus nog niet vertellen over mijn ervaring hiermee. Op Freya las ik een verhaal van een 41-jarige dame die al sinds haar 28-ste bezig was om een kind te krijgen en die de ronde van de scratching/Pipelle zwanger werd. Het is echter de vraag of zij zwanger is dankzij de Pipelle of ondanks de Pipelle. Het lijkt nl. geen goed idee om te gaan schrapen in de baarmoeder als zich daar net een embryo heeft ingenesteld!

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dani wat een rot nieuws, poging vers mislukt. De cryo biedt gelukkig wel hoop. Ik heb de scratching/pipelle ook gehad voorafgaand aan de succesvolle cryo poging.

Nog 2 nachtjes slapen Mona!

Tassie fijn dat alles goed gegaan is, lekker rustig aan deze wachtweken.

Pregnyl of Suprefact na de in de LF is om het even. Suprefact kan altijd, pregnyl niet bij kans op/sprake van overstimulatie. Ik heb nog een ongebruikte suprefact. Bij de cryo tp's gebruik je dat niet ivm progynova.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Danimaxim: wat balen dat de poging mislukt is. Sterkte! Hier schreef ook iemand mee (Shadixx) die na een Pipelle ook zwanger werd. Of dat de reden was, weet je nooit, maar toevallig was het wel. Dus ik geloof wel dat het wat kan doen. Ik werd zelf ook altijd na 8-9 dgn na de tp al ongesteld. Daarom in DD toen (op mijn eigen verzoek) 3 x pregnyl mogen gebruiken. Werd toen op dag 13 helaas alsnog ongesteld, maar het werkte bij mij beter dan de utro alleen, want dat hield bij mij een menstruatie in ieder geval nooit tegen. Dr. S. zei toen tegen mij dat 3 x pregnyl een ouderwetse manier was (hij wilde het eerst ook niet voorschrijven). Maar later kreeg ik het, na nog een keer vragen, toch. Denk daarom dat hij dan voor de suprefact kiest omdat het misschien gebruiksvriendelijker is dan weer 3 x spuiten.
    @Lamaris: ik denk dat het of suprefact of pregnyl is, maar niet allebei naast elkaar. Ik snap zelf ook nooit waarom hij bij de ene vrouw het ene voorschrijft en bij de ander weer iets anders, terwijl situaties soms op elkaar lijken. Maar dat is waarschijnlijk net dat stukje vak- en maatwerk wat dr. S. levert. Hoe lang duurt het voordat je de uitslag van de biopt krijgt?
    @Mona: voor jou schiet het inderdaad op. Spannend weer om straks die wachtweken weer in te moeten, of niet? En leuk dat jouw zoontje ook al loopt. Blijft toch altijd bijzonder. We zullen het straks nog wel bezuren, want vrees dat we allebei ondernemende dondersteentjes hebben, waar we de handen vol aan gaan hebben.
    @Tassie: nog een dagje en dan weer terug naar huis! En ik herken het ook altijd dat ik van allerlei kleren meeneem bijv. En dat als ik thuis kom, dat dan ongebruikt nog in de weekendtas tegenkom en dan dacht, goh, dat had ik mijn zoontje best een keer aan kunnen doen. Geniet nog van je laatste avond en nachtje!

15. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    Thanks meiden, we geven niet op en blijven positief, het zal toch een keer moeten lukken?

Ben heel benieuwd dan Lamaris, lees het dan vast hier wel hoe of wat.

De uitslag van de biopt was heel snel binnen zei dr. Cuypers gisteren. Mijn zus vertelde me gisteren dat ze 2x een spiraaltje heeft gehad (geprobeerd) en haar lichaam dat ook niet accepteerde, wie weet heeft het met elkaar te maken en heb ik een te hoog aantal NK-cellen. Dit kunnen ze met Prednison en Aspirine volgens mij dan ondersteunen.

De scratching schijnt heel goed te zijn voor het innestelen, de TP doen ze ook direct in de cyclus erna, zodat je er nog baat bij kan hebben.

Ik moet volgende week beginnen met ovulatietesten en als deze positief is bellen voor een afspraak om weefsel af te nemen.

Maar wat bedoelen jullie met Pipelle? Noemen ze het ook zo?

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Pipelle of scratching is hetzelfde ;). Niet ieder ziekenhuis of kliniek gebruikt dezelfde term.

NK cellen kun je ook te weinig hebben (zoals ik) dat kun je opvijzelen met intralipid infusen en een mega hoge dosering Omega 3.

17. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    Oke, dat heb je dus in DD ook gehad voordat je zwanger werd van je tweeling? Was dat ook de keer dat je zwanger werd? Na die behandeling?

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ja! Eind januari scratching gehad en de cyclus daar op volgend cryo tp.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: veel succes morgen bij de tp! Eindelijk is het dan weer zover! Zenuwachtig?

Ik had 2 wkn geleden een echo gehad bij de gyn of mijn spiraaltje wel goed zat. Heb iedere keer rondom mijn eisprong spotting/bloedverlies en ging ervan uit dat het een ovulatiebloeding zou zijn. De huisarts wilde toch een keer alles na laten kijken. Dus een echo, een uitstrijkje en een kweekje laten maken en vandaag zou ik teruggebeld worden. Gelukkig was dat allemaal goed en kwam er niets uit. Vermoedelijk toch een bijwerking van het spiraaltje. Overweeg hem nu eruit te halen en te zien of het scheelt. Als dat dan niets uitmaakt, dan is het waarschijnlijk toch de leeftijd die mee gaat spelen.

20. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ontzettend zenuwachtig ineens!! Afgelopen dagen weinig last van gehad maar nu pfff..
    Weet iemand hoelaat ze mensen bellen als de tp niet zou doorgaan??

Liefs een hele zenuwachtige mona😁

Deel Deze Pagina