@Tassie: kan me je teleurstelling helemaal voorstellen. Zeker na zo'n opbrengst de vorige keer. Ik hoop maar dat het hetzelfde verloopt als met je dochtertje, toen het er niet al te rooskleurig leek uit te zien, maar je toch zwanger bleek! Laat het nu weer de succesformule zijn. Ik denk aan je morgen! @Zowelkom: zeker in een prille zwangerschap kun je veel last hebben van je darmen. En je hormonen vieren hoogtij, dus dat kan inderdaad variëren van een blegh-gevoel, tot moeheid en de andere dag fiets je er weer stralend doorheen. Volgens mij kun je gewoon alle thee drinken. Moet zeggen dat ik nooit veel gelaten heb in de zwangerschap (dronk zelfs gewoon koffie). Doen en eten en drinken waar jij je prettig bij voelt.
@ego; zojuist gebeld vanuit DD: er is er 1 bevrucht. Als alles goed gaat, heb ik dus morgen de tp! Ik hoop het zo. @Willeke; ik was zo'n muts die echt veel volgens "het boekje" wilde doen tijdens de zwangerschap. Geen zout, geen zwarte thee, geen koffie etc. Om heel eerlijk te zijn zal ik het een volgende keer, als mij dat gegund is, anders doen. Niet zo geforceerd. Ik dronk dus wel alleen maar Rooibos thee, omdat er geen theïne in zit. Ik had ook nog eens een hele lage bloeddruk gedurende de hele zwangerschap (vanaf 11 weken ongeveer) en had echt wel wat meer zout mogen eten. Een volgende keer zal ik wat meer aan mijzelf gaan denken zolang het met de baby goed gaat uiteraard.
Meiden ff in de stress, had net een heel klein beetje bruinverlies (of eerder was het grijs) bij het afvegen. Samen met veel troep vd utrogestan. Schrik me dood en ben gelijk bang! Samen dat ik al twee dagen zo'n last van mn darmen heb... Verder geen krampen in buik ofzo.. hè gadver...
Oh ik ben lichtelijk in paniek! Nee nooit eerder gehad bij utro. Ik werd bij mn verse tp vorig jaar en cryo tp afgelopen september ook niet door de utro heen ongesteld. Pas 4 dgn na het stoppen daarmee werd ik dan ongesteld. Mn buik is wel heel gevoelig maar ik moet veel naar de wc ivm die stomme darmen dus mn buik voelt daardoor gevoelig..
Willeke, dat heb ik ook gehad! Ik was toen een week of 7 a 8 en was ontzettend waterig en voelde het als water echt lopen.. Ik naar toilet en was soort grijsachtige kleur.. Schrok me dood, dacht vruchtwater ofzo.. zh gebeld (zondagavond) mocht gelijk komen.. Ze zagen niks geks aan de embryo's, beiden klopten nog maar verder naar beneden dacht de gyn iets te zien wat kon duiden op een eventuele kleine bloeding wat ik zou kunnen krijgen.. Hou je rustig meid! 🍀
Ja het voelde echt precies zo, voelde echt ff wat lopen en ging toen ff naar de wc en toen had ik het. Net weer naar de wc geweest en het was weer helemaal weg.. Oh ik word helemaal gek en probeer mezelf gerust te stellen met jullie woorden.. sta met mn bedrijf op een fair en je kunt je voorstellen dat ik daar net ff op de automatische piloot klanten aan het helpen was
@Willeke: wat een schrik zal dat geweest zijn, meid! Ik ben zelf spontaan zwanger geraakt, dus geen ervaring met zwangerschap en utrogestan. Wel had ik zelfs 2 dgn helderrood bloedverlies aan het begin van mijn zwangerschap. Was toen ook dikke paniek. Dus heel herkenbaar die enorme stress als je iets ziet wat je niet wil zien. Maar hoor ook wel vaker dat bij zwangerschappen die door ivf ontstaan zijn er vaker afscheiding, bloed- of bruinverlies voorkomt (waar niet altijd een oorzaak voor is). Hoop dat het bij die ene keer blijft en anders bel je morgenvroeg (of maandag) toch even naar DD?
Tassie, succes vandaag met de tp!! Gein, jij vandaag de punctie toch? Succes! Duim voor een goede opbrengst! Sneeuwmees, zo 2 dagen echt rood bloed? Kan me voorstellen dat dat paniek was! Maar spontaan zwanger? Bij je tweede dam in dd geweest? Hier vannacht echt een nacht from hell gehad ben er denk ik 7 x uitgeweest, diarree en plassen Pff... Hoop zo dat dat gewoon goede tekens zijn! Bruin is nagenoeg weg, een pietsie bij inbrengen utro aan mn vinger maar echt heeeel licht. Dus het is (nog) niet zo dat het doorzet/erger wordt. Hopelijk blijft het zo..!
Tassie; hoe is het gegaan? Hoelaat moest jij er nou zijn vandaag? Ego; nou de punctie zit er weer op. Het is goed gegaan. Dr scholtes heeft 18 eitjes gevonden terwijl ik maar 13 follikels had dus was blij verrast. Beetje duf nu hihi.
Tassie: ik duim dat deze ene mooi doordeelt en uitgroeit tot een prachtig wonder! Willeke: ik heb de 1ste 13w bijna continue bruin bloedverlies gehad! Bleek een hele gevoelige baarmoedermond te hebben... zou bij jou natuurlijk ook kunnen zijn zeker door t inbrengen vd utro... Gein.. wow mooi aantal zeg! Vandaag de grens van levensvatbaarheid bereikt! Natuurlijk moet ze nog ff blijven zitten maar tis toch een gerust gevoel dat mocht er nu wat gebeuren ze alles op alles zetten 😊 Liefs
@Gein: geweldige opbrengst! En zeker als er nog 5 extra gevonden worden. Je moet nu zeker tot maandag wachten voor je gebeld wordt, hè? Nu lekker bijkomen van je roesje! @Tassie: al lekker aan het broeden? Krijg je weer pregnyl? @Willeke: fijn dat het bruinverlies gestopt is. Tijdens mijn zwangerschappen werkten mijn darmen toen ook op volle toeren (maar voor mij was dat een fijne bijkomstigheid ). Bij mijn oudste had ik ook in de 5e week twee nachten met enorme krampen. Dacht echt dat het misgegaan was, zo heftig was het. Maar achteraf bleken het mijn darmen te zijn. Blijkbaar gaan die 's nachts hard aan het werk, of worden aan de kant geduwd. Vooral in die eerste weken gebeurd er zoveel binnen in je lichaam. Mijn beide kinderen zijn spontane zwangerschappen. Na de oudste lukte het zwanger worden niet (meer) en gezien mijn leeftijd werd toen ivf voorgesteld. Na 3 pogingen was ik echter nog niet zwanger en net toen ik aan de 4e poging (de 2e in DD) wilde beginnen bleek ik alsnog spontaan zwanger. @Mona: hoe is het met je? Kan me ook nog wel voorstellen dat ik toen ook extra hard opgelucht adem haalde toen ik die grens behaald hebt. Hoe voel je je verder? @Zowelkom: durf je nog geen banner aan?
Sneeuwmees, nee durf het idd nog niet.. Vandaag weer off day bang dat het mis is.. Zit te denken om een angelsound te kopen maar weet niet of het verstandig is.. Wat als ik het niet hoor? Ik heb een voorplacenta, maar de andere kant wat als ik het wel hoor, geeft dat me misschien wel vertrouwen..? Ik vind moeilijk voor de vrouwen die nu hard bezig zijn om het te laten slagen en ik dan kom met dat ik bang ben dat het misgaat. Iedereen zou denken geniet ervan, maar ik durf het gewoon niet 😁