ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ben benieuwd hoe groot (en zwaar) je kindje nu wordt geschat. Krijg altijd weer de kriebels als een van ons zo richting bevaldatum gaat. Het gekke is dat ik dat zelf ook heb meegemaakt, maar dat die laatste tijd tot aan de bevalling een beetje een zwart gat voor mij is. Komt natuurlijk ook dat we midden in een verbouwing zaten en ik ook nog eens eerder beviel dan gepland. Met de mannen gaat het goed, maar ze zijn alleen weer verkouden. De oudste heeft buisjes gehad, maar die liggen nu los in zijn oren en zullen er binnenkort uitvallen. De KNO arts wil het even aanzien hoe hij reageert zonder buisjes, maar hij is inmiddels al wel 3 keer verkouden geweest. Weet dus niet of hij al echt zonder buisjes kan. En doordat hij vaker verkouden is, steekt hij de kleine man ook gelijk weer aan, dus die is ook wéér verkouden. Ook op school pikt de oudste van alles op en mee, dus de jongste zal straks wel alles doorlopen hebben voor hij zelf op school zit.
    Maar ze doen het, ondanks het gesnotter, allebei goed. Gisteren nog even met de telefoon een filmpje gemaakt dat de oudste heel gek aan het doen is en de jongste het letterlijk uitschatert van het lachen. Heel aanstekelijk en aandoenlijk.
     
  2. Loontje85

    Loontje85 Fanatiek lid

    19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Shaddixxx kan ook nog als eerste bevallen natuurlijk ;)
    Ben benieuwd wie er als eerste gaat bevallen.

    @Lets: Ik heb nog helemaal niet op jou gereageerd. Wat zenuwslopend weer, maar ik blijf heel hard voor je duimen meis. Op naar een mooie echo volgende week.
     
  3. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Loontje: ja, dat kan natuurlijk ook nog. Monatoetje was uitgerekend en zat vol smart te wachten en toen beviel ik nog eerder dan haar (terwijl die van mij nog wel even had mogen blijven zitten)...hihi... Het wordt nog druk straks in de NL verloskamers!
     
  4. Ddees70

    Ddees70 Fanatiek lid

    14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Zo het deel 5 al weer 3 pagina's oud.
    Lets het moet gewoon gaan lukken deze keer.

    Ik hoop dat de topic opener (Stiertje) gauw zwanger wordt en dan ook zwanger blijft en niet zoals ik in het vorige topic.
     
  5. mikka

    mikka Actief lid

    31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    ook gevonden!!
     
  6. Bbibi

    Bbibi Fanatiek lid

    20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ loontje jaaaa dat zou ook nog makkelijk kunnen! Shaddixxx loopt idd maar een kleine week achter op mij! En zal vermoedelijk miss ook eerder bevallen gezisn haar bloeddruk! Dus who knows! Zou er niet gek van staan te kijken iig! :)

    @sneeuwmees! Hihi lief dat jij met iedereen zo mee leeft!
    Heb er nu ook wel "zin in hoor"... Laat maar komen ;) ik ben er klaar voor :)

    Balen dat je mannekes weer zo ziek zijn :( als er een ziek is is meestal daarna weer het hele gezin ziek he :(
    Die buisjes is dat altijd bewust alleen voor oorontsteking of ook voor andere zaken? En moeten die onder narcose worden verwijderd?
     
  7. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ik zet 's nachts geen wekker voor mijn zoontje, hoor! De kleine man meldt zichzelf...hihi.. Maar als ik daarna weer in slaap val, stel ik altijd wel mijn telefoon in, om mij niet te verslapen. Maar dan moet je wel gelijk opstaan. :)
    De oudste was vaak verkouden en toen zijn de neusamandelen geknipt en kreeg hij buisjes. Hij had eigenlijk nooit last van zijn oren. Die buisjes liggen los in het oor en schijnen er gewoon een keer uit te vallen. Dus voor eruit hoeft hij niet onder narcose. Wel om ze er in te zetten. Dus hopelijk blijft me dat nog even bespaard, want dat vind ik zo erg.

    Heb vanmiddag het nodige voor de kinderen gekocht, maar kon toch niet echt slagen. Het was eigenlijk allemaal net niet wat ik zocht. Dus ondanks dat ik toch van alles gekocht heb, wel wat gefrustreerd naar huis gegaan.
     
  8. Lets

    Lets Fanatiek lid

    18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me laatst ook al af hoe het met botala ging. Hopelijk heeft ze het druk met de twee kleintjes en gaat alles goed met de twee.

    Sneeuwmees, beterschap voor je zoontjes. Ik heb zelf vroeger ook buisjes gehad, misschien een troost, ik heb er verder geen nare herinneringen aan, kan me alleen herinneren dat ik af en toe een cadeautje in het ziekenhuis kreeg na de ingreep, wat ik dan dus wel heel leuk vond.
    En dat ik een pop kreeg en dat ik zei dat die pop drie ogen had, maar verder wel een mooie pop was. Haha nog onder invloed van de narcose dus;)

    Bibi, wat een buik heb je nu zeg, wauw!! Laat het meiske maar komen ik ben benieuwd!

    Stiertje, ik hoop dat je traditie als opener van het topic voort gaat zetten;)

    Ddees, thanx voor je lieve reactie!
    Hoe is het met jou? En met je man?

    De rest even zwaai!

    Zelf ter afleiding maar weer geshopt, kost maar een hoop geld dat afleidings, troost en antistress shoppen;)
    Nu ben ik redelijk rustig. Al weet ik niet of ik me nu zwanger moet voelen of niet..voel eigenlijk even niks..
    Behalve dat ik 's avonds op tijd kan slapen, moe..
    Hoop dat ik het volhoud rustig te blijven ...
     
  9. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; Wat sneu dat je oudste zoontje zo vaak ziek is (geweest). En wat balen dat de buisjes niet meer op hun plek zitten en er dus uitgehaald moeten worden. Het lijkt mij ook erg naar als je kindje onder narcose moet. Wij zitten zelf in het ziekenhuiswezen, maar toch als het om je eigen kind gaat.......Dan hoeft een ingreep helemaal niet erg te zijn, maar het is gewoon het idee.
    En, helaas, dus niet goed geslaagd bij het winkelen. Ik weet nog dat ik het voor de jongens ook best moeilijk vond, vooral omdat veel kleertjes voor jongens vaak donker zijn van kleur met ook vaak teksten of afbeeldingen erop waar ik persoonlijk niet zo van hou. Saillant detail, de jongens zelf waren ook donker van kleur en daardoor stonden juist kleren met vrolijke kleuren hun erg goed en pittig. Kleuren die je vaak wel bij meisjeskleding ziet helaas.

    @Stiertje; och, ja, ik had ook altijd het meest last van mijn oren tijdens het landen. Zo pijnlijk was het vaak. Ik zat altijd als een gek te kauwen op kauwgom om maar zoveel mogelijk te kunnen slikken:). Poeh, dat is voor een kleintje echt niet leuk en dan duurt zo'n korte vlucht toch nog erg lang. Gelukkig was ze in ieder geval alweer grotendeels opgeknapt.

    @ego; hier vandaag gewinkeld met z'n drietjes. Natuurlijk weer wat voor ons meisje gekocht: pyjama's met voetjes in een grote maat (62) en maillots ook in maat 62/68. Hihi, ik denk dat ze relatief lange benen heeft, want broeken en maillots zijn sneller te ik kan hieklein dan de bovenkleding.
    Oh ja, wat voor dosis Paracetamol zetpil mag ons meisje nu hebben? Ik las namelijk op een internetsite dat wanneer een baby na de vaccinatie koorts krijgt, je een zetpil mag geven van 25 mg. Nu zie ik nergens Paracetamol 25 mg in de winkels.
    Dus klopt dat wel wat ik heb gelezen op het internet?
     
  10. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Gewoon ff bij de drogist vragen naar paracetamol voor een kleintje van de leeftijd van die van jou. Is er wel hoor.
     
  11. NTP

    NTP Bekend lid

    3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tassie, volgens mij mogen ze 120mg vanaf 3 maanden. Daarvoor alleen in overleg met huisarts toch?
    @Lets...dikke knuffel.
    @Ddees, lief dat je reageert. Hoe ervaar je nu je leven? Lijkt me zo moeilijk.

    Shoppen gaat vaak goed als het ongepland is en wanneer ze niks echt nodig heeft. Bij mezelf ook trouwens. Stiekem alweer naar positiekleding gekeken op internet.
     
  12. NTP

    NTP Bekend lid

    3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    @DDees, mijn vraag klinkt misschien wat gek/zwaar als het terug lees. Maar bedoel meer: hoe probeer je het een plek te geven in leven. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
     
  13. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: dat vind ik ook het vervelende aan jongens kleding kopen. Het is inderdaad vaak zo weinig origineel. Bij onze zoontjes is het juist andersom dat zij kortere beentjes hebben in verhouding tot bovenlichaam. Vandaag was het lastig omdat mijn zoontje net tussen twee maten inzit, maar dat de kleding vaak ook zo anders uitvalt per maat. Brutale vraag misschien, maar moest je voor je pleegkinderen gewoon alles zelf kopen wat kleding en dergelijke betreft (of krijg je daar een soort van vergoeding voor). Ik neem aan dat je ook niet voor kinderbijslag in aanmerking komt?
    En paracetamol. Ze mogen inderdaad minder hebben dan de lichtste dosering, maar dat moet wel in overleg. Officieel is het pas vanaf 3 maanden of vanaf 5 kilo. Anders even HAP bellen. Volgens onze drogist kon je een stuk van de zetpil afsnijden. Vraag is even hoeveel dan.
    @Lets: denk dat mijn zoontje er zelf ook minder 'last' van heeft dan moeders zelf... Hihi. Ik zei laatst al tegen hem dat de kans erin zat dat hij weer even in het zkh moest 'slapen' en hij werd er niet anders van. Terwijl mijn maag al omdraait bij het idee.
    En moe zijn klinkt erg zwanger. Je bent hartstikke zwanger tot het tegendeel bewezen is..
    @NTP: bij mij werkt onverwachts shoppen inderdaad beter dan gericht shoppen omdat je echt wat nodig hebt. Zal morgen de 'buit' eens rustig inspecteren en zo nodig wat terug brengen.
     
  14. Loontje85

    Loontje85 Fanatiek lid

    19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @tassie: ik heb altijd de zetpillen van vsm gebruikt. Die mogen al vanaf 0 jaar. Geen minimum gewicht. Heel erg tevreden over.
     
  15. Lets

    Lets Fanatiek lid

    18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vrees dat ik toch de eerste ga zijn met slecht nieuws in dit deel. Vanmorgen een bloeding gehad. Proberen nu zo snel mogelijk naar dd te gaan, maar kunnen daar eigenlijk pas vanaf drie uur terecht....
    Pff..
     
  16. Lets

    Lets Fanatiek lid

    18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    T is kwart v twee geworden...wat hebben ze toch een lief nederlands secretariaat...
     
  17. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    @Lets; jeetje Lets!!! Nee, toch!!??:(. Ik hoop zo dat het loos alarm is (geweest). Och, meis, ik weet gewoon niet wat te zeggen. Ik hoop zo dat het nog van de innesteling is en niet wat anders.....Heel veel sterkte met het wachten tot de echo in DD vanmiddag. Knuffel, meis!

    @Sneeuwmees; Nee, hoor, helemaal geen brutale vraag. Toen de pleegkindjes bij ons kwamen werden ze gebracht door hun vorige pleegouder (crisispleegouder). Ze kwamen met een hele hoop spullen (koffers en tassen). Ze kwamen met koffers en tassen vol kleding en wat speelgoed. Wij hadden van tevoren ook al kleding gekocht, met name voor de jongste, omdat deze dus te zwaar was (10 kg bij 6 maanden) en geen broeken paste:$ volgens de crisispleegmoeder. Als pleegouders moet je zelf voor spullen zorgen voor de pleegkinderen. Wel krijg je per dag een x-bedrag aan vergoeding per pleegkind per leeftijdcategorie. Hier moet je wel alles mee aanschaffen en betalen. Wat echt verschrikkelijk was, was dat wij bij elke ouderbezoek elke week de kinderen de door de ouders gekochte kleding aan moesten trekken. Nu wisten wij niet wat van wie was: was een kledingstuk van de vorige pleegouders of van de ouders? Dus ja, wij deden maar wat. Nou, veel commentaar gehad van de ouders en van bureau Jeugdzorg, omdat ze dus niet de kleren aan hadden van de ouders. Tja, voor ons was alle kleding nieuw/vreemd wat ze mee hadden gekregen. Er werd bijvoorbeeld door de ouders gezegd dat de oudste niet de door hun gekochte schoenen aan had, maar echt hele stomme belachelijke schoenen (die schoenen had hij van de vorige pleegouders gehad wat wij dus ook niet wisten) en dat ze dat de volgende keren wel die andere schoenen verwachten. Bleken het schoenen te zijn die tig maten te groot waren. Dus ja, de volgende keer deze toch maar aangetrokken bij de oudste. Bijna elke keer was er wel iets elke week en 5 maanden lang. Zo ging het ook met winterjassen die de ouders hadden gekocht voor de kinderen. Veel en veel te groot. Maar ja, ze moesten de jassen aan voor het ouderbezoek. Dus ja, dat doe je dan.
    Het was echt heel erg moeilijk voor ons om hierin mee en om te gaan. Nou ja, ik kan je nog veel meer vertellen, maar dan ben ik echt nog wel even bezig. Verder had de jongste ernstige problemen met zijn luchtwegen waarvoor hij bijna werd opgenomen en wel een puffer nodig had (6-8 x per dag). Hij had heel vaak hoge koorts waardoor hij niet altijd mee kon op ouderbezoek. Nou, dat hebben we geweten. Hij had een piepende, raspende ademhaling. Brr. Als ik er nog aan terugdenk......vreselijk eng en zo zielig. Dat kleine mannetje dicht tegen mij aangedrukt. De kinderarts was erg begaan met de kinderen. Toen ze overgingen naar een "tante" van hun hadden we expres nog een afspraak laten maken in een ziekenhuis bij hun nieuwe adres in de buurt en een brief laten sturen met de afspraak. Ze zijn zeer waarschijnlijk nooit geweest, omdat ze zelfs de puffer niet gebruikt hebben toen de jongens daar gingen wennen. Maar helaas, je kan er niets meer aan doen. Het was niet meer onze verantwoordelijkheid. Zo machteloos en zo oneerlijk.....We moesten hun loslaten. Bah, ik kan er nog emotioneel van worden:(.
     
  18. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ach, wat schrikken Lets. Hopelijk heeft het geen nare gevolgen. Knuffff!
    @zetpillen: O ja, dat was pas vanaf 3 maanden (officieel). Ons meiske heeft trouwens nog nooit koorts gehad na de prikjes, dus hoop dat je ze niet nodig hebt.
     
  19. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jemig, 10 kg bij 6 maanden. Ons meiske is nu ongeveer 10 kg (en dus al 1 jaar)!
     
  20. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Ja, Stiertje, en dan te bedenken dat hij ook al 4 maanden bij de crisispleegouders had gewoond. Ik snap gewoon niet hoe een baby van net 6 maanden 10 kg kan wegen bij crisispleegouders (hij was dus 2 maanden toen hij bij hun kwam). Zij vingen alleen baby's op. Echt onbegrijpelijk. Hij was zo opgeblazen dat hij dus geen broeken paste (het werd bijna najaar toen ze bij ons kwamen wonen), maar hele grote shirts die dus over zijn beentjes vielen/hingen. Toen ze bij ons weggingen na 5 maanden (de jongste was toen net 11 maanden) woog hij iets minder dan 10 kg:D. Hij zag er echt goed uit, al zeg ik het zelf. Hij kon ook staan en langs de kantjes lopen en verzette dus genoeg energie. Hihi, hij had toen kledingmaat 74 en soms 80.
     

Deel Deze Pagina