@Zowelkom; helemaal vergeten, sorry. Maar wat een fantastisch bericht, meis! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannend, hoor. Kun je ook een beetje genieten?
Zowelkom & Willeke, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Wat een ontzettend mooi nieuws, en echt meiden, probeer er ook van te genieten, hoe onzeker ook. 't is echt zo'n mooie bijzondere tijd, die misschien wel nooit meer terug komt. Ik heb het geluk gehad dat mijn zwangerschap goed is verlopen, ik hem me volgens mij nog nooit zo goed gevoeld . Dames met een punctie in het vooruitzicht, zet hem op en succes!!! Lees dus hier en daar dat blastocryos zijn terug geplaatst zonder resultaat.... maar ongeveer 40% kans dus..... Wie weet volgende maand maar eens een ritje naar DD om gesprekje aan te gaan.
Tassie; wat vervelend dat je je nog steeds niet fit voelt. Ik heb zaterdagochtend om 10.00 uur de punctie maar moet er al om 9 uur zijn ivm wat bloedonderzoek voor het eventueel invriezen. Hopelijk valt er iets in te vriezen. Heel veel succes tassie morgen!!
@Mikka; ik zou zeker een gesprekje aangaan. In DD hebben ze toch erg veel geloof in de blasto's. Ik kan natuurlijk gewoon pech hebben gehad bij de tp's. Ik heb 1 verse blasto gehad en 2 cryo blasto's. Ik heb bij mij sterk het gevoel dat de innesteling niet lukt. Dat de schil te dik/te hard is of zo. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar een verse embryo met ah.
Tassie, even ter geruststelling (hoop ik) ik was ook enorm grieperig tijdens het stimuleren en punctie. Was er ook erg bang voor dat het van invloed zou zijn en kijk nou.... Toch gelukt Koorts bij de man is een probleem, griep kan geen kwaad (zeiden ze) Lekker paracetamol innemen en slapen! Succes morgen 🍀
Ik durf nog niet echt te genieten, mijn lichaam heeft mij 5 jaar in de steek gelaten en nu ineens moet het gaan werken, dat vind ik moeilijk om te moeten vertrouwen.. Bij 12w moest ik stoppen met utrogestan en suprefact en daar werd ik helemaal nerveus van.. Inmiddels zit ik nu week zonder en *even afkloppen* het hartje klopte gister nog steeds dus ik hoop dat dat zo blijft natuurlijk.. Bedankt iedereen! Maar Tassie ik maakte mezelf ook zorgen om de griep, wilde het weer gaan cancellen, was namelijk de tweede keer precies tijdens de behandeling.. En Viola, rust vandaag goed uit meid!
Dag dames, Hoeissie hier? Tassie morgen punctie ?? Succes meissie! Hoeissie met jou je man en mooie meisje? Mona je gaat alweer hard! Sm alles goed met je mooie mannetjes? Stiertje bij jou en je meisjes ook alles goed? Wat lijkt de jongste veel op de oudste zeg! @zwangeren gefeliciteerd! @de rest wie bezig zijn succes!! @mikka jij ook weer van start? @rest iedereen zwaai en knuf!
@Bbibi, hoe gaat het bij jullie? Wij zijn nog niet bezig hoor, bij mij kriebelt het ontzettend maar bij manlief nog niet zo ... We hebben nog 1 blastocryo en ik zou graag weer terug gaan naar DD, nu manlief nog....
@ZoWelkom: wauw, gefeliciteerd zeg, een tweeling! Snap dat het echte genieten er nog niet is. Maar dat komt hopelijk snel. @Willeke: ik testte met KV-testjes (die van 2 voor 5 euro) en opeens zat er één veel lichtere tussen. Ik helemaal in de stress. Bloedtest gehad in het zkh: niks aan de hand. Volgende dag was de test wel weer donkerder. Heb vertrouwen dus. Maar ik snap je gevoel. @Tassie: heel veel succes morgen. Het bezoek aan de tandarts ging eigenlijk wel goed. Natuurlijk moest ze wel even flink huilen, maar het was heel snel achter de rug en ik mocht haar meteen aanleggen, wat natuurlijk goed werkt als troost. Ik merkte al vrij snel minder pijn in m'n tepels bij het aanleggen. Ze maakt nog wel een soort 'klikgeluid' bij het drinken. Dat is een teken dat ze het vacuüm nog wel te vaak loslaat. Dus we gaan nog wat oefeningen doen om te kijken of dat nog beter kan. En ik moet de wondjes een paar keer per dag masseren om te voorkomen dat ze op de oude plek weer dichtgroeien. Dat vindt ze natuurlijk niet leuk. Maar al met al ben ik toch blij dat we het hebben laten doen. Hoe het verder gaat? Meiske heeft de groei flink te pakken en de eerst lachjes komen ook voorbij. Dat is heel mooi om te zien. Maar soms is het ook zwaar: ik moet 2-3 keer per nacht m'n bed uit voor de bv. Dan is het wel pittig als je overdag weer aan de bak moet met 2 kleintjes. Mijn 2-jarige peuterpuber houdt me soms flink bezig. Gelukkig slaapt die 's middags nog wel, dus dan kan ik ook even m'n rust pakken. En hopelijk slaapt de kleine 's nachts snel wat beter door. Maar toch: wie had nu ooit gedacht dat wij 2 kindjes zouden hebben? Ik niet! Dankbaar dus!!!
Goed te horen stiertje! Hopelijk slaapt ze gauw door! Mikka ohhhh dat lijkt me lastig! Hoe oud is jullie manneke nu? Waarom wil je man nog niet? Kan me voorstellen dat hij opziet tegen een compleet nieuwe poging maar een blasto terugplaatsen? Vorige keer was jij ook zwanger meteen van eerste blasto toch? Hier alles mwah! Heel veel gezondheidsproblemen die iets heftiger zijn dan gedacht dus wel heel zwaar en ook nu met de kleine meid...geniet wel heel erg van haar maar valt wel me wel enorm zwaar! Gelukkig doet ze het super! Groeit goed, echt een vrolijk ondeugend kind dus heerlijk! hihi
@Tassie, nog even: tijdens mijn eerste behandeling in DD, waaruit onze oudste is ontstaan, was ik ook strontverkouden. Maar toch positief resultaat dus. Meid, veel succes morgen, ik zal aan je denken.
@Tassie: veel succes vandaag! Hopelijk nog een verrassing van verstopte eitjes! @Stiertje: fijn dat het met je dochtertje is meegevallen. Hopelijk nu naar pijnloos en lang voeden! @Willeke: nog getest?
@Tassie: ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is? Je zult nog wel slaperig zijn, maar hoop dat je tevreden bent!
Hé meiden! Bedankt voor jullie succes wensen. Helaas was de opbrengst maar zeer matig: slechts 2. Beiden zaten rechts en links was dus helemaal niets. We (ook dr. Cuypers) hoopten dat er nog goede eitjes verstopt zaten in de linker eierstok aangezien deze op de echo niet in beeld kwam. Nu dus superspannend of het telefoontje morgenochtend positief of negatief is. En dan natuurlijk weer spannend of er überhaupt een terugplaatsing gaat plaatsvinden. Er hoeft er natuurlijk maar 1 te zijn die voor een zwangerschap zorgt....dus nou ja, ik blijf hoop houden. @Stiertje; och, je kleine meisje is dus meteen door de tandarts "geholpen"?! Gelukkig geeft bv dan troost. Heerlijk tegen mama aan liggen. Wat fijn dat je meteen al een duidelijke verbetering bemerkt. Nu hopen dat de bv nu ook beter gaat en het genieten echt gaat beginnen. Wat een rijkdom, meis, 2 kleine dochtertjes. Ondanks de vermoeidheid is het toch heerlijk genieten! @Bbibi; wat rot om te lezen dat het met jouw gezondheid zelfs nog slechter gaat. Dan is het natuurlijk best heel druk met een kleintje die overal aan zit en op klimt. Knuffel! @Gein; hoe gaat het met jou? Zaterdag de punctie. Er waren er vanmorgen nog maar 2 gepland voor de zaterdag. En dr. S. doet de puncties en dus ook mijn tp (als deze doorgaat). @Sneeuwmees; dank, meis! @Zowelkom; ik begrijp je, hoor. Al die angst en onzekerheid ben je niet ineens kwijt als je zwanger bent.......Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond...eerst jaren bezig om zwanger te raken en toen ik eindelijk zwanger was, vond ik het ook moeilijk om het één los te laten en te genieten van de zwangerschap. Het was een heel gek en onbekend iets die zwangerschap.
Tassie; fingers cross dat er een heel mooie embryo uit komt. Je hoeft er idd maar 1 te hebben. Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Ik duim voor je. Hier gaat het wel goed alhoewel ik me niet top voel lichamelijk. Beetje last van mijn maag. En raar maar begin een beetje zenuwachtig te worden.
@Gein; helemaal niet raar, hoor......het blijft een heel spannend gebeuren, zeker naar het eind toe van de behandeling....de punctie en dan weer de tp en dan weer wachten. Het is allemaal zo betrekkelijk. De vorige keer had ik met dezelfde medicijnen een hele goede en snelle opbrengst van 12 eitjes en nu dus maar 2. Dr. C. kon ook geen goede verklaring geven. Ik had een hele lange cyclus ditmaal van 32 dagen ipv 28 dagen. En ik ben dus grieperig. Ik heb trouwens best veel buikpijn sinds ik wakker werd uit de narcose. Hij heeft echt goed zitten wroeten daarbinnen. Dat zei hij ook al en hij heeft ook de andere blaasjes aangeprikt om toch te kijken of ze gevuld waren. Het voelt echt heel beurs....heb ik niet eerder gehad. Ik ben best bang voor het telefoontje morgenochtend. Het voelt zo machteloos.
Tassie; oh ja begrijp je gevoel van machteloosheid! Het hele traject is spannend en je moet ook veel hordes doorlopen. Kwaliteit is beter dan kwantiteit! Ik duim hier flink voor je. Hoeveel eitjes had je bij je dochter?
@Gein; wat lief van je! Bij mijn dochter had ik 3 eitjes waarvan er 1 bevrucht was. Deze werd op dag 3 teruggeplaatst met ah. Meteen raak! Toen besefte ik nog niet dat ik echt heel veel geluk heb gehad. Nu weet ik dat het ook heel anders kan gaan met heel veel teleurstellingen, hobbels, veel stress en ga zo maar door. Ik hoop dat het weer zo mag gaan als toen, maar ik weet inmiddels ook heel goed dat die kans heel gering is.
Tassie, dat wordt dan zeker spannend morgen meid! Ik duim heel hard voor je voor goed nieuws! Heb je inmiddels al wat minder last? Stiertje ja vind het echt super spannend en heb ook niet meer getest op advies van mn gyn. En eigenlijk durf ik ook niet meer Zowelkom, gefeliciteerd met je zwangerschap! Vraagje, heb wel eens gelezen dat je beter rooibos thee kunt drinken na de tp dus dat heb ik heel braaf gedaan. Maar nu ik dan pril zwanger ben, zou ik dan weer gewoon andere thee (bijv groene) kunnen drinken? Of hielden jullie daar helemaal geen rekening mee? Vandaag echt zo'n bleh-gevoel last van mn darmen en gewoon niet lekker in mn vel. Herkenbaar in zo'n pril stadium?