ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Tassie; hoe is het gisteren gegaan? Misschien dat je het al verteld hebt maar hoe gaat het nu verder?

Wanda; oh spannend de punctie! Hopelijk mooi resultaat.

Ego; wij zijn maandag ook in dusseldorf om de behandeling door te spreken. Hopelijk volgende week beginnen spannend weer!!!

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Die 200% zit al wel in je allergoedkoopste pakket, dus mocht je aan de 3e ivf toekomen heb je daar 0 bijbetaling aan en is je verzekering ook niet zo duur +/- 100 euro.

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sneeuwmees, denk dat je mij bedoelde? ;) gisteren waren er links 1 van 16,5, 1 van 12,5 en 1 van 11,5 (en 3 kleintjes) en links 1 van 18, 1 van 14, 2 van 12,5 en 1 van 12 (en 8 rond de 10). Ik denk dat de kleintjes allemaal af vallen maar hoop dat de grotere toch nog wel ff mee gaan doen. Vandaag nog stimuleren en van zaterdag op zondag de pregnyl. Van pregnyl krijgen ze ook altijd nog een extra zetje begreep ik.
    Heb morgen nog een echo staan bij mijn arts. Hoefde van dd niet maar ik had de afspraak al staan en vind het zelf toch wel prettig.

Gein, fijn dat je weer gaat beginnen! Ik heb de punctie om 12 uur, om 11.30 er zijn.

Klaasje, ja dat scheelt wel! Ik ga umc nog proberen en anders idd de basisverzekering bij PNO. Nu bij Delta Lloyd krijg ik niet alles vergoed.
    Weet jij hoe het zit als ik nu uit deze poging cryos overhoud, moet je daarvoor bij PNO per tp toestemming vragen? Bij Delta Lloyd moet ik per cryo tp opnieuw zo'n formulier invullen en opsturen.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb wel toestemming gevraagd toen ik de ivf bij CZ deed en de cryo bij pno. Toen ik de ivf ( zonder verse tp ivm overstimulatie) wel bij PNO deed heb ik voor de cryo tp geen toestemming gevraagd en wel vergoeding ontvangen.

Als ke van verzekeraar wisselt zou ik het doen.

Maar ik hoop vooral dat je op zoek mag naar verzekeraars met dikke kraampakketten. Daar ga je gewoon voor!

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Haha ja Klaasje dat hoop ik natuurlijk ook ;) maar ik durf nog niet echt zo ver te kijken.. ;)
    Ben helemaal niet bijgelovig maar misschien op dat gebied toch een beetje :)

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb bij PNO voor de cryo tp's geen aparte toestemming gevraagd. Gewoon de rekening gedeclareerd en de kosten 100% vergoed gekregen.

@ego: de bv loopt prima qua productie. Soms schiet er in het begin zoveel toe dat ze het niet eens wegkrijgt :$
    Maar ik zit nog een beetje te dubben of ik wel/niet haar tongriempje laat klieven. Ze heeft gewoon niet de optimale aanhaptechniek. Hierdoor is het voor mij soms pijnlijk en ik heb ook het idee dat ze hierdoor vaker komt (een paar dagen achter elkaar iedere 2 uur, ook 's nachts).

7. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Stiertje; lekker aan het genieten van jullie meisje? En hoe is jullie oudste met haar kleine zusje? Best pittig die borstvoeding, maar wel het beste wat je kunt doen. Succes nog met de borstvoeding.

Klaasje; hoe gaat het met jou? 16 weken alweer wat gaat de tijd snel. Gaat het voor jou nu ook sneller dan je eerste zwangerschap.

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Stiertje nog gefeliciteerd met jullie kleine wonder. Is me helemaal ontgaan dat je al bevallen was:) Alles goed met jullie?

Hoi Wanda, wij hebben er voor gekozen om alles in dd te doen ook de echos. Toch bang dat ze in nederland de echos anders zouden beoordelen dan dat dd dat doet. We wilden alles graag bij 1 houden.

9. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Met onze "dochter" gaat het wel redelijk goed. Ze heeft een flatje, baan en vriendje. Maar je merkt wel dat ze nog slecht tegen druk, drukte, stress kan. Ze is snel moe. Het lijkt net of ze alle indrukken niet kan verwerken. Maar ze wil geen hulp, want ze mankeert niks.;)

Ik heb eerst gedacht dat ik het allemaal wel zelf kon verwerken. Maar in combinatie van de pil en stress met onze dochter ben ik naar een voetreflextherapeute gegaan. Daar ben ik nu ruim een jaar en dat gaat erg goed. Zei doet haar ding, maar ondertussen praten we ook over van alles. Ik wilde niet naar een psycholoog, door ervaring uit het verleden, waar ik vond dat het allemaal niet hielp. Ik heb sinds kort een spiraaltje ipv de pil en tot nu toe gaat dat wel goed. Ik heb me er wel in berust nu geen kindje van mezelf te hebben. Ik geniet van 2 kleine neefjes, vanmorgen om 8.00 op de schaatsbaan om te kijken naar hun schaatslessen.

Tassie hoe is het gegaan met de pipelle?

10. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Hi Willeke, hoe is je punctie gegaan?
    Mijn punctie was afgelopen vrijdag en er zijn 9 eicellen gevonden, 5 bevrucht. Het wordt spannend of er wat overblijft voor een tp.

11. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Sorry, ik kijk niet goed Willeke.. ik zie dat je morgen je punctie hebt.. sorry! Heel erg veel succes morgen! Spannend!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Unicorn: snap dat je er wat teleurgesteld door bent, als je er meer van verwacht had. Maar wie weet zijn dit wel 5 heel goede kwaliteit embryootjes. Er zijn er hier zwanger geworden van minder. Zitten ze nu allemaal in de embryoscope?
    @Willeke: succes morgen!
    @Stiertje: geen ervaring met problemen met het tongriempje. Geeft zo'n kort tongriempje ook op latere leeftijd nog problemen?

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: je hebt verschillende gradaties. In de ergste gevallen kan het ook invloed hebben op de spraakontwikkeling. Maar dat is bij ons niet zo.

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Gein; heel veel succes vandaag! Spannend, hè, weer opnieuw beginnen, maar nu voor nummer 2. Ik ben benieuwd hoe jouw ervaring is met dr. C en dr. C., of heb je de afspraak met dr. S.?

@Unicorn; Ik begrijp dat je er meer van had verwacht, maar weet je, op zich zegt het aantal ook niet alles...Ik had zelf de allereerste IVF maar 3 eicellen waarvan er toen maar 1 bevrucht was. Deze is toen na 3 dagen met ah teruggeplaatst waarvan ik nu dus mijn dochtertje heb.
    De laatste IVF had ik maar liefst (voor mij heel veel) 12 eicellen waarvan 8 bevrucht en uiteindelijk maar 3 terugplaatsingen gehad. Geen zwangerschap. Nu begin ik weer opnieuw met IVF 2. Ik had echt verwacht dat ik van deze IVF zwanger zou raken, want ja, maar liefst 5 goede embryo's over waarvan 2 blasto's.
    Ik duim voor je dat ze het heel goed doen in de embryoscope. Wanneer heb je de terugplaatsing?

@stiertje; ik lees dat je dochtertje een vastzittend tongriempje heeft?
    Of twijfel je? Heb je binnenkort een afspraak bij de kinderarts?
    Hoe gaat het verder met je jongste dochter? Zit je al een beetje in een ritme? Groeit en slaapt ze goed? Hoe vindt je oudste het? Is zij al een beetje gewend aan de baby?

15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Ddees; Wat fijn dat het verwerken van een leven zonder kind(eren) goed gaat. Het is een heel proces van emoties waar je doorheen moet/gaat.
    Ik ben echt heel blij dat de voetreflextherapie zo goed gaat en je veel rust geeft bij het verwerken.
    En wat leuk om met je 2 neefjes op pad te gaan. Zijn dat kindjes van je broer of zus?
    Jammer om te horen dat het met je dochter nog niet zo goed gaat. Het lijkt mij ook best moeilijk om iemand zo te zien stoeien met zichzelf en met bepaalde situaties. Komt ze veel thuis?

@ego; de uitslag van de scratching krijg ik denk ik volgende week.
    Ik mag binnenkort weer gaan beginnen met IVF2. Ik zit nu op cyclusdag 27, dus morgen of overmorgen of misschien later verwacht ik mijn menstruatie en dan mag ik weer gaan beginnen. We hadden onze dochter meegenomen naar DD. De kleine meid weigerde om de heenweg te gaan slapen terwijl het echt haar slaaptijd was. Ze houdt jammer genoeg niet zo van autorijden. Gelukkig was ze in DD zelf heel gezellig. Ze heeft bij verschillende mensen op schoot gezeten in de wachtkamer:). Op de terugweg heeft ze gelukkig een uurtje geslapen. Het was al met al toch wel weer erg lang voor haar (en ook voor ons).

16. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    35 jaar, 1e ICSI op 16-12-2013 gehad
    Hey meiden, zo veel terug te lezen hier, ben even een tijdje uit de lucht geweest.

Stiertje inmiddels weer mamma, gefeliciteerd met de kleine meid!

@Tassie, had ook gehoopt van jou goed nieuws te lezen na een tijd hier niet geweest te zijn. Heel veel succes met jullie volgende poging.

Voor de overige dames ook heel veel succes. En voor de meiden die zwanger zijn, snel weer een klein wondertje in jullie armen :)

ego: wij zijn in oktober naar Alicante geweest en hebben een hele goede intake gehad (geweldige plaats trouwens). Heel erg duidelijk en toch duidelijk een eicelprobleem wat naar voren kwam, aangezien er nog nooit iets genesteld heeft. Een immuunonderzoek was dan ook niet hun advies.

We hebben daarna even een pauze ingelast, want ik was het gewoon even zat. Mijn blijde gevoelens omtrent mamma willen worden waren even ver te zoeken. We hebben heel impulsief 2 weken Amerika geboekt en zijn net een week terug van LA, Las Vegas, Grand Canyon en San Francisco. Zo die pakken ze ons niet meer af en mijn hoofd is ook weer leeg. Ben er weer en kijk nu wel uit naar Alicante.

We gaan in maart de terugplaatsing in Alicante doen. Ben zelf meer een zomertype en voel me in het voorjaar gewoon beter. Nu bezig om alle papieren te regelen voor de 5e vergoeding bij UMC. De donoren voldoen in Spanje aan hele strenge eisen en de eicellen zijn dan ook van zeer geode kwaliteit.

Het was een prettige kliniek en de assistente sprak gewoon nederlands. En Alicante is echt een prachtige stad, we hebben veel tapas gegeten en verder erg genoten van onze 5 dagen daar.

Liefs D

17. Wanda1982

Wanda1982 Lid

15 mei 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een aanvraag voor een hoger pakket bij ONVZ gedaan. Afwachten dus(optifit naar topfit)
    Denk alleen niet dat dat gaat lukken...

Wanneer zijn jullie(indien van toepassing) overgestapt?

in december en januari nog een mnc behandeling en dan einde icsi 2.
    Sta dus in dubio of het verstandig is om nu alvast over te stappen voor een eventuele 4de behandeling.
    Of is het geen probleem om dit volgend jaar alsnog te doen als ronde 3 niet gelukt is of we er nog mee bezig zijn?

Ondertussen heb ik gemaild met Dusseldorf.......ben benieuwd.
    Zou het liefst zo snel mogelijk een gesprek hebben.

@mariska165
    Ik ben erg tevreden in Emmen en hoop dat ze openstaan voor de samenwerking. Dit zou ik graag ook doen om de reistijd te beperken. Mijn man is niet erg flexibel met werk.

@willeke86
    Hoe was de punctie vandaag? Hoop dat het allemaal goed verlopen is voor je.

Groetjes Wanda

18. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    **Breek even in****
    @wanda, volgens mij kun/mag je nu nog niet overstappen van verzekering, maar mag dit 1 x per jaar in januari. Tussentijds is dacht ik geen optie.

***Breek weer uit****

(kom snel weer ff alles lezen en reageren:)).

19. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Tassie; spannend dat jij ook van de week weer gaat beginnen. Lopen we gelijk op want wij beginnen donderdag weer opnieuw voor een derde. Hoe voel je je nu? Heb je er een beetje vertrouwen in. Als we allebei tegelijk beginnen kunnen we elkaar er doorheen trekken. Ik hoop dat we nog voor het einde van het jaar allebei een mooie test hebben.

Danimaxim; wat goed te horen dat je nu er helemaal klaar voor bent. Ik hoop voor je dat je in maart een mooie tp hebt en een nog veel mooiere test! Succes

20. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Willeke; hoe was je punctie?

Deel Deze Pagina