ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lamaris: staat het niet op hun site? Veel verzekeringen hebben allerlei formulieren die je vanaf de website kunt downloaden. En anders even bellen idd, lijkt me dat ze dat zo met een druk op de knop moeten kunnen mailen.

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nog gelukt, lamaris? Veel succes vandaag.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lamaris: veel succes vandaag! Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?
    @Mona: hoe is het met jou? Al weer nieuwe afspraken gemaakt hoe nu verder?
    @Tassie: en hoe is het met jou? Jij ook al weer de blik vooruit?

4. lamaris

lamaris Niet meer actief

Back. De scratch stelde niets voor. Het is niet 'erger' dan een terugplaatsing. Het ging allemaal gesmeerd. We waren een uur te vroeg en konden meteen worden geholpen. Dr. Cuypers heeft het toestemmingsformulier volgeschreven (dat lag gistermiddag in de bus). Verder krijg ik nog een brief met het behandelplan en kostenraming. Nu in de auto naar Geertgen Elsendorp. Daar halen we de medicijnen. Ik hoef niets voor te schieten! Ben wel benieuwd wat het UMC van de declaratie gaat denken. Want het toestemmingsformulier moet nog opgestuurd!

5. lamaris

lamaris Niet meer actief

Verder was de uitgangsecho goed. Ik ga vanaf dag 1 snuiven met Synarel. Dan vanaf dag 3 met 225 ie Puregon en 150 ie Menopur. Ondersteuning lf met Suprefact. Stukje meer dan de 225 ie die ik in NL spoot. Het gaat echt binnenkort beginnen!

Fijne zonnige dagen dames!!!

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Fijn dat het goed ging, lamaris! En nu hopen, duimen etc. op een mooie uitkomst!!

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Lamaris; Gelukkig dat de scratching is meegevallen en dat je het formulier hebt meegekregen voor je verzekering. Ik ben ook bij het UMC verzekerd. Ik heb nu per post eindelijk het behandelplan ontvangen vanuit DD. Ik ben benieuwd.

@ego; Bah, ik ben echt mega-ongesteld geweest en nog is het niet helemaal over. En dat met dit hete weer. Bah!! Ik heb al heel snel bloedarmoede....nou, het zal voor mij geen verrassing zijn dat ik weer moet letten op ijzerpilletjes of extra vitamines.
    Ik heb een nieuwe afspraak op 22 juli a.s. voor een uitgangsecho en een gesprek. Nu maar weer kijken wat we met onze dochter doen. Ik wil haar niet meenemen (6 uur in de auto op een dag), maar ik wil tegen mijn ouders eigenlijk ook niet zeggen dat we naar DD gaan en tja ze willen natuurlijk wel weten wat we gaan doen als we onze dochter bij hun willen achterlaten die dag. Op mijn werk heb ik al vrij gevraagd en gekregen en verteld dat we wat leuks willen doen die dag:)

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Tassie, dan vertel je je ouders toch ook dat jullie een dagje samen gaan doorbrengen?

Super dat je nu van start gaat Lamaris! 375 ie, heel benieuwd hoeveel mooie follikels dat bij je gaat opleveren!

Hier vandaag iets wat lijkt op een start van een menstruatie. Ben ook een ruime week over tijd. Een hoop gedoe met de cyclus gehad na de overstimulatie.
    Verder lekker in de tuin met de kleintjes. Genieten van het badje en een rollende zoon die bloemetjes probeer de plukken, schattig!

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Oh, Klaasje, wat leuk joh, die kindjes van je! Heerlijk genieten zo buiten.
    Wat ontdekken ze veel, hè buiten. Niets is veilig voor de grijpgrage handjes. Hihi, en die badjes zijn om jaloers op te worden.....heerlijk met dit weer. Alleen te klein voor mij om er ook in te zitten/liggen.

En jeetje inderdaad heel je cyclus van slag. Ik hoop voor je dat het doorzet (gelukkig is het hele hete weer bijna voorbij) en dat je snel aan de slag kunt voor de tp!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lamaris: fijn dat het is meegevallen en dat je snel kunt starten. Toen wij naar DD gingen had ik een soort van zin zelfs om te beginnen.
    @Tassie: met dit weer is mega ongesteld geen pretje. Weten je ouders helemaal niet dat jullie weer begonnen zijn? Vond ik zelf ook het lastige van de mmm, dat het vaak zo lastig in te plannen is omdat het vaak anders loopt dan gepland, zodat je al snel werk en familie moet inlichten. Zeker als je met oppas zit. Kun je niet zeggen dat jullie een uitje van je man's werk hebben en of zij willen oppassen? En kun je haar niet toch mee nemen en er met een extra stop, dierentuin bezoekje na afloop echt een uitje van maakt?
    @Klaasje: leuk is dat om die kleintjes letterlijk de wereld zien ontdekken. Hier zijn de kinderen ook de hele dag buiten met een badje en water spuiten ed. Hopelijk is het nu dan echt een begin van je menstruatie. Lukt het dan nog voor jullie vakantie?

11. lamaris

lamaris Niet meer actief

#3251 lamaris, 4 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2015
    @Klaasje82: dat klinkt goed! Dan kan je nog net een tp doen voor de vakantie!! En wat heerlijk die kleintjes. Ik hoop zo dat ik dat volgende zomer ook mag meemaken. Ik wacht al zoveel zomers...

@Tassie74: dus jij zit ook bij UMC. Weet dat je de meds dus bij Geertgen op kunt halen. Sinds mei heeft de VGZ-groep (dus UMC) daar een contract mee. Het recept van DD leverden wij daar in en we kregen alles mee zonder een cent te betalen! Edit: ik las even terug en zag dat jij dit ook al hebt gedaan. Balen zo'n zware menstruatie. En ja, ik zou de ouders vertellen dat jullie even saampjes eropuit willen.
    Zeg dat je een leuk hotelletje hebt geboekt ofzo...

De dokter telde trouwens maar 5 antrale follikels in totaal bij de uitgangsecho. Het was weliswaar op cd22 maar er komt waarschijnlijk niks meer bij. Toch wel even slikken, hoor. Het is echt érg weinig. Mijn laatste antrale follikeltelling in V.oorburg was in 2013 (want het M.CK doet niet aan uitgangsecho's), en toen was het ook al iets van 4-6. Toch heb ik de vorige 2 IVF's 7 en 9 eicellen gehad bij de punctie. Dus het zegt ook niet alles...pff ik merk dat de zenuwen toeslaan. Angstvisioenen van afgebroken pogingen en andere ellende. En tegelijkertijd heb ik ook wel zin om te starten. Drie vriendinnen/kennissen, allen 37 jaar, zijn nu zwanger en mijn tweelingzus was het tot vorige week, helaas werd dat een miskraam. Dan zou ik toch ook nog wel een kansje moeten hebben?

12. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik heb alle meds trouwens in de koelkast gemikt, ook de Menopur, de Synarel en de Suprefact. Dat moet je < 25 graden bewaren maar het is nu warmer in huis. En de utro, want dat gaat smelten.

13. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    35 jaar, 1e ICSI op 16-12-2013 gehad
    Ik heb alles bij UMC snel en netjes afgehandeld gekregen. Zelfs de extra medicatie die ik nodig had en bij het UMCG heb gehaald. Dit kreeg ik eerst niet vergoed, maar ik had nog een mail van UMC waarin stond hoe ik die afhandeling moest doen en toen werd het heroverwogen en alsnog vergoed. Alleen de embryoscoop wordt niet vergoed. Het geld van de ICSI-poging had ik al na 4 dagen op mijn rekening staan. Behandelplan DD + toestemming UMC achter de factuur indienen. Ik hoefde in Nij Geertgen ook niets voor te schieten.

Succes Lamaris met jullie volgende poging, ik heb morgenvroeg de scratching, ben heel benieuwd of er iets uit gaat komen. De zus van Dr. Cuypers (dus ook Dr. Cuypers, haha) gaat dit doen.

14. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Danimaxim: Succes morgen! Ik heb de vtouwelijk Dr C ook 2x gehad... hele fijne aardige dokter!

X

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    #3255 Champetter, 5 jul 2015
    Laatst bewerkt: 5 jul 2015
    Mona, hoe gaat het met je? Gaan jullie deze cyclus wederom voor een cryo tp?

Dani, jij in afwachting voor de pipelle zie ik?

En Lamaris alles in huis. Slim dat je alles even koel houdt met deze gekke dagen. Ik gun het je enorm dat je volgende zomer ook met je eigen kleintje mag doorbrengen. En natuurlijk zijn er kansen voor je! Wat betreft de AFC, er zullen waarschijnlijk geen 10 follikels groeien maar meer dan 5 kan zeker. Ik had op mijn uitgangsecho een AFC 11 en uiteindelijk 14 follikels, heb het vaker gehoord dat het hoger uit kan vallen, ook bij ons laag amh patienten. Ga lekker vitamine D op doen in het zonnetje en dan wens ik je veel succes met deze poging!

Tassie, wanneer gaan julle weer verder?

Hier besloten om voor de vakantie pipelle te zetten hier in ons eigen ziekenhuis en dan na de vakantie voor een tp te gaan.

Nog even mijn PNO beklag en gezanik. Na 7(!!) weken heb ik mijn storting gekregen voor de IVF, embryoscope én de rekening voor de cryo opslag. Op die laatste heb ik namelijk nog een keer bezwaar gemaakt omdat op mijn IVF rekening staat 'ohne zurucklassung' vanwege de overstimulate. De IVF kostte ook minder nl 1200,-. Op mijn verweer dat mijn cryo's dan toch echt wel ingevroren moesten worden kreeg ik mijn vergoeding. Het gaat me niet om die 151 euro, maar ik was zo nijdig zo lang te moeten wachten en de manier waarop. Ik heb ze ook gemeld bij de NZA ( Nederlandse Zorg Autoriteit), ik mag mijn premie toch ook geen 7 weken later betalen?

Ondanks geen hormonen ben ik toch een kreng van een wijf :D

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Klaasje, ik vind jouw 'geklaag' volkomen terecht. Ik heb deze keer ook alles volgens hun regeltjes ingediend, en moest ook wéken wachten op m'n geld. Alsof het om een paar lousy tientjes gaat, zeg! Ik heb er ook over geklaagd. Kreeg ook nog eens een of andere bitch zonder enig inlevingsvermogen aan de lijn. 't Is dat je uiteindelijk het geld wel terugkrijgt, maar ik overweeg echt om per 1 jan. as. naar een ander te gaan. De MMM is voor ons toch per april as. afgesloten ivm mijn leeftijd.

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Idd Stiertje, het geld komt wel als je maar lang genoeg blijft bellen. Ze vergoeden ook ruim tov andere verzekeraars maar om dan zo onderuit te gaan op klanttevredenheid is wel een domper.
    Ik denk dan ook dat PNO extra geld verdiend aan de minder mondige klant, tenminste dat is mijn gevoel.

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, jammer.
    Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jij bent mét hormonen trouwens :D:D:D:D

19. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaasje: hier alles goed hoor! Vanaf morgen weer starten met ovutesten.. en hopelijk over dag of 10 tp van onze laatste cryo..

Wat een gedoe zeg met de verzekeringen...

X

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Danimaxim; heel veel succes vandaag!!

@Klaasje; hihi, daar ben ik ook benieuwd naar.....hoe ben jij mét hormonen:D. Uiteraard heb je wel helemaal gelijk, hoor. Het gaat veel en veel te ver met die zorgverzekeringen. Ze eisen veel te veel en als ze over de brug moeten komen met geld, dan doen ze daar lekker lang over of ze gaan weer moeilijk doen. Bah! De artsen hebben echt heel veel problemen met de zorgverzekeraars. Ze veroorzaken zoveel problemen en irritaties.
    Oh ja, ik heb 22 juli a.s. een nieuwe afspraak staan in DD bij dr. C (man) voor een uitgangsecho en een gesprek. Ik ben zeer benieuwd wat we gaan doen voor tp.

@Monatoetje; ook jij heel veel succes!

Deel Deze Pagina