Ha dames, Even een vraagje wat jullie zouden doen. Ik ben echt extreem verkouden/tot griep misschien wel. Steeds als ik ga beginnen gebeurd me dit. Vandaag dacht ik dat ik zelfs koorts had maar mijn temp was 36.9, 37.2 en 37.3.. Zou dit kwaad kunnen? Zouden jullie stoppen? Dit is al de derde keer! 1 keer laten cancellen 1 keer door laten gaan en nu weet ik het niet.. Mijn hoofd zit vol, heel veel hoofdpijn. Vandaag bewust vrij genomen om even mijn rust te pakken. Sorry voor mijn ego berichtjes, maar baal zo enorm!
@Zowelkom: volgens mij kan dat geen enkele kwaad, hoor. Het is meer vervelend voor jou, dan dat het kwaad kan. Voor de man is het wel belangrijk dat hij geen koorts krijgt, vlak voordat je de punctie hebt, omdat dat de zaadkwaliteit aan tast. Zou dus maar samen lekker aan de vitamine C gaan. Hopelijk voel je je snel beter! @Stiertje: fijn dat de operatie goed gegaan is. Hopelijk knapt ze snel op, zodat je haar weer snel naar huis mag mee nemen. Ik dacht eergisteren eindelijk ongesteld te zijn na ruim 5 wkn cyclus, maar het wil toch maar niet op gang komen. Irritant als je lichaam een eigen leven lijdt.
Beterschap voor je meisje Stiertje Tassie balen zeg, dacht zal eens even kijken hoe het er voor stond bij je, dit was niet het bericht wat ik wilde lezen . Sterkte meid, weer een maand wachten. Gelukkig heb je er nog 2 in de vriezer. Je meisje maar flink knuffelen.
Stiertje had je gedacht toen je het toppic opende bijna een jaar geleden dat je weer zwanger zou worden? Tot nu toe is iedereen die een toppic opende zwanger geworden, zelfs ik toen al is het niet blijven zitten.
Ddees, ik ervaar dat nog iedere dag als een groot wonder. Het was natuurlijk maar de vraag of we nog een keer zoveel geluk zouden hebben. We zijn zojuist weer thuis gekomen uit het ziekenhuis. Vannacht weer heerlijk in ons eigen bedje slapen!
Hoi dames, mag ik (weer) even... Gister punctie gehad waar ze 11 eicellen hebben gevonden. Het klinkt zo ontzettend ondankbaar, maar vorige keer in Gent hadden ze ook 11 eicellen gevonden, 9 icsi, 7 berucht en maar 1 dag 5 embryo.. Net gebeld door DD en kreeg te horen dat er dit keer 'maar' 6 eicellen bevrucht zijn en doordelen.. We hebben ook picsi laten uitvoeren.. 6?! Ik hoor blij te zijn maar waarom ben ik dat niet? Ik zie alles weer voor me van de vorige keer.. Alsof ik in herhaling val.. Hoe was het bij jullie, hoeveel eicellen, bevrucht en overgebleven? Nu stress vrij blijven tot zaterdag, maar weet niet hoe? Ben zo ontzettend bang 😢
Balen voor je ZoWelkom, maar bevruchten en het halen tot dag 5 zit een groot verschil in. Het aantal bevruchtingen is nu minder, maar wellicht zijn ze kwalitatief wel beter en halen ze dag 5. De vorige keer was dat er maar 1 die dag 5 haalde, dus veel bevruchtingen zegt helemaal niets, het gaat om de kwaliteit. De embryoscoop is een afvalrace. Halen ze het tot dag 5 daarin, dan maken ze ook daadwerkelijk een goede kans. Omdat ze pas na dag 3 genetisch ontwikkelen. Sommige dingen op dit vlak blijft een heel groot vraagteken! En daar zullen we misschien wel nooit antwoord op krijgen. Hopen voor je op een mooie terugplaatsing. Probeer positief te blijven, er zijn dames die maar 1 embryo als resultaat hebben en er ook zwanger van raken.
Dansmariekes, bedankt voor je berichtje. Ik weet inderdaad dat het om kwaliteit gaat maar als er nu al zoveel af zijn gevallen, vraag ik me serieus af of van de rest de kwaliteit dan wel goed kan zijn.. Die laatste was ook ern dag 5 bij ons in Gent.. Daarom ben ik nu zo ontzettend bang. Van dag 4 op dag 5 ging het mis bij de deling. Ze hebben dit keer ook calcium activatie gedaan. Wat dat inhoudt weet ik niet precies. Gaat vanaf dag 3 genetisch ontwikkelen? Dat wist ik niet. In Gent zijn er toen 5 afgevallen, 1 van dag 3 op 4 en andere als cryo tp. Hoe gaat het met de andere meiden hier?
Zowelkom: spannend hoor meis! Ik duim dat er veel dag 5 halen! Ik had in 2013 8 bevruchtingen..2 meteen ingevroren en 6 in de scoop en waarvan er 2 dag 5 gehaald hebben... ik ben toen van 1tp v dag 5 zwanger geraakt en een prachtige zoon gekregen.. de andere werd ingevroren.. In juni de 2 bevruchtte eicellen laten ondooien.. 1 t ontdooien niet overleefd de andere wel en doorgedeelt tot dag 5 maar liep wel 1dag achter in deling.. hiervan niet zwanger.. in juli de dag 5 cryo laten ontdooien en hiervan ben ik nu zwanger! Hoop voor jou ook op zo.n mooi resultaat! Succes.. X
@Zowelkom: snap je teleurstelling en dat is niet ondankbaar, hoor. Kan me voorstellen dat met een opbrengst van 11 je er gewoon meer van verwacht/gehoopt had. Maar ben het ermee eens dat de kwaliteit telt, dus we gaan extra hard hopen dat deze allemaal goed doordelen en dat je nog wat kan invriezen. Ik had maar 5 follikels en had toen 4 bevruchtingen. Maar er bleven er uit de embryoscope maar 2 van over. In 'mijn tijd' hadden ze die calciumbadjes nog niet, maar hoor er goede verhalen over. Dus hopelijk doet dat badje ook bij jullie het werk. Veel succes, meid! @Mona: hoe is het nu met jou? Voel je je al wat beter? Bloedverlies gestopt? @Stiertje: las dat jullie weer lekker thuis zijn. Hopelijk is de kleine meid weer snel de oude!
Sneeuwmees: hier gaat t redelijk.. bloedverlies blijft wat aanhouden.. gyn heeft kweek afgenomen en krijg ik deze week de uitslag van.. ze denken dat t door een gevoelige baarmoedermond komt! Misselijkheid is gelukkig over ben alleen nog enorm moe... Liefs
He Mona, wat schrikken telkens dat bloedverlies. Hoeft niets kwalijks te zijn maar is ook niet fijn natuurlijk. Stiertje, fijn dat je grote dame thuis is! Dani, gaat opschieten voor jullie intake. Spannend! Ik hoop zo voor je dat het pats-boem raak mag zijn. ECD is erg hoopvol, zeker in de Spaanse klinieken waar ze jarenlange ervaring hebben. Hier gaat het met de gezondheid af en aan, soms doodmoe dan weer ok. Maar de misselijkheid, my god! Van de tweeling lang zo ziek niet geweest. Zit stevig aan de efesamene en omeprazol, verlicht iets.
Zowelkom; hoe gaat het nu met je? Had jij niet vandaag een tp? Zoja; succes!!! Word spannend! Klaasje; hoe gaat het nu met je? Wat een wonder dat je zo spontaan zwanger bent. Tassie; hoe gaat het met je? Ego; wij gaan eind oktober weer naar dusseldorf om te horen hoe we straks weer verder gaan voor een broertje of zusje. Onze kleine man doet het super goed. We zijn zooooo verschrikkelijk blij met hem en ook zo dankbaar. Weet iemand hoevaak je gemenstrueerd moet hebben voordat je weer mag beginnen?
@gein, jullie gaan ook nog een keer de stap wagen?? Wat leuk!!! Hoe oud is de kleine man nu? @zowelkom, wij hadden in 2013 ook 11 eicellen, 8 bevruchtingen, 4 in de scoop en uiteindelijk 1 blasto ingevroren, 1 tp en inmiddels zoontje van ruim 14 maanden. Dus het kan wel! Snap dat je misschien soort van teleurgesteld bent maar het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit. En probeer beetje positief te blijven, dat helpt ook zeker!! Je moet er positief ingaan, als je nu al denk het gaat toch niet lukken dan wordt het heel zwaar..... Weet het is moeilijk om positief te blijven maar ooit gaat het lukken, dat moet gewoon!! Hier gaan nu we nu genieten van een heerlijk zonnetje!! Fijn weekend allemaal.
Mikka; ja we willen de stap nog wel een keer wagen. Onze kleine stoere man is alweer een half jaar. Zouden graag eind van het jaar begin volgend jaar weer beginnen. Hoe is het met jullie? Jullie nog niet voor een brusje?
@Gein:leuk dat jullie weer overwegen naar DD te gaan. Geen idee hoe het zit met menstruaties. Je mag in ieder geval geen bv meer geven. Fijn dat het zo goed gaat met je kleine mannetje. @Mikka: het was inderdaad heerlijk weer! Echt genieten! Weten jullie nu al of jullie weer naar DD gaan, of klussen jullie zelf nog even door?
Wat leuk Gein, dat het alweer in jullie hoofd zit! Je kunt ook even een mailtje sturen met je situatie en vragen om een gesprek. Die krijg je als het goed is altijd na bevalling. Dr S. heeft m'n bevalverslag doorgenomen en ik heb 6 maanden na geboorte van de kleintjes weer een IVF gedaan. Daarvan liggen nog 5 cryo's in de vriezer en kwam deze spontane zw'schap tussendoor. De cryo's houden we ook aan, de droom voor een groot gezin is er altijd geweest. Voor de mensen onder behandeling, ik heb het uberpopulaire snuifspul nog in de kast liggen, ongebruikt. Wie word daar blij van?
@Gein, hebben jullie ook nog cryo's of moeten jullie weer van voor af aan beginnen? Wij klussen thuis nog even gezellig door . Als het aan mij ligt gaan we vandaag nog naar DD om de cryo op te halen maar manlief is er nog niet uit.....We moeten natuurlijk samen over eens zijn dus voorlopig nog ff geen DD voor ons. Lijkt me ook wel zwaar om weer het traject helemaal opnieuw in te gaan. Weer die hormonen spuiten, weer die onzekerheid en die verschrikkelijke wachtweken. Voel ik wel iets...voel ik niks.... Heb dat nu alweer een beetje, laat staan als je weer voor het "echhie" gaat. Weet niet of ik dat nog een keer trek. We hebben een prachtige gezonde zoon en daar zijn we ontzettend trots op, dus ik weet het niet.... Maar mooi dat jullie er weer voor willen gaan!!
Mikka, jij hebt toch ook een sterk verlaagde amh-waarde? Bedoel het niet bot maar dan heb je de tijd gewoonweg niet. Dr. S adviseerde mij om na 6 maanden weer te starten om een zo goed mogelijke kans te maken. Hoe denkt je man daar dan over?
Mokka; helaas hebben wij geen cryo's meer dus we moeten van voor af aan beginnen. Het word heel spannend maar ik ga er gewoon weer helemaal voor en zie gaandeweg wel hoe het gaat. Ik snap ook dat je twijfelt. Je moet doen wat goed voelt en alleen jij weet dat in samen spraak met je man. Ik ben zo bang dat als we niet doorgaan ik over een tijdje ook niet meer durf omdat de zwangerschappen bij ons ook heel spannend zijn. Heb de vorige keer acupunctuur om rustig te blijven en dat hielp goed dus dat ga ik nu weer doen. Hoe oud is jullie mannetje nu?