Ik zou dat zeker weer gaan doen, Mikka, ook voor een 'eigen' poging kunnen die supplementen en vitaminen goed doen.
@Mona: gefeliciteerd, meid! Wat fijn hier weer goed nieuws voorbij te zien komen! Ik hoop dat je een fijne zwangerschap mag hebben! Dit keer zal ik je helaas niet vergezellen (alhoewel zulke testen bij mij ook altijd weer een kriebel opleveren). @Klaasje: weer wat geleerd! Heb nooit cryo's gehad, dus nooit over dit soort dingen na hoeven denken. Toen wij naar DD gingen hadden wij al een kindje, dus ik kwam er (voor mezelf) al anders binnen dan velen van hier. Maar ook ik werd altijd wat emo van de zenuwachtige, soms wat moedeloze blikken van de andere stellen in de wachtkamer, die inderdaad nog met lege handen stonden en waar zoveel van af hing als ze zo'n stap naar DD gingen maken (wat waarschijnlijk een van de laatste mogelijkheden was). @Mikka: dus toch je vriend zover gekregen om het toch weer te gaan proberen? Ik zou ook zeker vitamines gaan slikken. Je weet maar nooit waar het goed voor is. En officieel heb ik vanaf vandaag vakantie, maar heb mijn werk nog niet af. Dus dit weekend moet ik nog even terug om het af te maken en dan kan ik echt 'vrij' zijn. @Stiertje: alles goed met jou? Lekker al bezig in de babykamer?
@sneeuwmees: babykamer is helaas nog niet af. We zijn 3 nieuwe slaapkamertjes aan het maken (kinderkamer, babykamer, kamer voor ons) en daar moet nog het laatste aan gedaan worden: dakvensters, deur- en raamkozijnen aftimmeren/afwerken, schilderwerk van deuren, kozijnen, plafonds en muren, en het leggen van laminaat. Dus nog 'even' werk. Moet vriendlief eigenlijk doen, maar hij wil nu liever eerst een aantal klussen buiten doen. Eigenlijk hoop ik stiekem op een paar flink regenachtige dagen in de vakantie, dan kan hij binnen wat gaan doen. Ik heb al wel een mooie (paarse) accentkleur uitgezocht, waarmee ik in iedere slaapkamer 1 wand wil schilderen. En het laminaat weet ik ook wel ongeveer. Verder heb ik van de week via MP een ledikantje gekocht, waarvan je 1 brede kant eraf kunt halen, zodat het een peuterbedje wordt. Dus daar komt de oudste straks in. Nog even een nieuw matrasje scoren. Kortom: er staat veel in de steigers, bijna letterlijk Maar het komt allemaal wel goed. Wel fijn dat je bij een tweede veel minder hoeft aan te schaffen. En dat bij ons de tweede weer een meisje is, is ook érg handig qua kleertjes. En ik voel me gewoon veel relaxter, weet veel beter wat er echt nodig is, laat me niet meer regeren door die hysterische lijstjes met onzinnige dingen. Ik ben alleen ERG MOE. Vorige week bij de VK was de bloeddruk erg laag: 85/55. Misschien ff HB laten prikken, misschien is daar nog wat aan te doen. Hoewel dat aan het begin vd zwangerschap 8.8 was, dus een goede uitgangswaarde. Nou ja, het is ook de laatste week voor de vakantie, dan is iedereen moe.
@Stiertje: nog veel plannen op stapel, zo te horen. Volgens mij worden je gebeden verhoord, want er komen een paar heel regenachtige dagen aan. Dus alle reden om binnenshuis lekker aan de klus te gaan. Ik vond de tweede zwangerschap in veel opzichten ook relaxter, omdat je de basis-spullen allemaal al in huis had en zo van zolder kon halen. Bij ons moest ook de oudste van kamer (en bed) veranderen en vond dat toch wel moeilijk. Hij zat net op school, wist dat hij een broertje of zusje kreeg, dus al zoveel veranderingen. En dan zou hij ook nog uit zijn kamertje moeten waar hij zo vertrouwd mee was. Gelukkig werd dat 'probleem' onverwacht opgelost toen we bij een winkel waren wij hij een heel stoer jongensbed zag die hij graag wilde hebben. We hebben toen gezegd (was geen leugen) dat als hij dat bed wilde hebben hij naar de andere kamer moest 'verhuizen', omdat dat bed niet in zijn oude kamertje paste. Dat was voor hem gelijk akkoord, dus toen hebben we dat al heel snel in werking gezet en hem al een stoere jongenskamer gegeven. De babykamer wilde ik graag een andere kleur, met andere gordijntjes, maar kwam er niet uit. Ik wilde een groen/turqoise kleur, maar mijn man vond alles te jongensachtig (en we wisten niet wat het zou worden, ook al zei mijn voorgevoel een jongen). Toen hebben we voor een andere kleur groen gekozen (bij onze oudste hadden we appeltjesgroen op de muur), een soort mosgroen. Dus zo langzamerhand is het toch goedgekomen. Maar bij mij zat veel gepieker in de finishing touch van het kamertje , ondanks dat alles in eerste instantie zo relaxed leek omdat we het alleen even van zolder hoefden te halen. Fijn dat je bijna vakantie hebt. Volgens mij is iedereen moe, maar kan me voorstellen dat met een lage bloeddruk en zwanger het voor jou nu even extra zwaar is. Gelukkig snel vakantie om even goed bij te tanken.
Voordeel bij ons is dat onze dochter een stuk jonger is, waardoor ze er minder bewust mee bezig is. En wij krijgen natuurlijk allemaal een andere kamer, in die zin is het ook minder beladen. Zij hoeft niet op te schuiven voor een ander, we verhuizen allemaal. Ik vind het ook heel fijn om te weten dat wij een meisje krijgen. Scheelt veel kopzorgen, want die zou ik in jouw situatie ook gehad hebben Vanavond even HB laten prikken bij de VK. En ik ga even Floradix kopen.
Fireangel, hoe is het met jou?? @ego: HB was puik, 7,7 maar liefst. Gewoon maar even rustig aan doen de komende weken. Scheelt al dat ik vakantie heb en dus niet 4x per week vóór 6 uur moet opstaan ...
@Stiertje: poeh.. zo vroeg op staan! Dan is het al heel erg lekker de komende tijd even lekker bij te slapen en te tanken! Vandaag hoefde ik ook geen wekker te zetten. Heerlijk vooruitzicht, dacht ik nog gisterenavond. Maar wekker of niet, de jongste meldde zich toch weer op de vertrouwde tijd (ondanks dat hij wat later dan anders in bed lag). Maar goed, we mogen nog niet klagen, want hij meldt zich pas rond 8.20 uur en dat is al uitslapen vergeleken met sommige andere moeders. Nou, jij lekker rustig aan doen en vooral genieten van je vakantie! @Fireangel: ik ben ook wel benieuwd hoe het met jou/jullie gaat? @Mona: nog getest vandaag?
Hoi meiden ik heb net de digitale test gedaan en er staat echt zwanger 1-2weken Kan het bijna niet geloven. Foto staat in mijn album.. Liefs
Hier eindelijk vakantie, hopelijk een beetje op adem komen. Ons meisje doet het goed, heeft wel heeeeel duidelijk haar eigen mening. Al een half jaar bezig met naar de wc gaan maar nu laten we ook echt haar luier uit. Ons mannetje is heel veel ziek, heel regelmatig koorts en veel met hem al in het ziekenhuis, huisarts en huisartsenpost geweest. Ze kunnen er geen andere verklaring voor geven dan de ene virusinfectie na de andere. Maar is echt wel sneu voor hem en pittig voor mij. Hij zit nog op 7 - 8 voedingen per dag (+ fruithap + groentehap en incl. papfles) dus doorslapen zit er ook nog niet in. Maar wat groeit hij hard en wat genieten we toch ook van hem. Van en consultatiebureau moeten we nu proberen terug te gaan naar 4 - 5 voedingen. Daarnaast moeten we van de huisarts proberen te stoppen met de nexium tegen zijn reflux. Na 5 dagen stoppen heb ik de huisarts weer gebeld. Was weer alleen maar krijsen, eten dat omhoog kwam, overstrekken etc. Huisarts was er niet, dus assistente zou hem de volgende dag terug laten bellen (dat was gisteren en geen telefoontje gehad). Dus gisteravond op eigen initiatief gewoon weer begonnen. Nu lekker genieten van mijn zomervakantie, heerlijk onderwijs (5 weken vrij), 2 weekjes nog lekker met de caravan weg in eigen land. Maar heb er helemaal zin in om met zijn viertjes even weg te zijn, rustig aan te doen en te genieten. Ik lees nog wel af en toe mee, maar vind het erg lastig om van alles op de hoogte te blijven en op iedereen te reageren. Maar weet dat ik met jullie allemaal meeleef en jullie allemaal het beste wens!!
@Mona: met zo'n tekst zul je er toch aan moeten geloven! Van harte, meid!! @Fireangel: zo te horen heb je een heftige start gehad met de kleine man. Hopelijk dat het vanaf nu steeds beter gaat. Mijn tweede zoontje heeft ook veel meer last van virusinfecties en verkoudheden gehad dan mijn oudste. Blijkbaar pikt hij toch makkelijk alle virusjes mee die mijn zoontje op school mee naar huis neemt. Geniet van je vakantie en van elkaar!! Ben net terug van het werk. Had eigenlijk donderdag mijn laatste dag, maar liep zo tegen deadlines aan en van het een kwam het ander, waardoor ik niet alles af kon krijgen. Ipv heel erg te stressen had ik maar besloten op tijd naar huis te gaan en dit weekend even terug te gaan. Ivm het slechte weer vanmiddag dus terug geweest. Heerlijk achterstanden weggewerkt, zodat ik met een gerust hart nu echt kan zeggen dat ik vakantie heb (ook al voelt het niet zo met het weer ).
@Sneeuwmees; Eindelijk vakantie, meis! Je hebt het verdiend....zeker na je laatste inspanningen voor je werk vandaag (in het weekend nog wel!). Wanneer vertrekken jullie en waar gaat de reis dit keer heen? Het heeft echt heel erg gespookt vandaag, he, met die storm. Wij hadden uitgerekend vandaag een proefrit gepland in Arnhem. Hihi, het was echt bar en boos onderweg. Daarna nog naar Zuid-Holland gereden waarbij wij het laatste stuk via binnendoorwegen zijn gereden omdat de snelweg afgesloten was. Oh oh, en toen was de auto die we daar bekeken een rokersauto! Stinken, zeg! Dus die wordt het sowieso niet. Gelukkig was op de terugweg de snelweg wel gewoon weer opengesteld. Maar jeetje, wat een weer! Het was best spannend soms. L. was ook niet helemaal blij. Ze had heel kort geslapen in de auto (veel te kort) en was echt helemaal op halverwege de dag. Wat een geluiden komen er dan uit haar mondje, zeg! Af en toe kriebelen onder haar voetjes (de sokjes had ze alweer uitgetrokken) maakte haar toch weer aan het lachen. Thuis aangekomen heeft ze nog heerlijk gespeeld, goed gegeten en nu ligt ze gelukkig heerlijk te slapen. Wij zijn trouwens ook gaar en kijken de Tour de France (had ik opgenomen).
@ monatoetje gefeliciteerd zeg wat leuk. Ik hoop datik volgende week ook positief mag testen maar ik weet niet of ik het vol hou tothettesten ik denk dat ik het wel eerder probeer. Ik heb alleen heel rare pijn af en toe in me onderbuik, wat zal het ?? Xx
@Tassie: jammer dat je zover moest rijden en dat de auto niets bleek te zijn. Je was overigens wel dicht in de buurt bij waar ik woon. Dus de volgende keer kom je maar aan. Het was inderdaad heftig weer. Ik was vanmiddag op mijn werk en kon niet goed zien wat voor en weer het was, maar hoorde later van mijn man dat het toen net behoorlijk heftig was. Normaal rijd ik ook altijd door een soort van bosweggetje van en naar huis, maar deze keer maar niet gedaan. Maar hoe ik ook reed, er lagen overal takken. Hoorde straks dat zo'n 4 km hier vandaan een boom op een auto is gekomen en de man overleden is. Dan komt het toch wel even heel dichtbij. De jongste had ik vanmiddag op bed gelegd en had verwacht dat hij moeilijk zou slapen omdat het zo onstuimig was, maar achteraf heeft hij bijna 4 uur geslapen. En hij ligt er inmiddels ook al weer een tijdje in. Blijkbaar een beetje aan het bijtanken of weer een tandje of iets wat hem dwarszit. Wij gaan overigens pas volgende week vrijdag. Dus we zijn nog een paar dagen thuis. Als ik weer aan de weg ernaar toe denk en aan alles wat ik mee moet nemen, dan vraag ik me af waarom vakantie toch ook alweer zo leuk was. @Anoniempje: je zou zeggen als je van alles in je buik voelt, dat er hard 'gewerkt' wordt. Dus wie weet mag je Mona snel volgen! Heb gisteren weer ovulatietesten gekocht. Ik heb al 2 maanden een cyclus van 5 wkn (35 dagen) en heb dan van week 2-3 eisprongpijn. Daardoor is het mij niet duidelijk wanneer mijn eisprong nu eigenlijk is. Dus wil nu eens een maandje testen om eens inzicht te krijgen wanneer mijn eisprong ongeveer is. Wel weer apart om daarmee in de weer te gaan en vooral ook omdat als er twee strepen staan, we die juist niet moeten gaan benutten.
Ik hoop het sneeuwmees en ik doe niks anders dan slapen allemaal van die rare dingen dat me opvalt of ik wil dat het zo lijkt dat misschien me lichaam me de gek houd wie weet we zullen het zien.. Maar ik had een vraagje ik heb afgelopen maandag de tp gehad en de dokter ze 10 dagen wachten en 11 de dag testen dat is dan rijdag toch zoals ik het heb uitgerekend of donderdag ik weet het even nietmeer Groetjes
@Anoniempje: vreselijk die wachtweken, hè? Gebruik je ook utro? Dat maakt het nog extra lastig omdat je niet weet of het door de utro komt of door een zwangerschap. Hoop natuurlijk het laatste. Ik denk dat je vanaf de tp 11 dagen vooruit moet tellen (heb zelf mijn laatste tp al weer in 2013 gehad en ben het ook even kwijt hoe het zat ) en dan kom je uit op vrijdag. Nog een paar daagjes afzien dus. Sommigen testen overigens ook al voor de testdatum, dus denk als je zwanger bent je het op donderdag ook al wel zou moeten zien. Ik vond de tweede week ook het lastigste. De eerste heb je vaak nog wat afleiding, maar zo richting je testdatum gaan je gedachtes toch alle kanten op. Succes, meid!
@Anoniempje; spannend voor jullie. Die wachtweken zijn vreselijk! @ego; ik ben nog niet ongesteld......Ik had het wel al zaterdag moeten worden....maar ja het is een beetje van slag denk ik zo. Zul je net zien.....ik wil heel graag verder!!! De ovulatietests zijn in huis, dus ik ben er op zich helemaal klaar voor.
@Tassie: irritant, hè, als je lijf niet mee werkt als jij in de startblokken staat. Had ik ook altijd als ik met een poging wilde beginnen, dat mijn normaal heel regelmatige cyclus ineens een eigen leven ging leiden. Hopelijk kun je snel van start. Ik heb vandaag een eerste ovu-test gedaan en die was (volgens mij) positief. Heb ook de hele dag al eisprongpijn gehad. Dat zou betekenen dat als ik al op dag 14-15 mijn eisprong heb, en een cyclus van 35 dagen, dat ik dan een lf van ca. 20 dgn heb. Een positief iets is (even afkloppen) dat ik nu voor het eerst geen bloedverlies heb gehad in aanloop naar de eisprong. Dus vermoed dat dat spiraaltje toch de oorzaak was van al die spotting. Dus ondanks dat ik nu even niet weet wat mijn cyclus doet, ben ik daar al heel blij mee.
Hallo sneeuwmees ja ik gebruik ook de utro en progynova maar ben erg beroerd maar voor de rest gaat goed Hoe gaat het met jou dan ?? Ja tassie die achtweken duurt eg lang jaa Cc