Ddees, dat is inderdaad een mooi magazine. Ook voor mensen die besluiten uit de MM te stappen. Helaas is het door gebrek aan fonsenwerving na 2 uitgaves gestopt. Freya magazine vind ik ook altijd 'fijn' om te lezen. Tassie, no worries. De optie om de embryo op dag 4 + ah terug te zetten is er ook. Griep, tell me about it. Twee dagen gevloerd geweest, nouja wanneer het kon, kindjes gaan ook door natuurlijk en waren ook nog eens grieperig. Vlinder, ik had ook weinig kwalen van de tweeling tot week 8 toen werd ik me misselijk! Als je nu zo misselijk wordt leg dan even contact met de gynaecoloog over de utrobollen. In een tweeling zwangerschap maak je nl veel meer progesteron aan als bij eentje. Ik ben bij 9 weken gestopt met utro, progesteron waarde was zo torenhoog, dat gaf wel verlichting. Verder ben ik blij dat het weekend is, leuke dingen op de planning en aftellen tot dinsdag!
@Tassie: wat een stress toch altijd weer, hè? Ik had het ook als de punctie-datum nog steeds maar niet bekend was, dat je dan vooruit zat te rekenen hoe alles ging vallen (inderdaad ook omdat sommige dagen meest onmogelijk zouden zijn). Ik zou ook even met DD bellen. Ze kunnen je vast geruststellen dat ze nog wel wat kunnen sturen. @Klaasje: zwanger, een jonge tweeling en griep is geen prettige combi lijkt me zo. Gelukkig nu al weer aan de beterende hand. Had je nu volgende week al de echo? @Ddees: lief dat je de link doorgestuurd hebt. Denk dat voor velen hier verhalen heel herkenbaar zijn. Vandaag mijn vrije dag. Maar ook weer een drukke dag. Het kinderfeestje van mijn zoontje is nog niet geregeld. We hadden naar het kasteel gebeld en toen bleken ze al helemaal vol te zitten en konden we voor het eerst pas terecht in oktober, dus weken na zijn verjaardag. Nu dus een ander kasteel in de buurt benaderd en die hebben in principe wel ruimte, maar is wel iets verder rijden. Nu wil ik terugbellen om alles vast te leggen, maar krijg ik ze weer niet te pakken. Zometeen ook maar weer naar de dierenarts om weer een vooraadje pillen voor de katten te halen en dan ook nog boodschappen doen. Dan is het al weer tijd om mijn oudste van school te halen en de jongste in bed te leggen.
@Stiertje; jeetje, wat ga je hard!! Wat een heerlijk vooruitzicht. Je zult er ook vast wel aan toe zijn om niet meer naar je werk te hoeven. Hoe gaat het verder? Ligt de kleine goed? @Klaasje; Oh, bah, met 2 kleintjes is het helemaal moeilijk om ziek te zijn, zeker wanneer zijzelf ook niet helemaal fit zijn en extra zorg behoeven. Hoe voel je je verder? Zenuwachtig voor je echo, denk ik zo?! @Sneeuwmees; Is het nog gelukt met het reserveren van een kasteel? Klinkt best wel stoer trouwens....even een kasteel reserveren. Maar jeetje wat een stress en gedoe op je vrije dag. Alles lijkt dan ook tegelijk te komen, zeker wanneer je iets wilt regelen wat niet lukt in eerste instantie. @ego; ik heb een heel fijn berichtje terugontvangen uit DD. Mocht ik morgen positief testen dan kan de tp ook dinsdag al. Ook ontzettend lief van jullie om met mij mee te denken. Dank jullie. Ik ben gestopt met fysiotherapie, omdat er helaas geen vooruitgang te boeken is met mijn schouderproblemen. Vandaag weer een hele dag met veel pijn....ik moet mij dan echt verbijten op het werk. Nou ja, nu weer weekend en dan kan ik wat rustiger aan doen, omdat mijn man dan weer heel veel doet om mij te ontzien. Op mijn nieuwe fiets heb ik ook maar 2 keer kunnen fietsen. Zo, en nu is het weekend
Ladies, even klein berichtje vanaf hier. Uitslag NK cellen onderzoek is binnen en mijn waarde is 66. Het mag tussen de 40 en 300 zitten. De arts vind dit, ondanks het in de normale waarde valt, toch laag. Nu krijg ik granocyten voorgeschreven. 1 oo de dag van pregnyl en 1 spuit dag na de punctie... Ben blij dat er iets mee gedaan wordt! Toitoitoi meiden ! 🍀
Fijn, ZoWelkom, dat er idd iets mee gedaan wordt! Tassie: ja, het gaat heel hard. Ik ben er enorm aan toe om na as. dinsdag met verlof te gaan. De kleine ligt sinds een aantal weken goed, dwz met haar koppie naar beneden. Alleen blijkt mijn placenta erg dicht bij de uitgang te liggen (< 2 cm). Als dat as. woensdag nog zo is, moet ik naar de gyn. Ik houd serieus rekening met een geplande keizersnee. Maar maak me er eigenlijk niet zo heel druk over. Het komt zoals het komt, veiligheid is het belangrijkst. Wat ook nog spannend is, is dat ons oudste meiske as. donderdag nogmaals geopereerd moet worden aan haar aangeboren nierafwijking. Dus dat wordt een heftige week.
@Stiertje; och jee, wat een spanning voor jullie! Ik hoop uiteraard dat de placenta goed ligt en je dus "gewoon" kunt bevallen. En verder hoop ik van harte dat de operatie goed zal gaan bij jullie dochter. Wat pittig voor jullie allemaal, zeg! Wel "fijn" dat je verlof dan is ingegaan. @ZoWelkom; Dus toch....je had al zo'n vermoeden dat er iets moest zijn. Ook fijn dat je nu erkenning krijgt, althans zo komt het op mij over. Je wordt gehoord én de behandeling wordt erop aangepast! Ik kan mij voorstellen dat je vol goede moed verder gaat!
@tassie, ik snap die stress ook wel hoor, had dat ook altijd heel erg. Dan zit je zo te rekenen en te tellen. Ik werk ook op een klein kantoor en was ook niet altijd makkelijk om vrij te regelen dus dan schiet je wel eens in de stress. Wel fijn dat ze al meteen hebben aangegeven dat het eventueel ook een dag eerder kan. @egoberichtje: Ons ventje loopt!!! Sinds afgelopen dinsdag (precies 14 maanden) zet hij echt zelfstandig stapjes. Hij heeft echt maanden aan de hand meegelopen, al was het maar een pink maar nu doet hij het helemaal alleen, zo trots!! Iedereen fijn weekend!!
@Stiertje: dat belooft nog een spannend begin van je verlof te worden. Ik hoop dat je dochtertje er redelijk vlekkeloos doorheen rolt. Lijkt me lastig als ze al wat groter zijn en dus al iets meer besef hebben wat er gebeurd. Mag je weer al die tijd bij haar blijven? @Mikka: gefeliciteerd met deze mijlpaal! Het blijft bijzonder, hè, die eerste stapjes! Vanaf nu gaat het hard!
@Mikka; wow, wat een mijlpaal weer! Leuk, hè, dat je zoontje nu overal komt waar jij ook bent. Ik heb ook een schaduw die mij overal achtervolgt. Heerlijk is dat! Geniet ervan!! @ego; Yes, eindelijk een positieve ovulatietest vanmorgen. Ik ben benieuwd wanneer we in DD verwacht worden. Eindelijk kunnen we verder.
@sneeuwmees: ja, ze is zich er een stuk meer bewust van dan vorige keer. Dat vind ik ook het spannende eraan. Dus we hebben toch maar even een simpel gesprekje gevoerd: we gaan naar het ziekenhuis, daar gaan we een paar nachtjes slapen en dan gaat de dokter naar je buikje kijken. En dat gaan we nog maar een paar keer herhalen. Gelukkig mogen we idd 24/7 bij haar blijven.
Oh Stiertje, ook nog een operatie van de kleine meid. Sterkte, hopelijk doorstaat ze het goed en is er voor jou voldoende mogelijkheid om te rusten/verlof te houden. Fijn Tassie! Valt de tp nu op een goede en planbare dag voor je? Hier morgen echo, spannend! Heb alle kwalen zoals ik ook bij de twins had: maagzuur, misselijk en duizelig dus dat voelt iig lekker zwanger. Ben nu extra blij dat ik geen nieuwe freelance klus heb aangenomen. Heb het eea geweigerd omdat ik alle flexibiliteit wilde houden voor behandelingen en nu ben ik dus even lekker thuis vanaf half oktober.
@Stiertje; Och, dat maakt het toch wel echt een stuk moeilijker en zwaarder voor jullie allemaal, nu jullie meisje zich ervan bewust is. Hebben jullie ook iets van fotootjes of zo gekregen om te laten zien. Gelukkig wel erg prettig dat jullie de hele tijd bij haar mogen en kunnen zijn. Heel veel sterkte! @Klaasje; wat spannend, zeg. Morgen de echo. Ik ben ook super benieuwd hoe ver je bent, want ik had begrepen dat je dacht dat je al iets langer zwanger zou kunnen zijn? Wel fijn, zeg, dat je nu heerlijk thuis bent. Zijn je kindjes alweer helemaal opgeknapt? @ego; donderdag zal ik de tp hebben, precies op mijn vrije dag. Mijn man heeft gelukkig vrij kunnen nemen. Wel lastig dat men ervan uitgaat dat je een blasto zou willen......nee, mevrouw, ik wil echt dag 3 met ah. Hihi, ik word er wel een beetje onzeker van.
Laat ze maar gewoon hoor, Tassie. Als jij dag 3 met AH wilt, dan is dat jouw keuze. Nee, plaatjes hebben we niet aan ons meiske laten zien. Ik heb begrepen dat je het ook niet te ingewikkeld moet maken voor die kleine kindjes. Gewoon in heel grote lijnen vertellen, meer begrijpen ze toch niet. Klaasje: fijn zeg, dat je nu even de tijd aan jezelf hebt. Dat heb je ook wel even nodig, lijkt me. Ik was in het begin zo hondsmoe! Ik ben ook wel heel benieuwd wat de echo morgen laat zien.
Ego: hier gaat t nu weer wat beter.. misselijkheid is bijna weg.. ben alleen nog enorm moe.. Morgen moet ik even naar de gyn.. ivm aanhoudende oud bloedverlies.. even mijn baarmoedermond laten nakijken... Sorry dat ik weinig reageer.. hopelijk binnenkort weer wat meer puf voor.. Liefs
Prachtige echo vanmorgen! Hartje klopt en ik ben 4 dagen verder als gedacht. Heel blij dus. Tassie, durf op jezelf te vertrouwen! Mona, wat vervelend is dat he? Ik heb vanmorgen ook maagbeschermers en emesafene mee gekregen. Heel fijn!
Dames, question, morgen echo controle waar moet ik opletten tijdens echo controles bij dr. Scholtes? Ik lees nog weleens verhale. Dat hij te vroeg punctie in kan plannen. Hebben jullie tips voor me? Ben benieuwd hoeveel eieren ik op me stokken heb zitten 😂
@Klaasje: gefeliciteerd met de mooie echo en 4 dagen vooruit is altijd mooi meegenomen! @Stiertje: lekker verlof nu? Geniet ervan, al zal deze week nog even zwaar zijn. Ik vond het toen ook wel spannend toen ons zoontje aan de amandelen geholpen moest worden. Hoorde dat vooral het mondkapje voor narcose als vervelend ervaren wordt, dus dat hebben we thuis 'geoefend' met een trechter. Verder is het eigenlijk meegevallen en liet hij alles goed over zich heen komen (in tegenstelling tot zijn moeder die het er maar zwaar mee had). Sterkte deze week! @Tassie: fijn dat je ei eindelijk in zicht is en de tp gepland staat. Goed dat je nogmaals aangegeven hebt dat je AH wilt hebben. Laat het weer de succesformule zijn dit keer! @Zowelkom: ik vond het toen ook best spannend, omdat ik dat verhaal ook vaker had gehoord, en heb toen ook meerdere keren gevraagd of het niet te snel was toen ze mijn punctie in wilde plannen. Maar volgens DD was mijn punctiedatum toen ook 'verantwoord' en achteraf hadden ze gelijk. Bij twijfel gewoon nog een keer extra aangeven. Ben benieuwd wat de opbrengst is! @Mona: wat fijn dat de misselijkheid minder wordt! Logisch dat je wat minder puf hebt om hier te reageren. Ik vond het toen ook best pittig zwanger te zijn, te werken en ook nog eens een tweede kindje rond te hebben lopen.