@Stiertje; Ik weet dat ze zondag geen afspraken maken....ik had het inderdaad wat raar opgeschreven. Ik bedoelde dat het misschien zo zou uitkomen dat de tp op zondag berekend zou worden.......maar dat de feitelijke tp dan of zaterdag of maandag zal plaatsvinden. Trouwens ik krijg DD niet telefonisch te pakken, continu in gesprek. Ik heb ondertussen ook maar een mail gestuurd met mijn vraag. Ik hoop dat ze in ieder geval vandaag nog reageren voor mijn geruststelling. @Monatoetje; Nog 2 nachtjes slapen.....Hoe voel je je verder? @Sneeuwmees; ben je aan het relaxen?
@Mona: ik duim megahard dat het nu wegblijft! @Tassie: DD op maandagmorgen bellen is inderdaad onbegonnen werk. Hopelijk reageren ze snel. We zijn bij de ikea aanbeland. Ideeën opdoen voor onze keuken die aan vervanging toe is. Valt nog niet mee.
@Sneeuwmees; jeetje, jij gaat ook van hot naar her.....Moeilijk trouwens om een keuken uit te zoeken bij de Ikea. Ze hebben enorm veel keuze en leuke en handige spullen. Ik hoop dat het jullie lukt een keuze te maken. Zijn jullie kinderen in Smölland (of zoiets)?
Dus als ik het goed begrijp heb je altijd 'reserve'? @monatoetje84, wat fijn dat je urine schoon was en je vandaag niets meer verloren bent! Is dat nog steeds zo (nu we in de avond zitten?) Ik ga echt keihard duimen voor je! Heel spannend voor jullie! Trek je het nog een beetje? @sneeuwmees, Welcome home gelijk back to business begrijp ik goed dat je bewust je spiraaltje hebt verwijderd? Om weer een gewone cyclus te krijgen of was er een andere reden voor? Hoe is het met de kat gegaan bij de dierenarts? Wij konden afgelopen donderdag nadat we uit DD kwamen nog even naar de dierenarts om 22.00 uur Heeft een kat van mij een gat achter zijn oor... gekrabd door zijn broer.. Vrijdag weer terug.. Grappig wij zijn ook aan het shoppen voor een keuken! Wij hebben nieuwe woning gekocht en daar moet wel een nieuwe keuken in Wij kopen hem bij budgetkeukens! Dat zelf meten is voor ons met vier linkerhanden geen optie @stiertje73, doet DD zondag geen tp? Maar hoe lossen ze dat op dan, aangezien een embryo toch 5 of 6 dagen oud is? Die moet toch op het juiste moment in de bm geplaatst worden? Vandaag Gent gebeld en gezegd dat we niet meer bij hun in behandeling gaan. Moest een klacht indienen van die vroedvrouw waarom we over gaan stappen. Nu medisch dossier aangevraagd voor DD. dr. Scholtes had mij ook gemaild dat ze het aanvraagform opsturen (gaat dat niet digitaal bij hun?) En dat ik moest aangeven als ik ging stoppen met de pil... Nou meneer, dat ben ik al .. Klopt het dat je bij DD alles via de info mail vraagt en dan vanzelf weer reactie terug krijgt?
@Tassie: onze kinderen hebben nog nooit bij Smaland gespeeld. Maar dat komt meer omdat ik zo'n moederkloek ben dat ik geen rust heb als ik ze niet in het vizier heb. Zeker die kleine brokkenpiloot van ons, heb ik liever binnen handbereik...hihi.. Alhoewel het vandaag wel onhandig was, toen mijn man en ik even iets wilden bekijken en ik dus achter die twee van mij aan het vangen was en hij alleen dingen moest bekijken. Dus als we echt werk gaan maken van de keuken, dan laat ik ze wel thuis, anders is geen doen. @Zowelkom: ik had na mijn tweede een koperspiraal laten plaatsen, die ik al 2 keer eerder met volle tevredenheid had gehad. Maar vanaf het begin af aan, had ik alleen maar klachten ervan. De huisarts gaf aan dat ik het maar de tijd moest geven en gaf aan dat die klachten zeer waarschijnlijk niet door het spiraal kwamen. Maar ik had door de hele cyclus heen steeds tussentijdse spotting. Niet erg prettig en het bloedverlies op zich was al anticonceptie genoeg. Ook had ik rare pijn rondom mijn eisprong. Dus vorige cyclus besloten hem te laten verwijderen om eens te zien of het door het spiraal kwam of dat mijn cyclus echt verstoord was. Of het toeval is of niet. Deze eerst maand zonder spiraal geen enkel tussentijdse spotting gehad en 'normale' eisprongpijn. Ook weer een cyclus van rond de 28 dgn (ipv 35 dgn.). En mijn kat. Ik heb twee katten, waarvan er een chronische astma heeft. Hij begon nu weer meer te snotteren, hoesten e.d., dus maar weer een afspraak bij de dokter gemaakt. Toch wilde ze hem deze keer geen antibiotica geven (zoals normaal), maar meer proberen dit met prednison op te lossen. Dat gaf ik hem al af en toe, maar ze wil nu meer toe naar een onderhoudsdosering waar hij dan de rest van zijn leven op moet blijven. En verder heb ik nog een andere kat (zijn broertje) die zo'n 2 maanden geleden ergens enorm van geschrokken is en in een soort shock toestand zich 2 dagen in huis had verstopt. Sindsdien poept hij in huis. Heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt echt. Heb nu in overleg met haar een soort kalmeringstabletjes om eens te proberen voor hem. Dus al met al was het toch nog een rib uit mijn lijf. Wat raar dat je een klacht in moet dienen om over te stappen. Hopelijk doen ze niet moeilijk over het verstrekken van je dossier. Ik heb zelf overigens goede ervaring met snelle antwoorden op mijn e-mails aan de NL assistentes. En grappig dat jullie ook op zoek moeten naar een nieuwe keuken. De mijne is zo'n 14 jaar en hij begint het een beetje te begeven. Laatjes die niet goed meer sluiten, scheef gaan hangen. We zijn dus bij de Ikea geweest, maar dan is het inderdaad nog enorm veel zelf uitzoeken en dat gaat ons als complete leek echt niet lukken. Binnenkort dus ook maar eens naar een keukenzaak voor wat hulp.
Ik ga nog reageren verder op je maar weet niet waar jullie wonen maar budgetkeukens kan ik persoonlijk aanbevelen. Wij hebben nu keuken van ruim 5m en bij keuken kampioen exact dezelfde keuken en daar stond die voor de iets minder van de prijs maar dan voor 2.7m. Dus wij krijgen veel meer keuken voor maar 400 euro meer.. En whirlpool apparatuur! Feliway kan ook helpen voor je kat, kan je stekkers in stopcontacten doen worden ze ook rustig van
@Zowelkom: wij wonen in het midden van het land, dus we kunnen alle kanten op. Zal het eens onthouden. Bedankt voor de tip. De stekkers heb ik idd ook al hangen. Deze kat is al gevoelig voor veranderingen (zoals verbouwingen e.d.) en hij heeft vaker in huis gepoept, maar na het hangen van zo'n stekker was het weer snel over. Tot deze keer. Maar ik blijf ze wel in de stopcontacten hangen, het kan in ieder geval geen kwaad.
@ZoWelkom; Ik heb verder geen ervaring met de embryoscope en invriezen, omdat de vorige keer ik maar 1 bevruchte eicel had die al na 3 dagen werd teruggeplaatst en waarvan ik overigens met heel veel mazzel zwanger van ben geraakt (ze wordt alweer bijna 1). En ook ik heb hele goede ervaringen met het mailadres van DD. Je wordt echt of diezelfde dag teruggemaild of teruggebeld. Bellen naar DD is een crime.....heel vaak ingesprektoon. Wat gezellig trouwens al die kattenmensen! Wij hebben er 4...allemaal poezen. Heel gezellig! @Sneeuwmees; hihi, ik vind je ook niet iemand die d'r kinderen naar zoiets brengt tijdens het winkelen. Ik zou dat ook echt nooit doen.....het is of samen met kind of zonder kind. Nu hebben wij haar eigenlijk al naar diverse winkels meegenomen, ook verder weg in Nederland. Hebben jullie trouwens al een keuken op het oog? Wat vervelend trouwens dat je ene kat nog steeds gestrest is door een of ander voorval en nu nog steeds in huis poept. Hoe is hij verder naar jullie toe? Laat hij zich wel zien of verstopt hij zich nog steeds? Lastig joh. Ik hoop dat de pilletjes hem rust gaan geven. Zo sneu. Wij hadden ook een hele gevoelige kater (nou ja, een je-weet-wel-kater). Hij was ook echt super gespannen door van alles. Heel zijn lijfje hield hij gespannen en daardoor kon hij ook ineens uitvallen. Uiteindelijk hadden wij een manier gevonden om hem op zijn gemak te stellen door hem in het voorbijgaan op de trap of bij het langslopen een aai te geven zodat hij zich ontspande. Verder hebben wij hem sowieso heel veel geaaid en het hielp. Hij werd rustiger en kwam ook echt bij ons liggen op schoot en achtervolgde ons als we rondliepen in huis. Het was echt "me and my shadow". Helaas werd hij op een gegeven moment ziek (te snelle schildklier en chronisch nierfalen) waardoor wij hem na behandeling met pilletjes uiteindelijk hebben laten inslapen. Hij was op, hij was toen 18 jaar. @Ego; vandaag alweer de 4e dag op rij met een knipperende smiley. Hmmm.......toestand zeg. Het zal toch niet dat we straks volgende week dinsdag naar DD moeten op onze dochter's verjaardag?
Dat zal dan voorbestemd zijn dat je de tp op je dochters verjaardag hebt Tassie Heel veel succes Tassie! Hiero vandaag dag 8 na TP cryo blastocyst en omo witte test. Hier had nu wel al een streepje op zichtbaar moeten zijn. De dagen vlogen deze keer voorbij. Inmiddels al gewend aan het idee van een TP. Ik verwacht geen positieve test meer, ik voel ook helemaal niets. Wij hebben in oktober een intake afspraak in Alicante in Spanje voor ECD. Hopelijk komt onze wens dan uit! Ik wens alle dames hier heel veel succes, geluk en gezonde kindjes toe. Hopen dat de dames die nog met lege handen staan snel mamma mogen worden! Liefs D
@Danimaxim: ach, nee. Wat kl*te! Het had zo mooi kunnen zijn nog net voor de ECD. Maar op zich wel fijn dat jullie ook letterlijk jullie grenzen willen verleggen. Heb er al meerdere hun kinderwens op deze manier zien vervullen, dus hoop van harte dat jullie ook in dat rijtje mogen aansluiten. Hopelijk houd je ons zo af en toe nog eens op de hoogte van je belevenissen in Spanje. Knuffel! @Tassie: ja, het zou zo maar kunnen dat het je dochter's verjaardag gaat worden (al hoop ik het ook niet voor je). Maar nog steeds een knipperende smiley? Heb je een ei met faal- of springangst? Inderdaad toch maar even proberen te overleggen met DD? Wie weet zul je dan nog wel een keer die kant op moeten voor een extra echo om te zien hoe ver je in je cyclus zit en wat de reden is voor het lange knipperen. En de gestresste kater laat zich verder goed zien en aanhalen. Hij slaapt ook gewoon bij me op bed en spint er vrolijk op los. Maar op de een of andere manier is hij toch heel gestresst. Hij is wel, dat merk ik wel, in het algemeen wat schrikachtiger. Hopelijk werken de pilletjes (alleen vannacht werkten ze in ieder geval nog niet ). Ik ga me eens klaarmaken voor het werk. Heb sinds het einde van de vakantie en sinds ik meer aan mijn werk denk weer hartkloppingen. Niet echt een gezonde situatie. Ook nu weer en dan moet ik er nog heen.
@Danimaxim; ach jeetje, meis.....wat vind ik dit rot voor jullie! Als je van je af wilt schrijven, kun je dat uiteraard altijd hier doen! Ik hoop zo dat Spanje jullie droom zal laten uitkomen! Meis, heel veel geluk voor jullie! En toch vind ik dit echt vreselijk kl..te voor jullie! Knuffel. @Sneeuwmees; och, dat is niet goed, hoor, dat je je gestrest voelt alleen bij de gedachte naar het werk te moeten. Ik denk dat je daar toch wel iets mee moet gaan doen, hoor. Loop jezelf niet voorbij! Helaas liggen de banen niet voor het oprapen...maar misschien toch een melding maken bij de bedrijfsarts of zoiets? Of een ander vertrouwenspersoon? Ik wil je wel heel veel succes wensen vandaag! @ego; moet ik echt DD bellen? Ik voel wel iets van ovulatiepijn, wat ik elke maand heb. Het zit er wel aan te komen. Hihi, misschien is het ei inderdaad verlegen nu ik erop zit te wachten. Het zou toch wat zijn. Ik hoop echt niet dat het op mijn dochter's verjaardag zal zijn die tp. Als het zo is, dan is het natuurlijk zo......oh oh.... Ik test nu ook 's avonds voor het slapen gaan voor de zekerheid.
Thanks Sneeuwmees, als ik goed nieuws heb zal ik dit laten weten En het is zoals het is, klinkt misschien heel makkelijk, maar ik heb in 2010 al een zware operatie gehad waarbij ze dachten dat er kanker in mijn cyste zat. Het bleek na 4 maanden een borderlinetumor (ja dat bestaat ook, haha). Dit was heel zwaar en sinds 2010 ben ik me al bewust ervan dat het weleens niet heel makkelijk zou kunnen worden. Dus na 5 jaar kan ik alles goed accepteren en ik heb geen moeite met een eicel van iemand anders. Kinderloos blijven zou me wel veel verdriet brengen. Voor jou heel veel succes op je werk, kan me voorstellen dat je met een onprettig gevoel er naar toe gaat. Ik hoop voor je dat de situatie snel opgelost wordt op je werk. Liefs en X
@Sneeuwmees; hoe is het gegaan vandaag? @ego; zojuist getest en eindelijk een stilstaande smiley! Joepie! Ik heb DD gelijk gemaild...morgen moet ik immers werken. Ik ben benieuwd of de tp dan toch nog maandag zal zijn of inderdaad op onze dochter's eerste verjaardag. Gelukkig heeft ze zelf niet door wanneer ze jarig is, dat scheelt. Maar ja, de visite moet dan natuurlijk ook verplaatst worden. Mijn broer komt sowieso donderdag, dus misschien de rest ook maar vragen dan. Nou ja, eerst maar afwachten wanneer ik voor de tp moet komen.
@Tassie: het is goed gedaan vandaag. Heb wel de hele dag hartkloppingen gehad. Ben laatst al een keer bij bedrijfsmaatschappelijk werk geweest en ga binnenkort in ieder geval een keer praten bij de bedrijfsarts. Fijn dat je smiley nu uitgelachen is. Nu inderdaad tijd voor actie!!
Zo, weer veel geschreven hier. Even wat reacties van mij: @ZoWelkom: nee, geen tp op zondag. Dan wordt het zaterdag of maandag, al naar gelang wat het beste is in jouw situatie. Bij de tp van mijn dochter kwamen we ook op een zondag uit, dat is maandag geworden, dus een tp 6 dagen na de punctie. Nou, daar is toch best een mooi meiske uit gekomen @Tassie: zou toch ook wel bijzonder zijn, de tp nu op je dochters 1e verjaardag. Dat moet toch een goed teken zijn. @Danimaxim: poeh, toch heftig, laatste cryo met eigen eicel mislukt. Ik wens jullie alle succes in Spanje. En laat idd ff weten hoe dat allemaal gaat. Nou, verder weet ik het even niet meer. Ben moe, ga zo ff bankhangen. Tot later!
@Sneeuwmees;Poeh, meis, wat voelt dat akelig, he, als je zo gespannen bent dat je je er naar door voelt. Ik heb zelf jaren geleden een burn-out gehad en dat wil ik echt nooit meer meemaken. Heel goed dat je aan de bel trekt en weer afspraken gaat maken op je werk om erover te praten. Bij mijn toenmalige werkgever waren we ook met meerderen die enorme problemen hadden met het hoofd van de afdeling. We zaten met z'n drieën thuis van de 6 met een burn-out. @Stiertje; Merk je eigenlijk verschillen met deze zwangerschap t.o.v. de zwangerschap van je oudste? Groeit je buik sneller? Maak je de zwangerschap minder bewust mee? Dat is iets wat je ook wel vaak hoort van anderen die van het 2e kindje zwanger zijn. Hoezo nieuwsgierig. @Ego; nou, ik weet niet hoe ik het heb gedaan, maar het hele apparaat is stuk. Hij gaf vanmorgen nog steeds de smiley aan van gisteravond. Ik had nog willen testen vanmorgen, maar dat gaat dus niet. Nou ja, ik heb wel getest en op de teststrook is duidelijk te zien dat de beide streepjes even donker zijn. Dus ja, het klopt toch wel. Maar eh, ik koop echt nooit meer die ovulatietesten.
Tassie: In de bijsluiter staat ook dat je na de blijvende smiley niet meer hoeft te testen.. geloof dat ie een dag of 3 zichtbaar blijft en.dan verdwijnt ie zodat je de overige testen kunt gebruiken voor een evt volgende cyclus! Ik heb die test namelijk ook een keer gekocht! Maar ik heb toch liever die gewoon geen gezicht/wel gezicht aan geeft.. Nou nog 3uurtjes tot de echo... ik ben zoo zenuwachtig... X
@Mona: heeeel veel succes vandaag! Vreselijk, hè dat wachten. Ik ga heel hard voor je duimen!! Hoe is het nu met het bruinverlies? @Tassie: wat een gedoe, hè, met die testen. Hopelijk krijg je snel een reactie vanuit DD. En mijn tweede zwangerschap verliep grotendeels hetzelfde met de groei van de buik, het soort dracht en de kwaaltjes. Wel was ik vaker onzeker. Op zich niet verwonderlijk, want bij mijn zoontjes zwangerschap wist ik niet van het bestaan van zp af. Af en toe even een kwaaltje opzoeken en dan kwam ik wel eens in topics op ZP, maar las verder niet door. Naderhand ben ik hier wel actiever geworden en weet je ook meer wat er te koop is in de wereld. Soms is het handig veel te weten, maar soms dus ook niet. @Stiertje: was ook benieuwd hoe het met je was? Vind jij het niet zwaar met een peuter die rondloopt. Ik vond dat toen best pittig, als ik 's avonds zo moe was dat ik zat te knikkenbollen na het eten. Heb wel eens verlangend naar de klok gekeken of het nog geen bedtijd voor mijn zoontje was, om vervolgens zelf ook op de bank in slaap te vallen.