Ik heb de 1ste rekening van DD weer binnen.. 330.- voor cryo tp.. en die vd embryoscoop zal ook wel gauw op de mat vallen... X
@Sneeuwmees; jeetje, vervelend, zeg, dat je het zo druk hebt op je werk en dat je ook nog eens veel last hebt van je bekken. Wordt het binnenkort weer wat rustiger op je werk of komt het door onderbezetting door de zomervakantie? Wat betreft het testen....van dr. C. kreeg ik na de tp te horen dat ik na 10 dagen al zou mogen testen: 25 juni. De vorige keer had ik na 13 dagen getest, toen had ik ook de laatste Pregnyl gebruikt op dag 6 na de tp. Nou ja, ik wil sowieso zaterdagochtend testen indien ik niet al eerder ongesteld ben geworden .
@Mona: oh, wist niet dat je in eigen cyclus ook geen utro hoefde te gebruiken. Dacht dat dat in ieder geval altijd moest. Dan klinken pijnlijke borsten ineens een stuk hoopvoller! @Tassie: iedere week begin ik weer met een opgeschoond to-do lijstje en heb ik de hoop dat ik dat lijstje wel af kan hebben aan het eind van de week. Maar alle to-do punten blijven vaak onaangeroerd, terwijl het lijstje alleen maar langer wordt. Iedere keer heb ik de hoop dat het vanaf volgende week rustiger wordt, maar ook dat lijkt ijdele hoop steeds te zijn. Maar denk dat we over 2 wkn de ergste piek wel gehad hebben (positief denken, hè). Ook heb ik een collega sinds vorig jaar en hebben we de collega's die we moeten ondersteunen eerlijk verdeeld. Maar op de een of andere manier zijn de collega's niet zo tevreden over haar, met als gevolg dat ik nu 5 mensen ondersteun en zij 1. Natuurlijk streelt het je ego, dat de mensen graag met mij willen werken, maar ja, zo groeien de verhoudingen wel wat scheef qua werkdruk. Dus binnenkort zal er toch nog eens een keer om de tafel gezeten moeten worden.
ohh meiden ik lees weer vol spanning stiekem mee! alles komt dan toch weer boven als ik het zo bij jullie lees! Mona wanneer mag jij weer testen meid? spannend zeg! klinkt positief die zere borsen tassie jij mag dus eigenlijk morgen testen dan? kun je je Eigen nog bedwingen tot zaterdag? wauwww zoo knap! mikka weer verlengd dus? jullie wilde geloof ik wel een tweede kindje toch? wanneer willen jullie er weer voor gaan? stiertje jij alweer over de helft je gaat snel! klaasje wauw jij weer 10 cryos zo te zien in je handtek? wooow geweldig zeg! jij had geloof ik ook een lag amh toch? heb je alweer een verse aan boord momenteel? hoe zit het u met afspraak maken in DD en met die nieuwe artsen? werkt Dr S er nog wel? en hoeveel Nl artsen zijn er nu? ik twijfel enorm... ik wil nu absoluut nog geen tweede kindje mogelijk nooit... mijn man wel heel graag... ik zou graag volgend jaar een keer mijn amh laten meten in DD. kijken hoeveel 'tijd'ik nog heb om erover na te denken. mijn AMH was op mijn 24e 'nog maar' 2.6 en dit was erg laag voor mijn leeftijd gaf Dr S aan. Dus was het goed dat ik er optijd bij was... Ik wil nog wat jaartjes wachten voor er mogelijk een tweede komt ... maar kan het dan nog? lasting lasting.... jullie ideeen / tips?
Haaai Bbibi! Ja hoor, dr. S. werkt nog steeds in DD. Maar ik hoorde wel verhalen dat hij gaat afbouwen. Er zijn nu 2 nieuwe NL artsen, broer en zus dr. C. Dus de wachttijden zijn helemaal niet meer zo lang. Je kunt altijd vrijblijvend alleen je AMH laten meten zonder dat je meteen aan de behandelingen hoeft, toch? Dan weet je voor dat moment even waar je aan toe bent qua AMH.
dank voor je advies Stiertje! Ja dt zou ik idd graag doen! geen behandeling maar idd even kijken hoe het met mijn AMH staat zodat ik weet hoe ik in mijn tijd zit zeg maar.... ik wil absoluut geen overhaaste beslissingen nemen hoe gaat het met jou zws?
Gaat goed! Ik begin te merken dat m'n buik wat zwaarder wordt. Moet echt oppassen met zware dingen doen/tillen. En verder is ze met regelmaat gezellig aan het schoppen, kan het nu sinds een paar weken ook van buitenaf voelen. Ze ligt met de beentjes naar beneden (hoop dat ze nog gaat draaien), dus kreeg al een trap tegen m'n blaas! Verder ligt de placenta nog ietsje voor de uitgang, dus met 30 weken nog een controle-echo.
Hoi Bbibi, wbt je amh. Het komt bij mij in de familie zo veel voor aan mijn moeders kant dat mijn zussen en nichten sowieso ieder jaar hun amh laten meten om te kijken of ze er ook mee belast zijn. Dat zou ook iets voor jou kunnen zijn. Ik heb sinds 2011 hetzelfde amh, wonderlijk he? Deze behandeling heb ik net zoveel gebruikt als in 2013 en ik ben weer 2 jaar ouder. Nog overstimulatie ook, vandaar ook geen verse tp gehad. Ben in afwachting van menstruatie. Morgen testen begrijp ik dan Tassie, wowie!!
@klaasje, zo helemaal met je eens omtrent de contracten van de verzekeraars hier met de ziekenhuizen hier!!! Het gaat hier echt alleen maar om geld geld geld!! Er wordt alleen gekeken naar resultaten en niet naar een behandelplan per persoon. Maximale hoeveelheden hormonen die maar mogen worden toegediend terwijl een ieder anders is en ieder lichaam anders reageert op de verschillende hormonen. Ik weet nog goed toen wij in 2011 begonnen met iui en ik 2 tabletten clomid moest slikken had ik 4 of 5 follikels die groeide dus werd iui uitgesteld, daarna bijvoorbeeld bij de puregon op maximale dosis maar 2 follikels.... En mocht absoluut niet meer spuiten, zou ook geen nut hebben bla bla bla.... En in DD dubbele hoeveelheid hormonen met resultaat van 11 follikels! En net wat je zegt, voor mensen die het niet kunnen betalen om naar DD te gaan houdt het in Nederland dan op en wordt je aangestuurd op adoptie of eiceldonatie. Blij dat ik dit forum heb ontdekt!!! @bbibi, ik wil heel graag een tweede kindje, mijn vriend ook wel maar nog niet nu . Ons zoontje wordt over ongeveer 2 weken 1 jaar!! Ik zou op zich wel weer willen starten, maar vriendlief nog even niet. Ik wordt dit jaar 35 dus zou zelf niet meer zo heel lang willen wachten, maar als ik het "voor het zeggen had" zou ik er ook de voorkeur aan geven om er wat meer tijd tussen te laten. Jaartje of 3..4.... Maar helaas is het ook niet allemaal "zo maar te plannen". We hebben nog een blasto ingevroren dus die wil ik sowieso wel een keer terug laten plaatsen, ben er nog niet uit of ik ook het hele traject weer van A tot Z in wil gaan. Maar de toekomst zal het uitwijzen. Hoe gaat het met jullie???
Bibbi: je kunt het ook in NL laten prikken geloof ik.. Mijn zus heeft t ook gewoon via haar gyn in NL laten testen ivm mijn AMH wat aan de lage kant zat .. Ik heb net ietsiepietsie bloed met afvegen 😐... X
@Sneeuwmees; jeetje, je neemt echt teveel hooi op je vork op je werk als ik het zo lees. Wat ontzettend lastig als je het liefste bepaalde taken zelf wilt doen....zeker als het aantal taken groeit. Denk wel om jezelf, hoor! @Bbibi; wat fijn om weer wat van je te horen hier! Hoe is het afgelopen met het werk van je man? Ik had je ook een pb-tje gestuurd. Ik begrijp je wel, hoor.....je was van het begin af aan al heel stellig dat je het zeer waarschijnlijk bij 1 kindje wilde laten. Wel lastig als je man juist nog wel een 2e zou willen. Je moet doen waar jij je ook goed bij voelt, meis. En inderdaad je AMH laten testen kan volgens mij altijd, toch? Dr. S. is inderdaad aan het afbouwen. Er zijn 2 nieuwe artsen die allebei dr. C. heten. Ik vind het echt hele aardige mensen. Ik ben door allebei geholpen laatst. @Klaasje; Ik zou mogen testen morgen, maar ik test pas zaterdag aangezien ik dat toch het liefste doe in het weekend en ik nog even extra langer wacht. Dan weet ik zeker dat de Pregnyl uit mijn lijf is. @; Mikka; jeetje alweer bijna 1 jaar! Wat is dat snel gegaan! Echt een mijlpaal weer. @Monatoetje; och nee, meis......ik hoop dat het niet een beginnende menstruatie is. Knuffel voor je!
@Mona: ah nee! Ik duim heel erg hard dat het niets te betekenen heeft. Heb je niet net utro ingebracht (en mogelijk iets beschadigd)? Knuffel! @Bbibi: leuk weer van je te horen en de banner staat je goed!! Je zou inderdaad een keer je waardes kunnen laten prikken in DD. Dan weet je dat maar vast. En je moet je zeker goed en sterk genoeg voelen om er weer voor te gaan, als je dat uberhaupt ooit nog zou willen. Want het is altijd weer een hoop stress als je aan een poging begint en zo te horen heb je nu met de werkproblemen van je man en een actieve baby even genoeg op je bordje. @Tassie: knap dat jij zelfs nog tot na de wachtweken wil wachten met testen. Ik duim heel hard voor een heel mooi weekend voor jullie! @Stiertje: jij gaat echt als een speer. En leuk dat je haar al zo lekker veel kunt voelen. Ik vond de tweede helft van de zwangerschap, mede door het getrappel, ook de leukste helft van de zwangerschap. Is toch iedere keer weer even een intiem momentje met je kindje. Ik zat wel eens in een saaie vergadering en dan voelde ik de kleine heerlijk bewegen en kon ik echt even wegdromen. Ik heb vanmorgen mijn spiraaltje laten verwijderen. Nu maar hopen dat dat de klachten ook weg gaat nemen (anders is het nog voor niets geweest). Vandaag mijn vrije dag, maar had vanochtend al 8 telefoontjes van mijn werk, 3 e-mails, 3 voicemailberichten en 1 app. Dus even los van het werk zijn, lukte me niet echt. Gelukkig werd ik vanmiddag met rust gelaten. De oudste was vlak voor het eten in slaap gevallen. Hij voelde erg warm aan en bleek ineens koorts te hebben. Dus zonder eten wilde hij al naar bed toe en die ligt al eventjes te slapen. De jongste is er net achteraan gegaan. Nu dus onverwacht mijn handen vrij en tijd voor mezelf.
Tassie: knap hoor dat je je kunt inhouden met testen! Ik duim op goed nieuws komend weekend! Sneeuwmees: nope, ik hoef geen medicatie te gebruiken... Bbibbi: Ik heb deze cryo cyclus ook de nieuwe Mw Dr C gehad.. hele leuke vrouw! Dr S is er nog wel.. heb hem zien lopen toen ik in de wachtkamer zat! Vandaag ook de rekening voor cryo opslag gehad.. Beetje stom want als deze poging niks wordt wordt onze laatste cryo over 3 weken ontdooit en daar betaal in dan nu 151,- voor... X
@Mona: stom van me, dat had je ook al gezegd dat je niets gebruikte.😊 Zocht naar hoopvolle redenen om je gerust te stellen . Hoe is het nu?
@verzekering: ik ben verzekerd bij cz, moest wel toestemming vragen voor cryo tp. omdat dit was na zwangerschap e geboorte. @Monatoetje: even met DD mailen. Onze laatste cryo werd ook 3 weken na betalingsdatum ontdooid. Heb toen uit coulance het geld teruggekregen!
Fireangel: oh echt? Naar welk emailadres heb je toen gemailt? Ik meen dat de cryo opslag apart van de kliniek is? X
Net alweer bloedverlies.... ik ga er maar vanuit dat t niet gelukt is! Wel stom dat nu ineens mijn menstruatie eerder begint dan normaal...
@Monatoetje; och, meis, nee toch...... Ook stolsels en buikkrampen? @ego; stoer om vandaag niet te testen? Hmmm, ik heb ook geen test in huis. En om eerlijk te zijn weet ik ook nog niet wanneer ik in de gelegenheid ben om naar de winkel te gaan. De schilders zijn vandaag met ons huis bezig zodat de voordeur openstaat. Ik moet echt thuis blijven en op de poezebeesten letten dat zij niet ontsnappen. Als het goed is en ik hoop het echt, is morgen de laatste dag dat ze nog bezig zijn. Eindelijk heb ik dan weer mijn huis terug. Ik moet echt toegeven dat het niets voor mij is dat gedoe in en rond het huis en dat nu al sinds wij thuis zijn van de vakantie nu ruim een week. De horren moesten ook van de ramen boven en ja hoor, ons meisje is vannacht meteen gestoken. Ik heb wel de vermoedelijke dader uitgeschakeld:x.
Tassie: konden de schilders zeker meteen die muur weer witten? Wij zitten al 6 jaar in een verbouwing, zou niks voor jou zijn denk ik. Gelukkig wordt bij ons in principe (in principe zeg ik dus ) niet verbouwd in het voorhuis, waar de keuken en de woonkamer zijn. Dus daar kan ik de deur achter me dichttrekken. Maar vorige zomer ging het dak boven het voorhuis eraf en daarna kwam een enorme stortbui en was de hele boel nat. Toen heb ik wel even een paar weken moeten slikken. Je hebt iig wel lekker veel afleiding in deze wachtweken