Ik ga inderdaad voorlopig maar door, al weet ik niet hoeveel ik nog heb. Heb aangegeven bij het ziekenhuis dat ik het eng vond om te stoppen. Maar geen nieuw recept gekregen... Anders vraag ik dat nog een keer.
Ennetje, DD adviseert om ten minste tm de 8e week te gebruiken. Mocht je zoveel klachten hebben van misselijkheid kun je, na het prikken op progesteron en een goed gehalte, ook na die periode stoppen. Na 12 weken sowieso stoppen, dan wordt het schadelijk voor je kindje. Met name meisjes kunnen hiervan problemen aan het geslachtsorgaan krijgen. Dames die alsnog progesteron problemen hebben gaan dan door met proluton injecties. Anoniempje, wil je even heeeeeeel veel succes wensen!
Ennetje: Gefeliciteerd met je zwangerschap! ik heb bij de verse tp in 2013 ook tot de 10-12w de utro door moeten gebruiken in DD.. In mijn NL zkhs was t dat je t door moest gebruiken tot aan de 1ste echo met 7weken.. Liefs
Bedankt voor jullie reacties Klaasje en Monatoetje! Gek hè dat het zo verschilt per ziekenhuis? Ik ga sowieso door tot de eerste echo met 7,2 weken. En dan vraag ik wel even of ze misschien ook mijn progesteron willen prikken. Klaasje, bedoel je dat de utrogestan de misselijkheid kan versterken? Want ik heb al aardig last van misselijkheid...
Utrogestan kan de misselijkheid heel erg sterk beïnvloeden. Jij hebt ook een tp gehad van 2 he? Ik heb een tweeling zwangerschap gehad en 2 kindjes maken beiden progesteron aan, torenhoog werd mijn waarde en misselijk dat ik was! Na het prikken op 8 weken gestopt en al heel snel voelde ik me beter. Ik had het dus echt niet meer nodig.
Kwam eens even spieken hier hoe het met mijn oude groepje gaat! Stiertje, oeh ik zie dat je al heeeel ver bent! Succes! En monatoetje en klaasje, gefeliciteerd!! Klaasje, wauw spontaan zwanger, wat een cadeautje!! Hier gaat alles goed, de kleine is alweer vijf maanden! Ben nog altijd zoooo dankbaar!
Hoi meidenn Hoe gaat het hier zo, met mij gaat het goed gister tp gehad van 2 cryo heel spannend die wachttijd gatverdamme gaat maar niet door. Maar jah we zien het hopelijk binnenkort goed nieuws. Groetjes
Goh wat is het hier stil. . . . Lets leuk om te horen dat het allemaal goed gaat. Sneeuwmees ? ? Hoe is het? Tassie hoe is het met jou meis? Stiertje het is al bijna zover. . . . Monatoetje & Klaasje alles nog goed? Vlinder hoe was je echo? ? ? Alles wel goed hoop ik? Mikka & Gein wat gaat de tijd hard. Alle andere Zwaai . . . .
@Lets: was ook blij verrast je naam weer even hier voorbij te zien komen! Fijn te horen dat je zo geniet van je kleine man! Het is je gegund! @Ddees: ook fijn jou weer even te horen. Hoe gaat het nu met jou en je tussentijds bloedverlies? Knuffel terug! @Tassie: ben ook benieuwd hoe het nu met jou gaat! Hopelijk is geen bericht, goed bericht. @Anoniempje: spannend dat je weer in je wachtweken zit. Ik hoop dat je ons binnenkort mooi nieuws komt brengen. We kunnen wel weer een nieuwe lichting roze gebruiken hier. @Mona: 16 wkn al weer! Wow! Weten jullie al wat het gaat worden (hoef je niet te zeggen, hoor). Hier ook niet veel te melden. Zoals jullie weten veel gedoe op het werk, wat me vaak helemaal uitput en leeg trekt. Heb morgen een gesprek met een begeleider die onze afdeling hierbij gaat helpen. Enorm spannend, maar het is een zure appel waar we doorheen moeten, helaas. Verder heeft onze oudste bij een ongelukkige sprong een soort van breukje in zijn voet en zit in het gips. Volgende week mag, als alles goed gaat het gips eraf. Dus voor hem nog even behelpen, al is het wonderbaarlijk te zien hoe snel hij zich ermee redt. Hij gymt mee op school, hij fietst en rent er zelfs mee.
Ddees: leuk om weer van je te horen! Hoe gaat t met je? Hier gaat alles goed! Sneeuwmees: ja gaat zo snel dit keer! Ik weet nog niet wat t wordt.. maar ben wel enorm nieuwsgierig.. nog paar weekjes geduld😊 Anoniempje: succes in de wachtweken! Klaasje: Hoe gaat t met jou meis? Stiertje: Alles nog rustig bij jou? X
Het was inderdaad even stil hier. Ddees, de echo was gelukkig goed, iedere keer weer een enorme opluchting hoor. Vind het nog iedere keer nog erg spannend zo vlak voor ed controles. Jee Sneeuwmees, spannend hoor heel veel succes vandaag op je werk. Monatoetje, nog heel veen geduld en dan weten jullie het geslacht. Fijn dat het zo goed gaat. Leuk hoor, wij zijn er nog niet uit of we de geslachten willen weten. Klaasje, ik heb je zojuist een privé berichtje gestuurd.
Ik zal even aan mijn meldplicht voldoen: alles nog rustig hier. Dus nog mooi tijd om de laatste dingetjes van het to do lijstje af te werken. Het wordt fysiek ook wel zwaar nu hoor. Ik heb echt een enorme toeter en die zit behoorlijk in de weg, vooral als ik achter een peuterpubertje aan moet rennen, die dat natuurlijk een leuk spelletje vindt. We hebben gekozen om een geplande keizersnee te laten doen. Dit vanwege 1. risico op littekenruptuur van de vorige keizersnee, 2. laagliggende placenta (1,5 cm van de uitgang) en ook de factor leeftijd (42) speelt mee. Twee weken geleden had ik een dag dat ik wat minder leven voelde en toen schoot ik zó in de stress dat ik dacht: haal haar er nú maar uit. Dat hebben ze natuurlijk niet gedaan, maar toen hadden wij wel zoiets van: alle risico's zoveel mogelijk beperken. Die spoedkeizersnee van onze oudste heeft bij ons wel behoorlijke sporen nagelaten. Dusssss: volgende week is het zover (svp mondje dicht op FB!). Nu maar hopen dat dit meiske wel zolang blijft zitten en niet spontaan besluit om eerder te komen
Heel verstandig Stiertje! Ik heb de spoed ks ook als heftig ervaren en ik had ook behoorlijke complicaties. Liever in alle rust met de factoren die je nu bekend zijn. Wel heel erg leuk, bijna je tweede guppie erbij.
Ja, geweldig, ik zie er zo naar uit! Was vanmorgen toevallig met oudste meiske op het CB (weer goedgekeurd: 12,1 kg, 87,5 cm) en daar waren ook een paar van die heeeeel kleine baby'tjes. Heerlijk. En weer borstvoeding geven, hoop dat het net zo goed lukt als de eerste keer. En hoe gaat het met jou? Wordt de misselijkheid al wat minder?
Oh wat fijn meis! Nog maar ff dus... Spannend.. Ik vond de spoedkeizersnede ook heel heftig.. vooral ook omdat ik onder alg narcose was en ik zoonlief pas zo laat gezien heb.. Als de kans op een ks dit keer weer groot zal zijn ga ik ook voor een geplande ks... X
@Stiertje, spannend!!! Volgende week dus.... Alvast heel veel "succes" en geniet nog maar ff extra van het getrappel in je buik die laatste week. Hier alles zijn gangentje, afgelopen week ook weer naar het bureau geweest. 82 cm en 10,5 kg (met ruim 15 mnd) dus keurig op het gemiddelde. De kleine man ook weer spuitjes gehad, heel even heel hard gehuild tijdens het zetten maar daarna was het eigenlijk ook meteen weer over gelukkig. @sneeuwmees, hoe ging het op je werk? Wat een gedoe iedere keer zeg. Ben heel blij dat dat bij ons op het werk allemaal gewoon goed loopt en daar geen gezeik is. Vind het heerlijk om te werken maar als er gedoe is ben je daar ook weer snel klaar mee. Hoe'st met de grote man? Geen last van zijn voet dus? Wij gaan aankomend weekend heerlijk weer een weekend naar Arcen (klein vink) dus nu de kleine op bed ligt snel mijn spullen vast pakken! @mona, jij gaat ook alweer snel zeg!! Als ik iemand vergeet, sorry. (heb ff snel terug zitten lezen maar 't was hier inderdaad erg stil ).
@Stiertje: verstandig besluit, lijkt mij. Zal ook wel rust geven nu de kogel door de kerk is en je rustig ernaar toe kunt leven. Dus pas op, tot aan de ks niet meer aan de keukenkastjes komen, hoor! Je hebt gezien waar het toe leidt! @Mikka: veel plezier. Hopelijk lekker weer, zodat je nog optimaler kunt genieten van je vakantie. @Mona: ik vond de tweede zwangerschap ook zo snel voorbij vliegen. Bij mijn oudste leek het wel een olifantendracht en bij de tweede leek het wel een maand of 4 of zo. Heb je al een buikje? Ook dat ging bij mij veel sneller bij de tweede. @Vlinderr: fijn dat de echo weer goed was! Nog steeds geen banner? Het gesprek op het werk verliep goed, mede ook omdat enkele collega's ook goed hun verhaal hebben gedaan. Het kwartje lijkt dus te vallen en de boodschap van de kern van het probleem duidelijk. Nu nog afwachten wat de vervolgstappen zijn. Voel me nu even helemaal leeg en moe. Maar blij dat dit deel achter de rug is. Kan me niet voorstellen als ze hier niets mee zouden doen. Maar goed, ik reken me nog maar niet rijk.
Sneeuwmees 12 dagen na het plaatsen van het spiraaltje ( 14 dagen na laatste menstuatie) had ik roze verlies, dus dacht ik dat het "tussentijds" was maar de volgende dag al wat meer en de dag erna 's middags was het voor mij doen veel bloed (heb normaal niet veel). Dit heeft dik 24 uur aangehouden. Daarna heeft het 3 dagen wat door gesudderd met wat roze en bruin. Nu zijn we 5 dagen verder en nog niks te bekennen. Ze zeggen wel dat het het eerste half jaar van slag kan zijn. We zullen zien. . . . Fijn dat je gesprek goed was verlopen. Ben benieuwd wat het vervolg er van is. Beterschap met je zoontje, al begrijp ik dat hij niet veel last van zijn gips heeft Stiertje succes volgende week. Eindelijk ga je je 2e meisje ontmoeten. Vlinder Banner ? ? ? vind het zo leuk om te zien onder je naam.
Dag dames, Lang geleden! Denk kom hier eens even spieken! Hoe gaat het met iedereen? Stiertje bijna uitgerekend! Wooow spannend! Klaasje wauwwww zwanger zie ik! En al 12 weken! Woooow spontaan? Super proficiat! Vertel...! Mona jij ook alweer 16 weken.. Willen jullie geen geslachtsbepalingen doen of pas met 20 weken? Sneeuwmees wat vervelend van je werk hoeissie met je zoontje? Dees hoe gaat het met jou? Lets wauw je manneke alweer 5 mnd! Is ook alweer super snel gegaan! Zo pas net zwanger en nu je manneke al bijna een half jaar! Onwerkelijk he? Tassie lieverd hoe gaat het met jou? Mikka jullie misschien binne kort weer voor een cryo? @rest zwaai zwaai .. @hier ons meisje wordt vrijdag alweer 1 jaar... Waar is de tijd gebleven? Het traject duitsland, het wachtbankje, de vreugde en angst van de posi test, de zwangerschap met ups ( en veel downs), de inleiding , de keizersnede alles komt momenteel wer voorbij! En nu alweer een jaar bij ons! Ik vind het nog steeds onwerkelink! Geen idee eaarom maar Toch land het nog steeds niet, vind ik het nog steeds bizar, en of het een droom is en geen werkelijkheid... Vraag me af of dat ooit nog komt... Ook nog het traject niet echt verwerkt geloof ik.. En ergens ook het gemis uit duitsland! Gek he? Maar goed kwam even kijken hoe het met iedereen was en wilde zeggen dat ik jullie niet vergeten ben en vaak aan jullie denk! X
@Bbibi: leuk jou ook weer even hier binnen te zien vallen. Ja, die flashbacks zijn heel herkenbaar zo tegen een eerste verjaardag aan. Het idee dat het jaar zo snel voorbij gegaan is, wat er allemaal in dat jaar gebeurd is, flashbacks van de bevalling enz. Hoort er allemaal bij en time flies inderdaad! Ik weet nog als de dag van gisteren dat je vaak zo onzeker was of het ooit wel eens zou gaan lukken dat je zwanger zou raken. Zelfs al het idee om te gaan adopteren. En zie nu, een dochtertje die al bijna 1 is. Ik heb er niet zoveel moeite voor hoeven doen als de meesten hier, maar ik moet mezelf ook af en toe knijpen, hoor. Blijft onwerkelijk! @Ddees: ben heel benieuwd hoe het verdere verloop gaat met je mirena. Ik twijfel ook nog steeds om toch iets te doen, of niet? Maar moet er zeker niet meer last van hebben dan nu.