ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @klaasje, adviezen zijn altijd welkom hoor!! Maar ik heb geen sterk verlaagde AMH. Weet zo niet meer precies wat de waarde was maar niet heel erg laag in combinatie met leeftijd dus dat speelt gelukkig (nog) niet mee. Moet zeggen dat ik echt sinds mijn bevalling een hele korte cyclus heb, zo rond de 22 / 23 dagen....

@Gein, ons manneke is nu alweer ruim 14 maanden! Hij loopt vort mooi rond en is echt alles aan het ontdekken. 't is ook echt zo'n vrolijke vent!.
    Ik weet echt nog niet wat wij gaan doen, de toekomst zal het uitwijzen. Misschien dat we dit jaar nog een keer beslissen om in elk geval de cryo terug te plaatsen maar dat is op dit moment aan manlief. Ik wil wel maar we zijn met zijn tweeën natuurlijk.

Is er op dit moment eigenlijk iemand die middenin het traject zit? Spuiten / punctie etc...?

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: volgens mij zit Zowelkom op de wachtbank na tp, Tassie is in afwachting van weer starten voor een cryo tp. Volgens mij zijn dat de enigen die 'in behandeling' zijn. Lijkt me lastig als je zelf wel wil, maar je man niet. Maar het is inderdaad een behoorlijke beslissing een kindje op de wereld zetten en ben het met je eens dat dat wel een beslissing van jullie beiden moet zijn. Hopelijk bedenkt hij zich alsnog. Heb het wel vaker meegemaakt dat de man geen tweede wilde, maar het uiteindelijk toch begon te kriebelen, dus geef hem maar wat tijd. Komt vast goed!
    @Gein: kan me voorstellen dat bij jou juist de zwangerschappen spannender zijn dan de behandeling. Maar leuk dat jullie er weer voor willen gaan. Volgens mij kun je voor een volgende poging ook weer gelijk starten.

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Fijn Mikka dat je geen amh-probs hebt. Cyclus is wel heel kort idd.

Ben ook heel benieuwd naar Zowelkom!

Gein, met welke termijn is je tweede zoon geboren? Snap heel goed dat het iets engs is. Door de tweeling zwangerschap ook enorme angst voor vroeggeboorte gehad.

Ik mag vanmiddag even naar ons kleintje kijken, is al weer 2 weken geleden dus ik heb de kriebels al weer. Heel fijn, in vele opzichten als de eerste termijn erop zit.

4. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zowelkom: ook benieuwd hoe t gaat!

Klaasje: succes en geniet vanmiddag! Altijd fijn om even te mogen kijken!

Hier alles goed met de baby.. meeste kwaaltjes zijn weg.. alleen nog enorm moe.. maar dat krijg je met een peuter van 1.5 jaar waar nog geen 5sec rust in zit... probeer maar elke keer te gaan liggen tijdens zijn middag slaapje!

Liefs

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik ervaar de zwangerschap ook echt compleet anders als vorige keer. Minder tijd voor misselijkheid, moeheid en lamlendigheid. Probeer er net als jij het beste van te maken.

Baby gezien, hartje klopt gelukkig nog, flink gegroeid. Op naar de termijn echo volgende week!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: zal best pittig voor je zijn! Toen ik zwanger was van de tweede heb ik vaak verlangend naar de klok zitten kijken of het nog geen bedtijd was voor mijn zoontje.:). Zodra ik hem op bed liggen, viel ik meestal zelf ook in slaap op de bank.:) Fijn dat je af en toe met hem mee kunt slapen.
    @Klaasje: fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! Blijft toch wonderbaarlijk zo'n spontane zwangerschap als je er niet op gerekend had (tenminste dat had ik heel erg, dat het maar niet wilde doordringen en iedere echo nodig had om het te beseffen).
    @Tassie: hoe is het met jou, meid?
    @Stiertje: hoe gaat het met de laatste loodjes? Een beetje aan het genieten van je verlof? Kleine meid al weer opgeknapt?

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: ja, lekker aan het kneuteren hoor. Het to do lijstje aan het afwerken: kleertjes wassen, wiegje bekleden, geboortekaartjes regelen, etc. En als de keukenkastjes aan de beurt zijn, weet je hoe laat het is, haha! Volgende week buikfotoshoot, samen met meiske. Heb ik erg veel zin in.
    Ze is gelukkig al weer goed opgeknapt van de operatie. Ze slaapt alleen nog wat onrustig. Ik denk dat dat met verwerking te maken heeft. Maar gelukkig hebben we overdag de tijd aan onszelf en kunnen we slapen wanneer we willen. Heel fijn dat ze 's middags ook nog slaapt, dan kan ik ook even de luikjes dichtdoen ...

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: lekker dat aankeutelen, hè. Ik vond vooral het niet meer moeten heerlijk! Lekker je eigen tijd bepalen. Ben erg benieuwd naar de shoot. De vorige vond ik ook al mooi en nu met je dochtertje erbij zal het helemaal speciaal zijn. Dus voorlopig inderdaad nog maar van de keukenkastjes afblijven;)

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heerlijk verlof Stiertje! Fijn dat al je spulletjes klaar staan. Hoe is het met de placenta ligging?

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Placentaligging is eigenlijk nog hetzelfde: nog steeds 1,5-2 cm van de uitgang. Moet maandag weer naar de gyn voor een echo. Er is een beetje discussie tussen de gyn en de vk. Bij ons heb je een nieuw samenwerkingsverband tussen deze beide partijen, waardoor je na een eerdere keizersnee toch met je eigen vk in het zkh mag bevallen (met de gyn op de achtergrond). Fijn idee, vind ik. Maar nu zitten die gynaecologen een beetje moeilijk te doen en willen ze eigenlijk dat ik direct bij hen ga bevallen, ivm die placenta. Maar ik vind dat een beetje onzin en weinig meerwaarde: ze zitten bij wijze van spreken achter de deur te luisteren hoe het met de bevalling gaat. Mocht ik een bloeding krijgen, dan is iemand binnen 2 seconden geroepen. Dus ik zal wel zien hoe het komt. In ieder geval is het heel gunstig dat ik tot nu toe nog geen enkele bloeding heb gehad en dat het hoofdje van het kindje al mooi in het bekken vast ligt.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    En morgen meiske jarig: alweer 2 jaar! Lekker peuterpubertje ...

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: van harte gefeliciteerd met je kleine meisje! Goh, twee jaar alweer. Heb nog meegemaakt dat de weeen begonnen waren. Time flies! Ik wens jullie een fijne dag!

13. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Stiertje, gefeliciteerd met jullie dochter!
    Hopelijk kan de bevalling op de manier die jullie graag willen.

Klaasje, wat fijn dat je weer ene goede echo hebt gehad, altijd een opluchting. Zo bijzonder deze zwangerschap. Hopelijk trekt de misselijkheid snel weg.

Tassie, hoe gaat het met je?

Monatoetje, fijn dat de meeste kwaaltjes weg zijn, het moe zijn is erg herkenbaar.

Hier gaat alles goed, zit al in de twaalfde week. Vind het soms nog zo onwerkelijk om te geloven dat ik na al die jaren zwanger ben. Qua kwaaltjes heb ik alleen last van extreme moeheid, maar als dat alles is. Ik geniet er echt elke minuut van. As week heb ik een echo, in mijn 'eigen' ziekenhuis, ben zo benieuwd, het is dan al weer 3 weken geleden dat ik de laatste echo had. Een banner vind ik nog eng om te nemen, maar wie weet na de echo ;)
    Ik heb vooral als ik in bed lig en me omdraai, soms zo'n trekkend gevoel in mn buik, soort spierpijn, is dit herkenbaar voor iemand?

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Vlinderr: gefeliciteerd met je eerste mijlpaal! Kan me voorstellen dat het allemaal onwerkelijk is en dan ook nog eens zwanger van twee kindjes. Je kindjes groeien best veel per week, dus er rekt en strekt ook van alles in je buik en de banden. Dat kan inderdaad rare pijntjes, trekkerig gevoel geven. Willen jullie weten wat het wordt?

15. Anoniempje66

Anoniempje66 Actief lid

15 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ben er weer ff tussendoor, ik heb niet alles kunnen lezen maar hoe gaat het hier met de zwangere en de dames die bezig zijn ?

Met mij hier gaat goed ik heb weer vrijdag een terugplaatsing maar dit keer voor 2 cryo's ik vind het best dpannend en dokter cuijpers was zeer positief. Ik wil afleiding en er niet aan denken maar het lukt me toch niet, zeer moeilijk. Ik ben heel erg benieuwd of het dit keer ook pakt. Majah we zullen het zien.

Groetjes aan allen

16. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Spannend anoniempje. Ik ga voor je duimen.

Sneeuwmees, daar zijn we nog niet helemaal over uit. Ik zou het puur voor praktische dingen wel willen weten, maar manlief niet... maar we hebben nog even. Voor mij is het geen optie dat ik het wel wil weten en hij niet...

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Anoniempje: inderdaad spannend weer en nu ook 2 cryo's! Wie weet volg je Vlinderr wel met de volgende tweeling-mama! Ik ga voor je duimen!
    @Vlinderr: wij hebben het beide keren bewust niet willen weten. Wij zouden het dan ook geheim willen houden. Maar ik ken mijn man en mij en wij kunnen dat beiden niet.:) Laat staan als slechts een van ons tweeën het zou weten, dat zou al helemaal niet werken. Maar je hebt inderdaad nog even. Zeker met namen bedenken zou het wel handig zijn, want anders moet je in totaal 4 namen verzinnen (en ik vond twee namen bedenken al een hele crime).;)

18. Anoniempje66

Anoniempje66 Actief lid

15 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel dames en jullie ook het allerbeste

19. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi meiden, mag ik even inbreken met een vraag?

Ik ben nu vijf weken zwanger na een verse terugplaatsing van twee embryo's, na een missed abortion eerder dit jaar. Superblij natuurlijk maar ook nog erg bang dat het weer mis zal gaan. Na de positieve test mocht ik meteen stoppen met de utrogestan. Tot nu toe heb ik dat nog niet durven doe omdat ik verschillende verhalen lees. Zo begreep ik dat in Dusseldorf gezegd wordt dat je de utrogestan ook na een verse tp tot twaalf weken moet gebruiken, klopt dat? En weet iemand ook waarom?

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ennetje: volgens mij houdt DD inderdaad 12 wkn aan voor de utrogestan. Blijkbaar om je progesteronpeil goed op peil te houden. Als je het zelf eng vindt te stoppen, dan kun je dus met een gerust hart hiermee doorgaan tot de 12 wkn. Kwaad kan het nooit.

Deel Deze Pagina