ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Monatoetje; hoe is het gegaan vandaag?

@Sneeuwmees; Dat lijkt mij ook best zwaar, zwanger zijn met al een rondlopend kindje.....ja ons meisje loopt inmiddels. Maar ja, eerst maar eens zwanger raken.
    Ik moet inderdaad dinsdag komen. Maandag nog even bellen naar DD om de precieze tijd te krijgen aangezien ik onder narcose ga en achter het punctieprogramma wordt geplaatst. Ik moet dus sowieso ergens in de middag, ik hoop niet te laat, want al die tijd moet ik dus ook nuchter zijn.
    En het is ook nog eens de eerste verjaardag van onze dochter. Hihi, oh ja, we moeten ook nog naar Geergten voor de Pregnyl op te halen, dus een hele route terug. Nou ja, wie weet kunnen we ergens stoppen om een gebakje te eten of waarschijnlijker een lunch.
    En ik moet mijn ouders en schoonmoeder afzeggen.....Tja, dus toch schoonmoeder ook maar op de hoogte stellen, het is anders toch wel gek om niet thuis te zijn op je dochter's eerste verjaardag. Hopen dat iedereen donderdag kan, want mijn broer komt dan al met zijn gezin.
    Mijn man neemt donderdagmiddag vrij. Wat een toestand.
    Ik hoop natuurlijk vurig dat deze terugplaatsing een zwangerschap oplevert. We gaan het zien.

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeeh alles is goed! Hartje klopte prima en was goed gegroeit! Ze zag indd in mijn baarmoeder een kleine heamatoom, wat voor het vruchtje geen kwaad kan. Wel adviseerde ze me om komende weken wat rustig aan te doen, niet sporten, niet teveel lopen en zware dingen tillen..
    Ben zo opgelucht en blij....

X

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: och, meid, wat een geruststelling. Ik had plaatsvervangende spanning de hele ochtend en heb veel aan je gedacht. Inderdaad lekker rustig aan doen, voor zover mogelijk natuurlijk, met een kleine spring in het veld om je heen. Ik ben heel blij voor je! Heb je nog een extra echo vanwege dat hematoom?
    @Tassie: wat een geregel, zeg! Ja, dan ontkom je er niet meer aan de beide ouders in te lichten. Of wil je ze gewoon voorstellen om het op donderdag te vieren (zonder de reden waarom het niet op de verjaardag zelf is). Dat vond ik altijd het lastige van de mmm dat je er soms niet aan ontkomt het anderen te vertellen, maar dat daarmee zoiets intiems als de wachtweken en de spanning of je zwanger bent of niet, ineens 'publiekelijk' bezit is.

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Monatoetje; even illegaal vanaf mijn werk.....Wow, meis, gefeliciteerd met het goede nieuws!!! Poeh wat een opluchting. Ik ben zo blij voor je!

@Sneeuwmees; ja, inderdaad een hoop geregel. We hadden al afgesproken op dinsdag, dus ja, het is toch wel vreemd als wij ineens de dag willen veranderen. Ach, mijn ouders zijn al op de hoogte van het nieuwe traject.
    Het is niet anders......wel jammer, maar ja.

5. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Het had zo mooi geweest inderdaad! Ik ga duimen voor jullie meid dat jullie wens op deze manier wel uit mag komen!!
    Je hebt wel aardig wat achter je kiezen, gezien er kanker in de cyste zat (heb ik overigens nog nooit van gehoord dat dat ook kan!)
    Toch een hele onderneming zo richting Spanje. Moet je daar dan gelijk weken blijven?

Tassie: Is de tp op de verjaardag van je dochter? Zou wel leuk kadootje voor haar zijn (als alles goed uitpakt natuurlijk ;) Maar we gaan van het beste uit!

Sneeuwmees, jeetje zeg wat lees ik nou hartkloppingen? Jezelf goed in de gaten houden hoor en luisteren naar je eigen lichaam, je hebt er tenslotte maar 1! Wij hebben trouwens een klacht moeten indienen bij Gent omdat ik aan had gegeven dat ze zou slecht bereikbaar zijn, zowel telefonisch als per email. Ik Gefeliciteerd word met een zwangerschap en krijg tegelijkertijd te horen, maar uw HCG is wel erg laag (als ze in mijn geschiedenis had gelezen had ze geweten dat ik al vaker zwanger ben geweest, dus iets voorzichtiger zijn kan geen kwaad lijkt me) Pas over 5 maanden op consult komen mbt je behandeling. Ze weten ervan maar ze willen veel klachten binnen halen om er wat mee te kunnen doen.

Monatoetje84, wat een geruststelling moet dit voor jullie zijn zeg! Ik zou lekker luisteren naar wat de deskundige zegt en rustig aan doen! Wat fijn voor je meid en vanaf nu moet het goed blijven gaan :) Wanneer is je volgende echo? Bruine afscheiding nog aanwezig?

Bij ons is er inmiddels al van alles in gang gezet.. Wij moeten morgen naar DD. Mijn menstruatie is inmiddels begonnen en moest 5 dagen na het stoppen met de pil langskomen om bloed te prikken op mijn mannelijk hormoon en DHEA. Als de bloedwaardes niet goed zijn moet ik 4 tot 6 weken DHEA slikken. Bijzondere aan dit verhaal is dat ik aan prof. De Sutter had gevraagd of ik geen DHEA moet slikken, maar nee ik ben pas 31 dat is niet nodig en aangezien dat alleen meer eitjes oplevert en niet de kwaliteit verbeterd is het niet voor mij geschikt. Nu komt DD er zelf mee... Opzich als het nodig is is het nodig, maar stilletjes had ik gehoopt volgende maand al te kunnen beginnen.
    Morgen krijgen we een .... gesprek (geen idee hoe dat gesprek heet, maar volgens mij om een klein beetje een behandelplan ofzo op te stellen). 20 augustus uitslag bloed en op basis daarvan beslissen ze of ik DHEA moet of dat ik anders 2 sept de biopt krijg voor de NK cellen onderzoek.
    Morgen ook nietje bij onze kat eruit laten halen.. Hoop niet dat ik weer onder geplast word.....

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zowelkom: ik was er ook van overtuigd dat ik waarschijnlijk wel aan de DHEA moest, omdat ik een laag amh had (en dacht dat je dan altijd DHEA kreeg voorgeschreven). Maar bij mij bleek dat niet nodig, omdat ik blijkbaar wel een laag amh-waarde had, maar wel een goede eigen dhea-waarde. In veel gevallen zijn beide waardes te laag, maar in mijn geval dus een van de twee. Dus... wie weet valt het mee.
    Sterkte ook met de kat. Ondergeplast worden is inderdaad niet prettig. Ik moet mijn kater nu eens per dag een kalmeringspilletje geven. Die kat is nooit ziek, dus niet gewend aan pillen ingeven (bleek maar weer eens). De eerste dag ging goed, maar toen was hij te overrompeld. Gisteren ging hij echter vol in verzet, met als gevolg dat er van alles van het aanrecht op de grond ging. :$ Dat belooft nog wat voor straks.

7. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ojee, dan weet je wat je straks te doen staat, aanrecht leeg haha! Ik de mijne weer de reiskoffer in... Ook leuk klusje ;)

Mijn AMH waarde is hoog 4.6 boven gemiddeld voor mijn leeftijd (pcos klantje he ;) ) hoop dat mijn dhea wel goed is.. Fingers crossed anders weer maand wachten :'-(

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zowelkom: aanrecht is leeg :D en heb het pilletje vast in de aanslag liggen. Het potje losdraaien maakt nl. zo'n enorme herrie, dat hij al gestresst is als hij dat alleen maar hoort. Fingers crossed!

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Zowelkom; heel veel succes vandaag in DD. Bij wie heb je de afspraak? Nog steeds bij dr. S.?

@Sneeuwmees; ging het gisteren wat beter met het geven van het pilletje? Toen wij onze oude kater pilletjes moesten geven voor zijn schildklier moesten wij hem echt in een worstelgreep houden. Ik vond het wel zielig iedere keer, omdat hij al gestrest was en dus dubbele stress voor het pilletje. Maar ja, hij werd er wel ietwat rustiger door.

@ego; ik ben mega gespannen voor dinsdag.....zo stom. We nemen onze dochter mee, juist omdat het haar verjaardag is en wij d'r gezellig bij ons willen houden. Op de terugweg gaan we altijd even lunchen en bij het Geertgen zit een eethuis aan de overkant. Dan kan onze dochter daar even spelen op de grond.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: pilletje zit erin, maar vraag me niet wat voor een worstelpartij het was. Vond het ook wel dubbel om zo'n gevecht te moeten leveren om notabene hem een pilletje tegen de stress te kunnen geven.:cool:

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; Het is best zielig, ja. Onze kater kreeg ook nog eens knalroze pilletjes. Hihi, hij was de enige man tussen de 4 poezen en dan ook nog eens een je-weet-wel-kater en aan de roze pilletjes.

12. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    35 jaar, 1e ICSI op 16-12-2013 gehad
    Fijn dat alles goed is Mona! Nu lekker genieten van je zwangerschap. En dank je Zowelkom, voor jullie ook heel veel succes in Dusseldorf.

Wij hebben 8 oktober onze intake in Alicante, we gaan van 7 t/m 9 oktober, huren een auto. Omgeving is heel mooi daar. Klinkt heel stom, maar ik heb er best zin in. Natuurlijk had ik liever mijn eigen eicellen, maar dat zit er gewoon niet meer in. Dr. Scholtes belt 31 aug nog, maar tijdens de 1e intake hadden we het al over ECD.

We hoeven maar 2x naar Spanje, voor de intake en dan 2 maanden later voor de TP, dan blijven we daar 5 dagen. Ze gaan 1 proefcyclus volgen bij mij voor mijn slijmvlies en bloedwaardes. Daarna aan de Progynova en begint de donor met stimuleren. Er is een nederlands steunpunt en dit contact loopt heel goed. Ik heb een buitenlandse moeder, dus Spanje voelt voor mij heel goed. Ik zou zo zelf Spaans kunnen zijn. Mijn vriend heeft ook donker haar en bruine ogen.

We hebben nu een paar weken een hondje, een pomeriaan pup, soort van kindje, haha... als ik hem zie word ik heel blij. Hij is zo schattig. Hij lijkt op een wolfje en word ook niet heel groot.

Dit geeft me voor nu veel afleiding en op naar de volgende stap in onze leven, ECD!

13. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Sneeuwmees, hahaha in de aanslag en in de houtgreep en gaan ;)ja idd, zal de stress niet bevorderen :p

Tassie, Is het al zeker dat het dinsdag gaat worden? Ik zou haar ook meenemen hoor :) Weet je dochter dat ze dinsdag jarig is? Anders kan je het altijd nog op een andere dag echt vieren voor haar. Werd ze nou 1? Of vergis ik me nu echt helemaal?

Even update. Vandaag weer gesprek met dr. S. Achteraf vroeg ik aan mijn man, waar ging dit gesprek eigenlijk over.. Snapte niet echt het nut ervan.. Weer even over cetrotide gehad.. Het is dat ik even vroeg naar het cryo beleid waardoor we een gesprekje kregen, maar vraag me nog steeds af waar dit eigenlijk voor was haha.. Hij heeft wel een echo gedaan om te kijken of alles rustig is. En dat was gelukkig het geval.. 10 eitjes al recht en tussen de 5 en 10 links.. Hij denkt dat we volgende maand kunnen beginnen want binnenin ziet het er iig goed uit. Ik zei, het ligt toch aan de bloeduitslagen (leek wel alsof hij dat vergeten was, terwijl we het daar al wel over gehad hadden. Misschien gaat hij er vanuit dat het toch goed is ofzo..)
    Ik heb bloed moeten prikken wat ik even zag voor DHEA, DHEAS, mannelijk hormoon en D3.
    Vroeg me af of je daar geen map of iets krijgt waar je al je gegevens in kan bewaren? Gent heeft dat wel en in NL kregen we ook een soort van map waar we van alles voor kregen.. Kan het thuis ook maken, maar meer vraag..
    Ik hoop zoooooo dat we toch volgende maand mogen beginnen dames... Ben zo bang voor de teleurstelling weer, maargoed anders is het voor een goed doel.. Wat betreft de DHEA hij wil voornamelijk weten of er iets aan de hand is met mijn bijnieren..? Geen idee wat, maar ik vertrouw hem volledig. Als ik op dingen zoek met pcos en bijnieren komt er van alles naar voren. Ik denk echt dat wij nu op de juiste plek zitten :) Iemand die echt kijkt naar mijn pcos probleem en wat erbij komt kijken.. Word er echt blij van om eens echt gevoel te hebben dat er geluisterd word naar me :)

Even een vraag over 1 of 2 tp van blastcyste, dr. S. zei als je er 2 terugplaatst verhoogd het niet het zwanger worden maar wel een meerling zwangerschap...?? Hoezo verhoogd het niet het zwanger worden? Ik begrijp het niet, ben ik zo ontzettend dom?
    Als de een niet blijft plakken heb je toch nog een kans op de ander???

En die reis in DD, jeetje ik word hyper nerveus daar in het verkeer.. Ben altijd blij al ik er ben en terug als we weer normaal op de snelweg zitten en het rustig is.. Dit heb ik echt niet in NL maar ik zit echt gespannen naast mijn man haha!

Bij de punctie pakten jullie een hotel daar in de buurt? heeft DD ergens een soort overeenkomst mee ofzo?

Sorry voor al mijn vragen meiden, ben mezelf even aan het oriënteren hoe of wat we het gaan doen daar in DD zodra we gaan starten.. En aangezien jullie al een ronde gehad hebben hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Ik vind dr. S. overigens een hele fijne man :)
    Sorry long story! ;)

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @ZoWelkom; jeetje, meis, een heel avontuur op zich, hè?! Tja, dr. S. is inderdaad wat vaag en verstrooid, maar wel heel kundig. Ik zou echt op hem vertrouwen.
    Verder rijden wij normaliter heen en weer naar DD, terwijl het voor ons ook zo'n 3 uur rijden is. Ook na de punctie en terugplaatsing. Ik weet niet of je in Gent ook een lichte narcose kreeg bij de puncties?
    In principe ben je vrij snel weer op de been, zo'n 2 uurtjes later namelijk. Wel nog lekker uitrusten daarna gedurende de dag en de volgende dag kun je in principe alles weer doen....tenzij je een hele beurse buik hebt van de punctie.

onze dochter wordt dinsdag 1 jaar. Dan zal de tp plaatsvinden...voor mij ook onder lichte narcose. We nemen haar dan mee zoals alle keren, op 1 keer na.

15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Oh ja, ik heb ook een vraag.
    Voor de verzekering kan ik ook de nota van de embryoscope indienen? Het is voor het UMC.

16. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    danimaxim78, Gaan ze wel het zaad van je man gebruiken? Ik vind het best een onderneming hoor.. Ben blij voor je dat je er wel naar uitkijkt om daar naar toe te gaan.. 1 een mooie nieuwe kans en 2 de omgeving.
    Gaat dr. S. een afsluitend gesprek doen met je de 31ste? Weet je ook wie de moeder gaat worden of is dat anoniem allemaal? Gaan jou controles allemaal in NL voor je baarmoederslijmvlies op te meten?
    Ik vind het ontzettend knap van je dat je er zo positief in staat! Een nieuwe stap met ECD :D
    You go girl!

17. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Punctie weet ik idd hoe dat gaat, maar jullie pakken gewoon heel vroeg de auto en rijden op de dag van de punctie naar DD? Zijn de puncties daar nooit heel vroeg in de ochtend?
    Gent kreeg je een plaatselijke verdoving.. Uiteraard werd ik er weer doodziek van :D Dus hou me hart vast met een narcose daar word ik altijd doodziek van, overgeven, misselijk..

Waarom doen ze bij jou de tp onder lichte narcose? Spannend meid! Een tp!! Hoeveel heb je er nog in de vriezer? Worden jullie op een bepaald tijdstip gebeld of de embryo het ontdooien gehaald heeft?
    ZP moet maar een emotie maken met een klavertje 4, geeft geluk ;)
    dus dan maar zo :klavertje4: :D

ik zou de nota gewoon indienen, dan zie je vanzelf wel of ze het vergoeden toch? Lijkt me wel, valt toch onder een ivf behandeling met cryo beleid..

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @ZoWelkom;Ze zijn wel 's morgens, wij hadden ze zo rond 11 uur, erg luxe in verband met vertrektijd thuis. Het kwam toevallig zo uit.
    Ik heb gelukkig (nog) niet ervaren misselijk te zijn na de lichte narcose. Na een volledige narcose wel. Het verschil zit 'm toch in het niet krijgen van spierverslappers, vandaar dat je vastgebonden wordt:) en niet beademd wordt.
    De tp krijg ik ook onder lichte narcose ivm vaginisme. Ik ben zo blij dat ze dat daar toestaan. Ik vind ze wat dat betreft ook echt erg aardig tegen mij, wat voorzichtiger heb ik het idee, ook bij de echo's.

Ik heb er nog 4 in de vriezer (1 blasto die teruggeplaatst zal worden en 3 bevruchte embryo's). Ik weet eerlijk gezegd niet of ik gebeld wordt en hoe laat dat zal zijn dinsdag. Ik hoop dat ik niet gebeld wordt natuurlijk.
    Ik moet maandag nog zelf bellen met DD om te vragen hoe laat ik de tp definitief heb.....aansluitend aan het punctieprogramma.

Dank voor je gelukwensen....ik merk dat ik het toch weer superspannend vind. En ook raar omdat onze dochter dan dus 1 jaar wordt. Wij vieren het nu donderdag met de familie. Nu weten mijn ouders de reden en mijn sm, maar de rest niet.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zowelkom: ik vond de reis naar DD ook altijd en onderneming, ondanks dat wij op 'maar' 1,5 uur rijden ervan af wonen. Maar ik nam altijd wat broodjes en wat lekkers voor onderweg mee. Toch een beetje een 'uitje' ervan maken. Wij hebben wel eens moeten overnachten, omdat we wel eens al om 8.30 uur daar moesten zijn en we ons zoontje ook meenamen. Ik vond dat ook altijd wel wat hebben. We hebben in die tijd in 3 verschillende hotels gezeten en dat was wel leuk, gaf je toch een beetje een 'vakantie'gevoel en ik vond de reden waarom we naar DD moesten al zo ellendig, dat we ons af en toe een beetje wilden verwennen. Dr. S. kan inderdaad wat verstrooid lijken. Dus hem af en toe herinneren kan geen kwaad. Als je hem eenmaal herinnerd hebt, heeft hij zijn kennis ook zo weer paraat. Ik hoop dat je snel mag starten.
    En die narcose. Je wordt altijd nog gebeld door de vrouwelijke anesthesist de avond voor de punctie. Zou dan al je bezwaren en angsten aangeven. Hoe meer inzicht ze in jouw reactie hebben op de narcose, hoe meer ze erop in kunnen spelen.
    @Tassie: fijn dat ook je schoonouders nu op de hoogte zijn en mee kunnen verschuiven naar donderdag. Dan dinsdag er zelf maar een 'feestje' met jullie drietjes van maken na de tp! Ik vond de tp op zich ook altijd wel een beetje een feestelijk gevoel geven.
    En mijn verzekering (PNO destijds) heeft de embryoscope gewoon vergoed, dus zeker indienen.

20. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    35 jaar, 1e ICSI op 16-12-2013 gehad
    Embryoscope vergoed UMC niet Tassie. Ik moest € 475,- zelf betalen. Maar deze nota kreeg ik direct na de puntie al. PNO vergoedt 200%. UMC niet. Ik heb wel de scratching vergoed gehad.

Zaad is indd van mijn vriend Zowelkom, donor is anoniem en de cotroles kunnen in NL bij Nij Barrahus in Wolvega. De 31e is indd een afsluitend gesprek met Dr. Scholtes. Ik heb mijn dossier uit DD al op de mail gehad. Als dit nog de enige optie blijkt, dan ben je er heel blij mee. Anders waren we uitbehandeld. Adoptie gaan we niet doen.

Wij boekten altijd Holiday Inn aan de Mercedesstrasse in DD. Gratis parkeren, incl. ontbijt en 15 min vanaf ziekenhuis. € 60,- ongeveer voor 2 personen.

Deel Deze Pagina