@Klaasje; ja, ik ben heel erg blij dat ik niet hoef te wachten. Dit keer wil ik duidelijkere ovulatietesten gebruiken. Wat een toestand was dat de vorige keer. Ik heb er nog een paar over......nu ga ik andere kopen die alleen een stilstaande smiley laten zien. Hoe gaat het met jou? Heb je al echte zwangerschapskwalen? En heb je DD gebeld voor een eerste echo of ga je dat in Nederland laten doen?
Bedankt voor jullie reactie stiertje en klaasje Alleen hoorde ik helaas, dat pno sinds dit jaar een medische selectie heeft, dus ik kom daar al niet meer voor in aanmerking als je al ivf doet begreep ik dat je wordt afgewezen 😔
Geldt alleen voor PNO Extra en Compleet. Dus niet voor Budget. En bij Budget krijg je ook max. 200% NL tarief. Kijk maar op hun website.
@Tassie: fijn dat je direct doormag! En inderdaad deze keer geen gedoe met blijvend knipperende ovulatietesten. Ik had ze vorige maand een keer van de action gehad. Vond ze goed en goedkoop. Maar dan moet je wel weer streepjes vergelijken, wat bij ovulatietesten vaak wel een gedoe is. Succes weer! @Wish: ik ben toen ik in DD onder behandeling was tot volle tevredenheid bij PNO verzekerd geweest, maar toen deden ze inderdaad nog niet zo moeilijk. Nu zijn de regels wel aangescherpt, maar is het meer moeilijk om als nieuwkomer binnen te komen voor bijv. een 4e ivf-poging. Maar zoals Stiertje zegt, dat geldt dan alleen voor de uitgebreidste pakketten.
@tassie, ooit van sensitest gehoord? Zijn vrij simpele ovulatietesten en niet digitaal maar ik vond ze altijd duidelijk! Heb ze nu ook weer in huis.....
@wish2: wat ik hoor over UMC is dat ze heel moeilijk doen over de facturen van DD. Die moeten heel gespecificeerd zijn. Waar DD dan weer niet altijd boodschap aan heeft.
@ego: vanochtend een echo gehad om de positie van de placenta te bekijken (bij 20 weken lag ie deels voor de uitgang). Hij ligt er nu niet meer voor, maar wel nog minder dan 2 cm van de ingang, en 2 cm schijnt een minimum te zijn. Anders heb je risico op meer dan normaal bloedverlies tijdens de bevalling, bij zowel moeder als kind (dat laatste dan via de placenta). Over 2 weken moet ik weer een echo. Het kan zijn dat ie dan nog ietsje gunstiger is opgeschoven. Zo niet, dan op consult bij de gynaecoloog en overleggen wat we gaan doen (ks of toch natuurlijk).
Tassie wat een pech. Hopelijk snel weer beginnen. Dikke knuffel Klaasje GEFELICITEERD dat zal een verrassing geweest zijn. Alle anderen Zwaai.
Ddees wat lief, dankjewel. Hoe is het, buiten de situatie thuis, met jou? Spannend Stiertje! Hoe is het met iedereen die gaat starten? Het is zo rustig hier...
@egobericht, vandaag bezoekje DD gehad, even onderzoek gehad over 5 a 6 dagen uitslag.. Nu heb ik info gekregen van DD. Ik zat te lezen over picsi. Wie heeft dat laten doen? Was het een echt toegevoegde waarde? Ik krijg gonal f (112,5) en menopur (75). Normaal spuit in altijd van een van beiden 100eenheden! Nu moet ik 87.5 meer spuiten 😳. Ik zit met 100 al bijna tegen overstimulatie aan. Een keer met 112,5 met overstimulatie behandeling laten stoppen.. Heeft iemand dit ook gehad gonal f icm menopur?
@ZoWelkom; Ik heb geen ervaring met Gonal. Ik kan mij voorstellen dat je nu erg bang bent voor overstimulatie en daardoor voor het afbreken van de poging. Heb je dat ook gemeld tijdens het gesprek? @Ddees; wat lief van je! Knuffel terug! @Stiertje; jeetje, dat is best spannend. Ik hoop met je mee dat de placenta nog iets verder opschuift zodat je geen keizersnede nodig hebt. Het gaat echt supersnel bij je. Hoe gaat het met je dochtertje? Heeft ze extra aandacht voor je buik? @Mikka; die van Sensitest had ik ook voorheen. Maar omdat het nu echt heel belangrijk is dat ik precies weet wanneer de ovulatie komt, kies ik toch voor de digitale tests van CB (niet de uitgebreide). Er hangt zoveel van af......Maar heel erg bedankt voor het meedenken! @ego; ik ben bij vlagen toch wat emotioneel merk ik. Ik vraag mij af of er iets is wat ik nog extra kan doen om de kans op een zwangerschap te vergroten en aan de andere kant heb ik geen zin meer in al die pillen slikken. Ik ben nu ook een beetje laks geworden daarin. Tegenstrijdig dus eigenlijk.
Klaasje lief dat je het vraagt. Het gaat eigenlijk wel goed. Heb me er min of meer bij neergelegd dat ik geen moeder meer ga worden. Soms steekt het nog, zal altijd zo zijn, maar ik heb er vrede mee. Heb niet echt vrede met mijn lichaam. Mijn menstruatie is vervelend, niet zwaar of zo, maar na mijn eisprong heb ik twee weken waarin ik af en toe bloed verlies heb voor dat de menstruatie door zet. Van de 25 dagen heb ik er 11 met tampons en/of maandverband. Hier word ik wel moe van. Ben een tijdje aan de pil geweest, maar daar word ik depri van. Ga eind sept naar de gynaecoloog, hopelijk heeft hij/zij een oplossing. Ik kan hier ook nog niet weg blijven, veel te nieuwsgierig hoe het jullie allemaal vergaat. Ik gun het jullie zo om (nog) een kindje te krijgen.
@Klaasje: die banner staat je goed! Begint het al te landen? Heb je veel last van kwaaltjes? @Tassie: die emoties zijn heel herkenbaar. Je wilt er graag alles uithalen en van alles proberen om het maar zo optimaal mogelijk te maken. Ik had zo mijn hoop op DD gevestigd dat ik graag een kapitaal aan vitamines uitgaf en die trouw innam. Als dan een poging alsnog mislukt, denk je inderdaad, waar doe ik het allemaal voor. Hopelijk mag je snel positieve emoties van blijdschap ervaren! @Zowelkom: geen ervaring met combi van die twee medicijnen. Lijkt me inderdaad goed het aan te geven dat je snel last hebt van overstimulatie (zal je vast al wel gedaan hebben). Volgens mij kunnen ze ook nog de dosis tijdens de behandeling naar beneden bij stellen als dat nodig mocht zijn. Spannend weer! @Ddees: fijn weer even van je te horen en lief dat je nog steeds meeleest. Denk nog vaak aan je. Je bent voor mij (en voor velen hier) toch altijd een grote steun geweest in het spannende traject van DD, omdat je helaas ervaringsdeskundige was. Kan me voorstellen dat het af en toe nog steeds steekt, maar weet dat je ook hier even je hart mag luchten als je daar behoefte aan hebt, hè? Hopelijk komt er snel een oplossing voor je spotting-probleem. Heel irritant is dat. Hier mijn werkweek er al weer op zitten. Sfeer is nog steeds vreselijk op het werk. Een collega heeft zich ziekgemeld door de zoveelste escalatie. Er zouden allerlei acties aankomen, teamgesprekken e.d. Maar daarvoor is nog steeds geen datum bekend en speelt al 2 maanden dat we hier in afwachting van zijn. En ondanks dat er achter de schermen waarschijnlijk het nodige al zal spelen, voelt het dan toch dat we niet serieus genomen worden. Heel vervelend. Maar goed... ik heb weekend, dus even afstand van het werk. Ik lag gisteren (te) laat op bed en tot overmaat van ramp was de jongste ook nog eens heel erg vroeg wakker vanmorgen. Zul je altijd zien.
Is ks keizersnede? Had je de laatste keer ook 1 embryo teruggeplaatst gekregen, wel een dag 5 toch? Ik begrijp dat je emotioneel bent hoor, denk je toch een topper aan boord te hebben en zelfs dat is niet gelukt. Wat kan dat toch zijn dan he? @Ego, als jullie mail sturen naar DD doen jullie dat altijd naar info? Ik wil toch zondag even mail naar dr.. Scholtes sturen dat het me niet lekker zit. Maar weet niet of ik het naar zijn eigen mail moet doen of info mail dat ze het van daaruit doorsturen. Zijn jullie meer voor verse tp of maakt voor jullie gevoel een cryo niet uit? Ik wil echt heel graag een verse tp.
@Zowelkom: geen idee hoe snel dr. S. is in het beantwoorden van zijn mail. Misschien het mailadres van I.H. in de cc, dan kan zij een vinger aan de pols houden bij hem? Enne... ks is inderdaad keizersnee
Zowelkom, ik heb ook die combinatie gespoten, in mijn behandelingen in nl altijd gonal-f waarbij ik 1 afgebroken poging had ivm meer dan 50 folikels de eerste punctie 22 aangeprikt, dus ik had ook de angst in dd toen ik weer gonal-f moest spuiten en in combinatie met menopur een hogere dosering had dan in nl! Echter had ik nu maar 6 folikels waarvan 3 embryo's zijn ontstaan de ik uiteindelijk van de laatste cryo zwanger ben geweest!!
Hoi dames, na lange stilte vanuit mijn kant kom ik toch even reageren. Klaasje, whaaaaaa wat gaaf zeg!! Gefeliciteerd met dit grote wondertje!! Tassie, wat een achtbaan is het he, lucht hier maar lekker je hart hoor. Sneeuwmees, nog altijd niet fijn op je werk zo te horen, pff moeilijk hoor. Do hoe is het nu met jou? Zowelkom, ik heb ook de combi menopur en gonal-f gehad, ieder 225 ie. Bij mij was het mijn beste opbrengst ooit, daarvoor had ik nl menopur icm puregon en daar reageerde ik amper op. Verder heb ik picsi gehad en calciumactivatie, voor ons is dit de gouden formule geweest, want..... Ik ben zwanger!! We hebben de derde icsi achter de rug en mocht in mijn vakantie testen. Dit was mn beste opbrengst tot nu toe. Ik had 9 eicellen (tov 2 de vorige keer) waarvan 7 bruikbaar en 5 bevrucht. Allen in embryoscoop, 4 daarvan zijn toppers, 1 was er vroegtijdig gestopt. Ze hebben er twee teruggeplaatst en twee ingevroren (allen blasto's). En wat ik nooit had durven dromen... ik heb afgelopen week 2 kloppende hartjes gezien!!!! Kan het nog steeds niet bevatten, maar ben zo blij. Ik ben nu 7 weken zwanger Nu heel hard duimen dat alles goed blijft gaan.