ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Weten jullie hoe het zit met de punctie? Dr. S is mijn behandelend arts, met hem hebben we het plan opgesteld en hij heeft de uitgangsecho gemaakt. Nu is de kans vrij groot dat mijn punctie zaterdag gaat zijn.
    Heb endometriose cystes en ben een beetje bang dat hij straks de punctie niet doet omdat hij er niet is ivm weekend...

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: mijn punctie was ook op een zaterdag en heeft dr. S. ook zelf uitgevoerd. Maar dat was nog voor de uitbreiding van het team met beide dr. C. Misschien anders even bellen en je zorg uiten? Ze kunnen het maar beter weten, toch?

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De zaterdagen en feestdagen worden verdeeld onder dr C en dr S. 50% kans dus.

4. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Dank je wel Sneeuwmees :) XXX

Willeke; het klopt wat Klaasje zegt, de feestdagen en zaterdagen worden verdeeld dus je hebt kans dat je dr. S. krijgt maar ook dat je dr. C. krijgt. Ik snap dat je het liefst je behandeld arts wilt hebben maar ik vind dr. C. echt fantastisch en hij is ook bekend met endometriose. Stuur anders een mailtje als je bellen te duur of eng vindt, daar reageren ze meestal ook vrij snel op.

5. Wanda1982

Wanda1982 Lid

15 mei 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

bij wie hebben jullie een verwijzing gehaald want officieel is het toch een second opinie als je naar een ander ziekenhuis wilt?

Zal nog even de mnc uitleggen.
    Eitje uit eigen cyclus met minimale hormoonbehandeling. kan dus uitsluitend bij vrouwen met een regelmatige goede cycus....
    op dag 9/10 eerste echo. op ongeveer dag 10 en 11(afhankelijk van de lengte van de cyclus=bij mij 31 dgn) gonal f en cetrotide of orgalutran(het laatste in mijn geval omdat ik nogal allergisch reageer op de cetrotide. en dag bloedprikken als het follikel groot genoeg is......aan de hand daarvan inplannen van de pregnyl(2x5.000eh) en punctie.
    en iedere keer een verse terugplaatsing.
    Dit wordt 6 keer gedaan en geldt dan als 1 ivf behandeling.

wat is de wachttijd voor DD ongeveer?

groetjes Wanda

6. Wanda1982

Wanda1982 Lid

15 mei 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er nog meer vrouwen met maagproblemen?
    vraag me af of het stress is of combinatie met lange periode van hormoongebruik...
    morgen ff langs de dokter

groetjes Wanda

7. Wanda1982

Wanda1982 Lid

15 mei 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben ik nog een x....

wie van jullie is er naar de informatieavond geweest?

Is het eerste vrijblijvende consult ook gratis?

groetjes Wanda

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Voor het eerste consult moet je uiteraard betalen. Kosten liggen ergens rond de 150,- incl echo en bloedafname op basale zaken ( alhoewel, in NL niet zo basaal). Dit kun je indienen als second opinion. De info avond is gratis. Je kunt ook op you tube een intro filmpje van de kliniek vinden, heb je ook een globaal beeld zonder heen en weer te rijden.

Je kunt je huisarts vragen het second opinion te verwijzen of gewoon gaan. Ik heb me nog nooit laten verwijzen, alsof een arts daar naar vraagt als je binnen stapt.

En fysieke klachten bij ivf herken ik, de een krijgt hoofdpijn of maagpijn. Ik vooral rugpijn. Allemaal uitingen van stress.

9. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Wij hebben vorig jaar 4 maanden moeten wachten op een intake gesprek in DD maar daarna is het snel gegaan. Ik weet niet wat de huidige wachttijd is, je kunt daar even voor bellen.

Voor DD heb je geen verwijsbrief nodig. Je kunt gewoon gaan. Als je echter de kosten vergoed wilt hebben van je verzekeraar, heb je van te voren toestemming nodig voor een behandeling in het buitenland. Let er daarbij op dat je waarschijnlijk niet alles vergoed krijgt (tenminste, wij kregen maar 2/3 e vergoed in totaal). De toestemming van de verzekering krijgen wij alleen met een verwijsbrief van de huisarts. Die vragen we gewoon bij de assistente op. Volgens mij hangt dit van je verzekering af, dus die kan je het beste even bellen.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb ook nooit een verwijzing naar DD gehad, wij gingen als second opinion, daar heb je geen verwijzing voor nodig volgens mij.
    Na de intake en het bloedonderzoek is pas duidelijk wat het behandelplan zal zijn. Volgens mij heeft de verzekering dat nodig. Wij hebben dus eerst de kosten van de intake voorgeschoten en pas gedeclareerd toen de toestemming rond was.
    Wachttijd is volgens mij niet zo lang meer, sinds de mannelijke en de vrouwelijke dokters C. er zijn.

11. Wanda1982

Wanda1982 Lid

15 mei 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reacties!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wanda: ik heb ook nooit een verwijzing gehad voor een second opinion. Gewoon gebeld en gevraagd voor een afspraak. In DD zitten NL sprekende assistentes, dus je kunt gerust een keer bellen hoe lang de wachttijden zijn. In 'mijn tijd' (2013) was dat nog 5 maanden voor een intake. Toen loonde het ook nog om tussendoor eens te bellen of er een gaatje vrijgekomen was. Nu schijnen de wachttijden inderdaad mee te vallen. Ik zou gewoon eens bellen. Ik vond dat toen ook wel eng, maar ze zijn erg aardig aan de telefoon. Wij waren ook van plan om naar die informatiebijeenkomst te gaan, maar viel niet handig ivm ons werk en zoontje. Wij zijn toen, om tijd te besparen, ongeveer 2 weken voor aanvang alvast geweest (proefrijden zoals wij het noemden) om alvast bloed te prikken. Zo waren die uitslagen al bekend toen wij op de intake kwamen. Houdt er ook rekening mee dat je je NL dossier mee moet nemen als je een afspraak hebt. Dus ook zaak, dat als je een afspraak hebt, dat tijdig op te vragen zodat het zo compleet mogelijk is. Dat is voor Dr. S. de leidraad voor het gesprek.
    Maagproblemen zijn bij mij meestal wel een teken van stress. Niet verwonderlijk, want de mmm is spannend genoeg.

13. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij konden binnen twee weken terecht dus dat was vlot! Kosten voor de intake waren 165 euro.
    Dr S neemt idd adhv je dossier alles door, ik vond dat echt prettig. Vind hem sowieso een aardige arts!

Ok thnx Klaasje en unicorn! Ja dr C zal het natuurlijk ook wel gewoon goed kunnen maar gevoelsmatig... Ach eerst morgen de echo maar ff afwachten!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: succes vandaag!

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt voor de reacties!
    Ik ben benieuwd naar de scratching Tassie hoop dat dit het gewenste effect zal hebben. Misschien ook idd iets om zelf te overwegen.

Ik las iets over een verwijzing, ik had het niet nodig voor DD maar moest er wel 1 op sturen naar de verzekeraar PNO waar ik naar was overgestapt.
    Deze heb ik via mijn huisarts geregeld.

Voor Wanda, wij komen ook uit de provincie Groningen. Wij hebben tijdens onze behandeling in Dd in een vakantiehuisje in Valkenburg gezeten. Was erg goed te doen vanuit daar.

16. Wanda1982

Wanda1982 Lid

15 mei 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska heb je echo's in NL laten doen?
    Voor ons is DD 2 uur rijden....loop nu in Emmen voor de echo's en de rest in Groningen. Ik ga informeren of zij er voor open staan om te samenwerken. Denk dat het ook een beetje per gynaecoloog verschilt.
    Kunnen ze toch ook niet weigeren?

Hoeveel dagen voor een punctie moet je in DD zijn?
    Zullen toch wat moeten regelen wat betreft werk.

Gr Wanda

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wanda: punctie gaat allemaal op een dag. Je krijgt een kort roesje en mag al vrij snel weer weg (als je wat gedronken en gegeten hebt). Afhankelijk van hoe laat je aan de beurt bent, kun je evt. de avond ervoor een hotelletje pakken. Maar ivm reistijd ben je voor een afspraak toch wel behoorlijk wat uurtjes onderweg (en ik nam die hele dag dan vrij), dus weet niet hoe flexibel je werkgever is, maar het zal je dus wel wat vrije dagen kosten.

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Goed verzekeringsnieuws voor de meiden die nog binnen de wettelijke pogingen IVF te gaan hebben; bij PNO krijg je nog steeds 200% van het NL tarief.

Helaas is voor het pakket met de 4e IVF/ICSI nog steeds een screening.

19. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja en ben je al bezig met ivf dan wordt je niet toegelaten voor het uitgebreide pakket..

Maar opzich is die 200% natuurlijk wel een goede om even te onthouden!

Hier as maandag de punctie!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wanda: spannend, joh! Hoeveel follikels zijn er in de race?
    @Stiertje: hoe gaat het met jullie? Loopt de bv nu lekker?

Deel Deze Pagina