ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Een stille meelezer breekt even voor Lets in.

Mijn schoonzus had aan het begin van haar zwangerschap ook flink bloedverlies, incl een stolsels, ze ging er vanuit dat ze een miskraam had. Verder geen echo ofzo. Een aantal wkn later voelde zich nog steeds zwanger, toen toch een echo. Bleek er een embryo met een kloppend hartje! Daarnaast een flinke hematoom ter grote van een sinaasappel.
    Ze dachten dat het misschien een tweeling was geweest.
    Pas na een aantal wkn werd het hematoom minder. Mijn neefje is nu 10 jaar!
    Dus hopelijk geeft het je hoop !
    *breekt weer uit*

2. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, klink wel erg leuk, jullie dagje weg. Dat de zee nog zo warm was zeg, verwacht je niet echt eigelijk.
    Mijn tandvlees is zo nu en dan nog best wel gevoelig en bloedt ook bij het tandenpoetsen. Maar het is al beter dan een tijdje terug.
    Mijn man mag 1 avond mee naar de cursus. Een speciale partner avond.
    Al veel tips over een bh, nu moet het zeker goed komen.

Lets, ik kan je geen advies geven in jou situatie, maar dat je nu geen helder bloed verliest lijkt mij positief. Ik duim weer met je mee . Dinsdag moet er toch weer heen ?

Klaasje, wat een braaf stel heb jij. Dat ze alletwee met het hoofdje naar beneden liggen.

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx voor de inbraak schorpioen, geeft moed!
    Lees gelukkig meer positieve verhalen over hematomen en goede afloop. Maar hoop evengoed dat ons kleintje door blijft groeien.. Ben al blij dat er hartactiviteit was iig!

Knorretje, gelukkig dat het minder is met het tandvlees!
    Hopelijk mag jij mij straks van advies over beha's voorzien hihi

Geniet van de zon dames!

4. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zon...?! Welke zon? Het regent hier al de hele dag 😢.

Nog twee nachtjes slapen Lets. Oud bloed lijkt mij ook een goed teken.

Klinkt als een heerlijke dag SM!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: klinkt positief dat je in ieder geval geen vers bloed meer verliest. De rust doet je goed. Kan me voorstellen dat je pas gerust kan zijn na een goede echo (zo sleepte ik me toen ook van echo tot echo). Nog 2 daagjes, meid. Snap wel dat je je onderhand gaat vervelen. Kun je niet breien. Kan je vast sokjes breien of een lekkere warme (positie)wintertrui?
    @Knorretje: tandvlees heeft tijdens een zwangerschap veel te verduren. Omdat ik paradontitis heb gehad (ernstig tandvleesprobleem), ging ik een paar keer tijdens mijn zwangerschap naar de mondhygiëniste om het tandvlees en gebit goed te laten reinigen. Ik ben er gelukkig redelijk doorheen gerold daardoor.
    @Bbibi: hier is het inderdaad herfstvakantie. Ik heb alleen de donderdag vrijgenomen, dus ik hoef maar 2 dagjes te werken en ben vanaf woensdag vrij. Dus dat is wel lekker. Wel dubbel, omdat ik zoveel werk heb liggen en ik juist deze week op mijn werk ook weer even flink gas had kunnen geven, omdat er nu andere collega's vrij zijn. Maar ja, mijn kind is toch net even iets belangrijker.

Hier startte de dag ook zonnig, maar inmiddels is het erg donkergrijs en winderig geworden. Blij toe dat we gisteren lekker weggeweest zijn. Dat neemt niemand ons meer af.

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; dat herken ik wel, hoor, dat vreselijke emotionele gedoe. Ik had het ook heel erg tijdens de zwangerschap en nu? Nu nog steeds. Ik kan om van alles huilen: om leuke of lieve dingen en om zielige dingen.
    Ik heb soms echt heftige huilbuien, heel kort en plots optredend en de reden weet ik vaak niet eens. Het zal misschien wel het ontzwangeren zijn of zo. Ik ga zo kijken naar je foto's van het kamertje van jullie meisje. Ik ben zo benieuwd naar de uiltjes!

@Vlinderrr; hihi, gezellig, he, sokken aan in bed. Ik heb dat heel lang volgehouden, misschien zelfs totdat het hoog zomer was en ik toch wel zweetvoeten kreeg. Ik heb ook veel soepjes gegeten in het begin en geen koude dranken gedronken.

@Sneeuwmees; wow, dat klinkt inderdaad als een heerlijk dagje. Het was inderdaad heerlijk weer gisteren, hoewel wij niet de deur zijn geweest. Madurodam is volgens mij ook best leuk en interactief voor de kinderen. Ze kunnen nu veel dingen uitproberen, althans dat zag ik op de reclamespotjes. En daarna nog naar het strand en zelfs nog even de zee in. Ben jij ook nog het water in geweest? Je oudste zoon had het volgens mij wel heel erg naar zijn zin zo met z'n viertjes weg.
    Vandaag is helaas (althans hier wel) slecht weer, veel regen en een harde wind.

@Lets; en, zit je ondertussen op een terrasje met vrienden? Poeh, wat blijft het spannend, meis. Het lijkt mij namelijk sowieso eng als je bloed verliest, ook al is het oud bloed (bruin), zeker met jouw situatie nu. Maar eh, er zijn inderdaad tal van positieve verhalen omtrent zwangerschappen met hematomen. Nog 2 nachtjes slapen en dan weer een echo en uiteraard met mooie berichten en een zwaaiend kindje!

@Knorretje; wat vervelend dat je nog steeds last hebt van je tandvlees. Is zeker ook gevoelig bij eten en drinken?

@NTP; hoe is het met jou? Bij jou dus ook slecht weer vandaag?!

@ego; gister had mijn achterwacht en kon dus weggeroepen worden. Daardoor zijn wij thuis gebleven. Wel jammer gezien het mooie weer. Wij hadden gedacht dat het vandaag ook best mooi weer zou zijn, maar helaas....geen fiets- of wandelweer. Och, weer lekker thuis rommelen is ook geen ramp.

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; wow, wat prachtig is het kamertje voor jullie meisje! Helemaal af en super gezellig. Wat zal het extra mooi zijn als jullie meisje in het bedje ligt te slapen! Hihi, je hoeft tijdens het verschonen niets te missen van je favoriete tv-programma. Of is het voor jullie meisje bedoeld tijdens het verschonen?

@Ego; zo weer iets leuks.....wij hebben een activity centre gekocht voor op het speelkleed. Hierbij zit ook een muziekmobiel die ronddraait boven haar hoofd. Helaas stopt deze er vaak mee, maar als deze gestopt is begint ons meisje te klagen. Zo grappig. We moeten dan even een slinger geven aan het ding. Zo zien we bijna elke dag wel weer iets nieuws van haar. Ze maakt ook meer geluidjes, ze lacht nu echt vaker en ze kijkt ook zo nieuwsgierig om zich heen en neemt alles in zich op lijkt wel.
    Ze doet trouwens ook aan een rage van een paar jaar geleden: planking. Hihi, wanneer je haar optilt houdt ze heel vaak haar beentjes stijf zodat ze komt te staan....planking dus. Zo doet ze ook wanneer ze op schoot zit en hups daar "staat" ze weer. Zo grappig.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: leuk, hè, al die ontwikkelingen. Ook onvoorstelbaar dat ze bijna iedere week weer wat nieuws kunnen. En zeker rond de leeftijd van jouw dochtertje beginnen ze je echt te herkennen, op je reageren en inderdaad geluidjes te maken. Heel schattig. Mijn zoontje had ook een mobiel boven de box en als we die aanzetten werd hij helemaal wild. Nu merk je ook dat als je bijv. een keer (zachtjes) op zijn blad van de kinderstoel slaat, dat hij dat ook gaat nadoen. Of kusgeluidjes, dat doet hij ook na. De ontwikkelingen gaan zo hard en volgen zo snel op elkaar.
    Gisteren heeft hij voor het eerst in zijn zitwagen gezeten. Hij lag nog steeds in de ligbak. Ik merkte dat dat meer aan mij lag dan aan hem, want voor mij was het echt even een drempel om hem uit de ligbak te hebben :). Weer afscheid nemen van een fase en voor mij helemaal, want ik zal dus nooit meer met de ligbak van de kinderwagen lopen. Maar ja, hij groeide er zowat uit en de wereld word toch interessanter, dus vond dat ik hem echt te kort deed. Dus moest toch maar even flink zijn...hihi..;):)
    Ik ben zelf overigens niet de zee in geweest. Ik heb met de jongste bij een strandpaviljoen gezeten, terwijl mijn man met de oudste het strand op ging.

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; oh, dat klinkt ook erg leuk wat je zoontje allemaal doet. Dat nadoen is zo schattig en er is echt sprake van contact op die momenten. En inderdaad een hele grote stap, vooral voor jou, van de wagenbak naar de zitstand (hihi, ik weet even niet hoe ik het moet noemen). Op een gegeven moment zijn ze er echt aan toe, vaak omdat ze te groot zijn, maar ook omdat ze het op een gegeven te saai vinden en meer willen zien van de wereld/omgeving.
    Ik heb het idee dat ons meisje al heel snel uit de wagenbak zou willen. Wanneer we nu weg zijn met de kinderwagen moet ze bijna altijd toch een tijdje gedragen worden aangezien ze dan rustig wordt en zo geïnteresseerd om zich heen kijkt. In de kinderwagen slaapt ze eigenlijk ook niet meer zo goed als in het begin. Ook wel weer jammer, omdat ze dus vaker gaat huilen wanneer ze in de wagenbak ligt.
    Maar eh, voor jou inderdaad echt een afsluiting van een fase en wat moeilijk om die wagenbak op te moeten ruimen:(.

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ schorpioen hmm kletsen jij niet mee met het MCK topic? Volgens mij ken ik jou daarvan! Zo te zien bevallen inmiddels, proficiat!
    Heb daar ook tijdje meegekletst! ;)

@ lets lekker genoten van je dag meid ?

@ ntp hier hadden ze ook zomer voorspeld nou dat was het tot 1 uur daarna was het dikke herst hoor hihi

@ sm logisch dat je kind belangrijker is! Is je man ook nog lekker wat dagen vrij? Ff geen werk joh heerlijk!

@tassie bedsnkt lieve meid! Zijn zelf ook heel blij met resultaat ! Flatscreen hadden we wl in alle kamers hangen dus besloten te laten hangen! Als ik dan boven wil strijken kan zij straks boven tv kijken in kinderstoel eventueel vond het wel handig :)
    Wat jij vandaag gekocht hebt, is da net zo iets als een babygym? Maar dan met geluid ofzo ? He. Je nog nieuwe fotos van je meisje?

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; hihi, jullie zijn echt overal op voorbereid. Maar eh, ik vind uiltjes ook zo leuk en je ziet ze nu echt overal in de winkels als accessoires, maar ook op kleding.
    Ik had Ddees ook al beloofd om fotootjes te plaatsen, schaam, schaam, ik zal er morgen echt naar kijken. Ik moet bekennen dat ik een ware paparazzi ben....ik ben veel aan het filmen en aan het fotograferen...alleen ons meisje. Ik heb de videocamera van mijn ouders te leen en het is zo ontzettend leuk om te doen. Ik heb het nog niet teruggekeken......moet dat zeker wel gaan doen.
    Enneh, die activity centre hebben wij vorige week gekocht. Wij hebben al losse speelkleden en wilden er iets bij voor ons meisje. Het is een heel apparaat die je kan aanpassen aan de leeftijd. Nu ligt ze eronder op het speelkleed waarbij ze kan trappen met haar voetjes tegen knopjes aan waardoor er geluidjes/muziekjes te horen zijn, ze kan met haar handjes ook bij "blokjes" die ook geluid maken bij aanraking en boven haar hoofd is een muziekmobiel die ronddraait. Ik denk dat het handiger is als ik een foto ervan upload morgen. Hihi, het is lastig uit te leggen.

12. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja...dat vond ik ook zo'n stap. Van bak naar wandelwagen. Maar idd de kindjes vinden het erg leuk om de wereld wat beter te kunnen bekijken. Als troost heb ik wel een mooie voetenzak gekocht 😉.

Hier gaat het stukken beter. Kan weer bijna normaal eten, al smaakt het nog niet. Heb totaal geen trek. Neem om 7 en 15 uur emesafene want het werkt 8uren. Heb 's nachts daardoor nog wel meer last van de misselijkheid, maar dan kan ik tenminste lekker liggen.
    Voel mn baarmoeder nu ook steeds, een zwaar gevoel. En moet vaak plassen.

13. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames, hadden jullie ook zo veel last van misselijkheid bij de menopur? heb er echt de hele dag door last van, en ben verschrikkelijk emotioneel!! nooit zoveel last gehad van bijwerkingen, maar de menopur komt hard aan...
    het mengen gaat steeds beter gelukkig, vanmorgen voor het eerst alleen gedaan, want manlief moest om 6 uur de deur al uit, was ff zweten maar het is gelukt gelukkig...;)

14. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie, ben benieuwd naar je activitycentre!

Sneeuwmees, wat wordt je manneke snel groot, nu al naar de wandelwagen.

Bibi, prachtig kamertje!

Ntp, fijn dat het al beter gaat.

Do, goed dat je het zelf gemengd hebt, ik werd er niet misselijk van moet ik zeggen, maar goed volgens mij wordt ik bijna nergens misselijk van...

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: ik ben de eerste twee dagen dat ik met menopur begon heel erg misselijk geweest. Daarna nooit meer last gehad.

Rest: reageer straks uitgebreider. Moet weer snel door.

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Ik heb weer foto's in het fotoalbum gezet.

@Lets; hoe gaat het met je? Vermaak je je nog een beetje? Ben je series aan het terugkijken of filmpjes aan het kijken?

@Do; Nee, ik had helemaal geen last van misselijkheid. Ik had sowieso eigenlijk weinig last van bijwerkingen....ik had dan ook niet veel hormonen tijdens mijn IVF-behandeling.

@NTP; Poeh, ook al gaat het wat beter met de misselijkheid, het klinkt toch nog verre van gezellig. Word je goed geholpen thuis?

@Sneeuwmees; tot straks!:D

@ego; vanmorgen ben ik op mijn werk langs geweest. Het was alweer van juni geleden......Ik had trouwens van het weekend een felicitatiekaartje ontvangen van een afdeling van mijn werk.....hihi, bijna 9 weken verder....bijzonder, maar ook wel erg leuk, want ik vond het al zo gek dat ik van hun helemaal niets gehoord had.

17. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Iemand misschien ervaring?
    Mijn zoontje drinkt sinds gisterenochtend zijn flessen niet meer helemaal leeg. Voorheen was hij niet te stoppen maar nu echt wat minder. Had gisterenmiddag 39 graden koorts maar gelukkig in de avond gezakt naar 37,7 en nu is het normaal. Verder heeft hij nu na iedere voeding ontlasting, waarbij deze heel dun is met kleine "klontjes" erin. De ontlasting was voorheen ook wel dun/geel maar nu is het iedere keer maar een beetje, soort diarree.
    We zitten al te denken aan een tandje (hij is net 3 maanden) maar ik kan in zijn mondje niks ontdekken.
    Iemand hier ervaring mee??

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Voor tandjes is het misschien wat vroeg, maar zou natuurlijk kunnen. Anders toch ff de huisarts bellen?

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, 10.000 zuchten verder sinds vanmorgen... Alle kaarsjes staan weer aan, hopelijk werken ze net zo goed als vorige week..
    Vonden jullie dat ook altijd zo spannend???
    Ik heb al alle scenario's gehad in mijn hoofd.l.

20. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bbibi, ik heb inderdaad een mooie foto meegekregen van mn blasto, en een toen hij net teruggeplaatst was. Al zie ik er niet echt iets op….

Sneeuwmees, klinkt inderdaad als een heerlijk dagje in amsterdam en scheveningen. In okt nog lekker in de zee kunnen, dat is toch geweldig!!
    Hier is het ook al dagen heerlijk weer, hebben in het weekend lekker op een terrasje kunnen zitten. Maar blijkbaar is dat niet overal zo geweest.

Lets, heb je lekker rustig aan gedaan? Spannend hoor morgen, hopelijk is hij/zij goed gegroeid. Poeh wat duurt wachten lang he.

NTP, fijn dat het weer wat beter gaat.

Do27, ik werd niet misslijk van de menopur, ik was en ben nog steeds alleen zo moe gedurende de dag. Volgens mij is dat echt van alle hormonen die je binnenkrijgt.

Mikka, ik kan je niet helpen, wellicht een van de ervaren moeders onder ons?

Na10 dagen mag ik testen, dat wil zeggen volgende week dinsdag. Hebben jullie zo lang kunnen wachten? Ik merk dat ik nu al wil testen, al weet ik ook wel dat dat nog helemaal geen zin heeft… Hebben jullie eerder getest?
    Morgenvroeg mag ik ook weer naar DD voor een intralipidinfuus. Misschien daarna nog even lekker samen shoppen daar aangezien we toch lekker vakantie hebben.

Deel Deze Pagina