hmmm logisch dan sneeuwmees! je wilt absoluuuut geen spiral om vervolgens continue ongi te zijn... weet je misschien is het ook wel even goed zo voor je... volgens mij ben jij toch ook nog niet 100 % zeker dat je gezinnetje echt helemaal complete is wel? toch nog die stille twijfel? in dat geval is het misschien goed om de natuur te laten bepalen? zo makkelijk en vanzelfspreken was het toch al niet vopor jullie... dus nu kan je de natuur laten beslissen ik zou ook geen pikl ofzo nemen! gewoon even lekker anti-hormoon gaf jij de jongste nu nog wel bv? en lasting van je werk! snap dat het dubbel is! misschien toch nog maals wat duidelijker aangeven als je echt overloopt! het is toch wel fijn als je thuis bent dat je ook echt vrij hebt en tijd voor je kids en niet dat je nog continue aan je werk moet denken ..
Tromgeroffel......ehm, ik denk dat ik de test verdronken heb. Ik heb zo'n 2v5 test van de KV en de controlestreep was zelfs maar heel vaag zichtbaar. Ik was een beetje te enthousiast bezig vanmorgen met het pipetje. Of het is inderdaad echt negatief. Ik durf nu niet meer te testen, maar ik heb er uiteraard nog 1 liggen. Mijn man is zwaar teleurgesteld dat ik de test te veel nattigheid heb gegeven en we daardoor nog niet met zekerheid weten hoe of wat. De test is zelfs per ongeluk achter het bed gevallen uiteindelijk. Helaas meiden, ik moet jullie en ook ons wat langer in spanning houden. Wordt vervolgd.
Is inderdaad apart. Naar mailadres dat op de brief staat heb ik het toen gestuurd. Als je het niet kan vinden moet ik even heeeeeel goed in mijn mail gaan zoeken. Ik heb ze toen gemaild dat we de embryo's binnenkort op zouden maken en of het dan niet mogelijk om een deel van de factuur te betalen omdat het maar over twee of drie weken ging. Toen kreeg ik te horen dat ik de factuur niet hoefde te betalen.
Ik heb getest, nu wel volgens de richtlijnen en het is negatief. Ik voel al de hele ochtend de wel bekende krampen en pijnen. Mijzelf weer bij elkaar rapen en vooruitkijken. Gelukkig heb ik nog wat reserves. Ik vraag mij wel af hoe het nu verder gaat. Moet ik weer terug naar DD voor een afspraak om te bespreken hoe of wat? Dit is voor mij onbekend terrein.
Ahnee tassie, wat jammer zeg, dikke knuffel.. Je kunt het beste naar dusseldorf bellen en dan maken ze een nieuwe afspraak voor een nieuwe poging...
@Tassie: ach, nee! Had goede hoop omdat je nog geen enkel teken van een menstruatie had en klachten die bij een zwangerschap konden horen. Ik heb zelf nooit cryo's gehad, maar neem aan dat als je naar DD belt, ze het hele schema met je samen zullen stellen. Knuffel, meid!
Ah tassie wat balen! Had ook goede hoop voor jullie! Heb je nog cryo's? Bij mij heeft vanmorgen de ongi doorgezet, dus precies 14 dagen na de eisprong.. Ga zo DD even mailen. En dan gaan we op dag 10 weer aan de ovutesten. Heb besloten om het toch in eigen cyclus komende keer te doen en dan overleg ik met de Tp even of ik misschien nog iets van Utrogestan kan doen omdat ik natuurlijk nu al iets eerder last had van oud bloedverlies... Fireangel: Heb je daar gewoon een NL mail naar gestuurd? Mijn duits is namelijk heeel belabbert Ik heb het geld wel al overgemaakt... LIefs Mona
Ik ben nog niet ongesteld, de krampen zijn nu ook weg. Toch voel ik mij nog steeds niet echt lekker, alsof ik toch elk moment ongesteld kan worden of zo. Ik hoop wel dat het snel komt, dan kan ik ook weer verder.
Oooo, Tassie, wat jammer! Ik had goede hoop voor je. Je kunt contact leggen met DD per mail of telefoon om de uitslag te melden en dan zeggen ze denk ik dat je eerst een ronde rust moet nemen (ivm verse poging). Daarna mag je dan verder met de cryo's. Mona: je kunt gewoon in het NL mailen hoor.
Tassie wat een naar bericht! Had je een andere uitslag gegund. Het beste kun je even contact opnemen met de assistentes idd. Meestal is er ook een rustmaand na een verse poging. Hier ruim overtijd. Vorige keer na verse ivf ook een cyclus van 40 dagen dus ik zie geen to meer komen voor onze vakantie. Soit, we schuiven wel weer door. Bbibi, ik 'mag' geen tp van 2 meer, mijn baarmoeder is zo sterk uitgerekt van deze zwangerschap en heb ook een keizersnede gehad dat het risico op scheuren van de baarmoeder bij nog een tweeling zwangerschap veel te groot is.
Het is inderdaad even slikken, maar het is niet anders. Ik ben vanmorgen ongesteld geworden, wel zonder krampen of zo. Nou ja, die heb ik gisteren al genoeg gehad. Morgen inderdaad DD bellen en dan kijken wat de volgende stappen zijn. Ik zit toch te denken aan assisted hatching. Dat had ik de vorige keer ook en misschien is het bijgeloof of zo, maar ik heb zelf het idee dat het innestelen bij mij een probleem is. Ik heb dus nog wel een blasto ingevroren en 3 2-celligen. Ik ben benieuwd wat de arts zal adviseren. Alleen bij de 2-celligen zou nog assisted hatching toegepast kunnen worden. Ik weet ook niet hoeveel ze willen ontdooien, want ontdooien heeft natuurlijk ook risico's toch? Niet alle cryo's overleven het ontdooien. In ieder geval dank voor jullie medeleven! Heel lief van jullie! Wie gaat er vandaag nog wat leuks doen gezien het weer? Hier is het wisselvallig (regenbuitjes af en toe) qua weer met een zwoele temperatuur. Helaas toch maar thuis blijven, ons meisje ligt nu weer net te slapen. Er komen echt hele warme dagen aan. Ik denk dat ik naar mijn ouders ga overmorgen en misschien donderdag ook wel. Zij hebben namelijk een tuin.
Hoi meiden, Ik wil graag een email sturen naar DD voor de rekening van de opslag. Ik heb deze al betaald, maar over 2 weken zal onze laatste cryo worden ontdooit.. wil kijken of ik misschien de kosten terug kan krijgen. Vind het altijd lastig zo'n mails te verwoorden, iemand van jullie een idee? Liefs
@tassie, wat jammer, knuffel!! Had bij jou eigenlijk toch ook wel een positief gevoel maar helaas. Nu ff weer alles op een rijtje zetten en door naar een volgende poging?? Het wordt aankomende dagen inderdaad erg warm ja. Wij vieren aanstaande zondag de eerste verjaardag van ons manneke! We hebben wel een tuin maar niet heel groot, we gaan het vieren bij oma. Die heeft een hele grote boerderij met paarden en daar kunnen alle kinderen lekker ravotten en met water spelen. Hoop niet dat het al te warm wordt want dan moeten we naar binnen voor de hitte in plaats van voor de regen. (luxeprobleem). Wat is het jaar toch snel voorbij gegaan, vorig jaar rond deze tijd was ik heerlijk aan het genieten van mijn verlof, nu al weer bezit met de eerste verjaardag. Mijn zus is inmiddels ook zwanger van haar derde kindje en krijgt nu ook verlof. Rare gedachte dat ons zoontje dadelijk niet meer de jongste in de familie is.
Tassie, als het goed gaat ondooien ze alleen de blastocyst voor terugplaatsing. De eencelligen gaan vaak per 2, dan kunnen ze alsnog als beiden blijven leven eentje terug gezet worden en eentje als blasto ingevroren worden. Of eentje met assisted hatching op dag 3 terug en de ander als 8 cellige opnieuw invriezen.
@Mikka: ik vond de laatste dagen voor de 1e verjaardag ook best emotioneel. Veel flashbacks aan die bijzondere dag een jaar geleden (en de aanloop ernaar toe). Zoals het nu lijkt in ieder geval een prachtige tropische 1e verjaardag! Geniet ervan, want het blijft bijzonder! @Tassie: geen idee wat nu wijsheid is welke je moet gebruiken. Ik ben zelf ook altijd zo bijgelovig dat ik ook altijd het lucky 'recept' van de vorige keer zou willen proberen, omdat gebleken is dat dat kan werken!
Ah wat jammer Tassie, ik had bij jou ook een goed gevoel erover. Gelukkig heb je nog een mooi aantal cryo's, maar voor nu toch een domper. Sterkte meid! Het blijft altijd spannend met het ontdooien van cryo's. Maar je hebt ook nog een blasto cryo, die ontdooit vast goed! Die heeft al 5 dagen heel wat celdelingtestjes moeten afleggen om een blasto te kunnen worden Hiero volgende week maandag de scratching door mevrouw Cuypers. De uitslag volgt na 7 tot 10 dagen. Heeeeeeel benieuwd of er iets uitkomt. Fijne dagen dames! Lekker genieten van het tropische weer
@danimaxim success meid! @tassie we hadden elkaar al gesproken maar ook even hier een dike knuffel lieverd! ga je gelijk door deze ronde? @mona hier net als fireangel ook de rekening van opslag niet hoeven betalen! ging ook om 3 weken ofzo en toen werd ons meisje terug geplaatst... dus niet hoeven voldoen. @fa hoe gaat het met jou zo met twee kindjes? allemaal goed? @sm hoe is het nu met jou? voel je je beter zonder spiral? @lets hoe gaat het met je manneke? wat een knap ventje zeg! @stiertje beetje vol te houden in de warmte met je zwangere buikkie? @iedereen die ik vergeet zwaai zwaai
ohh en mikka kan me zooooo goed voorstellen! wij snappen al niet dat wij binnen 4 maanden de verjaardag van ons meisje gaan vieren... 16 weken en dan wordt ze 1 jaar....pffff ik lijk pas net bevallen of nog erger pas net zwanger en dan is ze al een jaar bij ons? zooooo onwerkelijk! heel veel plezier zondag! en alvast proficiat!!
Hier even een korte vraag. Binnenkort kom ik bijlezen! Ik zit bij UMC en nou is mij verteld dat ik vooraf toestemming moet vragen voor de ICSI in DD. Ik moet een machtigingsformulier opsturen, en daarop moet de Duitse arts blijkbaar iets op invullen. Ik zou dat formulier thuisgestuurd krijgen. Ik heb het nog niet ontvangen. Wat nu? Ik moet vrijdagochtend al in DD zijn! Hoe hebben andere UMC-verzekeringen het precies gedaan?
Ik zit bij een andere verzekeraar, maar toestemmingsformulier is heel gebruikelijk hoor. Ik zou zeggen: bel ze even en vraag of ze het willen mailen. Dan heb je het nog op tijd.