Veel plezier bij de schoonouders dames! Slim van je SM om daar de externe harde schijf te bewaren. Ik heb er ook één, maar die ligt naast de computer....dus bij brand ben ik nog alles kwijt. Zo'n ruimte in de cloud aanschaffen durf ik op de één of andere manier niet. Ben dan bang dat mijn foto's overal en nergens terecht komen. Do, goeie score! Nou ik vind dat ze daar ook wel eens op ons mogen achten. Wij moesten steeds wel 30-80 minuten wachten... De puncties doen ze volgens mij allemaal 's ochtends. Ik moest toen om 8.00 meteen. Dus een hotelletje geboekt. Stiertje, leuk! Wij wonen ook in een verbouwde oude boerderij. Het waait hier altijd, wat zomers erg fijn kan zijn. Dan leg je het af in een tuin met overal schuttingen. Is je man boer?
@Sneeuwmees; Je bent waarschijnlijk al gearriveerd bij je schoonouders. Heel veel plezier! @Stiertje; Wij hadden vannacht ook de ramen maar dichtgedaan...de wind zorgde voor een hoop kabaal en tocht. Wel fijn in ieder geval voor jullie om te weten dat het nieuwe dak stormproof is. Wanneer ik voor een 2e zal gaan, zal ik de optie van ICSI ook bespreken met dr. S. Ik had eigenlijk hetzelfde als jij....weinig opbrengst (3 rijpe eicellen) en uiteindelijk maar 1 bevruchting. Natuurlijk helemaal blij, want daarmee heb ik wel onze kleine meid gekregen. @Do; je zult niet heel erg ontspannen in de auto hebben gezeten op de heenweg gezien de verschrikkelijke vertraging. Ik weet niet of de puncties altijd vroeg in de ochtend gebeuren. De tp (bij mij ook onder lichte narcose) gebeurde pas 's middags...lekker als je nuchter bent en er al een reis van 3 uur op hebt zitten.
Wij hadden dus wel veel opbrengst qua eicellen, maar teleurstellend weinig bevruchtingen. Als ze ons al om 8 uur 'bestellen' voor de punctie, zullen wij ook wel in een hotel moeten, want het is 3 uur rijden (plus een half uur extra voor de zekerheid). Ik verwacht de punctie rond 15 november, en dan schijnt er extra drukte in DD te zijn vanwege een grote medische beurs. We kunnen natuurlijk ook een hotelletje pakken in Zuid-Limburg (omgeving Venlo) of zo, dan ben je ook zo in DD. Als het een beetje kan, nemen we ons meiske niet mee. Voor haar is het niet leuk om 2x3 uur in de auto te moeten zitten. En wij hebben dan onze aandacht ook wel nodig voor de punctie. Dus dat wordt op het laatste moment nog een oppas zoeken.
Leuk, NTP, ook een oude boerderij dus. Wij hebben geen boerenbedrijf, maar zijn wel een beetje hobbymatig aan het boeren. Met schaapjes, kippen, honden en katten is het een hele beestenboel bij ons. Maar wij hebben dus allebei een 'gewone' baan.
Dat wordt dus wel een hotel!! Geen zin om te stressen voor de punctie om het verkeer! Even vrijdag afwachten en dan gelijk boeken! Gelukkig moeten we vrijdag wat later dan is de ergste drukte al weg! De terugplaatsing is na 5 dagen, is dat geteld vanaf de dag van de punctie of de dag erna??
@Do: mijn punctie was pas om half een, maar dan nog is het veel relaxter om een hotelletje te pakken. Helaas dan voor jou geen lekker ontbijtbuffet.
haha sneeuwmees dat zei ik ook al tegen mijn man... dat vind ik zo heerlijk in een hotel dat ontbijtbuffet... maar helaas!! vind het wel heel erg fijn een kort protocol, en maar zo kort aan de hormonen, reageer er zo heftig op elke keer... maar goed, hopelijk de laatste keer nu!! hoe denken ze over onthouding in DD, ook 2 a 3 dagen voor de punctie? of is het anders? sorry voor al mijn vragen, komen nu ineens allemaal in me op.....
Spannend do! Klaasje idd morgrn zelfs nog maar 2 weekjes voor mij nog! Vind het toch wel erg spannend hoor! We kunnen nog steeds tegelijk bevallen als jou kids wat Vroeger besluiten te komen hihi... Tassie hihi nou mijn man is niet zenuwachtig als ik niet Opneem want uhhh hij belt mij NOOIT! Mijn man is niet zo geintresseerd .. Die denkt ze belt mij wel als het Zover is en verder zit hij wls hij thuis komt OF te game of gaat Iedere aaf naar vrienden, gezellig he? Not... Hoe was/is jou dagje bij schoonzus en scchoonmoeder? Gaan zij straks oppassen als jij weer Gaat weeken of jou moeder? @ sm hoe was jou dsgje bij je schoonma? Hele volksverhuizing dus? Vanaf nu had jij ook nog een halve week herfstvakantie toch? Lekker hoor! Voor jou kindjes ook fijn dat moeder nu lekker mee thuis is!
Do, er is bij ons ook nooit over onhouding gesproken, maar wij hebben het advies van het ziekenhuis maar aangehouden. Daar kregen we idd het advies om een dag of 2/3 voor de punctie niet meer te klussen. Bbibi, mijn man is de laatste weken ook vaker bij vrienden 's avonds. Maar ja... Nu kan het nog. Ik heb al wel door laten schemeren dat hij als ik zo'n 36 weken ben, geen biertje meer mag drinken als hij weg gaat. Niet dat hij nu vaak en veel drinkt, maar ik wil dat dan gewoon niet meer.
Groot gelijk hoor knorretje! Mijn vriend had een of ander wild stapplan met vrienden en blijven slapen (dus veel drinken) in de stad, anderhalve week voor de uitgerekende datum. Toen heb ik ook geprotesteerd (vrienden vonden het bij nader inzien ook niet zo'n goed idee. Toen hebben ze een ander avondje bedacht met minder drank en gewoon thuis slapen. En ze werd 5 dagen eerder geboren, dus minder dan een week na dat uitje ...
Hihihi knorretje dan heb ik nog geluk mijn man komt wel dagelijks rond 10.00uur thuis en mijn man drinkt geen alcohol heel gezond dus dus daar maak ik me niet druk om ! Maar vind het wel ongezellig! Maar hij zegt idd ook NU kan het nog! voor jou ook nog maar even! Stiertje oehhh das wel heel heavy zo het laatste moment! Hier is manlief wel nog weekend naar barcelona geweest Vorige maand ( op hoop van zegen was dat hihi voor basketball wedstrijd met mijn broer ) en 2 weken terug een dag naar winterberg ... Maar pas op het moment dat hij mij wakker maakte en vroeg of ik me goed Voelde en niet dacht dat de baby zou komen haha!
Spannend Do. Ik zou zeker je dochter niet meenemen. Je bent daar ook nog wel een poosje na de punctie. Je komt uit narcose en moet nog 'ontwaken'. Geen fijne plek voor een kleintje dan. Hier was mijn man ook nog wel vaak op pad vlak voor de bevalling. Maar ik liet hem ook gaan, want het kon toen nog. Hij zorgde er wel altijd voor dat hij niet te veel dronk en mobiel bereikbaar was. Hij was/is heel zorgzaam. Moet nu iedere dag verplicht van hem 's middags slapen als ons dochter ook op bed ligt. Toen ik niets meer kon omdat ik zo misselijk was, deed hij het hele huishouden, zorgde voor de boodschappen, zorgde voor ons meisje. Echt super. Voor mannen is het allemaal toch anders.
Ntp het gedeelte van mijn dochter is denk ik voor stiertje bedoelt : ) ik heb nog geen kinderen!! Moet straks voor het eerst de cetrotide spuiten, de verpleegkundige vandaag zei dat het een allergische reactie kan veroorzaken?! Iemand ervaring mee??
Yep, cetrotide geeft jeuk en soms een tijdelijke rode vlek/bult. Maar dat trekt na een uurtje ofzo wel weg Stiertje, venlo ligt niet in zuidlimburg hihi
@Do: geen ervaring met cetrotide. Nooit gebruikt ook. Heb wel eens van de pregnyl een rode allergische reactie gehad. Misschien dat het vergelijkbare 'troep' is. Wij hebben overigens gezorgd dat het zaad max. 3 dagen oud was op de dag van de punctie. Moet zeggen dat ik door de hormonen weinig behoefte aan vrijen had, omdat mijn buik niet prettig aanvoelde, maar als je die behoefte wel zou hebben, dan moet het kunnen tot max 3 dagen voor de punctie. @Bbibi: ja, meid, voor jou bijna meldplicht...hihi.. Het is wat met onze mannen. Mijn man was gelukkig niet uithuizig vlak voor de bevalling. Het was een geluk bij een ongeluk dat hij in de ziektewet zat vanwege zijn apneu. Omdat we een geplande keizersnee hadden zou mijn man ná de ks 2 weken vrij zijn. Maar omdat mijn zoontje eerder besloot te komen, was het even spannend geweest als hij net nachtdienst had gehad en ik had ineens thuisgezeten met gebroken vliezen een bevalling die vrij snel ging. Dus daar ben ik achteraf wel blij om dat hij toen nog in de ziektewet zat. Bij zijn vorige werkgever (waar hij werkte toen de oudste geboren werd) werden de aanstaande vaders rond de uitgerekende datum 'in de buurt' gehouden, zodat ze snel thuis konden zijn als er wat zou gebeuren thuis. Dat vond ik wel erg aardig. Hier weer thuis na een dagje Brabant. Het is altijd een hele volksverhuizing en je bent toch wel een flink deel van de dag van huis. Op de terugweg natuurlijk wat files gehad, waardoor we nog later thuis waren. Toen gelijk begonnen met eten koken. De jongste gebadderd en in bed gelegd en mijn man heeft de oudste naar bed gebracht. Nu even lekker bankhangen.
@Lets: als je in Noord-Groningen woont, is alles wat daar 'down under' ligt Zuid-Limburg, hahaha! Maar misschien is het idd meer midden. @cetrotide: ik vond het ook geen fijn spul. Irriteerde na het prikken.
Was het een leuke dag sneeuwmees? Stiertje, ik geloof dat hoor dat het allemaal op elkaar lijkt! Ik heb ook geen verstand van groningen. Jee wat moeten jullie dan ook altijd een end rijden zeg naar dusseldorf!! Vanmiddag lekker ff bij een vriendin geweest, ff de deur uit! Of ik naar daar op de bank zit of thuis dat zal niks uitmaken toch? Verlies nog wel aardig wat bruin bloed. Dat vind ik maar niks, maar bruin was niet erg zeiden ze... Hopelijk is het van de hematoom dat die dan ook weggaat
Bloedverlies kan helaas heel lang aanhouden bij een hematoom. Hematoom betekent niet voor niets gewoon bloeduitstorting. Laat er bij je volgende echo weer naar kijken. Met rust houden kun je gewoon prima zwanger blijven maar je hebt waarsch langer last van bloedingen. Bbibi, hoe gezellig ook, ik hoop niet tegelijk te bevallen hoor. Hoop zo dat we de couveuse niet hoeven. Al heb ik niks voor het zeggen uiteraard. Mannen . Ik stimuleer de mijne om nu veel werk af te ronde zodat hij straks ook echt tijd heeft voor de baby's. En een avondje bier drinken vind ik nu nog geen probleem zolang het in dezelfde stad is. Ook het z'huis is om de hoek. Maar na week 35 lijkt me nuchter blijven ook wel zo verstandig.